Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 26.10.08 - klo:19:29

Otsikko: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Ojala - 26.10.08 - klo:19:29
Fordilla puutetta käteisestä, ehkä pistää Volvon myyntiin ?

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2008/10/26/ford-voi-joutua-myymaan-volvon-bmwlle/200827863/12?rss=uusimmat?rss=uusimmat
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: juumassi - 26.10.08 - klo:19:49
Fordilla puutetta käteisestä, ehkä pistää Volvon myyntiin ?

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2008/10/26/ford-voi-joutua-myymaan-volvon-bmwlle/200827863/12?rss=uusimmat?rss=uusimmat

oliskos toi sit niin suuri vahinko?
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Shrek - 26.10.08 - klo:22:05
Aikoinaan kun Volvo meni Fordille niin TM:ssä kirjoitettiin että saadaan sitten huonoin huolto ja huonoin palvelu samaan taloon.. :D :D
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: JIIWEE - 26.10.08 - klo:22:37
Fordilla puutetta käteisestä, ehkä pistää Volvon myyntiin ?

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2008/10/26/ford-voi-joutua-myymaan-volvon-bmwlle/200827863/12?rss=uusimmat?rss=uusimmat
Hyvin joutaa myydä  kakkosmerkki pois kuleksimasta
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: kantola - 27.10.08 - klo:00:29
Daimlerkin lopettaa ajoneuvojen tuotannon kuukaudeksi, kun ei mene kaupaksi.

Fordin vaikeudet Amerikassa ovat kyllä niin isot, että jotain on tehtävä. Isot autot ei enää kelpaa kansalle, pieniruokaiset kysyttyä tavaraa. Japsit myy ei oota.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: häkä - 27.10.08 - klo:11:35
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Kp - 27.10.08 - klo:12:35
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.
Luotettavuus on tässäkin avainsana.
Olin reilun viikon usa:n itärannikolla. Autoista muutama asia:
Ranskalaisia autoja ei näkynyt yhtään.
Aasialaiset autot lisääntyvät, Eteläkorealaisiakin oli
paljon liikenteessä.
Hinausautojen lavalla olevat ja tienvarteen jääneet
olivat lähes kaikki euroopalaisia
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: kantola - 03.11.08 - klo:02:41
Raisleri anto pakit Tatsunille. Jenkkeihin lie sitten yksi iso merkki.

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2008/11/02/chrysler-hylkasi-nissanin/200828500/12?rss=uusimmat-uutinen
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Teroman - 03.11.08 - klo:10:41

Tuo Volvon loppuminen tietty hieman ikävää , olihan neet ihan hyviä traktoreita  ???

Mites Scania,  Joko On Mannilla tai muilla Sakemanneilla ?


Ruottiin ei taida jäädä kuin Kirunan teräs tehdas ja joitain Gustaf  pyssy pajoja

 :-\
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: ENTER - 03.11.08 - klo:11:07
BMW= baijer motor werstaat :P
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Amos - 03.11.08 - klo:11:21
Aikanaan yhdistyessä Volvo sai Fordilta lahjaksi tunnetun Ford-laadun...
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: kuu - 03.11.08 - klo:14:10
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.

Eiköhän nuo japsit ole panostaneet lähinnä työläistensä orjuuttamiseen pienellä palkalla. On siinä hieman eroa kun autoja tehdään Volvolla Ruotsissa tai Toyotalla missä tahansa.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Kp - 03.11.08 - klo:15:00
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.

Eiköhän nuo japsit ole panostaneet lähinnä työläistensä orjuuttamiseen pienellä palkalla. On siinä hieman eroa kun autoja tehdään Volvolla Ruotsissa tai Toyotalla missä tahansa.
Palkka on valmistusmaan palkkatasoa autotehtaissakin.
Ei ole pakko mennä autoja tekemään, jos tuntee itsensä orjuutetuksi.
Eikä kannata väittää, ettei ole muuta vaihtoehtoa, työväki on
yleensä tyytyväinen, jos lähistölle tulee auto- tai jokin vastaava tehdas.
Ja robotit tekevät suuren osan työstä.
Volvo on omat valitansa tehnyt, noutaja meinaa tulla.
Volvoa vois alkaa valmistamaan vaikka Kiinassa.
Laatu paranis.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: kuu - 03.11.08 - klo:18:52
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.

Eiköhän nuo japsit ole panostaneet lähinnä työläistensä orjuuttamiseen pienellä palkalla. On siinä hieman eroa kun autoja tehdään Volvolla Ruotsissa tai Toyotalla missä tahansa.
Palkka on valmistusmaan palkkatasoa autotehtaissakin.
Ei ole pakko mennä autoja tekemään, jos tuntee itsensä orjuutetuksi.
Eikä kannata väittää, ettei ole muuta vaihtoehtoa, työväki on
yleensä tyytyväinen, jos lähistölle tulee auto- tai jokin vastaava tehdas.
Ja robotit tekevät suuren osan työstä.
Volvo on omat valitansa tehnyt, noutaja meinaa tulla.
Volvoa vois alkaa valmistamaan vaikka Kiinassa.
Laatu paranis.

Ei ole kyse pelkästään palkasta vaan yleensä työntekijöiden oikeuksista.  Työnteijöiden järjestäytyminen on kokonaan kielletty monissa Toyotan tehtaissa. Tämähän tarkoittaa käytännössä sitä, että työsuojelu on täysin rempallaan. Mitä ajattelet, jos sinun autosi valmistaminen on vaatinut vaikkapa jonkun äidin tai isän hengen Toyotan ahneuden takia? Enkä ihmettelisi vaikka olis lapsiakin noita rakentamassa. Eli oikea kysymys ei olekaan, onko työntekijä tyytyväinen, vaan oletko sinä ostajana tyytyväinen Toyotan toimintaan.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: häkä - 03.11.08 - klo:19:01
Toyota pystyy tekemään autot halvemmalla kuin muut, mutta onnistuu myymään ne samalla hinnalla kuin muut valmistajat.
Volvolla ei taida asiat olla ihan samalla tavalla.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Cynic - 03.11.08 - klo:19:16
No sehän olisi pelastus Volvolle mutta katastrofi BMW:lle. Saksalainen kun nimenomaan edustaa kaikkea sitä mitä Volvossa ei suosita (vauhtia, tehoa, jännitystä, estetiikkaa, ajamisen iloa, sosialidemokratiaa (=kaikki tasaisen huonoa)).

Kaikki ne ominaisuudet mitä Volvossa yritetään tehdä hyvin tehdään paremmin Bemarilla (jarrut, moottori, pyörien tuenta, vaihteisto, hiljaisuus, varusteet, laatu ja laatuvaikutelma)

Volvosta ei tartte ottaa muuta mallia kuin alkuperäinen radiojärjestelmä ämyrisijoitteluineen ja istuimet, jotka ovat tosi mukavat istua kun odottaa apua.
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Teroman - 04.11.08 - klo:09:39

Juuri näin kuin tuossa yllä lukee   Bmw;n voi yleistää myös muihin sakuihin

Timppa

Valmistaudu ; Torstai tulee ja on jo lähellä

Lipputanko kuntoon, rasvaa naruihin ja Kalsarit esiin liputusta varten Volvon yms Ruotsalaisuuden muistolle

Svenska Dagen  , Betre folkende Talande  Kalle Sylvi Landia
Otsikko: Vs: Volvo BMW:lle ?
Kirjoitti: Kp - 04.11.08 - klo:14:04
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.

Eiköhän nuo japsit ole panostaneet lähinnä työläistensä orjuuttamiseen pienellä palkalla. On siinä hieman eroa kun autoja tehdään Volvolla Ruotsissa tai Toyotalla missä tahansa.
Palkka on valmistusmaan palkkatasoa autotehtaissakin.
Ei ole pakko mennä autoja tekemään, jos tuntee itsensä orjuutetuksi.
Eikä kannata väittää, ettei ole muuta vaihtoehtoa, työväki on
yleensä tyytyväinen, jos lähistölle tulee auto- tai jokin vastaava tehdas.
Ja robotit tekevät suuren osan työstä.
Volvo on omat valitansa tehnyt, noutaja meinaa tulla.
Volvoa vois alkaa valmistamaan vaikka Kiinassa.
Laatu paranis.

Ei ole kyse pelkästään palkasta vaan yleensä työntekijöiden oikeuksista.  Työnteijöiden järjestäytyminen on kokonaan kielletty monissa Toyotan tehtaissa. Tämähän tarkoittaa käytännössä sitä, että työsuojelu on täysin rempallaan. Mitä ajattelet, jos sinun autosi valmistaminen on vaatinut vaikkapa jonkun äidin tai isän hengen Toyotan ahneuden takia? Enkä ihmettelisi vaikka olis lapsiakin noita rakentamassa. Eli oikea kysymys ei olekaan, onko työntekijä tyytyväinen, vaan oletko sinä ostajana tyytyväinen Toyotan toimintaan.
Turha syyllistää yhtä automerkkiä, koska kaikki autonvalmistajat ovat ahneita.
Monella autotehtaalla ammattiyhdistystoimintaa on rajoitettu tai
kielletty.
Ongelma on kuitenkin siinä valtiossa, joka sallii yhditysten toiminnan
rajoittamisen.  Tällaisessa maassa ei missään työpaikassa
sallita työntekijöiden järjestäytymistä.
Hyvillä tehtailla työsuojeluasiat on kunnossa, turha on
moralisoida jollain haetuilla kuolemantapauksilla tai lapsityövoimalla.
Verrataan sitten vaikka volkkariin.  Volkkarin johto oli syytettynä
luottamusmiesten lahjonnasta, ko miehiä vietiin mm. bordelliin,
jotta nämä estäisivät henkilökunnan lakkoilemisen tehtaalla
olevien epäkohtien korjaamiseksi.
Volkkarit muuten kasaa maahanmuuttajat pienellä palkalla verrattuna
maan kustannustasoon.  Eurooppaan tuodaan myös  Meksikossa koottuja
volkkareita.  Mitä luulet, onko meksikossa hyvin järjestäytynyt ammattijärjestö
ja työsuojeluasiat kunnossa?
Tai kun 90-luvulla brasiliassa tehtyjä escortteja tuotiin suomeenkin, niin
Brasiliassa käyneenä (mutta en autotehtaasa) voin kertoa, ettei Etelä-Amerikassa
ihmishenki ollut kovin korkeassa kurssissa, saati että joku viidakosta
haettu työläisporukka olisi jotenkin voinut järjestäytyä.
Jne.

Näinkin on, että aasialainen työtahti ja -moraali on erilaista
kuin esim. Euroopassa.  Suomalainen ay-väki pitäisi sitä
hiostamisena, toisaalta joissakin aasianmaissa työntekijätkään
eivät halua, että työpaikalla iikkuu luottamusmiehiä tai ay-jätkiä,
ne kun eivät lisää yhtään tuotantoa, kun urakalla tehdään.

Kun seuraavaksi lataat kännykkääsi, niin mieti, montako
kiinalaislasta on viettänyt laturitehtaalla nuoruutensa sidottuna
työpöytäänsä kiinni, jotta sinä saisit uuden kännykkäsi muutaman
euron halvemmalla.
Laturissa kun lukee made in China.

Oletko sinä ostajana tyytyväinen Nokian toimintaan?