Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maidontuottaja - 30.05.14 - klo:23:13
-
https://www.huutokaupat.com/fi/v/71843
Onko kukaan käynyt kattoon. Vaikuttas kuvien perusteella, että on ollut pitkälti käyttöesine...
Kai tosta vielä varakoneeksi olis??
-
Itäsuomen kivettömiltä pelloilta :P
No tojenperrään Liperissä on peltua moneen lähtöön.
-
Hox, vielä ehtii!!
-
Jos toi tuohon hintaan menee niin kannatti ostaa varmastikkin.
-
Ehjiä ja siistejä saa jo ulkoa tuohon hintaan, eiköhän tuo ollut ihan täyteen maksettu.
-
Ehjiä ja siistejä saa jo ulkoa tuohon hintaan, eiköhän tuo ollut ihan täyteen maksettu.
Jaa mistä?
Itse kun olen ihmetellyt tätä legendaa uudesta mäkkäristä suoraan tehtaalta 40k€ satamaan tuotuna, kun joskus katselin huvikseni ulkomailta käytettyjä niin niidenkin hinnat oli 50k€ alv%0 ::)
Tietenkin tuossa paalimäärä olisi ollut hyvä tietää, mutta konneveden (eikö se huoltamo siellä ollut) kautta kierrättämällä saa hyvä koneen tuostakin.
-
Ei 40k€ ole koskaan uusia saanut, mutta hyviä käytettyjä jo tuolla reilulla kolmella kympillä löytyy. Ja 40k€ pintaan jo alle 10k paalattujakin.
-
Paalimäärä oli 40 000. En huutanut.
-
Paalimäärä oli 40 000. En huutanut.
What? Oliko sillä oikeasti noin paljon keritty takoa? Mulla on melkein 40 000 mittarissa omassa koneessa joka on -08 mutta toki sitä on aika tarkasti huollettu ja pidetty että ulkonäkö ei onneksi ole ihan tuota luokkaa.
-
Eikös tuo ole irkuista halvalla tuotu kone... muistelen omistajan niiin puhuneen toissa syksynä
-
kiva, kotona paalattu vain muutama. eli liki käyttämätön!
-
Tästä tuli mieleen, että kyllä monesti(itselläkin) koneiden käyttöaste on surkean alhainen. Kun ostin paalainta, mittarissa oli 15 000, niin moni tuttava sitä kauhisteli, että loppuunajettu paska.
Itsellä pahasti vajaalla käytöllä on pintalevitin ja lietevaunu. Molemmilla levittäis ihan älyttömästi enemmän.
Paalaimella pitäs mennä ainakin se 50 000.
-
Onhan tuo kone jo kauniisti sisäänajettu. Mut mihinkään vajaan sitä ei vissiin ole talveksi ajettu sisään ???
-
Tästä tuli mieleen, että kyllä monesti(itselläkin) koneiden käyttöaste on surkean alhainen. Kun ostin paalainta, mittarissa oli 15 000, niin moni tuttava sitä kauhisteli, että loppuunajettu paska.
Sama homma, lisäksi meillä on tuollainen 15v ikäinen welgeri minkä jotain hieman vajaata 20t paalimäärää kauhistellaan ::)
Mäkkäri on meilläkin pahalla vajaakäytöllä, alle 2000 palia vuodessa, mutta onpahan huolettomat paalit.
-
Onhan tuo kone jo kauniisti sisäänajettu. Mut mihinkään vajaan sitä ei vissiin ole talveksi ajettu sisään ???
Olikos Vallun nokka ajettu sisään mäkshalen paalilla :o
-
Onhan tuo kone jo kauniisti sisäänajettu. Mut mihinkään vajaan sitä ei vissiin ole talveksi ajettu sisään ???
Olikos Vallun nokka ajettu sisään mäkshalen paalilla :o
Varmaan saman työmaan koneita ko. Vallu
-
Siinä on esimerkillistä "koneenpitoa". Syystäkin keikahtanut se laiva. :-X
-
Siinä on esimerkillistä "koneenpitoa". Syystäkin keikahtanut se laiva. :-X
Minulla on se ymmärrys, että syynä ahdinkoon joutumisessa ainakin osittain pieleen menneet konekaupat. Harjoitettu koneiden maahantuontia ja maksu jäänyt saamatta. V-mäinen tilanne. Vähän sama jos jää urakkatulot saamatta. Riski on realisoitunut.
-
Siinä on esimerkillistä "koneenpitoa". Syystäkin keikahtanut se laiva. :-X
Minulla on se ymmärrys, että syynä ahdinkoon joutumisessa ainakin osittain pieleen menneet konekaupat. Harjoitettu koneiden maahantuontia ja maksu jäänyt saamatta. V-mäinen tilanne. Vähän sama jos jää urakkatulot saamatta. Riski on realisoitunut.
Onko pohojalaaset jättäny noukkarin maksamatta? Yrittäjän hyväuskoisuutta siis käytetty hyväksi.
Tää maailma on raaka.
-
Kyllä tuolla on ollut huonoa tuuria ja hyväuskoisuutta liikaa, sinänsä kannattavasta sivuelinkeinosta on tullut kannattamaton kun maksut on jääneet saamatta ja vaihtokoneita on jäänyt maakuntaan.
Yrittäjä on kyllä tuossa työtä tehnyt ja toivon ettei ihan konkurssiin saakka päädy vaikka vaara taitaa olla suuri.
-
Kyllä tuolla on ollut huonoa tuuria ja hyväuskoisuutta liikaa, sinänsä kannattavasta sivuelinkeinosta on tullut kannattamaton kun maksut on jääneet saamatta ja vaihtokoneita on jäänyt maakuntaan.
Yrittäjä on kyllä tuossa työtä tehnyt ja toivon ettei ihan konkurssiin saakka päädy vaikka vaara taitaa olla suuri.
No yhtä kaikki, koneet näkyy silti olevan ihan raatoja.
-
Joillekkin se kone on statussymboli, mulle työkalu. Oon toki pyrkinyt, että ne pysys kasassa ja ihan suorapeltisinäkin. Lumen alla ei pelti oo vielä vääntynyt.
-
aikoinaan jo 46 rotocutti claasilla paalattiin 45000 paalia muutamassa vuodessa. ei voi toki paaleja verrata fusionin paaleihin, mutta jonkinlaista osviittaa antaa.
-------
noita fusion ykkösiä saa jo alle 20 000e. onko niissä jotain ylitsepääsemättömiä vikoja vai miksi ne on niin halpoja? onko joku tietty paikka kallis korjata? vai loppuuko ne niin kuin muutkin, ketjut,rullaln laakerit,rullat noukin? onko osat kalliita?
tuommosen vois ostaa vaikka talvi projektiksi ja käydä läpi...
http://www.blocket.se/varmland/MCHale_Fusion_1_Combipress_53328371.htm?ca=5&w=3
-
Ei kai ne mitään lopu, normaaleja kuluvien osien vaihtoja kun tekee niin 100 000 paalia ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta saavuttaa. Toki tuollaiseen paalimäärään joutuu jo teloja jokusen vaihtamaan, mutta nekin on fusionista hyvällä hollilla. Ainakin tuo oman koneen 40 000 ei näy vielä missään ja täydessä urakka-ajossa aiotaan edelleen pitää.
-
Ei kai ne mitään lopu, normaaleja kuluvien osien vaihtoja kun tekee niin 100 000 paalia ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta saavuttaa. Toki tuollaiseen paalimäärään joutuu jo teloja jokusen vaihtamaan, mutta nekin on fusionista hyvällä hollilla. Ainakin tuo oman koneen 40 000 ei näy vielä missään ja täydessä urakka-ajossa aiotaan edelleen pitää.
Nii mut säähän lupasit lopettaa urakka-ajon? ???
-
Ei kai ne mitään lopu, normaaleja kuluvien osien vaihtoja kun tekee niin 100 000 paalia ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta saavuttaa. Toki tuollaiseen paalimäärään joutuu jo teloja jokusen vaihtamaan, mutta nekin on fusionista hyvällä hollilla. Ainakin tuo oman koneen 40 000 ei näy vielä missään ja täydessä urakka-ajossa aiotaan edelleen pitää.
Nii mut säähän lupasit lopettaa urakka-ajon? ???
Niin lupasin, mutta mchalella ajaminen on niin kivaa ettei malta.
-
Ei kai ne mitään lopu, normaaleja kuluvien osien vaihtoja kun tekee niin 100 000 paalia ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta saavuttaa. Toki tuollaiseen paalimäärään joutuu jo teloja jokusen vaihtamaan, mutta nekin on fusionista hyvällä hollilla. Ainakin tuo oman koneen 40 000 ei näy vielä missään ja täydessä urakka-ajossa aiotaan edelleen pitää.
Nii mut säähän lupasit lopettaa urakka-ajon? ???
Niin lupasin, mutta mchalella ajaminen on niin kivaa ettei malta.
Merkkaa sitten tarkkaan ruutuvihkoon tulot ja menot.
-
Siinä on esimerkillistä "koneenpitoa". Syystäkin keikahtanut se laiva. :-X
Minulla on se ymmärrys, että syynä ahdinkoon joutumisessa ainakin osittain pieleen menneet konekaupat. Harjoitettu koneiden maahantuontia ja maksu jäänyt saamatta. V-mäinen tilanne. Vähän sama jos jää urakkatulot saamatta. Riski on realisoitunut.
Sana on kiirinyt myös tänne etelämmäs. Konekauppiaana otti vastuun myymistään tuontikoneista, vastasi osaltaan piilevistä remonttikuluista. Ajosilppurikaluston remontit kun ovat muutakin kuin hihnanvaihtoja..Johonkin asti voi venyä, mutta kokonaisvaltainen palvelu asiakasmatkoja myöten rasittaa liikaa pientä toimijaa. Taisipa olla vielä vajaa 10 vuotta sitten erään ajosilppurimerkin maahantuojana mainostettu erään traktoreiden maahantuojan sivuilla? Oli tehty selvä työnjako siitä asiasta. Tänä aikana vaikeuksissa on jo pitkän linjan toimijoita kuten edustusvaihdoksien myötä olemme saaneet taas kerran nähdä.
-
Tästä tuli mieleen, että kyllä monesti(itselläkin) koneiden käyttöaste on surkean alhainen. Kun ostin paalainta, mittarissa oli 15 000, niin moni tuttava sitä kauhisteli, että loppuunajettu paska.
Itsellä pahasti vajaalla käytöllä on pintalevitin ja lietevaunu. Molemmilla levittäis ihan älyttömästi enemmän.
Paalaimella pitäs mennä ainakin se 50 000.
Tästä plussaa. Se on tää suomalaisten huoltovapaa asenne, joka koneet ennenaikojaan vanhentaa ;D
-
Siinä on esimerkillistä "koneenpitoa". Syystäkin keikahtanut se laiva. :-X
Minulla on se ymmärrys, että syynä ahdinkoon joutumisessa ainakin osittain pieleen menneet konekaupat. Harjoitettu koneiden maahantuontia ja maksu jäänyt saamatta. V-mäinen tilanne. Vähän sama jos jää urakkatulot saamatta. Riski on realisoitunut.
Sana on kiirinyt myös tänne etelämmäs. Konekauppiaana otti vastuun myymistään tuontikoneista, vastasi osaltaan piilevistä remonttikuluista. Ajosilppurikaluston remontit kun ovat muutakin kuin hihnanvaihtoja..Johonkin asti voi venyä, mutta kokonaisvaltainen palvelu asiakasmatkoja myöten rasittaa liikaa pientä toimijaa. Taisipa olla vielä vajaa 10 vuotta sitten erään ajosilppurimerkin maahantuojana mainostettu erään traktoreiden maahantuojan sivuilla? Oli tehty selvä työnjako siitä asiasta. Tänä aikana vaikeuksissa on jo pitkän linjan toimijoita kuten edustusvaihdoksien myötä olemme saaneet taas kerran nähdä.
http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/pekka+kukkonen+ky/18790688 Ilmeisesti osuin oikeaan.. ???