Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 28.09.14 - klo:20:20
-
on melkein pakko kysellä täältäkin, onko kellään toimivaa ja vielä käyttökelpoista varapyörähissiä tojo hiluksin persiisiin? en tiiä miten tuo on tarkoitettu toimivan mutta nyt ei pidä ketjua ylhäällä ja pyörä kilkuttelee alas kun johonkin töyssyyn osuu, eli aika ikävä muoto. käytän ko. värkkiä kerran vuodessa kun lasken v-pyörän alas ja tarkistan paineet renkaasta. ja sit takas ylös killumaan taas vuodeks. uusi maksaa kuulema jotain 170 ekua mutta jos jollain ......! en tiiä onko toi ihan unikki malli vai onko muillakin merkeillä samanlainen siellä lavan alla.
-
sitä vararengasta kuitenkaan ikinä tartte.
-
Tähän mennesä oon jokaisesta omistamastani lava-autosta, myös hiluksista, nakannu kuuseen koko vararenkaan. Varalta vielä laikalla ne ketjut poikki. Tosi typerä paikka, ihan vissiin se hieno hissi ei pelaa sitte ku tarttis. Kaikki umpiruosteesa, myös vanne.
Varapyörä lavalle, esim etuseinään kiinni. Tai sitte hommaa semmosen täyttöpullon autoon, sen pitäs katsastajalle kelvata.
-
Voihan sitä kysellä volkkarin myyjiltäkin Taro on mun mielestä sama auto
-
paska miä renkailla mitään vaihtoa ajattele mutta on vaan niin hieno kun sinne lavanalle joutavaan paikkaan saan talveksi hyvin lisäpainon jota tarttee aina noita mäkiä kiipeilessäni pitoa lisäämässä. ja ei vie lavalta yhtään tilaa. ja jos oikein liukkaat kelit tuloo niin laitan lavalle maton alle parikolme tieterää lanasta ja avot taas männään ja ei haittaa kuormaustakaan yhtään. tyhjänä toi lukoton aika onneton mänemään mutta mitäs teet muuta kuin konsteilla jatkat!
-
Valat yhden sileen pakun renkaan ilman vannetta betonilla ja siihen korvakko, siitä kiinni vararenkaan paikalle niin on sulla puntti mukanas. Hyvä ois nähdä katsastusmiehen ilme. ;)
-
paska miä renkailla mitään vaihtoa ajattele mutta on vaan niin hieno kun sinne lavanalle joutavaan paikkaan saan talveksi hyvin lisäpainon jota tarttee aina noita mäkiä kiipeilessäni pitoa lisäämässä. ja ei vie lavalta yhtään tilaa. ja jos oikein liukkaat kelit tuloo niin laitan lavalle maton alle parikolme tieterää lanasta ja avot taas männään ja ei haittaa kuormaustakaan yhtään. tyhjänä toi lukoton aika onneton mänemään mutta mitäs teet muuta kuin konsteilla jatkat!
hanki neliveto se on ehdoton,ei tarvitse painoja persuksiin.
-
sitä vararengasta kuitenkaan ikinä tartte.
Joo, laittaa vaahdot valmiiksi joka kumiin ja hitsaa sen varapyörätelineen kiinni runkoon. Tää konsti maksaa 30€.
-
meillä on kottarissa puhkeamattomat renkaat,ei tarvi olla varapyörää ;D
-
toi ON nelikko mutta en kehtoo jyystää nelikko päällä koko ajan ja noi napalukot on niin kivat räntäisellä sateella napsutella päälle. tie ajossa on paljon rauhallisempi kun on perällä vähän lisäpainoa kun nää nykyiset valtiontiet on niiiiin saakelin surkeita kunnoltaan. no joo, taidan tilata tojolta ihan oman hissin ja jättää asian siihen teitän kanssa. ajakee niillä muovileluillanne!
-
do diin! nyt on hissi purettu ja putsattu massat suurinpiirtein pois ja onpa todella kiva värkki; epäkesko nostaa ketjupyörää siten että se pakottaa ketjun aina pari lenkkiä suuntaanasa siirtymään. yksi jousi puuttuu ja sen paikkaa pitää ettiä vielä mutta muuten yhtä sokkaa vaille kohta taas toimiva ja alle vaan! hyvin massattu ja hiekoitettu säilyy isältä pojalle.