Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lynx700500 - 30.07.14 - klo:18:47
-
Uuden karhea traktori ja kerran kahdessa tunnissa syttyy vikakoodi e 105 Ohjekirja osaa kertoa että imusarjan lämmöt liian korkeat. Huoltomies vaihtoi anturin mut vika jatkuu. Ei muuta haittaa, mut pudottaa vääntöjä ja että ne saa takas pitää käyttää traktori sammuksissa. Niin se massikkakin meni sisulla pilalle.
-
Onko intercooleri? Jos on niin onko kennot kunnolla auki ettei tomut ja heinänkorret tuki?
-
Voiko se sen enempää piloille mennä.... :'(
-
Onko intercooleri? Jos on niin onko kennot kunnolla auki ettei tomut ja heinänkorret tuki?
On intercooleri ja urea 6.6l moottori. Kennossa ei ole yhtään likaa.
-
Onko ilmansuodatin puhdas? Onko imusarjan lämpö oikeasti korkea?
-
Koneella ajettu 100 tuntia. Kaikki aika puhtaassa ilmassa. Eli kumma jos on likanen. Herja tulee kun oikeen pitkään vedättää niin paljon kuin kone jaksaa.
-
Ahtaa liikaa jostainsyystä. Ekös siinä ole jonkinmoinen hukkaportti? Jumittaisko tuo luulis kyllä herjaavan korkeista ahdoista jos tommosta vikaa olis.
-
onkahan siä ny oikia johto oikias paikas oikeenpäin..
-
Saisko tuollaisen anturin vanhaan Deereen niin ois edes jotain mistä valittaa
-
Siinähän se vika nyky vehkeissä on kun laitetaan anturi anturin viereen. Sit aina joku herjaa jotain. Huoltomiehetkään ei osaa tehdä muuta kuin vaihtaa anturin. Jos se ei auta ollaan ongelmissa.
-
Siinähän se vika nyky vehkeissä on kun laitetaan anturi anturin viereen. Sit aina joku herjaa jotain. Huoltomiehetkään ei osaa tehdä muuta kuin vaihtaa anturin. Jos se ei auta ollaan ongelmissa.
Minkä takia ne sen anturin vaihtaa? Eikö pitäisi tutkia syy miksi anturi pukkaa koodia tulemaan?
-
Saisko tuollaisen anturin vanhaan Deereen niin ois edes jotain mistä valittaa
Laita jokin pakastimen lämpötila-anturi kesäksi.
-
Onko ilmansuodatin puhdas? Onko imusarjan lämpö oikeasti korkea?
Sama vikakoodi pukkas perkinssiinkin viime viikolla, ja nosti moottorin lämpöä myös. Vaihdettiin uusi suodatain, ja niin putos lämmöt reilusti. Kannattaa kokeilla sitä uutta suodatinta, ja jos ei se vika siinä ole, niin jää kuitenkin hyvä suodatin hyllyyn! Ja se coolerin puhdistus samalla!! Että ei se tarvii edes sitä sisun konetta, kun se vikakoodi voipi tulla!
-
Agco on pilannu koko homman. Mulla on 34 vuotta vanhassa 502:ssa Linnavuorelainen kone ja ei se mitään vikakoodia pukkaa. :-\
-
Onko ilmansuodatin puhdas? Onko imusarjan lämpö oikeasti korkea?
Sama vikakoodi pukkas perkinssiinkin viime viikolla, ja nosti moottorin lämpöä myös. Vaihdettiin uusi suodatain, ja niin putos lämmöt reilusti. Kannattaa kokeilla sitä uutta suodatinta, ja jos ei se vika siinä ole, niin jää kuitenkin hyvä suodatin hyllyyn! Ja se coolerin puhdistus samalla!! Että ei se tarvii edes sitä sisun konetta, kun se vikakoodi voipi tulla!
Huoltomiehelle soitan, takuun alanen kampe niin ei siitä pitäis itse hirveästi joutua stressaan. Kyllä suodattimessa täytyy olla valmistus virhe jos alkaa ensimmäisen kerran 50tunnin kohdalla olla tukossa. Tai sit alkaa olemaan aika kalliita tunteja jos noin usein pitää vaihtaa suodatin. 100€ Maksaa kuitenkin suodatin.
-
mikä siinä suotimessa nuin hirviästi maksaa? kullattuko? nyyhyn saa tuolla hinnnalla neljät! mistä se muuten ottaa ilmat? ettei vain kierrätä kaiken pölyn just tuota kautta?
-
Uuden karhea traktori ja kerran kahdessa tunnissa syttyy vikakoodi e 105 Ohjekirja osaa kertoa että imusarjan lämmöt liian korkeat. Huoltomies vaihtoi anturin mut vika jatkuu
Pääsetkö käsiksi siihen anturiin? Ensi kerralla kun vika tulee niin tarkista itse anturin lämpötilan, ja jos pääset ruiskuttamaan kylmäspraytä vain sen anturin päälle niin vika voi poistua. Eli anturin sisäinen vastus muuttuu liikaa sen lämmetessä ja vääristää signaalia?
Itsellä ollut se vika toisessa paikassa, Massika on koottu niin halvoista osista ettei kaikkiin voi aina luottaa.
-
Uuden karhea traktori ja kerran kahdessa tunnissa syttyy vikakoodi e 105 Ohjekirja osaa kertoa että imusarjan lämmöt liian korkeat. Huoltomies vaihtoi anturin mut vika jatkuu
Pääsetkö käsiksi siihen anturiin? Ensi kerralla kun vika tulee niin tarkista itse anturin lämpötilan, ja jos pääset ruiskuttamaan kylmäspraytä vain sen anturin päälle niin vika voi poistua. Eli anturin sisäinen vastus muuttuu liikaa sen lämmetessä ja vääristää signaalia?
Itsellä ollut se vika toisessa paikassa, Massika on koottu niin halvoista osista ettei kaikkiin voi aina luottaa.
Vaikeapa tuota on mitata kun lämpötila käy varmaan vain sen yhden sekunnin yli asetetun 90 asteen rajan. Vikahan ei poistu muistista ennen kuin käytät koneen sammuksissa. Vaikka konetta käyttää paikoillaan tyhjäkäyntiä kuinka kauan. Vian olen aina"korjannut"vain käyttämällä koneen sekunnin sammuksissa. Taas käyntiin ja saattaa mennä täysin toimivana parikin tuntia täydessä rääkissä.
-
Uuden karhea traktori ja kerran kahdessa tunnissa syttyy vikakoodi e 105 Ohjekirja osaa kertoa että imusarjan lämmöt liian korkeat. Huoltomies vaihtoi anturin mut vika jatkuu
Pääsetkö käsiksi siihen anturiin? Ensi kerralla kun vika tulee niin tarkista itse anturin lämpötilan, ja jos pääset ruiskuttamaan kylmäspraytä vain sen anturin päälle niin vika voi poistua. Eli anturin sisäinen vastus muuttuu liikaa sen lämmetessä ja vääristää signaalia?
Itsellä ollut se vika toisessa paikassa, Massika on koottu niin halvoista osista ettei kaikkiin voi aina luottaa.
Vaikeapa tuota on mitata kun lämpötila käy varmaan vain sen yhden sekunnin yli asetetun 90 asteen rajan. Vikahan ei poistu muistista ennen kuin käytät koneen sammuksissa. Vaikka konetta käyttää paikoillaan tyhjäkäyntiä kuinka kauan. Vian olen aina"korjannut"vain käyttämällä koneen sekunnin sammuksissa. Taas käyntiin ja saattaa mennä täysin toimivana parikin tuntia täydessä rääkissä.
Toivottavasti tulee ainakin takuuaikana kuntoon... Onko tuo oireilu vain näinä kuumina päivinä?? Tarttis olla joku läppäri kiinni tietokoneessa kun oot töissä johon jäis muistiin noi lämmöt että nouseeko ne yhtäkkiä tuon yli vaiko aaltoilevatko lämmöt ihan oikeasti...
-
Eipä tuo kone joudu kuin noukinvaunun edessä pidemmäksi aikaa tiukille. Eli vika ilmestyy vain silloin. Siinä mielessä hankala vika että kone ei jouda silloin olemaan missään korjaamolla tutkittavana. Ja seuraavaan rehuntekoon on aina kuukausia aikaa.
-
Eipä tuo kone joudu kuin noukinvaunun edessä pidemmäksi aikaa tiukille. Eli vika ilmestyy vain silloin. Siinä mielessä hankala vika että kone ei jouda silloin olemaan missään korjaamolla tutkittavana. Ja seuraavaan rehuntekoon on aina kuukausia aikaa.
Aa eli todennäköisesti siis nousee oikeesti noin korkealle lämmöt :P Semmonen anturi siihen sitten laittaa ettei ole noin täpärällä toi anturin rajat ;D
-
Niin pitäiskös sitä ohjelmaa pikkasen rukata jos on yli lyöntiä.
-
Niin pitäiskös sitä ohjelmaa pikkasen rukata jos on yli lyöntiä.
Saisivat ainakin hoitaa kuntoon pikaisesti kun noin uusikin kone on..
-
Onko ilmansuodatin puhdas? Onko imusarjan lämpö oikeasti korkea?
Sama vikakoodi pukkas perkinssiinkin viime viikolla, ja nosti moottorin lämpöä myös. Vaihdettiin uusi suodatain, ja niin putos lämmöt reilusti. Kannattaa kokeilla sitä uutta suodatinta, ja jos ei se vika siinä ole, niin jää kuitenkin hyvä suodatin hyllyyn! Ja se coolerin puhdistus samalla!! Että ei se tarvii edes sitä sisun konetta, kun se vikakoodi voipi tulla!
Huoltomiehelle soitan, takuun alanen kampe niin ei siitä pitäis itse hirveästi joutua stressaan. Kyllä suodattimessa täytyy olla valmistus virhe jos alkaa ensimmäisen kerran 50tunnin kohdalla olla tukossa. Tai sit alkaa olemaan aika kalliita tunteja jos noin usein pitää vaihtaa suodatin. 100€ Maksaa kuitenkin suodatin.
toivottavasti pääset oireinesi vuojen sissään pajalle... :-*
yleensä "huoltomiehellä" niin kiirettä,että tuppaa menemään "takuu" ajan yli nuo vikahommat.
"takuun" mentyä umpeen,ni pääset samantien piikki paikalle... ;D
-
Jokos tässä on jo osittainen pakokaasujen
Takaisinkierrätys, eli erg, voi johtua siitä
Tai sitten jokin johtosarjan liitos löyhällä, oman N 163 kanssa
Taisteltiin vikakoodeista ja tehojen puutteen kanssa ensimmäisten
400 h saakka kunnes vika löytyi, pirullista kun ei anna vikakoodia
Muttei löydy tehojakaan koneesta.
-
Onko ilmansuodatin puhdas? Onko imusarjan lämpö oikeasti korkea?
Sama vikakoodi pukkas perkinssiinkin viime viikolla, ja nosti moottorin lämpöä myös. Vaihdettiin uusi suodatain, ja niin putos lämmöt reilusti. Kannattaa kokeilla sitä uutta suodatinta, ja jos ei se vika siinä ole, niin jää kuitenkin hyvä suodatin hyllyyn! Ja se coolerin puhdistus samalla!! Että ei se tarvii edes sitä sisun konetta, kun se vikakoodi voipi tulla!
Huoltomiehelle soitan, takuun alanen kampe niin ei siitä pitäis itse hirveästi joutua stressaan. Kyllä suodattimessa täytyy olla valmistus virhe jos alkaa ensimmäisen kerran 50tunnin kohdalla olla tukossa. Tai sit alkaa olemaan aika kalliita tunteja jos noin usein pitää vaihtaa suodatin. 100€ Maksaa kuitenkin suodatin.
toivottavasti pääset oireinesi vuojen sissään pajalle... :-*
yleensä "huoltomiehellä" niin kiirettä,että tuppaa menemään "takuu" ajan yli nuo vikahommat.
"takuun" mentyä umpeen,ni pääset samantien piikki paikalle... ;D
Takuuaikana tapahtuneet ja ilmenneet ongelmat pitää tietääkseni hoitaa takuulla myös sen umpeuduttua. Ainakin mun massikas toimittiin aikoinaan näin, kun koko takuu aika sösittiin :(
-
Linnavuoren tuotteilla eikös niittä ole ollut laatuongelmia. Äskettäin irtisanottiin tuotannosta väkeä kun asiakkaat hävisivät.
-
Linnavuoren tuotteilla eikös niittä ole ollut laatuongelmia. Äskettäin irtisanottiin tuotannosta väkeä kun asiakkaat hävisivät.
Voihan tuo noinkin olla. Mutta taitaa yleinen koneiden menekin supistuminen vaikuttaa asiaan eniten. Siis kaikkilla merkeillä menee vähän ohkasesti. Hieman saisivat toki valmistajat kattoo peiliinkin. Koska hinnat on aika pöyristyttäviä. Sekä noita kaikenmailman häiriöitä riittää.
-
mikä siinä suotimessa nuin hirviästi maksaa? kullattuko? nyyhyn saa tuolla hinnnalla neljät! mistä se muuten ottaa ilmat? ettei vain kierrätä kaiken pölyn just tuota kautta?
Olisko Donaldsonin Powercore suodatin? Taitaa vaihtoväli olla vähän pidempi kuin "tavallisessa".
-
Eikös tuo nyt kuulosta ihan oikealta vialta jos herjaa vaan oikeassa vedätyksessä...
Eri asia jos *****ilis ruiskun edessä...
Per aatteessa jotain hämärää sielun elämässä... Anturi vaihtoon mut jos vielä viduilee raskaassa työssä niin tinkaaamaan uutta mosaa...
-
Linnavuoren tuotteilla eikös niittä ole ollut laatuongelmia. Äskettäin irtisanottiin tuotannosta väkeä kun asiakkaat hävisivät.
Taitaa laatuomgelmat olla asiakkaiden kukkarossa, maatalouskonemyynti laskenut koko maailmassa. Linnavuoren moottorit olleet Agcolle edullisimpia takuumurheiden suhteen heidän käyttämistään moottorimerkeistä.
-
Eikös tuo nyt kuulosta ihan oikealta vialta jos herjaa vaan oikeassa vedätyksessä...
Eri asia jos *****ilis ruiskun edessä...
Per aatteessa jotain hämärää sielun elämässä... Anturi vaihtoon mut jos vielä viduilee raskaassa työssä niin tinkaaamaan uutta mosaa...
mosa=moottori??? ;D eihän se ou ilima vielä kerennä moottoriin asti eres :D :D :D :D
-
Linnavuoren tuotteilla eikös niittä ole ollut laatuongelmia. Äskettäin irtisanottiin tuotannosta väkeä kun asiakkaat hävisivät.
Taitaa laatuomgelmat olla asiakkaiden kukkarossa, maatalouskonemyynti laskenut koko maailmassa. Linnavuoren moottorit olleet Agcolle edullisimpia takuumurheiden suhteen heidän käyttämistään moottorimerkeistä.
Ei tämä nyt muutenkaan kyllä kuulosta moottoriin liittyvältä ongelmalta, sen verran paljon näitä 66-moottoreita menee massikoihin, valtroihin tms., että jos olis siitä kiinni niin luultavasti tuosta olis jo kuulunut muualtakin. Moottoriin menevä ilma on liian kuumaa eli ei sillä ole mitään tekemistä itse myllyn kanssa. Ainoa mahdollisuus olis tietysti se että turbo ahtais jostain syystä liikaa, mutta kuulostaisi melko erikoiselta. Todennäköisemmin jokin ahdistaa imuilmakanavassa, suodatin, putket, coolerin kennossa jotain vikaa, jäähdytinneste ei kierrä coolerin kennoon kunnolla, etusäleikkö tukossa ja kone imee ilmaa jostain muualta kun mistä pitäis tms. tms. Pirullinen vika kaiken kaikkiaan. Eikös jossain isommissa massikoissa ollut harmia tuon suodattimen tukkiintumisen kanssa kun on siellä nokalla, olikos tässä koneessa samalla lailla siellä edessä?
Nämä on näitä päästöihanuuksien mukanaan tuomia juttuja, kun niiden takia ei sais imuilma olla liian lämmintä kun vaikuttaa palotapahtumaan ja lisää päästöjä.
-
Eikös tuo nyt kuulosta ihan oikealta vialta jos herjaa vaan oikeassa vedätyksessä...
Eri asia jos *****ilis ruiskun edessä...
Per aatteessa jotain hämärää sielun elämässä... Anturi vaihtoon mut jos vielä viduilee raskaassa työssä niin tinkaaamaan uutta mosaa...
mosa=moottori??? ;D eihän se ou ilima vielä kerennä moottoriin asti eres :D :D :D :D
No joo.. Sitä lähinnä et takuu peli niin uutta palikka vaan eikä ihmetellä poppakonsteja täällä. Ja viallinen turbo yms antaaa ainakin deeressä kyseisiä herjoja. Cooleri tukossa yms...
-
Täällä kun moitin niin heti kaksi päivää meni ilman yhtään herjaa. Kumma laite. Tuskin siinä ainakaan ahtoja liikaa on kun ei liiasta voimasta ainakaan voi puhua. Traktori hommattiin kyllä kuten täällä on ohjeistettu. Eli 80 hp suurempi kuin entinen 90 Luvulla tehty samoihin hommiin.
-
Meneekö sitä ureaa riittävästi, lämpimällä säällähän ja kovalla kuormituksellahan sitä kuluu, talvella kulutus huomattavasti pienempää, jos ollenkaan. ::)
-
Kerrohan sitten kun vika on selvitetty että mikä oli. Oma veikkaus on edelleen Liian korkea ahto jostain syystä.
-
Fergusta oli siis kyse ja 6,6 ureamoottori niin se on enintään 7620 silloin jos oikein muistan. Tämän tehoinen vakiomoottori ei nosta vakioahtimella paineita edes 1,5 bar joka on hukkaportin aukeamispaine. Liian korkea ahtopaine olisi hyvä selitys mutta ei oikein millään pysty paineet nousemaan liian korkeiksi. Eri asia jos on viritetty ja portti ei jostain syystä aukea.
Jos flektin toiminnassa on häiriötä niin silloin cooleri ei tuuletu mutta flektistä pitäisi kai aika helposti tulla vikailmoitusta.
Testerin kanssa pitäisi melkein tuota ajaa ja vaikka jarrullisessa dynossa kuormittaa vähän pidempään.
Onkohan kone missäpäin? :)
-
Fergusta oli siis kyse ja 6,6 ureamoottori niin se on enintään 7620 silloin jos oikein muistan. Tämän tehoinen vakiomoottori ei nosta vakioahtimella paineita edes 1,5 bar joka on hukkaportin aukeamispaine. Liian korkea ahtopaine olisi hyvä selitys mutta ei oikein millään pysty paineet nousemaan liian korkeiksi. Eri asia jos on viritetty ja portti ei jostain syystä aukea.
Jos flektin toiminnassa on häiriötä niin silloin cooleri ei tuuletu mutta flektistä pitäisi kai aika helposti tulla vikailmoitusta.
Testerin kanssa pitäisi melkein tuota ajaa ja vaikka jarrullisessa dynossa kuormittaa vähän pidempään.
Onkohan kone missäpäin? :)
Niin mietinkin tossa että josko se portti olis viallinen. Mutta tosiaan dynoon ja piuhat kiinni niin totuus selvinnee.
-
Jos se yli ahtaa niin siitäkin pitäisi tulla vikakoodi.
-
MF 7616 kyseessä. Vaikea vika kun ilmenee niin harvoin. Missään perus kärryn vedossa vikaa ei ole tullut. Jos se dynoonkin laitetaan niin eihän se silloinkaan kaikkia tehoja anna kun ei liiku yhtä aikaa. Eli ei silloinkaan ole luultavasti tarpeeksi tiukilla. 5 päivää oli raskaassa noukinvaunun vedossa ja kolmena taisi herjata ja kahtena ei. Vaikka näinä kahtena päivänäkin otettiin kaikki irti eikä ollut sen kylmempi ilma. Joku kommentoi että ureaa menis liika vähän. Se tuskin vaikuttaa kun sitä laitetaan moottorista poistuvaan ilmaan, ei menevään. Muuten kone on pelannut suht hyvin. Mitä nyt tehtaalla oli jäänyt vesipumpun ruuvit löysälle ja vuoti alkuun nestettä mut se hoitui ensihuollossa.
-
Eikö siittä saa huoltomiehen testerillä huijattua dyno ajossa kaikki tehot käyttöön vaikkei liikukkaan?? Mun mielestä ei pitäis takuukoneessa olla sun murheesi vikaa selvittää vaan huollon/tehtaan..
-
Eikö siittä saa huoltomiehen testerillä huijattua dyno ajossa kaikki tehot käyttöön vaikkei liikukkaan?? Mun mielestä ei pitäis takuukoneessa olla sun murheesi vikaa selvittää vaan huollon/tehtaan..
Ei olekkaan. Kysyin sitä vaan täällä jos jollain muulla olis herjannut samaa. Huollossahan arvotaan ihan samaan tyyliin kuin täällä. Ja siinä arpomisessa ei ainakaan kone parane. Puretaan johtosarjoja revitään liittimet ja kannet auki. Montako uutta alkavaa vikaa tulee tällä arpomisella? luulen että se että joissakin koneissa on tosi paljon vikoja ja joissakin ei ollenkaan johtuu just tästä arpomisesta. Korjataan toista ja säretään muuta.
-
Eikö siittä saa huoltomiehen testerillä huijattua dyno ajossa kaikki tehot käyttöön vaikkei liikukkaan?? Mun mielestä ei pitäis takuukoneessa olla sun murheesi vikaa selvittää vaan huollon/tehtaan..
Kyhyllä saanee kaikki irti asiaan kuuluvin toimenpitein. Sitä en tosin tiedä miten masterin osat on mitoitettu. Mutta kait voa yleensä kaiken pitäis kestää. Ei muutakun sinne penkkiin vaan ja kunnolla löylyä toistuvin vedoin.