Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Aladeen Matafuka - 29.09.14 - klo:13:59
-
Onko muilla semmosta ropleemaa, että johonkin "aisankannattajaan", elikkä traktoriin tulee vuodessa muutamasta kymmenestä, sataan tuntiin mittariin. Hyväntavan mukaista ois kuitenkin vaihtaa öljyt kerran vuoteen, mutta pikkusen kyrsii pienillä tuntimäärillä ostella öljyjä, ja kun märkäjarruille ei mikään universaali edes kelpaa. Miten olette ratkaisseet / hoitaneet tämmösen kaluston öljyn vaihdot? Ite on myönnettävä että "pikkusen" on tullu öljynvaihtoväliä venytettyä.
-
Moottori kahden vuoden välein ja muut öljyt viisivuotta.
-
Moottori kahden vuoden välein ja muut öljyt viisivuotta.
perkkinssissähän riittää pelkkä suodattimen vaihto moottoriin ;) ;D 8) ::)
-
Moottori kahden vuoden välein ja muut öljyt viisivuotta.
perkkinssissähän riittää pelkkä suodattimen vaihto moottoriin ;) ;D 8) ::)
Tai pitää sen suodattimen ja vaihtaa Parkkinssin
-
Moottori kahden vuoden välein ja muut öljyt viisivuotta.
perkkinssissähän riittää pelkkä suodattimen vaihto moottoriin ;) ;D 8) ::)
Vedäs pitkätukka kätehen... ;D
-
Moottori kahden vuoden välein ja muut öljyt viisivuotta.
perkkinssissähän riittää pelkkä suodattimen vaihto moottoriin ;) ;D 8) ::)
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194929878750/artikkeli/traktorista+varastettu+oljynsuodatin+oljya+valui+maahan.html ;D
Varkaat veivät Kankaanpään Petäjäisten päiväkodin lähellä olleesta traktorista öljynsuodattimen perjantaina iltapäivällä. Tämän seurauksena öljyä pääsi valumaan maahan. Pelastuslaitos kävi imeyttämässä öljyn maasta.
Varkaat liikkuivat alueella noin kello 10–15.
-
Osittain tuosta syystä talossa ei ole enää kuin kolme traktoria ja eipä niihinkään tule kuin se 250-350 tuntia vuodessa. Koneen arvo tippuu kokoajan kuitenkin vaikkei sillä ajettaisikaan, niin onhan se mukavempi vaihtaakkin sitä traktoria edes hiukan useammin. Kyllähän sitä useasti vuodessa kaipaakin neljättä traktoria, mutta näillä on pärjätty ja lisäksi on vielä mahdollisuus hakea sukulaisilta traktoreita lainaan.
-
Moottori kahden vuoden välein ja muut öljyt viisivuotta.
perkkinssissähän riittää pelkkä suodattimen vaihto moottoriin ;) ;D 8) ::)
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194929878750/artikkeli/traktorista+varastettu+oljynsuodatin+oljya+valui+maahan.html ;D
Varkaat veivät Kankaanpään Petäjäisten päiväkodin lähellä olleesta traktorista öljynsuodattimen perjantaina iltapäivällä. Tämän seurauksena öljyä pääsi valumaan maahan. Pelastuslaitos kävi imeyttämässä öljyn maasta.
Varkaat liikkuivat alueella noin kello 10–15.
Kauhea ympäristökatastrofi!! Kyllä varmaan kaiken maailman ituhipit ovat taas pahoittaneet mielensä. ;D
-
Moottorin vaihto kahden vuoden välein ja öljyt viisivuotta.
Tyypillinen massikan huolto-ohjelma. ;D
-
mutta jospa ne ituhipit aatteli kierrättää sen vanhan öölisuotimen mutta järki ei riittänny seurauksia aatella!
-
Moottorin vaihto kahden vuoden välein ja öljyt viisivuotta.
Tyypillinen massikan huolto-ohjelma. ;D
Kyllä tuo on ihan ok vanhemmalle kalustolle kun ajotunteja kertyy niukasti, ei ne ole niin kovin kranttuja öljyjen suhteen.
-
Moottorin vaihto kahden vuoden välein ja öljyt viisivuotta.
Tyypillinen massikan huolto-ohjelma. ;D
Kyllä tuo on ihan ok vanhemmalle kalustolle kun ajotunteja kertyy niukasti, ei ne ole niin kovin kranttuja öljyjen suhteen.
Luitko oikeasti ennen kommentointiasi :D
-
Moottorin vaihto kahden vuoden välein ja öljyt viisivuotta.
Tyypillinen massikan huolto-ohjelma. ;D
Kyllä tuo on ihan ok vanhemmalle kalustolle kun ajotunteja kertyy niukasti, ei ne ole niin kovin kranttuja öljyjen suhteen.
Luitko ja ymmärsitkö oikeasti ennen kommentointiasi :D
Korjattu selkokielelle ;D
-
Ketäs se löylynlyömä molopää oli joka kehuskeli vaihtavansa öljyt maasiasta 15000tunnin välein?
-
Itse tulee mietittyä kahta asiaa:
1. Mikä ihme sen öljyn pilaa käyttämättömän koneen sisällä? Kondenssivesi, tottakai, mutta se haihtuu pois öljystä kun konetta käyttää, ja ei kai kondenssivettä nyt loputtomasti riitä perän tai moottorin sisällä olevaan ilmaan. Jos öljy säilyy tynnyrissä viidestä kymmeneen vuotta, niin kai sen voi olettaa säilyvän käyttämättömässä koneessa kaksi, kolme tai neljäkin vuotta?
2. Kuinka paljon sattuu (taloudessa ja muuten), jos se tilan vanhin traktori sanoo sopimuksen irti lopullisesti? Aloittaja tietysti puhui märkäjarruista ja muista nykyajan hössötyksistä, kun itsellä vanhin traktori on Leyland 262, ikää muutamaa vuotta vähemmän kuin isännällä... Hyvä ihme, elääkö tosiaan näin vanhaksi?
Kannattaako kuitenkaan surra sen tilan vanhimman koneen öljynvaihtoväliä, jos sitä tarvitaan muutama kymmenen tuntia vuodessa aisankannattajaksi, ja yksi huoltokerta maksaa enemmän kuin viisi, kymmenen, ehkä kaksikymmentä prosenttiakin koneen arvosta?
Itse huollan kuitenkin Leylandini niin kuin manuaalissa lukee: en siksi, että se olisi järkevää, vaan koska vanha isäntä laiminlöi kaikkien koneiden, rakennusten, peltojen ja metsien huollot ja kunnostukset. Meillähän ei p-kele ikinä enää tehdä niin kuin isä olisi tehnyt.
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
-
aikoinaan toi yks kaveri kouluun vanhan valmetin jolle piti tehä huolto, öölitulpan kun käänsi auki niin yhtään öljyä ei tullu ulos ja kun otettiin öölipohja pois niin oli tilassa vain kankien tekemät montut ja koko tila täynnä möhnää joka piti kaapia pois lastalla. mitä hittoa sitä nyt öölejä vaihtamaan, laittaa vaan tarvitaessa lisää ja ajaa vaan! mahto olla ukko hyvillään kun sai kunnostetutn valtun takasin, mutta äänekkäämpänä!
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
Onks se Mellilä ???
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
Onks se Mellilä ???
On, hyvin vaurasta ja pidettyä seutua.
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
Mitä miettimistä siinä on, selvässä asiassa? Meidän brändityöryhmässä tuollainen on ihan selvää kauraa.
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
Mitä miettimistä siinä on, selvässä asiassa? Meidän brändityöryhmässä tuollainen on ihan selvää kauraa.
Oliko pakkoliitos? Vai vapaaehtoinen? Sans se?
-
Itse tulee mietittyä kahta asiaa:
1. Mikä ihme sen öljyn pilaa käyttämättömän koneen sisällä? Kondenssivesi, tottakai, mutta se haihtuu pois öljystä kun konetta käyttää, ja ei kai kondenssivettä nyt loputtomasti riitä perän tai moottorin sisällä olevaan ilmaan. Jos öljy säilyy tynnyrissä viidestä kymmeneen vuotta, niin kai sen voi olettaa säilyvän käyttämättömässä koneessa kaksi, kolme tai neljäkin vuotta?
2. Kuinka paljon sattuu (taloudessa ja muuten), jos se tilan vanhin traktori sanoo sopimuksen irti lopullisesti? Aloittaja tietysti puhui märkäjarruista ja muista nykyajan hössötyksistä, kun itsellä vanhin traktori on Leyland 262, ikää muutamaa vuotta vähemmän kuin isännällä... Hyvä ihme, elääkö tosiaan näin vanhaksi?
Kannattaako kuitenkaan surra sen tilan vanhimman koneen öljynvaihtoväliä, jos sitä tarvitaan muutama kymmenen tuntia vuodessa aisankannattajaksi, ja yksi huoltokerta maksaa enemmän kuin viisi, kymmenen, ehkä kaksikymmentä prosenttiakin koneen arvosta?
Itse huollan kuitenkin Leylandini niin kuin manuaalissa lukee: en siksi, että se olisi järkevää, vaan koska vanha isäntä laiminlöi kaikkien koneiden, rakennusten, peltojen ja metsien huollot ja kunnostukset. Meillähän ei p-kele ikinä enää tehdä niin kuin isä olisi tehnyt.
ei se kondenssivesi yksinään mitään pilaa mutta käytetyssä öljyssä on aina niitä kuona aineita, rautahippuja muodostuneita bakteereja, ulkoa tulleita moskia, hyönteisiä ja hirviä, jokka pilaa sitte sen öljyn ja muodostuu nyssitte vaikka ruostetta hammaspyöriin ja laakereihin yms..
öljynvaihtoa vois vähä verrata pesulla käyntihin, useemmin pestähän käsiä mutta säännöllisesti pitää kok pesuki suorittaa ;D
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
Mitä miettimistä siinä on, selvässä asiassa? Meidän brändityöryhmässä tuollainen on ihan selvää kauraa.
Oliko pakkoliitos? Vai vapaaehtoinen? Sans se?
Siis Loimaan ja Melbournen vai selvän kauran ja Leylandin välillä? Ensimmäisten välillä on 15 500 kilometriä, jälkimmäisten välimatka voi olla aika lyhytkin?
-
Leylandista tuli mieleen, että vaimistettiinko ne Loimaalla ??? Eikö Leyland ole Loimaa englanniksi ???
Cowley (Oxford), tuo Britannian Loimaa?
Toisaalta, British Leylandin yksityistämisestä syntyi vahvoja brändejä kuten Jaguar, Rover ja Land Rover. Loimaalla taas vaikuttavat sellaiset firmat kuin Dometal Oy - onhan siinä vähän samaa tekemisen meinikiä, tai jotain.
Ehkä minä perustan Leylandin hyttiin brändityöryhmän, ja nautin muutaman brandyn miettiessäni millä tavalla Leyland, Loimaa ja öljynvaihtoväli liittyvät toisiinsa.
Mieti myös miten Melbourne liittyy Loimaaseen ja miksi? ;D
Mitä miettimistä siinä on, selvässä asiassa? Meidän brändityöryhmässä tuollainen on ihan selvää kauraa.
Oliko pakkoliitos? Vai vapaaehtoinen? Sans se?
Siis Loimaan ja Melbournen vai selvän kauran ja Leylandin välillä? Ensimmäisten välillä on 15 500 kilometriä, jälkimmäisten välimatka voi olla aika lyhytkin?
Okei..........