Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Cornfarmer - 22.08.14 - klo:22:05
-
Onkos tämä vaihteisto periaatteessa sama ku tuo keppiloota, mutta ohjataan sähköisesti kuutta mekaanista aluetta ja sitte napeilla 4 pikavaihdetta... Voi olla aika hyvä jos automatiikka toimii hienosti.
http://www.deutz-fahr.com/de-DE/deutz-fahr-welt/news-und-events/3208-neues-comfort-shift-getriebe
-
Onkos tämä vaihteisto periaatteessa sama ku tuo keppiloota, mutta ohjataan sähköisesti kuutta mekaanista aluetta ja sitte napeilla 4 pikavaihdetta... Voi olla aika hyvä jos automatiikka toimii hienosti.
http://www.deutz-fahr.com/de-DE/deutz-fahr-welt/news-und-events/3208-neues-comfort-shift-getriebe
versu :D :D :D :D
-
Robottivaihteisto on juu eli periaatteessa sama kuin keppiloota.
-
Alueenvaihdosta en tiiä mutta ainakin 6180P pikavaihdeautomatiikka toimis hyvin tieajossa ja sama loota mutta "robo" vaihtaa alueen.. Kyl mä mielummin vaihdan sen vaihteen itse niin voi hypätä sitten ykköseltä vaikka kuutoselle yhdellä heilautuksella.. Tuossa joutuu "lykkimään" kaikki aluevaihteet läpi niinkuin noissa powershifteissä yleensäkin... Mutta ajatuksena varmaan ihan hyvä kun toiset tykkää näistä Versuhommista kun ei oo keppiä ;D
-
Onse kyllä metkaa kun ei sitä vaihdekeppiäkään enään jaksettaisi hämmentää :-[ Ovat kuitenkin nykyisin keppilootatkin kevyitä käyttää.
-
vähän samaa olen itekki ihmetelly, eikö siellä kopissa enää jakseta muuta kuin istua ja jotain peukalonappia painella? miten liet pitkänpäälle, tuleeko jännetuppitulehdus ensin ja infarkti vai päinvastoin. noista sähköhärpäkkeistä vanhemmiten vain harmia ja niistä kun puuttuu tunto niin on niin ikäviä käyttää... ite ihmetelly tuossa nyyssä noita tietokatkoksia nyt vanhemmiten yleisemmin.. ei herää toiminto ekalla painalluksella vaan pitää napsutella monia kertoja että viesti menee perille, nostolaitteessa ja pikavaihteessa... ja tuo cp teksti näytössä liikkeelle lähössä alkaa nyppiä. mikä se luulee olevan nimitelemään?
-
ja tuo cp teksti näytössä liikkeelle lähössä alkaa nyppiä. mikä se luulee olevan nimitelemään?
Se meinaa clucth pedalia eli kytkintä joten älä ota henkilökohtaisesti ;)
-
Kunnon synkronisoitu vaihteisto ja 2 portainen pikavaihde, siinä mun makuun traktori,voimaa reilusti yli 100 h. Tähänmennessä näyttää että siitä "paremmaksi" kehitetty tulee jossain vaiheessa kaliiksi. No rahamiehillä se ei ongelma mutta tavallisilla köyhillä ehkä.
-
Kunnon synkronisoitu vaihteisto ja 2 portainen pikavaihde, siinä mun makuun traktori,voimaa reilusti yli 100 h. Tähänmennessä näyttää että siitä "paremmaksi" kehitetty tulee jossain vaiheessa kaliiksi. No rahamiehillä se ei ongelma mutta tavallisilla köyhillä ehkä.
No 6 vaihdetta ja 4 pikavaihdetta ja ZF7200 vaihteisto on kyllä sitten niin varma loota kuin voi olla..
-
Onkos tämä vaihteisto periaatteessa sama ku tuo keppiloota, mutta ohjataan sähköisesti kuutta mekaanista aluetta ja sitte napeilla 4 pikavaihdetta... Voi olla aika hyvä jos automatiikka toimii hienosti.
http://www.deutz-fahr.com/de-DE/deutz-fahr-welt/news-und-events/3208-neues-comfort-shift-getriebe
Olisi DF vaihteistorintamalla saanut pystyä parempaankin, ko. vaihteistohan on jo Argolla käytössä McCormick/Landini-traktoreissa, joita taidetaan taas tuoda Suomeenkin aika mukavaan hintaan (Noin niin kuin siis nykymittapuulla, kun kaikki uudet aisankannattimetkin alkaa olla poskettoman hintaisia).
Mutta minkäs teet, kun oma keskiluokan vaihteistokehitys (Same) on ajettu alas ja ollaan ostokomponenttien varassa. Sinänsä varmasti keskikokoluokan luottettavimpia laatikoita tuo 7200, mutta kyllähän ST-mallien 12-portainen italialaislaatikko olisi mannaa keppikoneiden ja portaattomien väliin noissa 150-200 -hevosvoimaisissa. Hieno homma, että ovat nyt tuolla 6210 rs:llä saaneet 200+ -luokkaan koneen kompakteilla ulkomitoilla, kun kaikilla muillakin alkaa sellainen olla.
-
Niin sitä yritetään saada yksinkertaisemmasta laatikosta täyspowershiftin ominaisuudet. Harmi että tuota 12-portaista ei vieläkään tuotu takaisin 150-200hp luokkaan.
Siinä on ehkä taustalla sitä, että tuollainen 12-portainen powershiftilaatikko on jo melkoisen iso kokonaisuus, siis varmasti kallis valmistaa ja myös vie tilaa melkoisesti. Ei siis saada kovin lyhyttä akseliväliä millään.
Taitaa olla ainakin vuoteen 2018 voimassa ZF:n ja Same Deutz-Fahrin yhteistyösopimus näiden ja isompien vaihteistojen toimituksesta ja hyvähän se on laadukkaaseen vaihteistoon luottaa.