Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Myyntipäällikkö - 11.07.14 - klo:08:57
-
Pelastakaa traktorinvalmistus. Teillä on nyt valttikortit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337)
-
Pelastakaa traktorinvalmistus. Teillä on nyt valttikortit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337)
Tehkää tälle jotain....
http://www.vyr.fi/www/fi/markkinatietoa/kotimaan_hinnat/
-
Eiköhän tämä ole suora seuraus siitä, että pankit on laitettu ruotuun euroopassa.
Rahoituksissa ollaan nyt tosi tarkkoja, ei saa olla häiriömerkintöjä ja muutenkin täytyy olla talous kunnossa, muuten ei tule kaupalle rahoitusta, kun ei saa rahoitusta, niin ei voi ostaa :(
-
Pelastakaa traktorinvalmistus. Teillä on nyt valttikortit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337)
Tehkää tälle jotain....
http://www.vyr.fi/www/fi/markkinatietoa/kotimaan_hinnat/
Vaikka sä saisit 200e tonnilta,et kuitenkaan uutta traktoria ostaisi ;D
-
Eiköhän tämä ole suora seuraus siitä, että pankit on laitettu ruotuun euroopassa.
Rahoituksissa ollaan nyt tosi tarkkoja, ei saa olla häiriömerkintöjä ja muutenkin täytyy olla talous kunnossa, muuten ei tule kaupalle rahoitusta, kun ei saa rahoitusta, niin ei voi ostaa :(
Joo ja näin sen pitääkin olla! Vieläkin on hiukan turhan löysissä kantimissa raha. Oikeasti joku nekin kaupat maksaa mitä on maksamatta jätetty >:( Toisekseen nuo uutukaiset on sika kalliita.
-
Odotettavissa valtaisa rakenteellinen muutos maataloudessa seuraavan 10 v aikana kun vanha konekanta tulee tien päähän, tai sitten maatalouskoneet valmistetaan kokonaan halpamaissa.
-
Eiköhän tämä ole suora seuraus siitä, että pankit on laitettu ruotuun euroopassa.
Rahoituksissa ollaan nyt tosi tarkkoja, ei saa olla häiriömerkintöjä ja muutenkin täytyy olla talous kunnossa, muuten ei tule kaupalle rahoitusta, kun ei saa rahoitusta, niin ei voi ostaa :(
Joo ja näin sen pitääkin olla! Vieläkin on hiukan turhan löysissä kantimissa raha. Oikeasti joku nekin kaupat maksaa mitä on maksamatta jätetty >:( Toisekseen nuo uutukaiset on sika kalliita.
Tulee enemmän ALVia ja leivän päälle siis palvia... ;D
Missä tässä traktorikaupassa on busineksen paikka varattuna ostajalle?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mä en ole sitä nyt löytänyt, mutta jos kerrotte niin katsotaan sitten uudelleen!
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Taitaa olla että helposti vietävä asiakaskunta on alkanut huveta ja kalustoa uusitaan vain oikean vaihtotarpeen kohdatessa. HYVÄ NIIN!
OLI JO AIKAKIN vain mitä TRAKTORIKUSKIT! ;D
Ajatelkaa asiaa ihan tosissaan ALVin kannalta.... :D
-
Pelastakaa traktorinvalmistus. Teillä on nyt valttikortit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337)
Tehkää tälle jotain....
http://www.vyr.fi/www/fi/markkinatietoa/kotimaan_hinnat/
Vaikka sä saisit 200e tonnilta,et kuitenkaan uutta traktoria ostaisi ;D
Koitakko sää sovitella mulle Nuuka-Jussin viittaa?
-
eikö suomen maatalouden piirissä oo raktoreeta sen verran jotta hyvin pärjätään vakkei kymmeneen vuoteen yhtään uutta tuu :D :D :D :D
-
Ois kiva tietää mikä on suomen traktorikannan ikä verrattuna muuhun eurooppaan.
Autojen iästä kyllä jauhetaan joka viikko joka lehdessä mutta ei traktoreiden.
-
Ois kiva tietää mikä on suomen traktorikannan ikä verrattuna muuhun eurooppaan.
Autojen iästä kyllä jauhetaan joka viikko joka lehdessä mutta ei traktoreiden.
On varmaan vanhempaa täällä.
Etumus kuhmuralla ja puntti paisuksissa tänne raahataan ulkomaanelävien vanhoja rasseja, ovat halvempia kuin kengänkärjen testirivit koneliikkeissä.
Laitampa taas oman mottoni, nus200:n iloksi:
Kasvi ei tiedä millasella koneella se kylvetään. ;D
-
Koneet on jo kauttaaltaan niin nykyaikaisia, että niitä ei tartte enää vaihtaa jonkun uuden ominaisuuden vuoksi. Työkoneen pitää kestää 25000-30000 tuntia. Kakkostraktorissa on 13200 ja kyllä sen pitää vielä toinen mokoma mennä ja en epäile yhtään. Kytkimen joutuu laittaan jossain vaiheessa, pakkoja ja hydepumpun ja jotain pientä, mutta en epäile ettei menis. Kun onhan niillä menty todistetusti 25000 ilman moottorin avaamista. Ostellaan senkin edestä peltoja.
-
mutta niitähän ei enää saa kohta valmistaa. on tosiaan kun kattelee noita vaihtovärkkejä niin herää kymysys että miksi ja mihin vaihdettu. ei edes muoveja penkistä sivuilta vielä revitty kun jo vaihtorivissä ja mittarissa vain muutamia satasia. ja nykyiset traktorit on sellasia himmeleitä että miksi sellaisella töitä pitäis yritellä. samantehoinen kuin nykyiseni, uusissa on jo muutama satakiloa lisää painoa ja korkeutta 30 senttiä lisää ja ominaisuuksia on vain just ja just samat mitä entisessä.
-
Saksassa näkyy paljon 60-70 luvun traktoreita käytössä.
-
Saksassa näkyy paljon 60-70 luvun traktoreita käytössä.
onhan niitä suomessakin. ongelma vaan on siinä, ettei noihin kotimaan tuotteisiin ei taida saada osia koneen ylläpitoon. paitsi purkaamoilta.
-
moni kiroaa kun ei saa edes 05-sarjan valtuihin osia enää. olis se vaan kiva kun joku paja osais päivittää näitä vanhoja koneita pikkuparannuksilla sopuhintaan niin ajelisin vielä vanhuksenakin vanhuksella.
-
moni kiroaa kun ei saa edes 05-sarjan valtuihin osia enää. olis se vaan kiva kun joku paja osais päivittää näitä vanhoja koneita pikkuparannuksilla sopuhintaan niin ajelisin vielä vanhuksenakin vanhuksella.
tuo kuulemma totta. ja nollavitosia sentäs myytiin 80-luvun lopuille, mutta varaosissa takkuaa.
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
-
Marginaalimerkki pohjolasta, Valmet... jos meinaa pitää jotain tilan yleiskonetta "maailman tappiin saakka" mikähän olisi merkki ja malli?
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
kenen hallussa lienee nollavitosten patentit ja tekijänoikeudet. kyseisen tahon kuitenkin kannattaisi aloittaa osien uusiotuotanto. lienee kuitenkin kansantaloudellisesti järkevää pitää nuo suolahden parhaat tuotteet liikenteessä, niitä on vielä lukumääräisesti niin paljon. noiden jälkeenhän sieltä ei ole sitten laatua tullutkaan.
-
Eix joskus vakuuteltu ett noihin valumöltteihin saa varaosia, ihan niihin Aatamin aikuisiinkin????
-
Kaikista helpointahan on myydä eioota. Sillä vain ei elä kukaan. :(
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
kenen hallussa lienee nollavitosten patentit ja tekijänoikeudet. kyseisen tahon kuitenkin kannattaisi aloittaa osien uusiotuotanto. lienee kuitenkin kansantaloudellisesti järkevää pitää nuo suolahden parhaat tuotteet liikenteessä, niitä on vielä lukumääräisesti niin paljon. noiden jälkeenhän sieltä ei ole sitten laatua tullutkaan.
Purkaamolta niitä osia löytyy. Viime talvena meni nollavitosesta ohjaussylinteri solmuun moton jäljiltä tuulenkaatoja kerätessä. Valtra varaosissa hintaa 1100€ purkaamolta 250 kotiin toimitettuna. ;D
-
Saksassa näkyy paljon 60-70 luvun traktoreita käytössä.
Kiitos siitä kuuluu mm. Klöckner Humbolt Deutz Ag:lle.
http://www.youtube.com/watch?v=BFhBQImqtKQ (http://www.youtube.com/watch?v=BFhBQImqtKQ)
-
Saksassa näkyy paljon 60-70 luvun traktoreita käytössä.
onhan niitä suomessakin. ongelma vaan on siinä, ettei noihin kotimaan tuotteisiin ei taida saada osia koneen ylläpitoon. paitsi purkaamoilta.
Tämä on totta.
-
Myös vanhaa saksannatikkaa näkyy paljon liikkeellä. Suomessa niihin on osat vielä Valmettiakin hankalampi saada. Saksassahan ilmeisesti pitää saada varaosia 25 vuotta vanhoihin koneisiin. Kaverin 956 Natikkaan tarvittiin vuostuhannen vaihteessa trumpettiputkea. Ei saanut uutta, eikä ollut Suomen purkamoissa. Ruotsista löytyi purkamosta. Olikohan uusia naftisti varastossa, eikä niitä voi myydä Saksan ulkopuolelle?
-
Myös vanhaa saksannatikkaa näkyy paljon liikkeellä. Suomessa niihin on osat vielä Valmettiakin hankalampi saada. Saksassahan ilmeisesti pitää saada varaosia 25 vuotta vanhoihin koneisiin. Kaverin 956 Natikkaan tarvittiin vuostuhannen vaihteessa trumpettiputkea. Ei saanut uutta, eikä ollut Suomen purkamoissa. Ruotsista löytyi purkamosta. Olikohan uusia naftisti varastossa, eikä niitä voi myydä Saksan ulkopuolelle?
Korminkin osat on KALLIITA...
-
mites vieläkö 165 verkuun saa osia? eiks net tee sitä jossain vinkuintiassa vieläkin?
-
mites vieläkö 165 verkuun saa osia? eiks net tee sitä jossain vinkuintiassa vieläkin?
Saa.
Mitä tarviit?
-
en omaa enää ko. mallia ja merkkiä mutta kuin tollasta nyt ei voi lopettaa kun niitä ei liki puolta miljoonaa ole levinny pohjolan pelloille, toisin kuin valtua!
-
Myös vanhaa saksannatikkaa näkyy paljon liikkeellä. Suomessa niihin on osat vielä Valmettiakin hankalampi saada. Saksassahan ilmeisesti pitää saada varaosia 25 vuotta vanhoihin koneisiin. Kaverin 956 Natikkaan tarvittiin vuostuhannen vaihteessa trumpettiputkea. Ei saanut uutta, eikä ollut Suomen purkamoissa. Ruotsista löytyi purkamosta. Olikohan uusia naftisti varastossa, eikä niitä voi myydä Saksan ulkopuolelle?
Korminkin osat on KALLIITA...
SGN >:(
-
Myös vanhaa saksannatikkaa näkyy paljon liikkeellä. Suomessa niihin on osat vielä Valmettiakin hankalampi saada. Saksassahan ilmeisesti pitää saada varaosia 25 vuotta vanhoihin koneisiin. Kaverin 956 Natikkaan tarvittiin vuostuhannen vaihteessa trumpettiputkea. Ei saanut uutta, eikä ollut Suomen purkamoissa. Ruotsista löytyi purkamosta. Olikohan uusia naftisti varastossa, eikä niitä voi myydä Saksan ulkopuolelle?
Korminkin osat on KALLIITA...
SGN >:(
Onks Samit kautta linjan ahneita ja nuukia?? ;D ;D
-
Myös vanhaa saksannatikkaa näkyy paljon liikkeellä. Suomessa niihin on osat vielä Valmettiakin hankalampi saada. Saksassahan ilmeisesti pitää saada varaosia 25 vuotta vanhoihin koneisiin. Kaverin 956 Natikkaan tarvittiin vuostuhannen vaihteessa trumpettiputkea. Ei saanut uutta, eikä ollut Suomen purkamoissa. Ruotsista löytyi purkamosta. Olikohan uusia naftisti varastossa, eikä niitä voi myydä Saksan ulkopuolelle?
Harvoin tarttee osia. Sähköt eniten ressannu. 845:sen ulosoton tumppi (1000rpm) meni poikki, uus ois löytyny saksasta hintaa oli keksitty 1200€. Suomalaiselta purkaamolta 250€ kotiin toimitettuna.
-
Mulla on 955 Natikka ja 655 Vallu. Kyllä Natikka on aina tarvinnut enemmän osaa.
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
kenen hallussa lienee nollavitosten patentit ja tekijänoikeudet. kyseisen tahon kuitenkin kannattaisi aloittaa osien uusiotuotanto. lienee kuitenkin kansantaloudellisesti järkevää pitää nuo suolahden parhaat tuotteet liikenteessä, niitä on vielä lukumääräisesti niin paljon. noiden jälkeenhän sieltä ei ole sitten laatua tullutkaan.
Eiköhän ole jo patentit rauenneet. Vois näitäkin keskusteluja joku Agcon kenopää lukea >:(
-
Marginaalimerkki pohjolasta, Valmet... jos meinaa pitää jotain tilan yleiskonetta "maailman tappiin saakka" mikähän olisi merkki ja malli?
Massikan 100- ja 300 sarjat.
-
Marginaalimerkki pohjolasta, Valmet... jos meinaa pitää jotain tilan yleiskonetta "maailman tappiin saakka" mikähän olisi merkki ja malli?
Massikan 100- ja 300 sarjat.
kyllä nyt sentäs jonkulaiset ihmisoikeudet pitää elinkautisessakin olla :o :o :o :o
-
Eiköhän tämä ole suora seuraus siitä, että pankit on laitettu ruotuun euroopassa.
Rahoituksissa ollaan nyt tosi tarkkoja, ei saa olla häiriömerkintöjä ja muutenkin täytyy olla talous kunnossa, muuten ei tule kaupalle rahoitusta, kun ei saa rahoitusta, niin ei voi ostaa :(
Joo ja näin sen pitääkin olla! Vieläkin on hiukan turhan löysissä kantimissa raha. Oikeasti joku nekin kaupat maksaa mitä on maksamatta jätetty >:( Toisekseen nuo uutukaiset on sika kalliita.
Tulee enemmän ALVia ja leivän päälle siis palvia... ;D
Missä tässä traktorikaupassa on busineksen paikka varattuna ostajalle?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mä en ole sitä nyt löytänyt, mutta jos kerrotte niin katsotaan sitten uudelleen!
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Taitaa olla että helposti vietävä asiakaskunta on alkanut huveta ja kalustoa uusitaan vain oikean vaihtotarpeen kohdatessa. HYVÄ NIIN!
OLI JO AIKAKIN vain mitä TRAKTORIKUSKIT! ;D
Ajatelkaa asiaa ihan tosissaan ALVin kannalta.... :D
Hehheh ..... ;D
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
kenen hallussa lienee nollavitosten patentit ja tekijänoikeudet. kyseisen tahon kuitenkin kannattaisi aloittaa osien uusiotuotanto. lienee kuitenkin kansantaloudellisesti järkevää pitää nuo suolahden parhaat tuotteet liikenteessä, niitä on vielä lukumääräisesti niin paljon. noiden jälkeenhän sieltä ei ole sitten laatua tullutkaan.
Purkaamolta niitä osia löytyy. Viime talvena meni nollavitosesta ohjaussylinteri solmuun moton jäljiltä tuulenkaatoja kerätessä. Valtra varaosissa hintaa 1100€ purkaamolta 250 kotiin toimitettuna. ;D
Valtramanin Valtra 😁😁
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
kenen hallussa lienee nollavitosten patentit ja tekijänoikeudet. kyseisen tahon kuitenkin kannattaisi aloittaa osien uusiotuotanto. lienee kuitenkin kansantaloudellisesti järkevää pitää nuo suolahden parhaat tuotteet liikenteessä, niitä on vielä lukumääräisesti niin paljon. noiden jälkeenhän sieltä ei ole sitten laatua tullutkaan.
Purkaamolta niitä osia löytyy. Viime talvena meni nollavitosesta ohjaussylinteri solmuun moton jäljiltä tuulenkaatoja kerätessä. Valtra varaosissa hintaa 1100€ purkaamolta 250 kotiin toimitettuna. ;D
Valtramanin Valtra 😁😁
Valtra mannelle Pelarus Lakkaesko tua sitte pelekäämästä Putinia Naorattaa.
-
ja ulosotto joka aika tärkeää traktoreissa on yksi kohde johon ei tahdo saada osia. ja toinen on vaihdelaatikko johon rattaat jo teetettävä.
kenen hallussa lienee nollavitosten patentit ja tekijänoikeudet. kyseisen tahon kuitenkin kannattaisi aloittaa osien uusiotuotanto. lienee kuitenkin kansantaloudellisesti järkevää pitää nuo suolahden parhaat tuotteet liikenteessä, niitä on vielä lukumääräisesti niin paljon. noiden jälkeenhän sieltä ei ole sitten laatua tullutkaan.
Purkaamolta niitä osia löytyy. Viime talvena meni nollavitosesta ohjaussylinteri solmuun moton jäljiltä tuulenkaatoja kerätessä. Valtra varaosissa hintaa 1100€ purkaamolta 250 kotiin toimitettuna. ;D
Valtramanin Valtra 😁😁
Taitaapi ollakki kopuli konemies tuo valtraaktorimanne. Kö nuin huolimattomasti ajeleepi... 🎅
-
Pelastakaa traktorinvalmistus. Teillä on nyt valttikortit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337)
[/quote
] Isänmaalliset Kokoomustat vilijelijät net ajjaa ylleensä saksalaesella raktorilla Mitä isänmaallista siinnä sitte lieneekin Naorattaa.
-
Pelastakaa traktorinvalmistus. Teillä on nyt valttikortit.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337 (http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/traktorimyynti-sukeltaa-euroopassa-1.66337)
Tehkää tälle jotain....
http://www.vyr.fi/www/fi/markkinatietoa/kotimaan_hinnat/
Vaikka sä saisit 200e tonnilta,et kuitenkaan uutta traktoria ostaisi ;D
Koitakko sää sovitella mulle Nuuka-Jussin viittaa?
Ei tainnut SKN ostaa sitä uutta traktoria, vaikka viljanhinta on paljon kovempi kuin tuo 200e tonnilta. ;D