Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: welger - 13.08.14 - klo:20:08

Otsikko: Lisävarusteet.
Kirjoitti: welger - 13.08.14 - klo:20:08
Eli siis, kahden merkin taisto ois punnittava. Traktoreista siis kyse ja pitäs päättää kahdesta kumpi, uusia molemmat. Ongelma vaan se että toinen olis ehkä enemmän mieleisempi mutta siinä on vakiona varusteita enemmän kuin toisessa joita en ainakaan tällä hetkellä tarvitse ja niinpä myös hinnakkaampi.

Mutta tuolla ois kumminkin tarkotus ajaa seuraavat 10 000 tuntia, ja ikäänhän ei tiedä milloin noita isobuseja sun muita tarvii.Kannattaako noista maksaa tässä vaiheessa "ylimäärästä".

Muuten kyllä on vakuuttanut käyttäjä kokemusten perusteella tuo hinnakaampi kone.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Oksa - 13.08.14 - klo:20:13
niinpä!   mutta kun kerran joku miellyttää enemmän niin kallistu siihen ja anna niiden varusteiden olla vaan vuosia nauttimassa, ei koskaan tiedä miten sattuis joku vähän käytetty sopiva kone jossa tuo esm. isopus olis tarpeen.     jälkeenpäin noi taitaa olla aika hankalia ja kalliita varustaa.                         ite miettinny ain noita valtun varuslistoja;  mistä keksii sen parin vuoten päässä olevan tarpeen ja sitten harmittaa kun joka mopossakin on ominaisuus joka iteltä sitten puuttuu.     mutta noita hintoja katelleena aika vaikia perustella nyt tarpeetonta ominaisuutta ennakkoon ostaa, kun ei sitä niiiin hirviästi rahaa kuiteskaan kehtaa....
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: kylmis - 14.08.14 - klo:07:55
Hyvät lähtötiedot. Kyllä se mieleisempi on otettava, kun muuten kaihertaa kuitenkin mieltä, että se toinen olisi ollut parempi....
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Oksa - 14.08.14 - klo:08:26
ei nyt kukaan varmaan arvaa mitkä on merkit esm.tapauksessa.                     mutta miksi ottaa se joka ei miellytä, muita kuin toisia jokka sillä ei töitä tee?
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: welger - 14.08.14 - klo:18:34
No jos kerran merkkilöillä on väliä niin nh ja fendt. Kun se päätös oliskin niin helppo, hinta ero ei kumminkaan ole mikään hiuksen hieno.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: icefarmer - 14.08.14 - klo:18:39
No jos kerran merkkilöillä on väliä niin nh ja fendt. Kun se päätös oliskin niin helppo, hinta ero ei kumminkaan ole mikään hiuksen hieno.
taitaa tuo nykyinen hinnanero olla nuilla tallella sen kymmenen tuhannen tunninki jälkeen :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Red Bull - 14.08.14 - klo:18:45
Noita romuja on niin helppo vaihtaa, että on aivan joutavaa mietiskellä kymmenen vuoden päästä tarvittavia ominaisuuksia. Vaikeampaa  vaikkapa naisen kanssa, mutta peruuttamaton on paskaläävän rakentaminen. Siinä niitä ominaisuuksia joutuu sietämään pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän.  :-X
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: welger - 14.08.14 - klo:18:57
Noita romuja on niin helppo vaihtaa, että on aivan joutavaa mietiskellä kymmenen vuoden päästä tarvittavia ominaisuuksia. Vaikeampaa  vaikkapa naisen kanssa, mutta peruuttamaton on paskaläävän rakentaminen. Siinä niitä ominaisuuksia joutuu sietämään pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän.  :-X
10 000 tuntia täyttyy mulla noin 5 vuodessa, eikä viittis ihan vaihdellakkaan alituiseen kun koneeseen täytys kumminkin rakennella kiinteitä kiinnikkeitä sun muita.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: JD6630 - 14.08.14 - klo:20:51
Mä en noilla ajomäärillä ees harkittis muita kuin Fenttiä ja Jontikkaa.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: cowboy_ - 14.08.14 - klo:21:31
Mä en noilla ajomäärillä ees harkittis muita kuin Fenttiä ja Jontikkaa.

Juu jos Deere on Made in US and A, näitä saksan peuroja on hyvä jos ne kestää edes puolet tosta ajomäärästä.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Jätkä - 15.08.14 - klo:07:19
Eli siis, kahden merkin taisto ois punnittava. Traktoreista siis kyse ja pitäs päättää kahdesta kumpi, uusia molemmat. Ongelma vaan se että toinen olis ehkä enemmän mieleisempi mutta siinä on vakiona varusteita enemmän kuin toisessa joita en ainakaan tällä hetkellä tarvitse ja niinpä myös hinnakkaampi.

Mutta tuolla ois kumminkin tarkotus ajaa seuraavat 10 000 tuntia, ja ikäänhän ei tiedä milloin noita isobuseja sun muita tarvii.Kannattaako noista maksaa tässä vaiheessa "ylimäärästä".

Muuten kyllä on vakuuttanut käyttäjä kokemusten perusteella tuo hinnakaampi kone.
Pitää laittaa vertaus, kun kun yksinkertaisemmin en osaa.
Ostitko heti kehdon, kun aloit nuorena poikana jotain neitoja tapailla?
Sama koskee noihin isobusein ja ehkä jos tarvii joskus vermeisiin.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: roadman - 15.08.14 - klo:08:00
No jos kerran merkkilöillä on väliä niin nh ja fendt. Kun se päätös oliskin niin helppo, hinta ero ei kumminkaan ole mikään hiuksen hieno.
Itse purkaisin tuon ongelman kirjanpidon kautta. jos yrityksen tuotto on siinä kunnossa jotta kestää kalliimman ostaa niin siitä vaan. eipä tossa sen kummempaa.

Vaihtokoneen arvolla ei ole sinällään mitään merkitystä vaan välirahalla.
Kalliimman koneen osto kertoo vaan varallisuudesta ei muusta. Siinä tapauksesa ehkä, jos aikoo realisoida varallisuuden lyhyen ajan sillä, on jonkin verran merkitystä minkä arvoisen koneen ostaa, mutta  mielestäni traktorin ei ole sellaista varallisuutta jolla kannattaisi  tälläisistä bisnestä pyörittää. Koska huomattavasti parempiin tuottoon pääsee muilla konsteilla kuin sijoittamalla traktoriin roposensa.

Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: roadman - 15.08.14 - klo:08:08
Noita romuja on niin helppo vaihtaa, että on aivan joutavaa mietiskellä kymmenen vuoden päästä tarvittavia ominaisuuksia. Vaikeampaa  vaikkapa naisen kanssa, mutta peruuttamaton on paskaläävän rakentaminen. Siinä niitä ominaisuuksia joutuu sietämään pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän.  :-X

Totta ja kunnossa niidenkin on oltava nykyisissä koneissa jotta toimivat.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Make - 15.08.14 - klo:09:44
Noita romuja on niin helppo vaihtaa, että on aivan joutavaa mietiskellä kymmenen vuoden päästä tarvittavia ominaisuuksia. Vaikeampaa  vaikkapa naisen kanssa, mutta peruuttamaton on paskaläävän rakentaminen. Siinä niitä ominaisuuksia joutuu sietämään pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän.  :-X
10 000 tuntia täyttyy mulla noin 5 vuodessa, eikä viittis ihan vaihdellakkaan alituiseen kun koneeseen täytys kumminkin rakennella kiinteitä kiinnikkeitä sun muita.
Ihmettelen noita jatkuvasti traktoreita vaihtavia. Viikonverran menee aikaa kun uuteen koneeseen sovittaa paripyörät, laittaa kiinnikkeet kaikenmoisille bokseille ja muille peräkoneiden härpäkkeille, laittaa hydraulilähtöihin sopivat liittimet, sähköä peräkoneita varten sopiviin paikkoihin sopivilla liittimillä, kulkusuunta ohjaus perävedolle ym.
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: zetor8045 - 15.08.14 - klo:15:09
Noita romuja on niin helppo vaihtaa, että on aivan joutavaa mietiskellä kymmenen vuoden päästä tarvittavia ominaisuuksia. Vaikeampaa  vaikkapa naisen kanssa, mutta peruuttamaton on paskaläävän rakentaminen. Siinä niitä ominaisuuksia joutuu sietämään pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän.  :-X
10 000 tuntia täyttyy mulla noin 5 vuodessa, eikä viittis ihan vaihdellakkaan alituiseen kun koneeseen täytys kumminkin rakennella kiinteitä kiinnikkeitä sun muita.
Ihmettelen noita jatkuvasti traktoreita vaihtavia. Viikonverran menee aikaa kun uuteen koneeseen sovittaa paripyörät, laittaa kiinnikkeet kaikenmoisille bokseille ja muille peräkoneiden härpäkkeille, laittaa hydraulilähtöihin sopivat liittimet, sähköä peräkoneita varten sopiviin paikkoihin sopivilla liittimillä, kulkusuunta ohjaus perävedolle ym.
No juu kyllä minäkin ihmettelen jos siinä viikon verran menee  ;D    Eikös sen uuden koneen voi tilata semmosena että siellä on ne sähköpistokkeet valmiina, levikepyöriä varten reiät vanteissa yms..
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Red Bull - 15.08.14 - klo:19:01
Noita romuja on niin helppo vaihtaa, että on aivan joutavaa mietiskellä kymmenen vuoden päästä tarvittavia ominaisuuksia. Vaikeampaa  vaikkapa naisen kanssa, mutta peruuttamaton on paskaläävän rakentaminen. Siinä niitä ominaisuuksia joutuu sietämään pahimmassa tapauksessa koko loppuelämän.  :-X
10 000 tuntia täyttyy mulla noin 5 vuodessa, eikä viittis ihan vaihdellakkaan alituiseen kun koneeseen täytys kumminkin rakennella kiinteitä kiinnikkeitä sun muita.
Ihmettelen noita jatkuvasti traktoreita vaihtavia. Viikonverran menee aikaa kun uuteen koneeseen sovittaa paripyörät, laittaa kiinnikkeet kaikenmoisille bokseille ja muille peräkoneiden härpäkkeille, laittaa hydraulilähtöihin sopivat liittimet, sähköä peräkoneita varten sopiviin paikkoihin sopivilla liittimillä, kulkusuunta ohjaus perävedolle ym.

Aatteleppa kun jotkut muuttavat jopa toiselle paikkakunnalle. Se se vasta työlästä on, mutta eihän sitä kotootaloo jatkava maajussi tietysti hoksaa..  ;D
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: Make - 15.08.14 - klo:20:22

Ihmettelen noita jatkuvasti traktoreita vaihtavia. Viikonverran menee aikaa kun uuteen koneeseen sovittaa paripyörät, laittaa kiinnikkeet kaikenmoisille bokseille ja muille peräkoneiden härpäkkeille, laittaa hydraulilähtöihin sopivat liittimet, sähköä peräkoneita varten sopiviin paikkoihin sopivilla liittimillä, kulkusuunta ohjaus perävedolle ym.
No juu kyllä minäkin ihmettelen jos siinä viikon verran menee  ;D    Eikös sen uuden koneen voi tilata semmosena että siellä on ne sähköpistokkeet valmiina, levikepyöriä varten reiät vanteissa yms..
Ei ne kuitenkaan tule oikein, kun en omista riittävästi rautalankaa, jotta pystyisi myyjälle selvittämään, mitä ja millaisia tarvitaan. Viimeksi kauppaa tehdessä ainoastaan Valtran myyjä tiesi, mikä on power beyond.  ::)
Otsikko: Vs: Lisävarusteet.
Kirjoitti: zetor8045 - 15.08.14 - klo:20:28

Ihmettelen noita jatkuvasti traktoreita vaihtavia. Viikonverran menee aikaa kun uuteen koneeseen sovittaa paripyörät, laittaa kiinnikkeet kaikenmoisille bokseille ja muille peräkoneiden härpäkkeille, laittaa hydraulilähtöihin sopivat liittimet, sähköä peräkoneita varten sopiviin paikkoihin sopivilla liittimillä, kulkusuunta ohjaus perävedolle ym.
No juu kyllä minäkin ihmettelen jos siinä viikon verran menee  ;D    Eikös sen uuden koneen voi tilata semmosena että siellä on ne sähköpistokkeet valmiina, levikepyöriä varten reiät vanteissa yms..
Ei ne kuitenkaan tule oikein, kun en omista riittävästi rautalankaa, jotta pystyisi myyjälle selvittämään, mitä ja millaisia tarvitaan. Viimeksi kauppaa tehdessä ainoastaan Valtran myyjä tiesi, mikä on power beyond.  ::)
Deutsissa power beyond on vakiona joten myyjän siittä mitään tartte ees tietää  8)