Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Adam Smith - 06.09.14 - klo:16:55
-
http://www.dairyherd.com/dairy-news/Its-here-Add-CRB-continuous-round-baler-to-your-vocabulary-274207291.html
Tuohon ku vielä tehdään nonstop-käärin, niin johan tapahtuu. Paitsi suopellolla.
-
Näitähän ilmestyy kuin sieniä sateella... ja taas saa isännät velkaa hakea ja vaihtaa juuri uusitut fusion kolmoset pienen emännälle selittelyn jälkeen uuteen ihanaan jota se rakas konemyyjä taas niin kehuu, kuinka suomen maataloutta taas tehöstetään, aatteleppa ite omalle kohalles :P
ja se, joka ajelee isolla ässä mersulla, ei ole se paalaimen laittanut, vaan se konemyyjä, tai jos ei se, niin maahantuontiliikkeen isokiho :o
-
Melko nonstoppia tuo peltoaukee, kyllä me ollaan - varsinkin täällä itä-Suomessa ihan metsän keskellä.
-
Tossa toinen: http://www.continuousbaling.com/en/
-
Tuon kun näkis oikeen kunnon karhetta nieleskelemässä niin taitaas olla pysähdyksissä kauemmin kun esim mäkkäri.
-
Näitähän ilmestyy kuin sieniä sateella... ja taas saa isännät velkaa hakea ja vaihtaa juuri uusitut fusion kolmoset pienen emännälle selittelyn jälkeen uuteen ihanaan jota se rakas konemyyjä taas niin kehuu, kuinka suomen maataloutta taas tehöstetään, aatteleppa ite omalle kohalles :P
ja se, joka ajelee isolla ässä mersulla, ei ole se paalaimen laittanut, vaan se konemyyjä, tai jos ei se, niin maahantuontiliikkeen isokiho :o
isännät sitte vielä niin nuukia jotta hanno jottain kossia pistää puikkoihin 10 euron tuntipalkalla :D :D :D :D
-
Mites nuo rätti tai siis remmi vehkeet sitte kun oikein ajellaan vesimärkää apilaa tai esim härkäpapua. Siis miten mahtaa pelata kun on ns oikeat olosuhteet käsillä. Aikoinaan yks urakoitsija ajeli nh remmi paalaimella rehuja sateellakin. Muuten ihan luonnas mutta ei mikään kauhia ollu syömään rehua eikä oikein luja. Meinaan rehun teossa aikalailla meni laakeria. Paalit oli kyllä siihen aikaan tosi painavia. Olen suunnitellu ostaa tommosta Nh paalainta käytettynä tohon varalle/kuivan tavaran ajoon.
-
Tuossahan on täyslevee remmi, mutta sen kestävyydestä en tiedä. muovisidonnalla jos tuo kone ois, niin sitten ehkä joku käärin ehtisi kääriä junana. Kombina tuosta tulisi pitkä kun mikä.
-
Näytää ihan pirun luotettavalta vehkeeltä kun liikkuvia osia ei ole kuin noin tuhat enemmän kuin normi koneessa. Mikäänhän ei voi mennä pieleen. Jotain olen sentään oppinut. En tule sanoman että tollasta ei tule meille ikinä.
-
Näytää ihan pirun luotettavalta vehkeeltä kun liikkuvia osia ei ole kuin noin tuhat enemmän kuin normi koneessa. Mikäänhän ei voi mennä pieleen. Jotain olen sentään oppinut. En tule sanoman että tollasta ei tule meille ikinä.
;D
Ihan sama tuli mieleen
-
Näitähän ilmestyy kuin sieniä sateella... ja taas saa isännät velkaa hakea ja vaihtaa juuri uusitut fusion kolmoset pienen emännälle selittelyn jälkeen uuteen ihanaan jota se rakas konemyyjä taas niin kehuu, kuinka suomen maataloutta taas tehöstetään, aatteleppa ite omalle kohalles :P
ja se, joka ajelee isolla ässä mersulla, ei ole se paalaimen laittanut, vaan se konemyyjä, tai jos ei se, niin maahantuontiliikkeen isokiho :o
Nimenomaan Paalinpyörittäjällä on S-mese.Ja vielä fusioni ;D
-
Nii toi lely ja vermeerihän on sama kone, eri tarrat vaan.
Ja kronelta löytyy jo non-stoppi combikone, toki se on Krone....
https://www.youtube.com/watch?v=H2SHE2fpBiM
https://www.youtube.com/watch?v=_5A2QHc1YW0
https://www.youtube.com/watch?v=kU0zD9Ag1ag
-
Nii toi lely ja vermeerihän on sama kone, eri tarrat vaan.
Ja kronelta löytyy jo non-stoppi combikone, toki se on Krone....
https://www.youtube.com/watch?v=H2SHE2fpBiM
https://www.youtube.com/watch?v=_5A2QHc1YW0
https://www.youtube.com/watch?v=kU0zD9Ag1ag
tuo lelytin näytti olevan enemmänkin niinko hömppäheinän keruukone.
ja miksi tuota kronea vietiin vauhdin puolesta niinko sairasta paskalle. vai meniskö nonstoppi sekaisin reilummalla vauhdilla.
-
Ei kyllä ymmärrä mitä hyötyä pysähtymättömyydestä mahtaa olla nykyisten portaattomien ja suunnanvaihtajallisten traktoreiden aikakautena. Vielä jos on kunnolla karhotettu niin vauhditkin pysyy kohtuullisena kiihdytyksiä ja jarrutuksia ajatellen. :o
-
Edelliset oli liian halpoja ja ykisnkertasia, tässä (https://www.youtube.com/watch?v=r_Z3jhVQqbw) oikea monitoimikone,
-
ja tässä. on nopea.
https://www.youtube.com/watch?v=-jPmn6MgCHQ
-
Tuollainen oli ajossa tässä kylällä muutama päivä sitten, vetäjänä ei ollut Nuhvi vaan Dexta.
Lyhteitä...
-
Nii toi lely ja vermeerihän on sama kone, eri tarrat vaan.
Ja kronelta löytyy jo non-stoppi combikone, toki se on Krone....
https://www.youtube.com/watch?v=H2SHE2fpBiM
https://www.youtube.com/watch?v=_5A2QHc1YW0
https://www.youtube.com/watch?v=kU0zD9Ag1ag
tuo lelytin näytti olevan enemmänkin niinko hömppäheinän keruukone.
ja miksi tuota kronea vietiin vauhdin puolesta niinko sairasta paskalle. vai meniskö nonstoppi sekaisin reilummalla vauhdilla.
Jotenkin tuntuu että ei oikeastaan ole ihan hirveästi järkeä yksikköpaalaimeen rakennella tällaisia systeemejä. Kanttipaalain on kuitenkin jo tehty ja tuubiin voi kääriä jos hotsittaa. Lisäksi tehoa on ihan eri mallilla.
Kombiin voisi olla ideaa tietyin varauksin. Itse ehkä arvostaisin kammion eteen omaa säiliöö johon ohjattaisi rehu sidonnan aikana ja sitten päisteissä kun noukin on ylhäällä se säiliö taas tyhjennettäisi. Paalinsidonta ja siirto sekä käärintä pitäisi kyllä silloin olla tosi nopea ja toimia kuin junan vessa. Noukinvaunusta olisi helppo matkia tuota säiliötä.
-
Kummassa loppupeleissä menee enemmän aikaa? Koneiden huollossa (vaihda kombikoneeseen muovirullat, ja verkon vaihto), sekä erilaisiin monimutkaisiin toimintahäiriöihin kuin noihin pieniin pysäyksiin?
Ja minkä helkutan takia sekin muovirulla on 2010 luvulla edelleen niin hankalasti vaihdettavissa? Tolkuttoman painava ja korkealla, jota ei pienempi esimerkiksi naisihminen pysty ollenkaan vaihtamaan :(
-
Oikeasti noiden muovirullien ja verkon vaihtoon menee aika vähän aikaa kokonaisuudesta silloin kun kaikki toimii. Kahdella rullalla ajaa kuitenkin aika monta paalia ja neljän kilsan verkkorullalla viellä enemmän rullallisella. Se on kuitenkin totta että painavia noi rullat on vaikka nykykoneissa on jo sylinterit missä rullat kääntyy alas telineistään. Noihin pysähdyksiin palaa kuitenkin aika paljon aikaa kesäisin ja lisäksi ne rasittaa kalustoa aika paljon jos halutaan ajaa sellaista karhoa että ei ihan konttausvauhtia mennä. Itselleni mieluisa nopeus on 7-12 kilsaa.
-
Älytön kiire sulla kyllä, mun mielestä 5km/h on ihan sopiva tahti.
Taman 4km mittasella ajaa yli 400 paalia, sen vaihtoon ei paljon kesän aikana aikaa tuhlaannu. Muovien vaihto on kyllä turhauttavaa, pitäisi varmaan kokeilla niitä 1900m rullia niin ajaisi sen reilu 10kpl enemmän parilla.
Säilöntäaineiden kanssa aikaa ei myöskään kulu kun laittaa keulaan 2kpl 200l tynnyreitä 1-2l/paali käyttömäärällä.
Onhan tuollainen yksikkö nonstoppina tehokas yhdistelmä tuubikäärijän kanssa, mutta eikö kanttipaalitkin pysty laittamaan tuubiin?
-
Nii toi lely ja vermeerihän on sama kone, eri tarrat vaan.
Ja kronelta löytyy jo non-stoppi combikone, toki se on Krone....
https://www.youtube.com/watch?v=H2SHE2fpBiM
https://www.youtube.com/watch?v=_5A2QHc1YW0
https://www.youtube.com/watch?v=kU0zD9Ag1ag
tuo lelytin näytti olevan enemmänkin niinko hömppäheinän keruukone.
ja miksi tuota kronea vietiin vauhdin puolesta niinko sairasta paskalle. vai meniskö nonstoppi sekaisin reilummalla vauhdilla.
Menee! Traktorissa pitäisi olla isobussit sun muut sähköhimmelihämmentimet että Krone voi ohjata trtaktorin vauhtia. Saattaa olla esikammio tukossa jos sillä hilipastaan 20km/h.
-
Taas uutta protoa nonstop markkinoille tällä kertaa kvernelandilta
https://www.youtube.com/watch?v=ctNDBFlGgPg (https://www.youtube.com/watch?v=ctNDBFlGgPg)
Käärijä näyttää ihan viisaalta, mutta mitenkähän tuo kammio toimii, jonkunlainen väliportti ainakin.
-
Taas uutta protoa nonstop markkinoille tällä kertaa kvernelandilta
https://www.youtube.com/watch?v=ctNDBFlGgPg (https://www.youtube.com/watch?v=ctNDBFlGgPg)
Käärijä näyttää ihan viisaalta, mutta mitenkähän tuo kammio toimii, jonkunlainen väliportti ainakin.
Yllättävän fiksun näköinen kokonaisuus... vähiten liikkuvia osia ja kompakti koko... paalainmarkkinoille näköjään saadaan säpinää seuraavan 5 vuoden aikana... Ja kyllä tuo jatkuvatoimisuus olisi ihan yritystaloudellisesti kannattavaa kunhan tarpeeksi vahva ja yksinkertainen konsepti löytyy...(toki paalattavaa pitää olla sen verran, kun kerkeää paalaamaan oikeaan aikaan...)
-
Eikö tuo tee aika pieniä paaluja?
-
Vilä kun pohjanmaan peltivelhot tekevät jonkun light-version, niin alkaa olla hyvä.
-
Eikö tuo tee aika pieniä paaluja?
Sitä voi aina jeesustella paalikoolla, mutta silti asiakkaat vaan tahtoo edelleen 120-130cm paalia.
Ensimmäinen jatkuvatoiminen kone joka olisi potentiaalinen minun savotoihin, combi, ei älyttömän pitkä, kiinteäkammioinen. Kiinteäkammioinen on vaan toimintavarmempi kun paalataan välissä märkää mössöäkin.
-
Johan toi jatkuva toiminen kanttipaalain on täysin toimiva laite :o
-
Johan toi jatkuva toiminen kanttipaalain on täysin toimiva laite :o
Mutta ei sovellu noiden pienten tilojen pienille lohkoille joita meilläkin ajoista merkittävä osuus. Tuubitusta vaatisi älyttömän panostuksen logistiikkaan kun pitäis olla äijiä ja koneita, erilliskäärintä vie hillittömästi muovia pyöröpaaliin verrattuna ja taas lisämiehitystä.
-
Johan toi jatkuva toiminen kanttipaalain on täysin toimiva laite :o
Mutta ei sovellu noiden pienten tilojen pienille lohkoille joita meilläkin ajoista merkittävä osuus. Tuubitusta vaatisi älyttömän panostuksen logistiikkaan kun pitäis olla äijiä ja koneita, erilliskäärintä vie hillittömästi muovia pyöröpaaliin verrattuna ja taas lisämiehitystä.
Samaa mieltä, mutta lisäisin viellä, että ei se (kanttipaalain) sovellu mielestäni luomumiehelle (sr-tekoon), joka haluaa säästää polttoainetta, muovia ja peltoa, koska ei ole merkitystä miten nopeasti jonkun työvaiheen saa hoidettua, vaan mikä on kokonaistaloudellisuus huomioituna tallausvaurioilla tms...