Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hiluhi - 28.09.14 - klo:08:11

Otsikko: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: hiluhi - 28.09.14 - klo:08:11
Siis 956 XL:n kajuutan ilmanvaihdon 24v. palvellut moottori pitäis vaihtaa uuteen/hiljaisempaan. Mitähän kautta tuo käy nopeiten/helpoiten?
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: TDK - 28.09.14 - klo:08:58
845:seen vaihdoin sisäkautta, lämppärin säätimet pois ja siitä vaan. Gynekolokin koulutuss on varmaan eduksi. Katon ku ottas pois varmaan helpottaa mutta oma paja ku sattuu oleen taivasalla räntäsateessa nii jäi katto irrottamatta.

Ps. Laita se moottori sitte kerralla oikeenpäin.... Imevänä toimii kehnosti.
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: Oksa - 28.09.14 - klo:09:08
tuo muuten taivaan tosi!   ja noita ei sitten kannata kokeilematta laitella, on myyty jopa toimimattomia motoreita tarvikekaupoissa.       nostaa rennien kulutusta kivasti.
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: Peltola - 28.09.14 - klo:20:19
Siis 956 XL:n kajuutan ilmanvaihdon 24v. palvellut moottori pitäis vaihtaa uuteen/hiljaisempaan. Mitähän kautta tuo käy nopeiten/helpoiten?

Sisäkautta inhottavaa hommaa. Ulkomuovikaton alla on peltikatto, josta ei näe läpi.
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: hiluhi - 28.09.14 - klo:20:49
845:seen vaihdoin sisäkautta, lämppärin säätimet pois ja siitä vaan. Gynekolokin koulutuss on varmaan eduksi. Katon ku ottas pois varmaan helpottaa mutta oma paja ku sattuu oleen taivasalla räntäsateessa nii jäi katto irrottamatta.

Ps. Laita se moottori sitte kerralla oikeenpäin.... Imevänä toimii kehnosti.

Pohjolan tallissa itsekin remontit teen ja kyntämään kiire niin ei viitsi joka puolelta ruveta purkamaan. Teen sisätutkimuksen ja toivon parasta   ;)

PS. Hernerokka päivänä tuo imevä asennus voisi olla ihan toimivakin  ;D
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: casefreak - 28.09.14 - klo:21:01
Siitä vaan lämppärin säätimien nupit irti ja sit ruuvit siitä mustasta muovista ja tulee vetämällä ! Kannattaa kattoa ettei radio ole kiinni takapäästään ! Sitten vaan pari ruuvia pois ja liitin irti ja moottori on käsillä. Eli sisäkautta vaan 😉
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: aretus84 - 18.10.14 - klo:14:44
Se puhaltimien siivikon ympärillä oleva koppa on melkosen pirullinen saaha auki, ja sitten ne sinkilät meinaa lentää teille tuntemattomille kun irti lähteevät. Koko sitä puhallinyksikköä ei kannata käydä irrottamaan (muistaakseni kiinni neljällä pultilla) sillä niissä pulteissa on mutterit takana, ja niihin ei tunnu saavan avainta mistään kautta ilman katon irrotusta. Vanhempiin sata sarjan koneisiin käy IKH:lta tarvikepuhallin mutta esim 4230:sessä on muutettu sitä puhaltimen rungon kokoa isommaksi, ja itse en siihen tarvikemoottoria löytänyt. Tiskiltä uus moottori tulee kaikkine siipineen ja puhaltimen koteloineen.
Otsikko: Vs: Casen moottorin vaihto
Kirjoitti: (O) - 18.10.14 - klo:14:55
XL ohjaamossa se musta etupaneeli irti ja vetää sen verran ulos että saa säätönuppien kiinnitykset irti ja radio,puhaltimen siivikon kopat auki ja moottori on käsillä,helpottaa hommaa kun avaa kattoluukun.Samalla kannattaa puhaltaa lämmityslaitteen kenno puhtaaksi,alkaa ilmaa tulemaan reippaamin.Ahdastahan tuolla kopin sisällä on mutta ei mikään hankala operaatio.pari kolme  kertaa olen uusinut noihin XL koppeihin puhaltimen.Tarvikkeena  ja varosista alkuperäistä vuorotellen.