Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mää vai - 17.09.14 - klo:10:01

Otsikko: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:10:01
Kestoaihe, mutta aloitetaas taas. LUISKANOKKAISTA etukuormainkonetta katseltu ja pelkästään ulkomitat ja varustelu ovat jättäneet jäljelle kaksi vaihtoehtoa eli MF 5600 sarjan 4-sylinteriset urea mallit ja DF 5-sarjan. Molemmat mallistot ovat Suomessa uusia eli lieneekö jollain edes kokemusta näistä?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: arzyboy - 17.09.14 - klo:10:31
Kohta joku kirjoittaa että kurottaja sen olla pitää ;)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Hervast - 17.09.14 - klo:10:38
Eikös tuos jo olis tarpeeksi luiskaa nokkaa? Ja sais myös nestekytkimellä...

(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_Wh3bYVFnjbmZtVO8Xk137d6TrqBOwJo2XCFgcJIlTRlZsufK)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: JD6630 - 17.09.14 - klo:12:04
Valtu on kalliimpi kuin massikka eikä sitä saa 4-sylinterisenä kunnon luiskalla.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:14:06
Eikös tuos jo olis tarpeeksi luiskaa nokkaa? Ja sais myös nestekytkimellä...

(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_Wh3bYVFnjbmZtVO8Xk137d6TrqBOwJo2XCFgcJIlTRlZsufK)

On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua. Lisäksi hiukan oudon näkönen omaan silmään kun hytti on noin ylhäällä. Kukaan N-sarjalaisen omistaja jolta olen kysellyt ei ole ollut tyytyväinen koneen luotettavuuteen, tiedä sitten onko se kaikilla muillakin samanlaista pajalla käyntiä?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:14:11
Valtu on kalliimpi kuin massikka eikä sitä saa 4-sylinterisenä kunnon luiskalla.

Hinta on näin maituparonille sivuseikka ;D Valintaa tehdään monikäyttöisyyden ja ominaisuuksien perusteella. Mittanauhaa on sovitettu ja ihmetelty kaikkien "länsimerkkien" kohdalla. CNH tallissa on kanssa noita kaarevakeulaisia. Vaihtoon tarjottava kone on 6-mukinen agrotron 105 jolla ajeltu 10v luiskanokkaa ja hyvää näkyvyyttä ihaillen.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Maakalle - 17.09.14 - klo:15:22
Kohta joku kirjoittaa että kurottaja sen olla pitää ;)

Niin pitääkin. Peräkoukulla niin voi vaikka vedellä paalikärryjäkin.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: zetor8045 - 17.09.14 - klo:15:31
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv  (http://www.stoll-germany.com/typo3temp/pics/6abcab337d.jpg)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: JD6630 - 17.09.14 - klo:16:18
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:16:52
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.

Niin se ei taida massikan keulalla toi linnavuorelainen miksikään muuttua. N103 Valtrassa on sama moottori kuin 3-syl massikoissa, mutta 4-sylinteriset agcopowerit ovat 4,4litraisia ja tehty jossain muualla kuin suomessa. Etukuormaajan saa valita ja tehtaalta tulee vain venttiilipaketti esim. puna-aisainen isme on 2000€ halvempi kuin Q45.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:16:55
Kohta joku kirjoittaa että kurottaja sen olla pitää ;)

Niin pitääkin. Peräkoukulla niin voi vaikka vedellä paalikärryjäkin.

Kurottajamiehet, puomi vaakatasossa katse OIKEAAN PÄIN ;D. Ei sekoiteta spesiaali työkonetta ja monikäyttöistä maataloustraktoria, jonka on tarvittaessa kyettävä kaikkiin peltotöihin ja liikuttava 50km/h.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: SKN - 17.09.14 - klo:17:41
Kestoaihe, mutta aloitetaas taas. LUISKANOKKAISTA etukuormainkonetta katseltu ja pelkästään ulkomitat ja varustelu ovat jättäneet jäljelle kaksi vaihtoehtoa eli MF 5600 sarjan 4-sylinteriset urea mallit ja DF 5-sarjan. Molemmat mallistot ovat Suomessa uusia eli lieneekö jollain edes kokemusta näistä?

No jos maitomoukalla ei oo taskurahasta pulaa niin tosta vähän alustavaa keskustelua.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=49033.0

Saa pippeliin 5 senttiä lisää ja voi kohottaa omatuntoaan muutenkin ratsastamalla eturivin koneksella. 8)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: JD6630 - 17.09.14 - klo:18:03
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.

Niin se ei taida massikan keulalla toi linnavuorelainen miksikään muuttua. N103 Valtrassa on sama moottori kuin 3-syl massikoissa, mutta 4-sylinteriset agcopowerit ovat 4,4litraisia ja tehty jossain muualla kuin suomessa. Etukuormaajan saa valita ja tehtaalta tulee vain venttiilipaketti esim. puna-aisainen isme on 2000€ halvempi kuin Q45.
Lupasivat että se monitoimikahva toimii ismelläkin vai?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: John Ferguson - 17.09.14 - klo:18:20
Masseria saa ainakin jokapaikkaan sopivana, kolmipyttyisen varustelistasta ainakin pystyy ruksimaan matalamman katon, muistaakseni myös hyttiä sai matalampana, traktorin leveyteenkin pystyy renkaiden osalta vaikuttamaan aika tavalla, vanteita kun voi käännellä ja kehän irroittaa ja siirtää syvemmälle yms.

CNH tuotteista Case vaikutti käteensopivammalta (ja sisustaltaan laadukkaammalta) kuin Nh, vaikka pääpiirteittäin samanlaisia ovatkin.

5610:sta ei muuta pahaa sanottavaa kuin laturi, sitä sai eräänä päivänä mulkata useampaan otteeseen, uusikin haettiin takuuseen, jossa sitten sama vika; hihnapyörää ei oltu tehtaalla kiristetty kunnolla, sen kun pyöräytti itse tiukemmalle niin hyvä tuli. Kait tossa ei muuta vikaa ole ollut? ??? Tosin 500h huolto vieläkin vaiheessa, kun ei huoltoukko saa uutta ohjelmaa käsiinsä. ::)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: erik - 17.09.14 - klo:19:02
Kohta joku kirjoittaa että kurottaja sen olla pitää ;)

Niin pitääkin. Peräkoukulla niin voi vaikka vedellä paalikärryjäkin.

Kurottajamiehet, puomi vaakatasossa katse OIKEAAN PÄIN ;D. Ei sekoiteta spesiaali työkonetta ja monikäyttöistä maataloustraktoria, jonka on tarvittaessa kyettävä kaikkiin peltotöihin ja liikuttava 50km/h.

Jos on linkku kurottaja ;)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:19:26
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.09.14 - klo:19:27
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:19:34
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: malanko - 17.09.14 - klo:20:10
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.
Joo, se on huolto ja korjaus haasteellisempaa noissa luiskaotissa.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Varjo79 - 17.09.14 - klo:20:17
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv  (http://www.stoll-germany.com/typo3temp/pics/6abcab337d.jpg)
Unohda se Massey harris ja osta tommonen Dötsi! Varsinkin jos huolto/varaosat on samalla hollilla. Ittekkin olen Dötsistä kiinnostunut mutta huolto ja varaosat on hiukan liian kaukana.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: JD6630 - 17.09.14 - klo:20:20
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Tärisee liikaa, juurikin laturissa ongelmaa ja muutenkin alkuun varsinkin saa kiristellä kaikkea mahdollista.
Tekniikassa ei siis sinänsä ole vikaa paitsi että laiskahan se on alakierroksilla vetämään ja kuulostaa lähinnä viisnollakakkoselta ;D
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Cultor - 17.09.14 - klo:21:02
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:21:10
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Tärisee liikaa, juurikin laturissa ongelmaa ja muutenkin alkuun varsinkin saa kiristellä kaikkea mahdollista.
Tekniikassa ei siis sinänsä ole vikaa paitsi että laiskahan se on alakierroksilla vetämään ja kuulostaa lähinnä viisnollakakkoselta ;D
Ei ainakaan se mitä joskus kokeilin kuulostanut viisnollakakkoselta, eikä täristänyt, pientä piristystä olis kaivannut. Ääni sijoittui sinne jonnekin nelosen, kutosen välimaastoon, oikein positiivinen yllätys.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:21:12
Kestoaihe, mutta aloitetaas taas. LUISKANOKKAISTA etukuormainkonetta katseltu ja pelkästään ulkomitat ja varustelu ovat jättäneet jäljelle kaksi vaihtoehtoa eli MF 5600 sarjan 4-sylinteriset urea mallit ja DF 5-sarjan. Molemmat mallistot ovat Suomessa uusia eli lieneekö jollain edes kokemusta näistä?

No jos maitomoukalla ei oo taskurahasta pulaa niin tosta vähän alustavaa keskustelua.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=49033.0

Saa pippeliin 5 senttiä lisää ja voi kohottaa omatuntoaan muutenkin ratsastamalla eturivin koneksella. 8)

Luiskanokka puuttuu 8) Muuten kävis. Ja ei se nakki ny niin piäni oo mitä oon poikien suihkuilloissa vertaillut. Kokovartalo peilissä näyttää muuten isommalta ko semmosessa tavan finninrutistuspeilissä.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:21:14
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

N103 ht5 mallia on mittailtu ja on takalokasuojista yhtä levee kuin isommat N:ät eli vaiks renkaat olis kapeella niin lokasuojat ahistaa.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: JD6630 - 17.09.14 - klo:21:15
Oon ehkä parisataa tuntia 5610 massikalla ajellu (eli se kolmisylinterinen) eikä vikaa ole ollut muualla kuin moottorissa. Kokonaisuudessaan tunteja taisi olla jotain 700.

Näkyvyyshän on paras mitä markkinoilta löytyy ja noihin 4-sylinterisiin saa jo niitä varusteitakin jos kerran rahaa on.
Miinusta vaan siitä että quicke on paska kuormain ja se on aikalailla pakko siihen ottaa koska ovat niin naitettuja keskenään.
Mikäs 3 mukisessa on vikana?
Tärisee liikaa, juurikin laturissa ongelmaa ja muutenkin alkuun varsinkin saa kiristellä kaikkea mahdollista.
Tekniikassa ei siis sinänsä ole vikaa paitsi että laiskahan se on alakierroksilla vetämään ja kuulostaa lähinnä viisnollakakkoselta ;D
Ei ainakaan se mitä joskus kokeilin kuulostanut viisnollakakkoselta, eikä täristänyt, pientä piristystä olis kaivannut. Ääni sijoittui sinne jonnekin nelosen, kutosen välimaastoon, oikein positiivinen yllätys.
Kyllä se kauempaa kuulostaa ;D

Hyttihän on oikeinkin loistava, ei se tärrää. Penkki on korkealla eli näkyvyys taaksekkin (ja takasivulle) on hyvä, tosin omaan makuun penkin suhde polkimiin voisi olla parempi, mutta siitä on kai jouduttu hieman tinkimään just tuon korkeuden takia. Siis tavallaan poljetaan kytkintä ja kaasua liikaa alaspäin eikä eteenpäin.

E: Niin ja sitä laiskuuden tunnetta luo lisää se vakioasetuksilla oleva löysä suunnanvaihto jota kyllä voi säätää ihan hetkessä kumpaan suuntaan haluaa.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:21:18
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: SKN - 17.09.14 - klo:21:21
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.

Apella on kaikki Belarukset ja Ursukset luiskanokkia, kymmeniä paaleja on tippunu vuosien saatossa nokalle.

Siks Apekin on luiskaotsa ku aina paalin tipahdettua se sotkasee jarrun pohjaan ja lyö päänsä etuklasiin.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:21:38
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.
Vaikka se nokka olis kuinka sluiba, sitä huulilevyä ei näe. Tietysti jos sillä jotain leipiä laitaa uuniin tai jotain pientä pipertää.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: SKN - 17.09.14 - klo:21:41
EI mitään karvalakki-reutsia tai suolahtelaista tusinatraktoria.

Fendastinen vaan heti nii ei tarvi ostaa seuraavaan 60kuukauteen toista. ;D
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 17.09.14 - klo:21:42
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.
Vaikka se nokka olis kuinka sluiba, sitä huulilevyä ei näe. Tietysti jos sillä jotain leipiä laitaa uuniin tai jotain pientä pipertää.

Vaan kun et ymmärrä! Taidat itte istua valmetin poterossa ja quikan aisojen katveessa niin pistäähän se vituttaan. Ajaa saakeli varmaan vielä käsivaihteisella autolla ;D :o
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:21:51
Täällätm sanotaan, että "jos traktorissa on luiska nokka, niin ostajalla on luiska otsa"  ;D

Sanotaanko muuallakin Suomessa noin  ???
En kans oikein noita luiskia ymmärrä! Jd:n konekomposiitin kun nostaa auki ei tavitse mitään gynegologia huoltotoimiin, toisin kun esim erään vaaleanvihreän vekottimen kanssa :o Tietysti jos ei itse mitään huolla/ korjaa, ei sen sit ole väliä.

Ei voi ymmärtää luiskanokkaa jollei ole kokeillut, kuten esim. automaattivaihteet. Nykyinen kone on ainoastaan ventiilinsäädössä käynyt pajalla, muuten kaikki nesteiden ja hihnojen yms. vaihdot on suoritettu itse. Paluuta "tavalliseen" ei ole ja se ns.lähes  tavallinenkin kuormaajalla talosta löytyy.
Vaikka se nokka olis kuinka sluiba, sitä huulilevyä ei näe. Tietysti jos sillä jotain leipiä laitaa uuniin tai jotain pientä pipertää.

Vaan kun et ymmärrä! Taidat itte istua valmetin poterossa ja quikan aisojen katveessa niin pistäähän se vituttaan. Ajaa saakeli varmaan vielä käsivaihteisella autolla ;D :o
Käsivaihteet, joo, Valmettikin käy, kuikan aisat on perseestä ;D
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: malanko - 17.09.14 - klo:22:23
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv  (http://www.stoll-germany.com/typo3temp/pics/6abcab337d.jpg)
Unohda se Massey harris ja osta tommonen Dötsi! Varsinkin jos huolto/varaosat on samalla hollilla. Ittekkin olen Dötsistä kiinnostunut mutta huolto ja varaosat on hiukan liian kaukana.
Komea teutsi,. Kumpaa enemmän, samea vai teutsia?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Cultor - 17.09.14 - klo:22:26
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

N103 ht5 mallia on mittailtu ja on takalokasuojista yhtä levee kuin isommat N:ät eli vaiks renkaat olis kapeella niin lokasuojat ahistaa.

Ihanko tosissas oot, kai nyt Unlimited studiolta saa kapeammat lokasuojat, jos siitä kiinni on.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:22:28
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

N103 ht5 mallia on mittailtu ja on takalokasuojista yhtä levee kuin isommat N:ät eli vaiks renkaat olis kapeella niin lokasuojat ahistaa.

Ihanko tosissas oot, kai nyt Unlimited studiolta saa kapeammat lokasuojat, jos siitä kiinni on.
Minuutissa kapenee nussusahalla 8)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: zetor8045 - 17.09.14 - klo:22:55
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv  (http://www.stoll-germany.com/typo3temp/pics/6abcab337d.jpg)
Unohda se Massey harris ja osta tommonen Dötsi! Varsinkin jos huolto/varaosat on samalla hollilla. Ittekkin olen Dötsistä kiinnostunut mutta huolto ja varaosat on hiukan liian kaukana.
Komea teutsi,. Kumpaa enemmän, samea vai teutsia?
Samea.. 
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.09.14 - klo:22:59
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv  (http://www.stoll-germany.com/typo3temp/pics/6abcab337d.jpg)
Unohda se Massey harris ja osta tommonen Dötsi! Varsinkin jos huolto/varaosat on samalla hollilla. Ittekkin olen Dötsistä kiinnostunut mutta huolto ja varaosat on hiukan liian kaukana.
Komea teutsi,. Kumpaa enemmän, samea vai teutsia?
Samea.. varsinkin etu osastaan, kuva meinaan.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Realisti - 17.09.14 - klo:23:06
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

N103 ht5 mallia on mittailtu ja on takalokasuojista yhtä levee kuin isommat N:ät eli vaiks renkaat olis kapeella niin lokasuojat ahistaa.

Niistä vakiosuojista lähtee ruuveilla takaläpät ja levikkeet kokonaan irti, otitko moisen asian huomioon? Niitä on paljonkin poistettu esim. Metsäajoon, ja väitän ettei leveys sen jälkeen varmasti ole liian paljoa.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: JayZ - 18.09.14 - klo:05:05
Tai sitten tilaa suoraan kapeimmilla mahdollisilla lokasuojilla. Niistä puuttuu kaikki ylimääräinen.

(http://varex.bg/pi_files/big_1376044961120.jpg)
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: nranta - 18.09.14 - klo:09:27
Kyllähän tuommonen deutsi aikas näppärä peli olis.. Saa jousitukset, portaatonta voimansiirtoa ja muistaakseni myös 50km/h lootalla..  http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/974-series-5  ja TTV http://www.deutz-fahr.com/en-GB/products/tractors/1005-series-5-ttv  (http://www.stoll-germany.com/typo3temp/pics/6abcab337d.jpg)
Unohda se Massey harris ja osta tommonen Dötsi! Varsinkin jos huolto/varaosat on samalla hollilla. Ittekkin olen Dötsistä kiinnostunut mutta huolto ja varaosat on hiukan liian kaukana.
Komea teutsi,. Kumpaa enemmän, samea vai teutsia?
Samea.. varsinkin etu osastaan, kuva meinaan.

Kyllä taitaapi olla lähes kokonaan italian maalta kyseinen kone. hintaero 6xxx.4 malliin taitaa olla varsin pieni ja nuo 6 tonniset ovat oikeasti jo sitten ihan eri luokan koneita.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Hammaslukko - 18.09.14 - klo:12:02
On juu, mutta leveyttä liikaa 210cm saa olla max. toi on yli 2,2m eikä saa kavennettua.
Valtra N3 sarjan käsikirjan mukaan kapein tarjolla oleva takarengas on 420/85R38 ja pienin raideväli 1610 mm. Millä laskuopilla tuosta tulee yli 2200 mm. Taka-akselin laippaväliä en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se yli kahden metrin on.

N103 ht5 mallia on mittailtu ja on takalokasuojista yhtä levee kuin isommat N:ät eli vaiks renkaat olis kapeella niin lokasuojat ahistaa.

Ihanko tosissas oot, kai nyt Unlimited studiolta saa kapeammat lokasuojat, jos siitä kiinni on.
Minuutissa kapenee nussusahalla 8)

Kyllä ne niihin navetan ovenpieliin sitten viimeistään jää.  ;D
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Oksa - 18.09.14 - klo:21:07
onko kaikissa ännäläisissä kuitattava edelleen käyttääkö etukuormaajaa vai nostolaitetta?    ja käynnistyksen jälkeen hyde pumppu päälle?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: piki1 - 18.09.14 - klo:21:23
onko kaikissa ännäläisissä kuitattava edelleen käyttääkö etukuormaajaa vai nostolaitetta?    ja käynnistyksen jälkeen hyde pumppu päälle?
eihän niissä ole ikinä tarvinnu kuitata joko tai vaan laittaa päälle se mitä tarvii tai molemmat mutta sehän on vain turvallisuus juttu ei satu vahin´koja esim matkustajien eikä lasten osalta.eihän siinä mitään hydepumppuja kytketä päälle.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 18.09.14 - klo:21:40
On jäänyt Valtralla tuotekehitys vaiheeseen, vaikka tosiaan lokasuojia saa kapeampana mallina. Hytti ei ole mittasuhteiltaan sopiva ko. malliin kun on nostettu taivaisiin. Vertaa sitä nyt ulkonäöllisesti esim. maasikaan niin on siinä raju ero. Toisaalta 40km/h max. nopeus ja 111hv ei riitä omaan käyttötarkoitukseen. Kotimaisuus on ollut painava valintaperuste myös koneostoissa, mutta Valtra ei valitettavasti saa aikaiseksi meitä kiinnostavaa mallia.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Oksa - 19.09.14 - klo:21:19
ittiä risoo tuo näkyvyys noista kopeista, ei ole näköyhteyttä esim. niittokoneen teräpalkkiin kun lokarit ja se käyttöpaneli teillä ja sit jos ottaa jouset alle niin koppi niiiin korkia että ei sovi ovista sisään.            toisaalta toi koukun näkö on kanssa yks.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: mää vai - 20.09.14 - klo:11:27
ittiä risoo tuo näkyvyys noista kopeista, ei ole näköyhteyttä esim. niittokoneen teräpalkkiin kun lokarit ja se käyttöpaneli teillä ja sit jos ottaa jouset alle niin koppi niiiin korkia että ei sovi ovista sisään.            toisaalta toi koukun näkö on kanssa yks.

Niin Valtralla pitäis hytti laskea sopusuhtaiseen kohtaan traktoria ja sitä penkkiä nostaa ylöspäin sieltä lokasuojien välistä.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Miklu - 20.09.14 - klo:15:20
Fendt on paras kuormainkampe. Ketterä, todella hyvä näkyvyys lisäksi tukeva ajettava. Huonoo ainoastaan Hinta!!
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: John Ferguson - 20.09.14 - klo:19:47
Fendt on paras kuormainkampe. Ketterä, todella hyvä näkyvyys lisäksi tukeva ajettava. Huonoo ainoastaan Hinta!!
Ei kyllä Fendtissä ole niin hyvä näkyvyys kuin 56xx massikassa.
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.09.14 - klo:19:54
Fendt on paras kuormainkampe. Ketterä, todella hyvä näkyvyys lisäksi tukeva ajettava. Huonoo ainoastaan Hinta!!
Ei kyllä Fendtissä ole niin hyvä näkyvyys kuin 56xx massikassa.
Niin, kyllähän punainen paremmin näkyy ;D
Mitä tarkoittaa "tukeva ajettava"?
Otsikko: Vs: Uutta etukuormainkonetta?
Kirjoitti: Maajullikka - 20.09.14 - klo:21:10
Viikon nyt ollut ajossa N163 directi ja huomenna sen vien takaisin kun ei jää pihaan. Onhan se hyvä kone, mutta autopowerin jälkeen en kelpuuta. Tulihan tuohon ajettua 80 tuntia, mutta jotenkin en vain tykästynyt vaihteistoon. Ehkä perus 36 pykäläinen tohon paras.  ::)

Käynnistyksen jälkeen pitää tosiaan laittaa hydrauliikka
"päälle" on/off nappulasta ja sen jälkeen antaa valita etu/taka tai molemmat lohkot käyttöön.