Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Motokuski - 22.07.14 - klo:22:10
-
Mitenkä on 6000-sarjalaisissa vapaa paluu toteutettu, mihin saa laitettua? Tarvis omaan laittaa että pääsis paalaimen etteen. 8) Netistä koitin kuvia ettiskellä mutta ei löytyny.
-
JDPartsin sivuilta löytyy tuommonen kuva
(http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX047432_______UN17MAY05.gif)
"Parts For Pressure Free Return Circuit, Hydraulic Motor"
Perästä luulis löytyvän myös proppu, mistä saa öljyn suoraan öljytilaan.
-
claas tarvii ainakin vastapaineettoman paluun,mulla öljyn täyttöreikä siinä tapiton iso pikaliitin eli naaras ja koiras on läpinäkyviä .
-
olekkona koskaan porannet paluureikää öölitilaan? mitä tarttee huomoida hommassa kun ei taho laskia öölejäkään pois työn ajaksi?
fiudeen pitäis saada paineeton paluuliitin. onko joku laittannu ja mihin?
-
olekkona koskaan porannet paluureikää öölitilaan? mitä tarttee huomoida hommassa kun ei taho laskia öölejäkään pois työn ajaksi?
fiudeen pitäis saada paineeton paluuliitin. onko joku laittannu ja mihin?
Vai poraileen ja öölitkin vielä sisällä ;D Kyllä kait siinä hiivatissakin on jossain joku troppu joka menee suoraan öljy tilaan. Vaahdotahan ne tahtoo mutta haittaakse?
-
olekkona koskaan porannet paluureikää öölitilaan? mitä tarttee huomoida hommassa kun ei taho laskia öölejäkään pois työn ajaksi?
fiudeen pitäis saada paineeton paluuliitin. onko joku laittannu ja mihin?
Tuo tekniikka kehitettiin entisen Neuvostoliiton konepajoilla ;D
-
ei pora pala kun on leikkuu öljy.
-
Kyllä kait jd: ssä löytyy roppu minkä tilalle voi tuon vapaan paluun asentaa.
Toi poraus ja kierteiden teko on kyllä semmonen prosessi että onnea matkaan. Reijänteko varmasti onnistuu mutta kierteiden teko on eri asia.
Jos muuten laittaa paineilmaa pikaliittimestäniin että venttiili on auki niin ylipaineistuuko perä ja mahdolliset poraus ja kierteenteko lastut lentää ulospäin siitä reijästä minkä sinne perään tekee.
-
Kaupoin linkittämän kuvan rööriin on mulla paluu liitetty 6800:ssa. Samassa hässäkässä on myös kuormaajan letkuja.
(http://i1198.photobucket.com/albums/aa443/BareHands/jdp_zps298792cb.jpg)
-
30-sarjassa se paluupaikka on ainakin sijoitettu öljytilan pohjaan, just siihen ulosottoakselin suojaraudan yläpuolelle.
-
Kyllä kait jd: ssä löytyy roppu minkä tilalle voi tuon vapaan paluun asentaa.
Toi poraus ja kierteiden teko on kyllä semmonen prosessi että onnea matkaan. Reijänteko varmasti onnistuu mutta kierteiden teko on eri asia.
Jos muuten laittaa paineilmaa pikaliittimestäniin että venttiili on auki niin ylipaineistuuko perä ja mahdolliset poraus ja kierteenteko lastut lentää ulospäin siitä reijästä minkä sinne perään tekee.
stefat ainaki lentää ulospäin :D :D :D :D
-
Meillä tehtiin liitin öljyn poistoproppuun. Kierteet eivät olleet mitään normi
hydr.liitinten kierrettä, mutta sorvilla uusi tulppa, jossa reikä.
-
Kyllä kait jd: ssä löytyy roppu minkä tilalle voi tuon vapaan paluun asentaa.
Toi poraus ja kierteiden teko on kyllä semmonen prosessi että onnea matkaan. Reijänteko varmasti onnistuu mutta kierteiden teko on eri asia.
Jos muuten laittaa paineilmaa pikaliittimestäniin että venttiili on auki niin ylipaineistuuko perä ja mahdolliset poraus ja kierteenteko lastut lentää ulospäin siitä reijästä minkä sinne perään tekee.
stefat ainaki lentää ulospäin :D :D :D :D
luulis äkkiseltään että 200 baarin hydrauliikkavermeet kestää 4 kilon paineilman. Kuitenkin tärkein ei ole paineen määrä vaan että ilmaa tulee riitävästi tarpeen mukaan.
-
Kyllä kait jd: ssä löytyy roppu minkä tilalle voi tuon vapaan paluun asentaa.
Toi poraus ja kierteiden teko on kyllä semmonen prosessi että onnea matkaan. Reijänteko varmasti onnistuu mutta kierteiden teko on eri asia.
Jos muuten laittaa paineilmaa pikaliittimestäniin että venttiili on auki niin ylipaineistuuko perä ja mahdolliset poraus ja kierteenteko lastut lentää ulospäin siitä reijästä minkä sinne perään tekee.
stefat ainaki lentää ulospäin :D :D :D :D
luulis äkkiseltään että 200 baarin hydrauliikkavermeet kestää 4 kilon paineilman. Kuitenkin tärkein ei ole paineen määrä vaan että ilmaa tulee riitävästi tarpeen mukaan.
ei kai siellä vapaassa öljytilassa painetta oo :-\ :-\ :-\ :-\
-
Eikös siihen peräöljyn täyttöputken päähän saa nippaa johon vapaan paluun järjestää... jos ei siis jtn virallista paikkaa löydy,,,ei tartte ainakaan ruveta lohkoon mitään porailemaan
-
Eikös siihen peräöljyn täyttöputken päähän saa nippaa johon vapaan paluun järjestää... jos ei siis jtn virallista paikkaa löydy,,,ei tartte ainakaan ruveta lohkoon mitään porailemaan
Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
-
Eikös siihen peräöljyn täyttöputken päähän saa nippaa johon vapaan paluun järjestää... jos ei siis jtn virallista paikkaa löydy,,,ei tartte ainakaan ruveta lohkoon mitään porailemaan
Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
onko deeressä irtoperä , entä raisussa
???Kestääkö raisusi tuntemattomalle pojallesi
-
Oksalle tiedoksi! Soita Alavieskaan Marjakankaalle. Sieltä löytyy Fiatin ulkopuolisten lohkojen ja peräkotelon väliseen paluuputkeen osa johon voit liittää vapaanpaluun letkun. Sieltäkotelosta otetaan pois yksi "välinippa" jonka paikalle tulee ko.liitin. Osa PALUUBANJOPULTTI 22, koodi FF5129189
-
Tuli tuossa vaan mieleen että huoltomies varmaan osais kertoa ja laittaakkin sulle sen liittimen jos haluat ???
-
Tuli tuossa vaan mieleen että huoltomies varmaan osais kertoa ja laittaakkin sulle sen liittimen jos haluat ???
Niin ja ihan olemalla nössö ja lukemalla käyttöohjekirjaa tuo asia pitäisi selvitä.
Saman sukupolven neloskoneiden käyttöohjekirjasta tieto ainakin löytyy..
-
Eikös siihen peräöljyn täyttöputken päähän saa nippaa johon vapaan paluun järjestää... jos ei siis jtn virallista paikkaa löydy,,,ei tartte ainakaan ruveta lohkoon mitään porailemaan
Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
onko deeressä irtoperä , entä raisussa
???Kestääkö raisusi tuntemattomalle pojallesi
Mulla ois Solifer TS:n perä ja sit 2 Jawan runkoa ylimääräisinä. Ja yks Sasch vielä.
-
Eikös siihen peräöljyn täyttöputken päähän saa nippaa johon vapaan paluun järjestää... jos ei siis jtn virallista paikkaa löydy,,,ei tartte ainakaan ruveta lohkoon mitään porailemaan
Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
onko deeressä irtoperä , entä raisussa
???Kestääkö raisusi tuntemattomalle pojallesi
Mulla ois Solifer TS:n perä ja sit 2 Jawan runkoa ylimääräisinä. Ja yks Sasch vielä.
Myy Skooännelle sopuhintaan . ::)
-
Eikös siihen peräöljyn täyttöputken päähän saa nippaa johon vapaan paluun järjestää... jos ei siis jtn virallista paikkaa löydy,,,ei tartte ainakaan ruveta lohkoon mitään porailemaan
Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
onko deeressä irtoperä , entä raisussa
???Kestääkö raisusi tuntemattomalle pojallesi
Mulla ois Solifer TS:n perä ja sit 2 Jawan runkoa ylimääräisinä. Ja yks Sasch vielä.
Myy Skooännelle sopuhintaan . ::)
Mut sinähän se noita periä kaipaat
-
Tuli tuossa vaan mieleen että huoltomies varmaan osais kertoa ja laittaakkin sulle sen liittimen jos haluat ???
Niin ja ihan olemalla nössö ja lukemalla käyttöohjekirjaa tuo asia pitäisi selvitä.
Saman sukupolven neloskoneiden käyttöohjekirjasta tieto ainakin löytyy..
Ei siihen huoltomiestä tarvita, mulla ei vaan tuo ohjekirja ollut eilen käsillä niin sillä piti täällä kysellä. Eikä siinä kyllä vapaasta paluusta mitään lukenutkaan kun tänään kahtelin. Pitää vaan huomenna käydä oikeilla kierteillä oleva kaksoisnippa hakemas niin saa laittaa pikaliittimen kiinni! Kiitoksia. :)
-
6000 sarjan jonnuissa on siellä työntövarrenkiinnikkeen oikeanpuolimmaisen alanurkan vierellä avattava proppu, jonka paikalle voi vapaanpaluun kiertää.
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
[/quote]
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
[/quote]
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
-
Ei aika/äly riitä millään jokaisen koneen heikkojakohtia etukäteen havaitsemaan/korjaamaan :'( Harmi kun ton mallisen jontikan peräöljynvaroitusvalo syttyy vast sitte ku öljyt hukkuneet .Ei nimittäin loista kun silloin kun ne vaihtaa ja uudelleen käynnistää .
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
[/quote]
Nehän on niitä kuuluisia 6000-sarjan S-letkuja.
-
Ei aika/äly riitä millään jokaisen koneen heikkojakohtia etukäteen havaitsemaan/korjaamaan :'( Harmi kun ton mallisen jontikan peräöljynvaroitusvalo syttyy vast sitte ku öljyt hukkuneet .Ei nimittäin loista kun silloin kun ne vaihtaa ja uudelleen käynnistää .
jontikka o omistajalleen vähän samanlainen juttu ko veetille kokoomus...rystyset verta valuen öljyset kiintolenkit kyprokissa pystyssä katonrajassa pokerinaama pitää naapurin yllättäen ilmaantuessa paikalle ;) ;D 8) ::)
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
[/quote]
Vai letkut kerralla kuntoon...BACKSPACElla ei vissiin ole ollut 10-sarjan jontikkaa...? :-X
-
on se hienoa kun ei edes tehtaalla osata vetää letkuhässäköitä järkevästi. ole joskus katellu noita virityksiä ja ihmetelly että miks noin.
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
Vai letkut kerralla kuntoon...BACKSPACElla ei vissiin ole ollut 10-sarjan jontikkaa...? :-X
[/quote]
Joo, ei ole ollut mitään sellaista konemallia, joka uudesta asti ollut tunnettu lastentaudeistaan ;D
Mut jos mulla olis tuollainen, niin se ei vuotaisi öljyä. Tulis se letkujen järjestäminen kuitenkin halvemmaksi kuin perän jatkuva kuivaaminen ;D
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
Vai letkut kerralla kuntoon...BACKSPACElla ei vissiin ole ollut 10-sarjan jontikkaa...? :-X
Joo, ei ole ollut mitään sellaista konemallia, joka uudesta asti ollut tunnettu lastentaudeistaan ;D
Mut jos mulla olis tuollainen, niin se ei vuotaisi öljyä. Tulis se letkujen järjestäminen kuitenkin halvemmaksi kuin perän jatkuva kuivaaminen ;D
[/quote]
Millon ne letkut alkaa postaamaan, vajaa kymppitonni mittarissa ja nostolaitteen letkunpätkä räjähti toissa keväänä ja pari kertaa meni alkuaikoinan etukuormaajalle menevä letku. Kestänyt about 7000 tuntia kun vaihdettiin järeämpi letku, enemmän kankaita kuten huollossa neuvoivat. Katellut niitä mahan alla olevia letkuja, että niille tullee noutaja jossain välissä ja öljynvaihdoissa niitä tutkaillut ja parannellut asentoja, jotain suojannutkin. Ei ole ollut iso vaiva, meilläpäin kutsutaan ennakoivaksi huolloksi :) Aikaakaan ei vie paljoa mitään, samoilla sotkuilla tekee kun öljyjä vaihtaa.
30-sarjaa jossain vaiheessa tilalle, köyhällä kasvinvijlelillä ei varaa ärrään. Ellei sitten venttiä, nehän halvempia kuin ärrät... :-X
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
Vai letkut kerralla kuntoon...BACKSPACElla ei vissiin ole ollut 10-sarjan jontikkaa...? :-X
Joo, ei ole ollut mitään sellaista konemallia, joka uudesta asti ollut tunnettu lastentaudeistaan ;D
Mut jos mulla olis tuollainen, niin se ei vuotaisi öljyä. Tulis se letkujen järjestäminen kuitenkin halvemmaksi kuin perän jatkuva kuivaaminen ;D
Millon ne letkut alkaa postaamaan, vajaa kymppitonni mittarissa ja nostolaitteen letkunpätkä räjähti toissa keväänä ja pari kertaa meni alkuaikoinan etukuormaajalle menevä letku. Kestänyt about 7000 tuntia kun vaihdettiin järeämpi letku, enemmän kankaita kuten huollossa neuvoivat. Katellut niitä mahan alla olevia letkuja, että niille tullee noutaja jossain välissä ja öljynvaihdoissa niitä tutkaillut ja parannellut asentoja, jotain suojannutkin. Ei ole ollut iso vaiva, meilläpäin kutsutaan ennakoivaksi huolloksi :) Aikaakaan ei vie paljoa mitään, samoilla sotkuilla tekee kun öljyjä vaihtaa.
30-sarjaa jossain vaiheessa tilalle, köyhällä kasvinvijlelillä ei varaa ärrään. Ellei sitten venttiä, nehän halvempia kuin ärrät... :-X
[/quote]
Mää oonkin aina pitänyt sinua poikkeusellisen fiksuna, noin pitää toimia
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
Vai letkut kerralla kuntoon...BACKSPACElla ei vissiin ole ollut 10-sarjan jontikkaa...? :-X
Joo, ei ole ollut mitään sellaista konemallia, joka uudesta asti ollut tunnettu lastentaudeistaan ;D
Mut jos mulla olis tuollainen, niin se ei vuotaisi öljyä. Tulis se letkujen järjestäminen kuitenkin halvemmaksi kuin perän jatkuva kuivaaminen ;D
Millon ne letkut alkaa postaamaan, vajaa kymppitonni mittarissa ja nostolaitteen letkunpätkä räjähti toissa keväänä ja pari kertaa meni alkuaikoinan etukuormaajalle menevä letku. Kestänyt about 7000 tuntia kun vaihdettiin järeämpi letku, enemmän kankaita kuten huollossa neuvoivat. Katellut niitä mahan alla olevia letkuja, että niille tullee noutaja jossain välissä ja öljynvaihdoissa niitä tutkaillut ja parannellut asentoja, jotain suojannutkin. Ei ole ollut iso vaiva, meilläpäin kutsutaan ennakoivaksi huolloksi :) Aikaakaan ei vie paljoa mitään, samoilla sotkuilla tekee kun öljyjä vaihtaa.
30-sarjaa jossain vaiheessa tilalle, köyhällä kasvinvijlelillä ei varaa ärrään. Ellei sitten venttiä, nehän halvempia kuin ärrät... :-X
Mää oonkin aina pitänyt sinua poikkeusellisen fiksuna, noin pitää toimia
[/quote]
Eikun mä oon laiska, ja laiska on luova yrittäen välttää ongelmia ;D
-
Millon ne letkut alkaa postaamaan, vajaa kymppitonni mittarissa ja nostolaitteen letkunpätkä räjähti toissa keväänä ja pari kertaa meni alkuaikoinan etukuormaajalle menevä letku.
Jos on etukuormaimella varustettu niin n. 4000 h.ja alkaa letkut vuotaa.
Kait se kuormain aiheuttaa jotenkin paineiskuja kumiletkuihin.
Kyseessä siis SE(lue sekunda)malli.
Ihan vaan vetohommissa J-D voi jopa olla edelleen kuiva kone.
Edellinen oli 2650 ja ongelma oli ruostuminen kun ei vuotanut yhtään öljyä :D
-
Millon ne letkut alkaa postaamaan, vajaa kymppitonni mittarissa ja nostolaitteen letkunpätkä räjähti toissa keväänä ja pari kertaa meni alkuaikoinan etukuormaajalle menevä letku.
Jos on etukuormaimella varustettu niin n. 4000 h.ja alkaa letkut vuotaa.
Kait se kuormain aiheuttaa jotenkin paineiskuja kumiletkuihin.
Kyseessä siis SE(lue sekunda)malli.
Ihan vaan vetohommissa J-D voi jopa olla edelleen kuiva kone.
Edellinen oli 2650 ja ongelma oli ruostuminen kun ei vuotanut yhtään öljyä :D
Meillä on kans noissa 2000-sarjalaisissa ollut tuota ruostumista.
Se aina ihmetyttää, että miksi Opel sekä vuotaa öljyä että ruostuu
-
[Siittä vaan letku sisään. Deeressä tuo täyttötulppa on niin vähäisellä käytöllä, että sen paikkaa saa aina huoltokirjoista etsiä.
Deerehän siis ei vuoda öljyä mistään ensimmäisen 10 000 työtunnin aikana 8)
Siis 6610 jontikkahan on oikein kuuluisa siitä että hytin alta joku letku paukahtaa!
Viimeyönä viimeks tuli 4,6 km öljyraitaa asfaltille kun vasta kotipihassa huomasin vuodon.Oli hankautunut taas yksi lukemattomista kumiletkuista runkoon ja öljyt pihalle.Olen jopa oppinut niitä etukäteen vaihtamaan,mut taas yllätti jontikka isännän.Päivän-näöllä ei niin paha mut pimeässä työskennellessä joskus huomaa vasta kun ohjaus tai nostolaite ei toimi.
Kyseessä taas siis ominaisuus ei vika ::)
Merkillistä täpinöintiä, mää en viitteis antaa perän valua kuiviin vaan järjestäisin ne letkut kerralla kuntoon
Vai letkut kerralla kuntoon...BACKSPACElla ei vissiin ole ollut 10-sarjan jontikkaa...? :-X
Joo, ei ole ollut mitään sellaista konemallia, joka uudesta asti ollut tunnettu lastentaudeistaan ;D
Mut jos mulla olis tuollainen, niin se ei vuotaisi öljyä. Tulis se letkujen järjestäminen kuitenkin halvemmaksi kuin perän jatkuva kuivaaminen ;D
Millon ne letkut alkaa postaamaan, vajaa kymppitonni mittarissa ja nostolaitteen letkunpätkä räjähti toissa keväänä ja pari kertaa meni alkuaikoinan etukuormaajalle menevä letku. Kestänyt about 7000 tuntia kun vaihdettiin järeämpi letku, enemmän kankaita kuten huollossa neuvoivat. Katellut niitä mahan alla olevia letkuja, että niille tullee noutaja jossain välissä ja öljynvaihdoissa niitä tutkaillut ja parannellut asentoja, jotain suojannutkin. Ei ole ollut iso vaiva, meilläpäin kutsutaan ennakoivaksi huolloksi :) Aikaakaan ei vie paljoa mitään, samoilla sotkuilla tekee kun öljyjä vaihtaa.
30-sarjaa jossain vaiheessa tilalle, köyhällä kasvinvijlelillä ei varaa ärrään. Ellei sitten venttiä, nehän halvempia kuin ärrät... :-X
Mää oonkin aina pitänyt sinua poikkeusellisen fiksuna, noin pitää toimia
[/quote]
Kyllä tuo 10-jontikka, ainakin omalle kohdalle osunut, oli niin vekkuli, että aina se löysi paikan, josta pääsi laskemaan öljynsä pihalle. :'(