Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: forssoni - 02.09.14 - klo:21:35

Otsikko: Nh lämpee
Kirjoitti: forssoni - 02.09.14 - klo:21:35
Potilas 8560 Hollanti, johon tehty kone remontti pari vuotta sitten. Kesän mittaan alkoi lämmöt nouseskella turhan ylös. Jopa tyhjällä koneella ajetteassa summeri soi kun lämpötila oli asteikon yläpäässä. Nyt termostaatit ja vesipumppu vaihdettu tuloksetta. Mottoriin asennettu myös toinen lämpömittari lohkon takapäähän joka näyttää jo pelkällä tyhjäkäynnillä yli 90 astetta.
Jäähdytinkään ei pitäisi olla tukossa, mutta ei kai sen pesulla mitään häviä kun ideat loppuu...
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: metsajussi - 02.09.14 - klo:21:45
Kannentiiviste? Kupliiko syyläri?
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.14 - klo:22:02
Nimimerkki SAS tietää noista
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: SKN - 02.09.14 - klo:22:03
Nimimerkki SAS tietää noista

Mää en tohtinu, onneks sää... ;D ;D
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.09.14 - klo:22:03
Nimimerkki SAS tietää noista

Mää en tohtinu, onneks sää... ;D ;D
;D

Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: Täpinäreiska - 02.09.14 - klo:22:15
Kenno saa näyttää puhtaalta mutta ei välttämättä sitä ole. Aikojen kuluessa sinne taikinoituu ja paistuu pintaan kaikenlaista mönjää. Yksi isäntä kehui ostaneensa spray-pullossa kennojenpuhdistusainetta ja tarjosi kokeiltavaksi. Ihan hupina kokeilin ja se oikeasti toimi. Pitempiaikaisessa rasituksessa lämpöjä kohotellut kone lämpeni hitaammin ja lämmöt pysyivät selvästi alemmalla tasolla. Kannattaa kokeilla. Voi olla vikaakin mutta helpompi aloittaa tuolla kuin kansipahvin vaihdolla.
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: icefarmer - 02.09.14 - klo:22:19
Kenno saa näyttää puhtaalta mutta ei välttämättä sitä ole. Aikojen kuluessa sinne taikinoituu ja paistuu pintaan kaikenlaista mönjää. Yksi isäntä kehui ostaneensa spray-pullossa kennojenpuhdistusainetta ja tarjosi kokeiltavaksi. Ihan hupina kokeilin ja se oikeasti toimi. Pitempiaikaisessa rasituksessa lämpöjä kohotellut kone lämpeni hitaammin ja lämmöt pysyivät selvästi alemmalla tasolla. Kannattaa kokeilla. Voi olla vikaakin mutta helpompi aloittaa tuolla kuin kansipahvin vaihdolla.
kuinkas noissa on potkuri, pyöriihän kunnolla :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: Täpinäreiska - 02.09.14 - klo:22:26
Kesällä visko hirtti kiinni, ulvoi kokoajan, kyllästyi duuniinsa ja lopetti kokonaan. Vaihdoin uuden vaan ei auttanut. Ilmeisesti kenno ei laskenut lämpöä ulos joten viskokaan ei älynnyt olla hommassa kunnolla mukana. Ihan arvaus..
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: jusu - 02.09.14 - klo:23:54
alaletku irti ja littihin ja soodavettä täytehen, anna olla vartti ja huuhtele, ja sama parikolome kertaa, ja lopuksi huolellinen huuhtelu.. ainaki enimmät lähtee..

josei painetta tee niin tuskin kansipaffi nuon pahaa vikaa tekis..

meillä mettoos syylärin kennon vaihdon jälkeen vuosikaks ruostu liki tukkohon, joku ei ny vain sovi jonku kans.. epäilen verkun kennoa vallun syyläris ;D


kai termari on oikeen päin? :-X
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: Pehtoori - 03.09.14 - klo:05:32
Onko visko sähköohjattu. Minulla TM 155 teki samoin ja syynä oli se että ilmastoinnissa oli liian vähän ainetta. Ilmastointihan ohjaa myös viskoa, jolloin lähtee liian myöhään käyntiin ja lämmöt ehtii nousta liian korkealle. Mulla vika korjaantui ilmastointihuollolla.
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: retku - 03.09.14 - klo:07:42
syyläri tukossa. aja lämpöseksi ja kokeile kämmenellä syylärin pintaa. tukossa olevat pillit tuntuu selvästi kylmältä.


mulla oli joskus mb tracissa samaa vaivaa. syylärin pesin 2 kertaa painepesurilla lattialla ja 3 eriainetta ajoin läpi. siltikin vesi kiersi vain syylärin reunoja pitkin, 90% kaikki pillit ruosteessa.
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: roadman - 03.09.14 - klo:07:47
Syylärintukossa, visko tai putki tukos eiköhän vaiva ole joku noista.


Jos visko niin tutkii onko mahdllista tehdä pika remppa. Poraamalla viskon läpi reiät ja pulteilla jumiin. Suolla ovat tälleen noita jumittaneet. Muistaa sitten pitää  marmoritiskin reunasta kiinni  kun kysyy uuden hintaa.
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: Oksa - 03.09.14 - klo:07:49
ja kun syyläri kunnolla tukossa niin putsausaineen ajon jälkeen alkaa sitten vuotaa.   ainkin mulla alko casen syyläri vuotaan kun laitoin tuon puhistus aineen jota ihk:n myy.
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: Täpinäreiska - 03.09.14 - klo:09:55
Vuosia sitten vanha kuutosvoorti alkoi nostella lämpöjä. Korkista kun kurkki niin näki selvästi tukkeutuneita pillejä. Kokeilin soodalla vaan ei auttanut. Purin sitten koko syylarin irti ja huuhtelin sisäisesti useampaan kertaan laimennetulla(10%?) suolahapolla. Voi sitä skeidan määrää mikä kennosta irtosi. Lämpöongelmat korjaantui eikä kenno ole vielä puhjennut käsittelystä, vaan on käytössä edelleenkin. 

Edit. JDn sähköohjattu visko maksaa reilun tonnin. Yksi sellainen luultavasti täysin ehjä löytyy varastosta. Tuo kiinni hirttänyt oli ihan perinteinen ja uusi kustansi marmoritiskillä 420€
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: SKN - 03.09.14 - klo:11:22
Vuosia sitten vanha kuutosvoorti alkoi nostella lämpöjä. Korkista kun kurkki niin näki selvästi tukkeutuneita pillejä. Kokeilin soodalla vaan ei auttanut. Purin sitten koko syylarin irti ja huuhtelin sisäisesti useampaan kertaan laimennetulla(10%?) suolahapolla. Voi sitä skeidan määrää mikä kennosta irtosi. Lämpöongelmat korjaantui eikä kenno ole vielä puhjennut käsittelystä, vaan on käytössä edelleenkin. 

Edit. JDn sähköohjattu visko maksaa reilun tonnin. Yksi sellainen luultavasti täysin ehjä löytyy varastosta. Tuo kiinni hirttänyt oli ihan perinteinen ja uusi kustansi marmoritiskillä 420€

Mun korjaantu lämpöongelmat termarin ja jäähdyttäjän vaihdolla.

Olin taas nuuka/köyhä ja ostin turkkilaisen Kale-merkkisen jäähdyttäjän öljynlauhduttajalla, nyt se saatanan lauhduttajan liitos kusee hiljaksiin moottoriöljyä. Kivaa suttua kun flekti imee sitä.... >:(

Toisaalta lämpöongelmiin voi myös olla vaikuttanu välijäähdyttimen asennus ja uudet suuttimet.

Tää purkaus ei kyl nyykkärimiestä mitenkään helpottanu... kai?
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: SAS - 04.09.14 - klo:16:37
Kenno täynnä kattilakiveä,ikinä ei pidä kaivo vettä laittaa syyleriin vaan akkuvettä ja tunnettua laatua.
Kerran puhdistettiin kolmiteho aineella eli kolme eri ainetta piti laittaa syyleriin ja onnistui ,mutta ohjeita kannattaa noudattaa,en tiedä onko nykyään sitä markkinoilla.Joku on puhistanut muurahaishapolla ??
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: forssoni - 04.09.14 - klo:17:12
Kai sitä pitää pesulle ryhtyä, kun viskokin on ollut jo lukittuna tovin jos toisen.
Otsikko: Vs: Nh lämpee
Kirjoitti: SAS - 04.09.14 - klo:20:12
Turbo saabeissa oli tuota syyleri vikaa paljon kovat lämmöt aiheuitti kattilakiveä,siihen ei auttanut kuin syylerin vaihto.