Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 22.06.14 - klo:11:06
-
Mikä olisi hyvä alueaura pienehköön veturiin joka ei kulje ihan kauheita. Eli tarttis olla kevyt ja hyvät heitto-ominaisuudet omaava mutta aika leveä kuitenkin. Veturi on siis noin 100 heppanen mikä riimutettaisi jokq kulmasta. Takana olisi sitten linko tai levy. Sivuteitä sillä koluttaisi.
-
Eiköhän vastaus tuohon ole Vuomet: https://www.youtube.com/v/YQ8TiOhOpGk%26fs=1%26autoplay=1
-
Hei, nyt on juhannus, mitei sitten marraskussa uudestaan.
Tilaa vikmetiltä KAS JS 3,2
-
vuomet
-
Eiköhän vastaus tuohon ole Vuomet: https://www.youtube.com/v/YQ8TiOhOpGk%26fs=1%26autoplay=1
Ei kärsi kaksiset penkat olla kun loppuu heittokorkeus :-\
-
Eiköhän vastaus tuohon ole Vuomet: https://www.youtube.com/v/YQ8TiOhOpGk%26fs=1%26autoplay=1
Ei kärsi kaksiset penkat olla kun loppuu heittokorkeus :-\
Saattaa sellainenki vuosi vielä joskus tulla..vielä ei ole ollu ongelmia. Purkaa nimittäin sieltä 1000-1200mm korkeudesta mistä pitääkin, eikä kuolaa 40cm korkeudelta penkkoja samalla rakennellen.
-
Tarviiko jo nykyään kalkitusvehkeille päistetietkin aurata ???
-
Aikoinaan kun hain lopettavan urakoitsijan rivistä lumi auraa. Myynnissä oli Am 3000 ja Vuomet samanlevyisenä.
Kysyin vaihtoehtona Vuomettia. Tuumas jotta sellanen sprintteri aura, ei läheskään Am auran veronen.
Täälläkin urakka kautta aloittaessa oli useamman merkkistä auraa,nyt kun katsoo niin Am auraan on moni vaihtanut kesken kauden.
Tuossa ois vaihtoehto.
http://www.nettikone.com/am/2600/1237237
-
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
-
mites olis tuo uusi fmg? tai mikä se rote nyt olikaan?
-
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Kyllä saa painaakin, vastapainoa se vaatii.
-
Onkohan jollain tiedossa vähän kevyempiä versioita. On tollanen tonnin mälli kumminkin tuollasen kirpun edessä aika mälli. Tarttis kuitenkin etuakselinkin kestää eikä koko raktorin katkeaminenkaan ole suotavaa. Eikä sen nyt niin valtavan korkea tartte olla sieltä ottavasta päästä kun kuitenkin joutuu ajelemaan useammin kuin kerran viikossa.
-
Mikä traktori sulla on? Mulla oli tonnin painoinen vikmet ford 7810 100hv ja kesti se. Aluksikyllä mietytetti toi paino, mutta meni se hyvin. Ja jos laitat sen etukormajaan ostat ensin auraustuet, muteen ostat uudet aisat ensimäisen törmäyksen jälkeen.
-
Oiskohan joku valmetin 655 vai mikä lienee. Kuitenkin näitä a ja sata sarjaa edeltäviä pikkukoppisia. Eikä ole etukuormaajaa vaan etunostolaitteeseen tai omaan runkoon tulisi kiinni.
-
Oiskohan joku valmetin 655 vai mikä lienee. Kuitenkin näitä a ja sata sarjaa edeltäviä pikkukoppisia. Eikä ole etukuormaajaa vaan etunostolaitteeseen tai omaan runkoon tulisi kiinni.
kyllä minä tuohon mainitsemaasi kalustoon vuometin istuttaisin. sitten jos tuupparia isonnetaan, niin sitten am. molemmilla olen aurannut ja kyllähän am aura on sitten reilumpaan tarpeeseen ja isompaan koneeseen, mutta vielä tuolle kyseiselle traktorille vuomet ja etunostolaitteisiin.
-
Tuo noin 100 heppaa rajaa leveyden ehkä tuonne 320-340 mittoihin.
Soukkio on aika kevyt leveyteen nähden ja rakenne on suht kestävä.
Ehkä voisi olla agressiivisempi muotoilu siivessä. Mutta toisaalta se vauhdinpito pikkuteillä on aika riskiä.
Jos säätää siiven "juustohöyläksi" niin kevyesti kulkee. Ja taasen toisinpäin. Polanteen määrästä ja penkkojen korkeudesta huomaa keväisin mikä meni pieleen.
Linko auttaa paljon perässä, ei vaan ole sellaista.
-
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Am 3000 painaa pikkasen alle tonnin mitä oman auran lätkästä katsonu, niin mites tuo pienempi sitten painaa enemmän.
Am on kevyt työntää jos ei ole polannetta jota lähtee mukaan. Tosin yhtä raskaita kaikki jos polannetta lähtee mukaan. 25kmh/h alkaa lumi lentää. Kevyellä auralla ei saa kuin kiharaisen paksu polanteisen tien.
Itse jos ostaisin yksityisteille auran niin tuo 2600 ois nami peli. Sopivan painava, ja tulee tasaista jälkeä eikä aina tarviis olia polannetta ottamassa pois.
-
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Am 3000 painaa pikkasen alle tonnin mitä oman auran lätkästä katsonu, niin mites tuo pienempi sitten painaa enemmän.
Am on kevyt työntää jos ei ole polannetta jota lähtee mukaan. Tosin yhtä raskaita kaikki jos polannetta lähtee mukaan. 25kmh/h alkaa lumi lentää. Kevyellä auralla ei saa kuin kiharaisen paksu polanteisen tien.
Itse jos ostaisin yksityisteille auran niin tuo 2600 ois nami peli. Sopivan painava, ja tulee tasaista jälkeä eikä aina tarviis olia polannetta ottamassa pois.
Toi on muutamin poikkeuksin täysin totta, jos kevyessä aurassa on hyvin toteutettu kellunta ja malttaa ajaa vähän hiljempaa niin silläkin saa hyvän jäljen aikaiseksi. Mutta kyllä AM on ykkönen sitten kun lähdetään seutu/kantatiestöä auraamaan, kevyt työntää, hyvä siivenmalli--> lumi lentää pitkälle ja hyvä työnjälki.
-
Onko jollain kokemusta tuosta soukiion työntörungosta. Jotenkin järkeenkäypä kun iskut kolkuttelee tonne koukkuun eikä rungon kautta raktoriin. Hieman maavaraa toki vie mutta viekö häiritsevästi.
-
Työnrungosta ei kokemuksia, pari soukkion auraa pihassa. Vanhemmalla nyt 6 vuotta kaavateiden aurausta takana, pajottaa on saanut kääntöpöytää ihan riittävästi. Soukkio menee tollasessa kaavatie hommassa, kun ajonopeudet pysyvät maltillisina, kellunta ei oo mikään huippu. Nyt jää todennäköisesti varavehkeeksi, AM tekis mieli mutta uusi on kallis... No käytettynä on jo yks ostettu muutama vuos sitten, että jos hyvä käytetty osuu silmään niin semmonen ehdottomasti.
-
Työnrungosta ei kokemuksia, pari soukkion auraa pihassa. Vanhemmalla nyt 6 vuotta kaavateiden aurausta takana, pajottaa on saanut kääntöpöytää ihan riittävästi. Soukkio menee tollasessa kaavatie hommassa, kun ajonopeudet pysyvät maltillisina, kellunta ei oo mikään huippu. Nyt jää todennäköisesti varavehkeeksi, AM tekis mieli mutta uusi on kallis... No käytettynä on jo yks ostettu muutama vuos sitten, että jos hyvä käytetty osuu silmään niin semmonen ehdottomasti.
Mulla ois 2012 vuoden AM FMD3000 myynnissä, euro sovite, kovametalliterä, äärivalot ja on hyvä kuntoinen. Laita yv:tä jos kiinnostaa.
-
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Am 3000 painaa pikkasen alle tonnin mitä oman auran lätkästä katsonu, niin mites tuo pienempi sitten painaa enemmän.
Am on kevyt työntää jos ei ole polannetta jota lähtee mukaan. Tosin yhtä raskaita kaikki jos polannetta lähtee mukaan. 25kmh/h alkaa lumi lentää. Kevyellä auralla ei saa kuin kiharaisen paksu polanteisen tien.
Itse jos ostaisin yksityisteille auran niin tuo 2600 ois nami peli. Sopivan painava, ja tulee tasaista jälkeä eikä aina tarviis olia polannetta ottamassa pois.
Toi on muutamin poikkeuksin täysin totta, jos kevyessä aurassa on hyvin toteutettu kellunta ja malttaa ajaa vähän hiljempaa niin silläkin saa hyvän jäljen aikaiseksi. Mutta kyllä AM on ykkönen sitten kun lähdetään seutu/kantatiestöä auraamaan, kevyt työntää, hyvä siivenmalli--> lumi lentää pitkälle ja hyvä työnjälki.
kaavateiden auraksessa tuo minunkin am oli ollu kun ostin.
Noista pikkuteiden auraksesta. Sellaset tiet jotka pystyy auralla ajamaan niin kunnollinen aura ja sinne reunakivisille ja mökki teille on sitten ihan muut vehkeet tarkoitettu eli lumilinko ja järeä sekin.
Jos ei ole meikäläisen tyhmään päähän ole muuta tarttunut näinä 30 vuoden aikana tiehommista, että painoa pitää olla, jos meinaa ilman taistelua hyvää jälkeä saada aikaiseksi.
Yhtä mä vaan ihmettelen miksi yleensä näiden kevyillä koneilla tekevien jälkiä saa käydä korjailemassa joka talvi. Polannetta, uraa ja tienlaita puolen metrin päässä auraus viitasta. Tuolla 3000 auralla olen irrotetun polanteen ja teiden levitykset tehnyt yksityisteilläkin. Tietäen, että auraus viittojen laittaja on tiennyt mitä on ollut tekemässä.
-
Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Am 3000 painaa pikkasen alle tonnin mitä oman auran lätkästä katsonu, niin mites tuo pienempi sitten painaa enemmän.
Am on kevyt työntää jos ei ole polannetta jota lähtee mukaan. Tosin yhtä raskaita kaikki jos polannetta lähtee mukaan. 25kmh/h alkaa lumi lentää. Kevyellä auralla ei saa kuin kiharaisen paksu polanteisen tien.
Itse jos ostaisin yksityisteille auran niin tuo 2600 ois nami peli. Sopivan painava, ja tulee tasaista jälkeä eikä aina tarviis olia polannetta ottamassa pois.
Toi on muutamin poikkeuksin täysin totta, jos kevyessä aurassa on hyvin toteutettu kellunta ja malttaa ajaa vähän hiljempaa niin silläkin saa hyvän jäljen aikaiseksi. Mutta kyllä AM on ykkönen sitten kun lähdetään seutu/kantatiestöä auraamaan, kevyt työntää, hyvä siivenmalli--> lumi lentää pitkälle ja hyvä työnjälki.
kaavateiden auraksessa tuo minunkin am oli ollu kun ostin.
Noista pikkuteiden auraksesta. Sellaset tiet jotka pystyy auralla ajamaan niin kunnollinen aura ja sinne reunakivisille ja mökki teille on sitten ihan muut vehkeet tarkoitettu eli lumilinko ja järeä sekin.
Jos ei ole meikäläisen tyhmään päähän ole muuta tarttunut näinä 30 vuoden aikana tiehommista, että painoa pitää olla, jos meinaa ilman taistelua hyvää jälkeä saada aikaiseksi.
Yhtä mä vaan ihmettelen miksi yleensä näiden kevyillä koneilla tekevien jälkiä saa käydä korjailemassa joka talvi. Polannetta, uraa ja tienlaita puolen metrin päässä auraus viitasta. Tuolla 3000 auralla olen irrotetun polanteen ja teiden levitykset tehnyt yksityisteilläkin. Tietäen, että auraus viittojen laittaja on tiennyt mitä on ollut tekemässä.
Soukkio on palvellut meillä ihan ok kaavateiden aurauksessa. Tiestö on jo pinnoiltaankin niin jäätävässä kunnossa ettei siellä pysty minkään auran kanssa pitämään jatkuvasti vauhtia yllä ja Soukkiolainen heittää hiljasemmasta nopeudesta kuin AM. Toisekseen matalampi siiven profiili helppottaa postilaatikoiden yms. havainnointia paljon. Itsekin varmasti tiedät että joskus mennään toista vuorokautta putkeen, niin silloin tuo helpompi havainnointi on plussaa. MUTTA kyllä mäkin sen AM puoleen liputan jos täytyy puolensa valita. 8)
-
Vikmetin oma runko on muuten hyvä, mutta nostokorkeutta sais olla enemän. Ja se on pitkillä soviteillä. kyllä semosella pikku valmetilla vie se 3m levee jo ihan hyvin. Jos on paljon liitymiä sun muuta parkkipaikkoja on vain hyötyä leveemästä aurasta. Ja tohon valmetiin löytyy varmasti käytettyjä aurapakettejä joka ei tarvi muuta ku pultata kiinni
-
Ihan hirveästihän tolla ei olisi ajettavaa mutta jonkinverran kuitenkin. Kattelin jotain videota missä pikapilla tuupattiin auraa. Sellainen levy olisi aika sopiva kun on aika pieni ja kevyt. Tärkeää on vaan kunnon heitto-ominaisuudet ja se että olisi kunnon kartio että lumipöly ei tulisi auran yli.
-
Ihan hirveästihän tolla ei olisi ajettavaa mutta jonkinverran kuitenkin. Kattelin jotain videota missä pikapilla tuupattiin auraa. Sellainen levy olisi aika sopiva kun on aika pieni ja kevyt. Tärkeää on vaan kunnon heitto-ominaisuudet ja se että olisi kunnon kartio että lumipöly ei tulisi auran yli.
kunhan vaan muistat ostaessasi, jotta puskulevyt on erikseen ja aurat erikseen.
-
Työnrungosta ei kokemuksia, pari soukkion auraa pihassa. Vanhemmalla nyt 6 vuotta kaavateiden aurausta takana, pajottaa on saanut kääntöpöytää ihan riittävästi. Soukkio menee tollasessa kaavatie hommassa, kun ajonopeudet pysyvät maltillisina, kellunta ei oo mikään huippu. Nyt jää todennäköisesti varavehkeeksi, AM tekis mieli mutta uusi on kallis... No käytettynä on jo yks ostettu muutama vuos sitten, että jos hyvä käytetty osuu silmään niin semmonen ehdottomasti.
Mulla ois 2012 vuoden AM FMD3000 myynnissä, euro sovite, kovametalliterä, äärivalot ja on hyvä kuntoinen. Laita yv:tä jos kiinnostaa.
Jos viittit laittaa yv:nä tukan hinnan ja missä ko kampe on. Lisäksi olisi kiva tietää miksi luovut. Asialla ei ole kauhea kiire mutta ennen talvea pitäisi saada eli kiinostus käytetyyn kyllä on.
-
Kyllähän nuo AM:iä työntelivät ihan 4-hitechillä ihan hyvällä menestyksellä. Saattaahan se olla karvan verran krouvi tuohon a koppaseen.
-
Auran takaa ottaa raktorin pois ja kuorma-auto tilalle.
-
Auran takaa ottaa raktorin pois ja kuorma-auto tilalle.
Mä haluaisin nähdä kun joku rupeaisi näitä teitä ja pihoja koluamaan kuorma-autolla....
kyseessä siis ei ole mikään kantatien koluamista vaan sivutietä, risteyksiä ja pihoja ym.
-
Auran takaa ottaa raktorin pois ja kuorma-auto tilalle.
Mä haluaisin nähdä kun joku rupeaisi näitä teitä ja pihoja koluamaan kuorma-autolla....
kyseessä siis ei ole mikään kantatien koluamista vaan sivutietä, risteyksiä ja pihoja ym.
Topline kaanialla. Olishan se komeeta. ;D ;D ;D ;D
-
Auran takaa ottaa raktorin pois ja kuorma-auto tilalle.
Mä haluaisin nähdä kun joku rupeaisi näitä teitä ja pihoja koluamaan kuorma-autolla....
kyseessä siis ei ole mikään kantatien koluamista vaan sivutietä, risteyksiä ja pihoja ym.
Topline kaanialla. Olishan se komeeta. ;D ;D ;D ;D
Todella näppärä ja ennen kaikkea kustannustehokasta. ;D ;D ;D
-
Ihan hirveästihän tolla ei olisi ajettavaa mutta jonkinverran kuitenkin. Kattelin jotain videota missä pikapilla tuupattiin auraa. Sellainen levy olisi aika sopiva kun on aika pieni ja kevyt. Tärkeää on vaan kunnon heitto-ominaisuudet ja se että olisi kunnon kartio että lumipöly ei tulisi auran yli.
Vuometilla vastaus kaikkeen auraukseen. Metkossa aina puhuttu kuinka omistaja testaa ja suunnittelee huolella.
http://www.youtube.com/v/XCck5ePfdMM&fs=1&autoplay=1