Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: talkkari - 18.07.14 - klo:19:58
-
Mitenkähän lienee jatkossa huollot ja varaosat jos maahantuonti sakkaa?
Kohtalaisen hyviä tarjouksia pukkaavat varastokoneista.
Oisko kertoa jotain kokemuksia esim. tuosta mallista http://www.yrma.net/Deutz-Fahr-6180-P-tarjous
Jokunen portaaton (TTV) mallikin on vapaana kotimaassa. Mitenkäs sellaiset, ovatko olleet luotettavia koneita vai kannattaako kiertää vähintään yhtä kaukaa kuin JD Autopowr-mallit?
-
Keppikoneista kokemuksia jo useammasta deutsista ja sen puoleen kyllä uskaltaa ostaa.. Huollot ja varaosat kyllä kulkee suomeen vaikka maahantuonti joskus muka loppuis.. Ja uudessahan takuu on 24kk tehdastakuu eikä mikään vakuutusyhtiön paska takuu.. 14h tullut ajettua 6180P deutsilla ja kehitystä on tullut kyllä paljon ja varsinkin se moottorin alavääntö on varsin mukava 8) Säädettävä suunnanvaihdin, ainakin tieajossa toimiva pikavaihdeautomatiikka ja hyvin pehmeästi vaihtuvat pikavaihteet.. Niin joo ja hytin ilmajousitus on parantunut M640 jälkeen ja hytin melu on selvästi alentunut.. Käy koittaa nyt alkuun ainakin.. Tarjouskoneita on muutamia varastossa vielä ;D
-
hyvin on pelittänyt juuri tuo 6180P...reilu 500 h mittarissa. Yksi anturavika ollut... ei muuta...
-
Epävarmuutta on ilmassa. HMTT mukaan Deere alkaa myydä koneensa suoraan, Keskolle tulee Claassi ja Masseri joutuuu palaa Arkimarketiille.
-
Tohtii ostaa.
-
Epävarmuutta on ilmassa. HMTT mukaan Deere alkaa myydä koneensa suoraan, Keskolle tulee Claassi ja Masseri joutuuu palaa Arkimarketiille.
Deerellä taitaa olla vielä muutaman vuotta sopimusta jäljellä arkimarketin kanssa...
-
Tuolta löytyisi kohtuu tunneilla vanhempaa koeteltua tekniikkaa oleva. Jos vertaa uuteen 6180 P malliin niin lähemmäs 30 tuhatta halvempi (ALV 0) ja saa kuormaajan "kaupan päälle". Renkaatkin taitaa olla muutaman tuhannen kalliimmat?
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/deutz-fahr-agrotron-150-q-65/7d8c6ijg.html
-
Tuolta löytyisi kohtuu tunneilla vanhempaa koeteltua tekniikkaa oleva. Jos vertaa uuteen 6180 P malliin niin lähemmäs 30 tuhatta halvempi (ALV 0) ja saa kuormaajan "kaupan päälle". Renkaatkin taitaa olla muutaman tuhannen kalliimmat?
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/deutz-fahr-agrotron-150-q-65/7d8c6ijg.html
No tuon mallin jälkeen jousitukset, hytin melu, vaihteiston toiminta jne on huomattavasti parantuneet.. Niin ja tuo 6180P on siis profiline malli eikä ole mittään mekaanisia hydraulilohkoja, ilmajousitettu hytti, pikavaihdeautomatiikat yms niin itseasiassa tuon uuden ostamalla saa huomattavasti enemmän vastinetta rahoille eikä tartte ruveta rengaskauppaa hieromaan kun ei noilla palarenkailla mitään tee kuin talvella eikä niitä silloinkaan tartte ;D
-
Tuolta löytyisi kohtuu tunneilla vanhempaa koeteltua tekniikkaa oleva. Jos vertaa uuteen 6180 P malliin niin lähemmäs 30 tuhatta halvempi (ALV 0) ja saa kuormaajan "kaupan päälle". Renkaatkin taitaa olla muutaman tuhannen kalliimmat?
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/deutz-fahr-agrotron-150-q-65/7d8c6ijg.html
No tuon mallin jälkeen jousitukset, hytin melu, vaihteiston toiminta jne on huomattavasti parantuneet.. Niin ja tuo 6180P on siis profiline malli eikä ole mittään mekaanisia hydraulilohkoja, ilmajousitettu hytti, pikavaihdeautomatiikat yms niin itseasiassa tuon uuden ostamalla saa huomattavasti enemmän vastinetta rahoille eikä tartte ruveta rengaskauppaa hieromaan kun ei noilla palarenkailla mitään tee kuin talvella eikä niitä silloinkaan tartte ;D
Tosiaan uudessa on ilmajousitettu hytti. Mutta onko etuakselinkin jousitus kehittynyt parempaan päin?
Palarenkaita ajattelin paremmiksi senkin takia kun ei ole niitä nurmen pintaa kyntäviä harkkoja. Renkaan kuvion tukkeutumisongelmaa ei näillä minun viljelysmailla ole edes kyntäessä.
-
Tuolta löytyisi kohtuu tunneilla vanhempaa koeteltua tekniikkaa oleva. Jos vertaa uuteen 6180 P malliin niin lähemmäs 30 tuhatta halvempi (ALV 0) ja saa kuormaajan "kaupan päälle". Renkaatkin taitaa olla muutaman tuhannen kalliimmat?
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/deutz-fahr-agrotron-150-q-65/7d8c6ijg.html
No tuon mallin jälkeen jousitukset, hytin melu, vaihteiston toiminta jne on huomattavasti parantuneet.. Niin ja tuo 6180P on siis profiline malli eikä ole mittään mekaanisia hydraulilohkoja, ilmajousitettu hytti, pikavaihdeautomatiikat yms niin itseasiassa tuon uuden ostamalla saa huomattavasti enemmän vastinetta rahoille eikä tartte ruveta rengaskauppaa hieromaan kun ei noilla palarenkailla mitään tee kuin talvella eikä niitä silloinkaan tartte ;D
Tosiaan uudessa on ilmajousitettu hytti. Mutta onko etuakselinkin jousitus kehittynyt parempaan päin?
Palarenkaita ajattelin paremmiksi senkin takia kun ei ole niitä nurmen pintaa kyntäviä harkkoja. Renkaan kuvion tukkeutumisongelmaa ei näillä minun viljelysmailla ole edes kyntäessä.
M-sarjaksi muuttuessa etuakselin jousitus muuttui paremmaksi.. Niin joo ja mahtaako tuossa agrimarketin koneessa olla 120ltr/min hydrauliikkapumppua? Se kun oli/on lisävaruste tuohon normaaliin malliin... P-mallissa vakiona...
-
Ei näy olevan 120 litrasta pumppua kun powerbeyond liittimiä ei löydy tosta hankkijan koneesta. Sähkölohkot on varmaan monessa hommassa mukavat käyttä ja ehkä deutzissa jopa toimivat, kun muutamilla valmistajilla kuuluu olevan ongelmia sähköhydrauliikan kanssa.
Varaosat ja huolto on ollut kokoajan saatavilla jo 90-luvullakin kun ei ko merkkiä edes tuotu maahan.
Vanhempi agrotroni on vähän sama kuin hiace eli ei niitä ajonautinnon takia osteta, vaan huolettomien tuntien tai kilsojen takia.
-
Miten tuo ureasysteemi (6180:ssä on sellainen), pitääkö olla lämmin talli koneen ja aineen säilytykseen vai saako noita värkkejä pakkasesta käyntiin?
Joutuuko tuon urean kanssa ns. kuseen?
-
Ei se urea vaaralista oo. Meillä useita kuormaautoja jotka on ulkona koko ajan. Se lämmitää sitä ureaa kylmänä.
-
Miten tuo ureasysteemi (6180:ssä on sellainen), pitääkö olla lämmin talli koneen ja aineen säilytykseen vai saako noita värkkejä pakkasesta käyntiin?
Joutuuko tuon urean kanssa ns. kuseen?
No kylmänä se toimii ilman sitä ja ottaa sitten vasta käyttöön kun pakokaasut ylittää 200 astetta muistaakseni tai kunnes aine on juoksevaa... Kyllähän tuo urea on ylimääräinen turhake jonka voi sitten sen kahden vuoden takuun jälkeen ottaa pois käytöstä jollei kerro kellekkään ;D
-
Tohtii ostaa.
Ei taida tohtia.
Pelloilla näyttää tilanne olevan tällä hetkellä sellainen että vähintään 20 th eur myyntitulon menetys tulee olemaan tämän vuoden sadossa "normaali" kesään nähden.
Kuumaa ja kuivaa näyttää olevan jatkossakin, pienen notkahduksen, (jossa päivälämpötila romahtaa jopa 20 asteeseen ja vettäkin peräti muutama mm luvassa), jälkeen hamaan syksyyn asti.
"Onneksi" tuli laitettua "hömpät" maksimiin. Pienentää hiukan kokonaistappiota.