Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ktm87 - 21.06.14 - klo:13:45

Otsikko: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: ktm87 - 21.06.14 - klo:13:45
kokemuksia? mietinnässä on toisen traktorin vaihto ja näiden luotettavuudesta olen kiinnostunut. tyyppivikoja?millä tunneilla ilmenee? huonot vuosimallit? ja tietysti huonoimmat ja parhaat puolet kiinnostaa. ja kun tänne kuitenkin postataan n.75% paskaa niin voi lähettää yv:tä. pääasiassa paalaimen eteen ja talvella lumitöitä (todennäköisesti ei urakkaa).
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: Calahan - 21.06.14 - klo:13:58
T130 kahdesti jarrut laitettu ja vsipumppu 8000 tuntii
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: Hervast - 21.06.14 - klo:16:39
Advance malleissa on ollut johtosarjavikoja, mut muuten kai nuo on toimineet siinä missä muutkin teekkarit. Naapurikylällä meni 171 etuaksilan sisukset silpuksi, mutta tunteja oli senverta vähän että tekovian piikkiin menee.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: SamiT - 21.06.14 - klo:17:42
Merkkikorjaaja oli sitä mieltä että T-sarjan Hitech keppihydrauliikalla varmatoiminen valinta kun asiaa talvella kyselin kun tuo T-sarjalaisen hankinta välillä hieman houkuttaa.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: Vallu97 - 21.06.14 - klo:22:02
Meillä on 151 advance, kerran vaihettu yks keskilohkon kara ja lauhutin kertaalleen. Molemmat vissiin melko yleisiä juttuja noissa?
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: - 21.06.14 - klo:23:44
 T161A vajaa 3t mittaris. Enkun kautta kiertäny kone ja ollu meillä 650h->. Paskempi tuo on selvästi ollu mitä peltikuori ht2, mutta se nyt oli odotettavissakin. Hydrauliikan johtosarja, paineilman jääneston säiliö/venttiili, ulosotosta laakerit, egr:n poiston yhteydessä havaittiin kuluneet nokan ohjurit (siis 2500h mittaris ja aina valtran omat cr öljyt), huolellisen pesun jälkeen jää " kaasu pohjaan". Kone huutaa maailman tappiin kierrokset pohjas vaikka mitä tekis. Avaimesta sammuu mutta jokseenkin sydäntäsärkevää sammuttaa täydestä laukasta. Aamulla aina taas toimii... Kolme kertaa tehny tuon... Suuttimet pitää ihme mekkalaa, joka hiljenee x1r lisäaineella.

En mä sitä silti peltikuoriseen vaihtais. Hydrauliikka hyvä, 261hp@pto modattuna moottoriominaisuudet vetää suupielet korviin, koppi ok ja jousetkin toimii jotenkin (ei yhtä hyvä kun ännän jouset). Kaikki kai ne paskoja on. Tuohon nyt on jo tottunu...
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: kaaleppi - 22.06.14 - klo:10:32
0 sarja eli Hitec on yksinkertaisempana luotettavampi kuin 1 sarja eli Advance. Siitä on kuultu jo iät ja ajat sähkömurheita hydrauliikassa. Vaan kaipa ne osaa nykyään ne puutteet paikata. Silti Hitech on minusta melko edistynyt ja ergonominen hydrauliikka. Miinuksena päisteautomatiikan puute ja nykymitalla pieni pumppu(90l).

Tehoa saa Teestä tarpeeksi virittämällä ja kaikilla jousituksilla varustettuna mukava traktori ajaa.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: ktm87 - 22.06.14 - klo:13:45
onkos näissä 0 ja 1 sarjan koneissa eroja? ja poikkeaako jousitukset toisistaan?
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: kaaleppi - 22.06.14 - klo:15:33
onkos näissä 0 ja 1 sarjan koneissa eroja? ja poikkeaako jousitukset toisistaan?

Entinen Classic/nykyinen Hitech. 0 sarja.

90l tyhmä keppihydrauliikka. Änkyräkone. Max 5 lohkoa. 1 venttiili mekaanisesti säädettävä.

Käyttöliittymä:  http://www.valtra.ru/images/cab5_1.jpg



Hitech. 0 sarja.

90l säädettävä sähköhydrauliikka. Max 5 lohkoa? Vuosimallit taitaa olla 2003-2006.

Käyttöliittymä: http://hat.fi/public/Products/294/wp_000491.jpg



Advance. 1 sarja.

115l säädettävä sähköhydrauliikka. Max 7-8 lohkoa?

Käyttöliittymä: http://www.valtra.com.au/images/Valtra_ARM_armrest.jpg




Kaikkiin saanee etujouset, kopinjouset ja ilmapenkin. Euroopasta uitetuissa ja liikennehommissa olleissa voi olla pehmeät tiejouset kopissa, jotka iskee pohjaan aivan liian helposti ainakin muokkaustöissä.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: ktm87 - 23.06.14 - klo:12:29
mites ne pikavaihteet? samat voimansiirrot 0/1? miten paljon ajetun uskaltaa ostaa?
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: kaaleppi - 23.06.14 - klo:13:19
mites ne pikavaihteet? samat voimansiirrot 0/1? miten paljon ajetun uskaltaa ostaa?

Classic/Hitech ei periaatteessa eroa vanhemmista Mezzo/Megalaisesta keppitoiminnoiltaan. Jos niitä on ajanut niin osaa ajaa suoralta kädeltä näitäkin. M, H ja LL(jos ryömintä) alueet, 1-4 vaihdetta ja 3 portainen pikavaihde nappikytkimillä. Advance on sitten ovelampi. Joudut käydä hytissä/kokeilla sellasta että hoksaat miten se on erilainen. Aluekeppiä ei ole siinä sivussa, vain vaihdevipu.

Hitechissä ja Advancessa on pikavaihdenapit myös käsinojassa, vaikkakin erilaiset. Hitechissa keinukytkin, Advancessa painonapit.

Paha sanoa miten paljon ajetun kannattaa ostaa. Joku ruttaa kaikki paskaks muutamassa tuhannessa tunnissa, toisilla ei tarvi ennen kymppiä aukoa mitään.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: ktm87 - 23.06.14 - klo:13:41
advance hydrauliikkaa ei siis saa normi ht vaihteisena?
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: kaaleppi - 23.06.14 - klo:21:37
advance hydrauliikkaa ei siis saa normi ht vaihteisena?

Nimenomaan ei saa. Ei ole saanut eikä saa vieläkään. Joku Valtran älyvapaa strategia. Juurikin ainut kompromissi tuossa on Hitech mallit vm 2003-2006. Ainut vehje missä on perinteiset keppivaihteet ja kuitenkin säädettävä sähköhydrauliikka, vaikka ei advancen tai nykyisten versu/directien veroinen.

Esim. http://www.koneareena.fi/traktorit/58997/myydaan/kaytetyt
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: koivumaki - 23.06.14 - klo:21:39
Mulla on ollu nyt 3 vuotta T160.Nk.aito T 90 litr.pumpulla ja runsaalla määrällä nappeja.
Kone tuli 3800h ajettuna nyt 6150,noin.Entisellä Vallu kokemuksella suunnilleen samat murheet kuin esim.6800:ssa.Eli jarrujen sylinterit,poljin ja työ.Alalämppärin puhallin.Laturi.Etujousituksen paineilmaletkua+liittimiä.Katkaisijoiden merkkivalopolttimoita tuo syööö repullisen vuodessa... ;)
Ehkä pahin takaisku tuli vuosi sitten 5000h huollossa kun syylari tinattiin ja ilmastoinnin lauhditinkenno ynnä raidetankojen päät meni uusiksi.
Jotain tietysti unohdinkin...

Vaihteistoa (HT),moottoria,VOAa tai hydrauliikkaa tms.ei ole korjattu.Toistaiseksi.
Seuraava remo taitanee olla joystickin vaihto...toimii hiukan kehnosti ajoittain.

Kaiken kaikkiaan kestävyydestä antaisin tuolle aika hyvänkin arvosanan.Vertaan NHn tuotteisiin ja minusta tasapeli mun käytössä on aika lähellä.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: Make - 23.06.14 - klo:21:43
advance hydrauliikkaa ei siis saa normi ht vaihteisena?

Nimenomaan ei saa. Ei ole saanut eikä saa vieläkään. Joku Valtran älyvapaa strategia. Juurikin ainut kompromissi tuossa on Hitech mallit vm 2003-2006. Ainut vehje missä on perinteiset keppivaihteet ja kuitenkin säädettävä sähköhydrauliikka.

Esim. http://www.koneareena.fi/traktorit/58997/myydaan/kaytetyt
Onkos HT:n ja Advancen vaihteistossa muuta eroa kuin sähköllä kytkeytyvä kertoja? Onhan Advancen säätyvätilavuuspumppu kuitenkin nykyaikaa.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: ktm87 - 23.06.14 - klo:23:00
ahaa.. just tuo 03-06 siis on se mikä kiinnostaa.. älytöntä on kyllä ettei saa tota advance hydepuolta ja ht vaihteisena o_O
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: lumia925 - 24.06.14 - klo:09:56
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/valtra-n142-versu/kadaiaaf.html

tää valtra menee kaikessa sun kysymyksissä kriteereissä ohi, mutta aattelin silti laittaa kun tuli eteen. Suomessa nää on aika hintavia?

tässä väärä vaihteisto
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/valtra-t162-versu/69bkigg9.html
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: JayZ - 24.06.14 - klo:16:41
Brittikoneissa on ajovaloissa sitten kuviot väärinpäin. Ne menee vaihtoon jos sieltä koneen uittaa.
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: - 24.06.14 - klo:20:12
No ei tuo advance nyt kyllä järin kaukana siitä ihan perus hitecista laatikon osalta oo. Samat neljä päävaihdetta kepis ja kolme pikavaihdetta. Aluevaihteisto sitten vaihtaa h->m->h välin heilauttamalla vaihdekeppiä kytkin pohjas oikealle. Tämä jopa toimii ja pystyy vaihtaa vauhdiskin aluetta. Ryöminnälle sitten erillisestä vivusta. Kuinka askeettinen se oikein pitäis olla?
Otsikko: Vs: Valtra t1X0 vs t1X1 sarjat.
Kirjoitti: ktm87 - 24.06.14 - klo:23:51
askeettinen? ei kun mahdollisimman varma. ht ainakin mun mielestä pesee nää uudet 6-0