Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Wexi - 06.09.14 - klo:23:08
-
Tarkoitus olisi laittaa takalanaan säädettävät tukipyörät. Saisi varmaan vähän tasaisempaa jälkeä aikaiseksi. Esim. ketjuharavan takana oli ennen sellaiset, jotka voisi käydä tuohonkin käyttöön. Löytyiskö keltään jotain vastaavaa ja voi laittaa kehitysehdotuksia ja kokemuksia. Hyvät neuvot tervetulleita!
-
Eiköhän noita kuvahaulla löydy markkinoilla olevilta valmistajilta. Muuta tarvi sitten kuin sidostarpeet ja kemppiliimaa. :)
-
Haravan pyörät on hentoiset renkailtaan,tulee pelkkä työn ilo niiden laittamisesta.meillä rakenneltiin taarupin niittosilppurin pyöristä 12 tuumaisista.ovat tukevammat.Toisaalta mahtaneeko palkoille päästä mutta jos intoa piisaa niin mikä ettei rakentele itse.Säätövaraa kannattaa sitten kehitellä riittävästi ja irroittamisen ja asennuksen helppouteen myös,mielellään ilman työkaluja irroitettavat.Siis ei edes lekaa.Ja myös siten ettei varsinaiseen perälevyyn tehdä muutoksia,vaikuttaa myöhemmin vaihtoarvoon jos tulee mieli uusia levyä.Sitä kun hitsaria on monenlaista ja joka hitsistä tulee sitä pulunpaskaa jos sille päälle sattuu.
-
ite ostin tuohon vama lanaan aikoinaan nuo pyörät jotka tehty siihen ja tyytyväinen olen ollu. laitoin vain niiden kierretankojen tilalle pelstuksen sivurajoittimet ja nyt pelaa hyvin. tuo ympäripyörivä pyörä on miusta ehoton, saa ajaa kumpaan suuntaan tahansa ja ain toimii. kannattaa kattoa mallia tosta. hiton kalliit vaan ostaa alkuperäisinä.
-
Juuri sen vuoksi että lisävarusteena nuo tukipyörät on arvokkaat,saattaa päästä hyvinkin palkoille jos pyörät naponeen löytyy.
-
Yksinkertainen
(http://www.urakointiuutiset.fi/site/assets/files/4682/jykev___0138.jpg)
Ja hieman enemmän suunnittelua
http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/tiejalumikoneet/takalanat (http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/tiejalumikoneet/takalanat)
-
ite ostin tuohon vama lanaan aikoinaan nuo pyörät jotka tehty siihen ja tyytyväinen olen ollu. laitoin vain niiden kierretankojen tilalle pelstuksen sivurajoittimet ja nyt pelaa hyvin. tuo ympäripyörivä pyörä on miusta ehoton, saa ajaa kumpaan suuntaan tahansa ja ain toimii. kannattaa kattoa mallia tosta. hiton kalliit vaan ostaa alkuperäisinä.
Samoilla linjoilla Oksan kanssa. Linkissä vielä kuva kyseisistä pyöristä
http://aijaa.com/Irb8a6 (http://aijaa.com/Irb8a6)
-
ite ostin tuohon vama lanaan aikoinaan nuo pyörät jotka tehty siihen ja tyytyväinen olen ollu. laitoin vain niiden kierretankojen tilalle pelstuksen sivurajoittimet ja nyt pelaa hyvin. tuo ympäripyörivä pyörä on miusta ehoton, saa ajaa kumpaan suuntaan tahansa ja ain toimii. kannattaa kattoa mallia tosta. hiton kalliit vaan ostaa alkuperäisinä.
Samoilla linjoilla Oksan kanssa. Linkissä vielä kuva kyseisistä pyöristä
http://aijaa.com/Irb8a6 (http://aijaa.com/Irb8a6)
Ympäripyörivä on paras,eikös ennen ollut vamassa ei pyörivä?
-
Hakee romikselta vanhat Opelin etykynkät ja tinaa ne kiinni runkoon
-
Hakee romikselta vanhat Opelin etykynkät ja tinaa ne kiinni runkoon
Mikä net siinä perälevysä pistäs kestää.....?
-
onko se ympäripyörivä välttämätön jos lanan terä on kääntyvä?
-
Hakee romikselta vanhat Opelin etykynkät ja tinaa ne kiinni runkoon
Mikä net siinä perälevysä pistäs kestää.....?
No jos ne Opelissa kestävät +500 000 km, niin kai ne nyt perälevyssäkin :o
-
Hakee romikselta vanhat Opelin etykynkät ja tinaa ne kiinni runkoon
Mikä net siinä perälevysä pistäs kestää.....?
No jos ne Opelissa kestävät +500 000 km, niin kai ne nyt perälevyssäkin :o
Ihime OOPPELI!???
Vaikka kaikista autoosta pakkaa tuloo ennemmi tai myähemmi OOPPELEITA...!
-
Hakee romikselta vanhat Opelin etykynkät ja tinaa ne kiinni runkoon
Mikä net siinä perälevysä pistäs kestää.....?
No jos ne Opelissa kestävät +500 000 km, niin kai ne nyt perälevyssäkin :o
;D ;D ;D ;D
-
kyllä ainakin ite tykkään kun saa lanaa lykätä molempiin suuntiin ja pyörät toimii koko ajan, ei tarttee kääntää lanaa mitenkään ja korko säilyy kun pyörän suunta kääntyy. en sitten tiiä kuin paljon tartettette tuota ominaisuutta mutta itellä on mekan. ja ei hydekääntyvä malli kun ei kauppias myy hydeä 2,5 metrisenä. kun ei monessa paikassa toi 3 metrinen sovi.
-
niin no,meillä on hydr ympäri pyörivä.
-
Väkersin lanaan 1 kannatuspyörän, koko on normaali perävaunun pyörä ja ympärikääntyvä. Etäisyys sen verran , että voi tarvittaessa levyn kääntää ympäri. Hydraulinen työntövarsi ja kallistin tekee hommista sujuvaa. Pyörän etäisyydestä johtuen jälki varsin suoraa. Voi huoletta vaihtaa ajosuuntaa, tätä tarvii, kun hieroo jotain isompaa monttua pois tiestä.
-
Kyllästyin takalanalla lanailemaan tietä (ei tukipyöriä).
Osti pihtiputaalta kyläsepän tekemän tielanan ja täytyy sanoa että kannatti
maksoi saman kuin takalana eli 3900 eukua.Lana oli 40 vuoden kokemuksella tehty ja toimii näillä pikkuteillä tosi hyvin. ;D
-
niin, jos tarkoitus tasata se tie niin pitkä tielana ehoton mutta esim. sohjon ja muun paskan poisto tieltä ja pikkuasioiden teossa tuo takalana mukavempi. ja talvella ei tielanalla paljoa tee.
-
niin, jos tarkoitus tasata se tie niin pitkä tielana ehoton mutta esim. sohjon ja muun paskan poisto tieltä ja pikkuasioiden teossa tuo takalana mukavempi. ja talvella ei tielanalla paljoa tee.
No tietysti takalevy niihin hommiin mihin käy ,mutta ei tienlanuuseen.
-
riippuu hiukan siitäkin minkä verran sitä tietä on lanattavana, kilometrin yksityistielle ei kovin isoja laitehankintoja kannata investoida.eli tukipyörät tai sitten sietää niitä kuoppia/ns kiharaa tai ottaa jonkuun vetäseen tien sileeksi lanalla muutaman kerran kesässä.urakoy lienee sopivin innit sitten aivan muuta,
PS.perselevy lienee sopivin pellonreunojen ym.tasauksiin ja kait ojamullat ym.tasoitellaan.talvella tönäistään polku pirtiltä huussin nurkalle siihenhän se on oiva kampe. ;D ;D ;D ;D
-
Ei miun hinattava lana kertakaikkiaan sovi kääntymään monien mökkiteiden päässä. Tarvii myös nostolaitelanaa, jossa on pyörä. Talven alussa paras värkki ensimmäisille lumille.
-
Löytyykö Simeonilta kuvaa lanahässäkästä? Vaikuttais mielenkiintoiselta idealta talven projektiksi.
-
Hakee romikselta vanhat Opelin etykynkät ja tinaa ne kiinni runkoon
Mikä net siinä perälevysä pistäs kestää.....?
No jos ne Opelissa kestävät +500 000 km, niin kai ne nyt perälevyssäkin :o
Onpa jaksettu hinata ooppelia viimeset 300tuhatta km.