Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: isanta66 - 10.07.14 - klo:22:44
-
https://onedrive.live.com/?cid=B7F7C84DE8E7CCB5&id=B7F7C84DE8E7CCB5!10045&v=3
https://onedrive.live.com/?cid=B7F7C84DE8E7CCB5&id=B7F7C84DE8E7CCB5!10046&v=3
Jos säätää vivun päästä tai lohkon päästä niin saa vain vivun "keskitystä" muutettua.
En ainakaan ole keksinyt, miten saisin tuon tyhjän liikkeen pois. Alussa toimi hienosti, mutta nyt on hurjasti tyhjää liikkeessä ja käyttö on tosi hankalaa
Onko vain vika liian pitkässä kaapelissa kun lohko on traktorin toisella puolella
-
Vaati vaijerin uusimisen ja samalla kannattaa uusia lohkon päästä se millä vaijeri kiristetään.
Kulutustavaraa noi
-
katsoppa onko koko se asetelma löystynyt kiinnikkeistään sieltä kahvan alta. se on kiinnitetty kuusiokoloruuvilla sinne kahvan alle. sen näet kun nostat sen kumikauluksen ylös.
-
Vaati vaijerin uusimisen ja samalla kannattaa uusia lohkon päästä se millä vaijeri kiristetään.
Kulutustavaraa noi
Vipu, lohko ja vaijeri on uusia, uusittu noin vuosi sitten kun vanha "vaijerivetoinen" alkoi olla loppu.
Tässä lohkossa vaijeri on enemmänkin jo ohuen tangon kuin vaijerin oloinen
-
katsoppa onko koko se asetelma löystynyt kiinnikkeistään sieltä kahvan alta. se on kiinnitetty kuusiokoloruuvilla sinne kahvan alle. sen näet kun nostat sen kumikauluksen ylös.
Tämä on kyllä tsekattu, kun tuo kuusiokoloruuvi oli jo uutena jäänyt löysälle ja putosi kokonaan
-
Ettei olis se kolmiopala käyttövivun alapäässä väljistynyt ? Sehän on jotain kevytmetallivalua nykysin monessa kahvassa ja ne vaijerinpäät muovipinnoitetut.
-
Vaati vaijerin uusimisen ja samalla kannattaa uusia lohkon päästä se millä vaijeri kiristetään.
Kulutustavaraa noi
Tuntuu quickessa olevan tosiaan. Ei kestänyt eka edes 200h kun taas ismejä on ollut useampia mihin ei 4000h aikana ole tarvinnut vaihtaa mitään.
-
Vaati vaijerin uusimisen ja samalla kannattaa uusia lohkon päästä se millä vaijeri kiristetään.
Kulutustavaraa noi
Tuntuu quickessa olevan tosiaan. Ei kestänyt eka edes 200h kun taas ismejä on ollut useampia mihin ei 4000h aikana ole tarvinnut vaihtaa mitään.
Aivan uskomatonta miten surkea viritys quickessä/Trimassa. Kierrelukitetta ja klemmareita, lopulta taas sadattelua ja uusi ryömintä koneen alle..
..ei nimittäin ole todellakaan lohko noin näkysällä kuin noissa kuvissa... >:(
-
Allekirjoittaneen quickessa välys oli siellä kuormaajan lohkon päässä, eli vaijerit ei enää pysyneet tiukasti karassa. Ensin tuli kokeiltua jeesusteippi-, nippuside- sekä klemmarivirityksin hydrauliletkuihin kiinnitystä, ei auttanut. Mutta oluttölkillä sai vian poistettua. Tölkistä sai leikattua näppärästi sopivat kiilapalat vaijerin ja karan kiristekakkaran väliin. :-X
-
eikös tuo patterien metallikuori ole parempaa siihen tarkoitukseen? ite tiukkasin aiemman nyyn karan sillä ja toimi aika pitkään, en ole kysyny nykyiseltä miten toimii... patterien peltiä olen käyttänyt jo vuosikymmeniä korjauksissa. ml. volvon helma...
-
IKH:n tarvikekaapeleissa (Quicke) tuntuu olevan klappia jo uutena.
-
Valmetin Quikkan vipu on ihan tiivis. Vaijerit vaihdettiin 11000 tunnin jälkeen, kun olivat vähän tahmeat käyttää. Pari kiinnityskuppia on lohkonpäästä murtunut ja ne on vaihdettu. Tunteja alkaa nyt olla 12000.
Quikan laatu on tainnut mennä alaspäin jokakohdasta. :(
-
Valmetin Quikkan vipu on ihan tiivis. Vaijerit vaihdettiin 11000 tunnin jälkeen, kun olivat vähän tahmeat käyttää. Pari kiinnityskuppia on lohkonpäästä murtunut ja ne on vaihdettu. Tunteja alkaa nyt olla 12000.
Quikan laatu on tainnut mennä alaspäin jokakohdasta. :(
2500 tuntia kesti alkuperäinen Quicken kaapeli, IKH:n kaapeli 500 tuntia. ???
-
Mä jättäisin Quicken ostamatta jos on muitakin tarjolla.
-
mutta mites noi ismen yhtystangot nyky kone pelleissä? eiks net estä nostoa? ja mikä nyt olis hyvä ja toimintavarma peli? minkä ohjaimia noi muut käyttää?
-
kuikan alakuperääset 95vm ekat kesti 4v ja toiset 3v , silloon oli palio auraus ja kuormaustyötä ja kaikki maatilan nostot, sitten vaihrettiin ismelääset vaijerit muutospaloin tilalle ja non siä viäki, nykyään normaalit maatilan nostotyöt+ pajaa varte nostot tuolla.. 98vm on alakuperääset viäki toki nonki lyhyet vaijerit kun lohko ja vipu samalla puolen, sillä hoidetaan lastaustyöt ja rehunotto pääosin (kokonaiskäyttötunteja 1/8 tosta 95 verrattuna ja sen huomaa aisoissakin..)
niitä kolmiopaloja ja laakeritappeja menee aina joskus, heikosti tulee rasvattua tuonne niin johtunee siitäki.. tosta 98vm on pari kertaa irronnu vaijerin lukitus lohkolta mutta kiristyny kyllä viä ja pysyy
-
mutta mites noi ismen yhtystangot nyky kone pelleissä? eiks net estä nostoa? ja mikä nyt olis hyvä ja toimintavarma peli? minkä ohjaimia noi muut käyttää?
Ai meinaatko sitä tankoa joka menee siitä tuulilasin edestä?
Ei sitä ole varmaan yhdessäkään kuormaimessa enään nykypäivänä.
-
mutta mites noi ismen yhtystangot nyky kone pelleissä? eiks net estä nostoa? ja mikä nyt olis hyvä ja toimintavarma peli? minkä ohjaimia noi muut käyttää?
Ai meinaatko sitä tankoa joka menee siitä tuulilasin edestä?
Ei sitä ole varmaan yhdessäkään kuormaimessa enään nykypäivänä.
Yhteen maasikaan 4255 juuri oli laitettu uusi isme, ja siinä oli se tanko konepellin yläpuolella, mutta siinä ei konepelti nouse pystyyn eli tanko sopii olemaan.
-
Vanhassa ismessä vm-96 oli ongelmaa noiden hallintavivun ja vaijereiden irtoamisen takia. Morsen ohjain josta niitä nailonkuulia kului loppu ja milloin katkesi se alumiini kaula kuulan alta. Vaijerit kiertyi irti lohkolta jne. Nykyisissä huomattavasti paremmat Lindemar ohjaimet, joista toiseen on reilun 5000 tunnin aikana vaihdettu kokonaan uusi ohjausvipu, mutta vaijerit ja lohko ok. Kellunta-asentoa ei enää ole kun karan lukituskuppi on kulunut väljäksi.
-
paljonko tulee tuota kelluntaa käytettyä, en ite käytä sitä juurikaan kun en ihan keksi missä se olis hyvä. auraustuet on kyllä jatkuvasti käytössä.
-
Vaati vaijerin uusimisen ja samalla kannattaa uusia lohkon päästä se millä vaijeri kiristetään.
Kulutustavaraa noi
Tuntuu quickessa olevan tosiaan. Ei kestänyt eka edes 200h kun taas ismejä on ollut useampia mihin ei 4000h aikana ole tarvinnut vaihtaa mitään.
Aivan uskomatonta miten surkea viritys quickessä/Trimassa. Kierrelukitetta ja klemmareita, lopulta taas sadattelua ja uusi ryömintä koneen alle..
..ei nimittäin ole todellakaan lohko noin näkysällä kuin noissa kuvissa... >:(
Tuttua meilläkin, tuollainen valtran 630/quicke matkustaa 1490 taavetin nokalla. Mistäs kaupasta saa noita uusia osia kirimiseen/vaijerit?
-
Tänään tilattiin uusi kaapeli. Kokeillaan auttaako.
Epäilys että vanha kaapeli on liian "löysä" eli kaapelin ja kuoren välillä on liikaa välystä, jolloin kaapeli vain menee edellä, ennen kuin tapaa kaapelin kuoren ja alkaa loppupäästä oikeasti liikkua.
2.5m pitkässä kaapelissa tuo pienikin kuoren ja kaapelin välys tuntuu isona liikkeenä vivussa