Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 24.06.14 - klo:14:58

Otsikko: multirappio
Kirjoitti: Heino Leino - 24.06.14 - klo:14:58
ja toenen murheenkryyni tuo NHK multiwrap 3, perkele kun ei nosta paalie kyytiin, ei vaekka itkis. Tosin en oo kokkeillu, mutta niin olettasin. Siinä kun on sen tuhannen sensorievaemitähelie, niin milläpä ne saahaan pellaamaan, kuuvven kilon leka? No, pikkuhilijaa nitkuttamalla sain yhen kyytiin, kun aina stopista paenoen ja sentti kerrallaan ne käpälät puristu.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Ala-Pertti - 24.06.14 - klo:19:09
en tunne kyseistä kapistusta, mutta liekö sähköohjattu. itselläni oli joskus sähköillä toimiva vernelantti. sese oli pirun nuuka virtapistokkeelle, ei kestänyt olla hapettumia traktorissa, eikä siinä paalaimenpuoleisessa töpselissä. samoin vaati ehyen laturin. jos traktorin laturista ei löytynyt riittävää latausjännitettä, niin suotta laittoi konetta jälkeen. saattoi sentin sylinteri nytkähtää ja antoi näytölle herjan liian alhaisesta jännitteestä. ohjainboksissa sisäänrakennettu suojaus.

muutoin kyllä toimi niinko junan vessa :)
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: versu213 - 25.06.14 - klo:08:47
ja toenen murheenkryyni tuo NHK multiwrap 3, perkele kun ei nosta paalie kyytiin, ei vaekka itkis. Tosin en oo kokkeillu, mutta niin olettasin. Siinä kun on sen tuhannen sensorievaemitähelie, niin milläpä ne saahaan pellaamaan, kuuvven kilon leka? No, pikkuhilijaa nitkuttamalla sain yhen kyytiin, kun aina stopista paenoen ja sentti kerrallaan ne käpälät puristu.



voimia hempalle... 8)
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: apilas - 25.06.14 - klo:09:48

Kuinka heino on onnistunut ostamaan kaksi paskaa kerralla tuliko koneet samassa paketissa vai pitikö ostaa erikseen;D ;D
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Heino Leino - 25.06.14 - klo:15:53
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: molymatti - 25.06.14 - klo:19:50
onko agronikillä yksikköpaalaimiakin? minä olen käsittänyt että olisi vain yhdistelmiä ja alunpitäenkin yhdistelmässäkin paalaimena olisi orkel...
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Heino Leino - 25.06.14 - klo:21:37
en tiijä varmuuvvella sannoa, mutta mulla semmonen on ;-)
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Ala-Pertti - 25.06.14 - klo:22:05
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Realisti - 25.06.14 - klo:22:41
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Heino Leino - 25.06.14 - klo:23:08
mitin tuossa vitutuksen ohessa että oesikko teillä kykyjä, taekka tiijossa semmosie kaukoparantajjie, jotka saesi tuon härrävärkin pellaamaan. Siis pomiloennin voemalla.

Oha minä nähny kun mulle on paalattu laassilla ja kääritty kymppikympillä. Sukulaesmies meinasi jäähä sen takkie poekamieheksi, kun oesi ollu nuusa yli satakiloselle akalle, joka oesi siinä ollu vastapaenona.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Heino Leino - 25.06.14 - klo:23:13
nehä mahtaaki olla nyt suviseorat menossa jossaki päen suomea, oliko ne pyhäjojella, siellä missä se uus ytinvoemala pitäs tulla... no, sitä vaen että jos joku siellä sattusi saarnamiehille maenihtemmaan...

Seon muuten tuulella käypä käärijä muutennii, mennä kesänä se rupesi pellaamaan, kun parikytä kilomeetrie vejin kuoppasta soratietä. Että pitäskö sitä käyttää ajelulla?
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Töveli - 26.06.14 - klo:05:36
Heinolle. :-\

https://www.youtube.com/watch?v=J12XH76hhj4
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: navettapiika - 26.06.14 - klo:05:51
nehä mahtaaki olla nyt suviseorat menossa jossaki päen suomea, oliko ne pyhäjojella, siellä missä se uus ytinvoemala pitäs tulla... no, sitä vaen että jos joku siellä sattusi saarnamiehille maenihtemmaan...

Seon muuten tuulella käypä käärijä muutennii, mennä kesänä se rupesi pellaamaan, kun parikytä kilomeetrie vejin kuoppasta soratietä. Että pitäskö sitä käyttää ajelulla?
Otan riemuusi osaa, mutta virkaveljeä auttaakseni karjasen sulle apua navetalle mennnessä, jotta jos ovat ämyrin kiinni panneet niin kuulevat, jotta tarviit siellä jänkhällä apua. Käärijä on kyllä vähän henkimaailman vehje, mutta onneksi meillä on sellanen, jota akkainki äly riittää käyttämään. ;)
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Töveli - 26.06.14 - klo:06:19
Kuorihan se munassakin on tärkeintä, sisus ei säily mitenkään jos ei ohut kalvo sitä suojaa vaan mätänee koko paska kelvottomaksi suljuksi. Sääsketön kesä toistaiseksi mutta Heinoa tuntuvat kuppaavan oikein kunnolla.

Entinen kyläseppä se toki osasi muuttaa digitaalinkin mekaaniseksi vaan eipä kelpaa kenellekään enää, pitää olla mustia pokseja ja kourallinen sateenkaaren värillisiä piuhoja niin johan persottaa. :o
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: Heino Leino - 26.06.14 - klo:20:21
melekeenhän se piti Heinolla aamupaskalla istuissa ja kännyn kautta näetä lukkissa silimänurkkoa pyyhkästä.... kiitos emppatiseeraamisesta
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: navettapiika - 26.06.14 - klo:21:40
melekeenhän se piti Heinolla aamupaskalla istuissa ja kännyn kautta näetä lukkissa silimänurkkoa pyyhkästä.... kiitos emppatiseeraamisesta
Kyllä sieltä mettän takkaa jotain huminaa kuulu, ei ne pahemmin hanttiinkaan panneet. Jospa ne nyt iltaseurossa nykäsee ajatuksen sinun käärijänkin sielunvoinnin paranemiseen.. :P
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: TDK - 27.06.14 - klo:07:55
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Mikäs vika 1520:ssä on? Meillä on ollu kohta 15vuotta ja on varmasti paras hankinta tähän taloon. Ikinä ei oo ollu rikki. Ainut pysäyttävä vika on ollu laskurin patterien tyhjentyminen kesken....
Kuuntelin kyllä eilen yhen isännän avautumista tuosta, on kuulemma aina rikki. Mutta onko tuo kumma jos sillä kantaa kolmea paalia kerralla ja vetää poikkipeltoon 40kmh... Käärintävarsiki oli kuulemma revenny irti. Ei käsitä miten joillaki ei kestä mikään.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: lypsyukko - 27.06.14 - klo:09:09
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Mikäs vika 1520:ssä on? Meillä on ollu kohta 15vuotta ja on varmasti paras hankinta tähän taloon. Ikinä ei oo ollu rikki. Ainut pysäyttävä vika on ollu laskurin patterien tyhjentyminen kesken....
Kuuntelin kyllä eilen yhen isännän avautumista tuosta, on kuulemma aina rikki. Mutta onko tuo kumma jos sillä kantaa kolmea paalia kerralla ja vetää poikkipeltoon 40kmh... Käärintävarsiki oli kuulemma revenny irti. Ei käsitä miten joillaki ei kestä mikään.

Mites tuo kolmen paalin kanto onnistuu, ainakaan mun härpäkkeellä ei onnistu kun kahden ;) Aika rimpulahan se on tuo 1520, toki se meilläkin on tainnut kohta 15v olla (uutuushan se ostettaessa oli). Hidashan tuo on ku piru, siksi meillä kannetaankin paljon toisella vehkeellä käärimelle, varsinkin jos on epätasaisuutta pellossa tai "pitkät sivut". Eipä tuossakaan oikein suuria vikoja , ensimmäisenä vuonna irtoili hydeletkuista rässäyksiä  ;D Pystyyn kääntäjä oli aluksi täys susi , vieläkin joskus konstikas. Joka vuosi jotain parannusta siihen yritetty väsätä. Luultavasti yks ketjunlukko oli väsätty väärinpäin ... sillä uudekseltaan laittoi lähtemään kaukaisimmilta lohkolta ketjulukon hakuun :( Kyytiin nostaja siloitteli ensimmäisen kesän paalin päitä ... onneksi siihen lähetettiin lopuksi parannellut "lautaset" kun aikansa oli tehtaalle v*t*uillut :( Nostosylinterin pää irtos alku vuosina, paikallinen seppä korjas nätisti ja teki paremman kuin uutena ;D Enpä nyt mitenkään parhaana Elhon koneena osaa pitää, toki jos nyt ostaisin käärijän se vois hyvinkin olla 1620 , olishan siinä kaks vartta ja epätasaisuuksia poistava teli.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: TDK - 27.06.14 - klo:09:21
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Mikäs vika 1520:ssä on? Meillä on ollu kohta 15vuotta ja on varmasti paras hankinta tähän taloon. Ikinä ei oo ollu rikki. Ainut pysäyttävä vika on ollu laskurin patterien tyhjentyminen kesken....
Kuuntelin kyllä eilen yhen isännän avautumista tuosta, on kuulemma aina rikki. Mutta onko tuo kumma jos sillä kantaa kolmea paalia kerralla ja vetää poikkipeltoon 40kmh... Käärintävarsiki oli kuulemma revenny irti. Ei käsitä miten joillaki ei kestä mikään.

Mites tuo kolmen paalin kanto onnistuu, ainakaan mun härpäkkeellä ei onnistu kun kahden ;) Aika rimpulahan se on tuo 1520, toki se meilläkin on tainnut kohta 15v olla (uutuushan se ostettaessa oli). Hidashan tuo on ku piru, siksi meillä kannetaankin paljon toisella vehkeellä käärimelle, varsinkin jos on epätasaisuutta pellossa tai "pitkät sivut". Eipä tuossakaan oikein suuria vikoja , ensimmäisenä vuonna irtoili hydeletkuista rässäyksiä  ;D Pystyyn kääntäjä oli aluksi täys susi , vieläkin joskus konstikas. Joka vuosi jotain parannusta siihen yritetty väsätä. Luultavasti yks ketjunlukko oli väsätty väärinpäin ... sillä uudekseltaan laittoi lähtemään kaukaisimmilta lohkolta ketjulukon hakuun :( Kyytiin nostaja siloitteli ensimmäisen kesän paalin päitä ... onneksi siihen lähetettiin lopuksi parannellut "lautaset" kun aikansa oli tehtaalle v*t*uillut :( Nostosylinterin pää irtos alku vuosina, paikallinen seppä korjas nätisti ja teki paremman kuin uutena ;D Enpä nyt mitenkään parhaana Elhon koneena osaa pitää, toki jos nyt ostaisin käärijän se vois hyvinkin olla 1620 , olishan siinä kaks vartta ja epätasaisuuksia poistava teli.
Joo tuo on muuten näkemisen arvonen suoritus :o Yks kääritty tällätään siihen pystyynkääntäjän päälle, yks käärimätön pöydällä ja yks nostopihdissä. En oo ikinä edes yrittäny omalla koneella, paalikärryt erikseen...

Koko ajan mitä tuo on ollut nii kaikki paalit on tuolla kuskattu pellonlaitaan. Koskaan ei oo toisella kannettu, eikä oo kyllä koskaan ollu käärintätraktorisa etukuormaajaakaan.
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: welger - 27.06.14 - klo:21:37
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Joskus aikanaan kun 1010:llä ekaa kertaa käärin, niin piti seisattaa ihan pellon laitaan ja istuu miettimään että mitähän elhon suunnittelijalla on sinä aamuna liikkunu mielessä kun keksi 1010 alulle laittaa ;D
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: lypsyukko - 27.06.14 - klo:22:09
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Joskus aikanaan kun 1010:llä ekaa kertaa käärin, niin piti seisattaa ihan pellon laitaan ja istuu miettimään että mitähän elhon suunnittelijalla on sinä aamuna liikkunu mielessä kun keksi 1010 alulle laittaa ;D

Kyllä tällä alueella paljonkin paalaavilla ja rahtia ajavilla on ollut 1010:jä mielestäni aika paljon ja itse en ole edes ikinä ole ajatellut että siinäkin on heikkouksia. Tosin eilen ajelin sellaisen työmaan ohi, että en oikein tajunnut mikä siinä oli homman nimi. Näytti siltä että sitä käärittävää paalia pyöritettiin toisella traktorilla etukuormaajan piikeillä tasaisen välein "tönkimällä"  :D Jotenkin olisin ymmärtänyt jos paalit olis ollut "epäkurantteja" , mutta kun ne oli todella särmiä 355 Claassin paaleja kuivan näköisestä heinästä. Kaippa sinä Elhos oli joku vika :o
Otsikko: Vs: multirappio
Kirjoitti: welger - 28.06.14 - klo:11:44
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Joskus aikanaan kun 1010:llä ekaa kertaa käärin, niin piti seisattaa ihan pellon laitaan ja istuu miettimään että mitähän elhon suunnittelijalla on sinä aamuna liikkunu mielessä kun keksi 1010 alulle laittaa ;D

Kyllä tällä alueella paljonkin paalaavilla ja rahtia ajavilla on ollut 1010:jä mielestäni aika paljon ja itse en ole edes ikinä ole ajatellut että siinäkin on heikkouksia. Tosin eilen ajelin sellaisen työmaan ohi, että en oikein tajunnut mikä siinä oli homman nimi. Näytti siltä että sitä käärittävää paalia pyöritettiin toisella traktorilla etukuormaajan piikeillä tasaisen välein "tönkimällä"  :D Jotenkin olisin ymmärtänyt jos paalit olis ollut "epäkurantteja" , mutta kun ne oli todella särmiä 355 Claassin paaleja kuivan näköisestä heinästä. Kaippa sinä Elhos oli joku vika :o
Varma toiminenhan se on, että ei siinä sen puoleen ikinä työt kesken jääny. Mutta kaikki muu koneen suunnittelu on kyllä p...stä.