Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: icefarmer - 25.05.14 - klo:11:12
-
mietitäämpäs nyt tämäkin ennen ku porukalla rynnätään valtralle kaupoille...
miten tuommosen käyttö pitääs optimoida, haetaanko sillä vain postia ja pilvipoudalla ajellaan nurmipetteisellä pellolla jotta arvo ei romahda ränsistyneen ulkonäön takia, työt tehdään edelleen sillä vanhemmalla traktorilla ellei fentin myyjä ole tehnyt todella hyvää tarjousta siitä...
vai kerätäänkö tuohon mahdollsimman paljon tunteja jotta kuuluisa erinomainen käyttötalous alkaa kuolettamaan suurta hintaa, toisaalta taitaa kyllä tuolla fentin isolla huollolla ylläpitää aika kauan sitä kolmostraktoria...
paljon on murehtimsta jos fenttimieheks meinaa, ennen on ollukki helppoo ku on ollu vain yks raktori talossa tai sitte on lähretty sillä mikä on lähimpänä porraspäätä :D :D :D :D
sitte on vielä tuo liikenteessä käyttäytyminen, röyhkeästi oman arvon tuntien keskiviivan tuntumassa tai sen päällä ajaen köyhempiä naapareita tuntematta vaiko ylettömän kohteliaasti ja omaa traktoria vähätellen :-X :-X :-X :-X
-
Kylläpäs toi Fendt vaan lämmittää ihmisten tunteita ;D
-
mietitäämpäs nyt tämäkin ennen ku porukalla rynnätään valtralle kaupoille...
miten tuommosen käyttö pitääs optimoida, haetaanko sillä vain postia ja pilvipoudalla ajellaan nurmipetteisellä pellolla jotta arvo ei romahda ränsistyneen ulkonäön takia, työt tehdään edelleen sillä vanhemmalla traktorilla ellei fentin myyjä ole tehnyt todella hyvää tarjousta siitä...
vai kerätäänkö tuohon mahdollsimman paljon tunteja jotta kuuluisa erinomainen käyttötalous alkaa kuolettamaan suurta hintaa, toisaalta taitaa kyllä tuolla fentin isolla huollolla ylläpitää aika kauan sitä kolmostraktoria...
paljon on murehtimsta jos fenttimieheks meinaa, ennen on ollukki helppoo ku on ollu vain yks raktori talossa tai sitte on lähretty sillä mikä on lähimpänä porraspäätä :D :D :D :D
sitte on vielä tuo liikenteessä käyttäytyminen, röyhkeästi oman arvon tuntien keskiviivan tuntumassa tai sen päällä ajaen köyhempiä naapareita tuntematta vaiko ylettömän kohteliaasti ja omaa traktoria vähätellen :-X :-X :-X :-X
kyllä nykyään valtrakin pitää töpseliin kytkeä että tietokoneelta vikakoodit luetaan. ennen riitti kun kytki nipeksit, jakarin ja talttapää meisselin!
-
Taitaa olla tuollasen fendtastisen omistajia kahdenlaisia eli niitä jolla nyt vaan on varaa ostaa sellainen jolloin he käyttää raktoria niin kuin kaikki muut eikä tartte mitään esittää kun kaikki tietää että tuskin laitettiin viimeistä ropoa tuohon. Toiset on taas niitä jotka hommaa tuon tienatakseen ja osa on pankin. Silloinkaan se ei ole mikään ihmeelisyys jolloin sillä liikutaan ihan normaalisti. Kolmas ryhmä on ne jotka tuota haaveilee ja kadehtii jotka ajaisi suurinpiirtein naapurin valtran yli. Onneksi heillä useiten ei rahat riitä ostamiseen.
-
samaa voidaan kysyä ventin sijaan sijoituksesta valtraan. sen uuden valtran sijaan voidaan ostaa useampia belkkuja, setureita, tai urkkeja. tulee ne työt tehtyä itäkoneillakin, ja kustannustaso jää paaaaljon alemmaksi. miksi siis ostaa uusi valtra. se kun ei herätä naapurissa edes kateutta. jonkinasteista myötähäpeää vaan. kateus täytyy ansaita ja sitä nyt ei kaikilla merkeillä saa.
sama autoissa. miksi ostaa uusi japanialainen, kun sen hinnalla saa käytetyn saksalaisen ja kyyti on sitten varmasti laadukkaampaa. tai ostaa jenkin.
-
Niin mielenkiintoista olis nähdä että mitä tommonen vehjes sanoo kunnon upotuksista. Meinaan muutamankerran jalat alkanu kastuun hytissä. Mutta ei valtra ole lakkoonmenny. Hiukan isompia multiapois ja taaas mennään. Sekä nahkoneen kivien yli menemistä. Kun kärynveto lykkää väkisin vaikka rakvaattori ei enään meniskään >:( Tapahtuu usein mettätie touhuissa.
-
Jos ois 180000 ekua rahaa niin ei ikupäivänä traktoriin, joku Sakemannin ehyt kuutonen turbolla viritettynä entisten nelosten joukkoon tekis terää, ainakin luulen, en toki tiedä.
-
Millonhan ne uuvet rappusettomat testoorit saahaan uitettua tänne finlandiaan...?
ja saako niitä ees 200 hepoisina? :-*
Alakaa vituttammaan nuo vikakoodit pikku hilijaa... >:(
ja se "takuukin" on sitä ja tätä.
-
Vanhoissa venteissä ainakin ergonomia on moniin nykyraktoreihinkin verrattuna ylivoimaista. Jos se pätee uusissakin ventukoissa, niin kyllä päivittäin ammatikseen ajavan kannattaa punavanteinen ostaa. Uusista en tiiä, kun aika kalliita ne on vetureiksi hankkia, vaikka harrastukset maksaa. Mutta ehkä joskus...
-
Tän kun lukee niin tuntuu muutaman kympin 716 ihan oikeelta valinnalta. Kyllä tällä sen parisataa tuntia vuoteen ajaa. :D