Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tapani - 22.05.14 - klo:06:42
-
Onko kukaan muu kyseisen koneen käyttäjä huommannu etukuormaimen liikkeiden hidastuvan, kun polkee jarrua samaan aikaan. Huoltomies kävi katsomassa ja sano, että se ei ole vika vaan ominaisuus. Kuulema laitettu tuolleen, että peräkärrin jarrut toimivat paremmin. Sen kyllä huomaa, kun kärri perässä jarruttaa, ei meinaa kuskin perse pysyä penkissä :) Kuormain kyllä liikkuu rivakammin, kun pyöräyttää käsikaasusta lisää kierroksia. Tehdas ei antanut lupaa muutokselle jolla olisi "ominaisuus" ohitettu eli joku venttiili ohitettu.
-
Miks pitää jarruttaa peräkärryllä samaan aikaa kun kuormaa jotain ???
Mut ainahan se öljy jostain loppuu, viimeksi ohjaukselta.
-
onko se niin että ei kärriä perässä ja silti tekee noin? se on varmaan kiva, kun ainakin ite joutuu polkemaan jarrua kun kuormaan, ettei laidat kärsi. ja sentäs tuossa nyyssä ei taida olla sitä hydepumppua, vain siirtopumppu... ainakin kun tehoja miettii.
-
Eiks noihin Valtroihin myydä aina se "lisähydrauliikka" lisävarusteena tästä syystä :D
-
et ole ruksinut tarpeeksi kohtia tilauslistalla! ite järkytyin mitä kaikkea pitää tilatessa tietää mitä sillä tehdään .... vuonna 2021!!! jälkiasennukset kuulema hiton kalliita.
-
Onko kukaan muu kyseisen koneen käyttäjä huommannu etukuormaimen liikkeiden hidastuvan, kun polkee jarrua samaan aikaan. Huoltomies kävi katsomassa ja sano, että se ei ole vika vaan ominaisuus. Kuulema laitettu tuolleen, että peräkärrin jarrut toimivat paremmin. Sen kyllä huomaa, kun kärri perässä jarruttaa, ei meinaa kuskin perse pysyä penkissä :) Kuormain kyllä liikkuu rivakammin, kun pyöräyttää käsikaasusta lisää kierroksia. Tehdas ei antanut lupaa muutokselle jolla olisi "ominaisuus" ohitettu eli joku venttiili ohitettu.
Taitaa olla lain vaatima juttu että ohjaus ja jarrut pitää olla prioriteettiventtiilin takana, eli niiden pitää saada öljyä ensin jos on litroista pulaa... Eli jos ei pumpussa riitä tuotto, öljy ohjataan ensin jarruille ja ohjaukselle, sen jälkeen vasta muualle. En kyllä suosittele tuon venttiilin ohitusta, sitten voi tulla joskus hiuksia nostattavia tilanteita kun ajat ja teet jotain hydraulista samaan aikaan ja ohjaus ei toimi kunnolla tai jarrut ei pelaa, ja kun vakuutusyhtiö tutkituttaa jutun korjaamolla ja huomataan että venttiili otettu pois, niin voi olla että maksajan osoite löytyy traktorin omistajan/haltijan kotiosoitteesta...
-
Miks pitää jarruttaa peräkärryllä samaan aikaa kun kuormaa jotain ???
Mut ainahan se öljy jostain loppuu, viimeksi ohjaukselta.
Ei ole kärri perässä. Sori, jos kirjoitin sekavasti tai ymmärsit väärin :)
-
Miks pitää jarruttaa peräkärryllä samaan aikaa kun kuormaa jotain ???
Mut ainahan se öljy jostain loppuu, viimeksi ohjaukselta.
Ei ole kärri perässä. Sori, jos kirjoitin sekavasti tai ymmärsit väärin :)
Tod.näk. ymmärsin väärin/olin kokonaan ymmärtämättä :D
-
Pitäisi olla ohjaukselle kokonaan oma pumppu, kuten meillä ainakin Deutzeissa. Jarrujen käyttö ei ole vaikuttanut hydrauliikkaan mitenkään, ainoa joka vaikutaa on etujousituksen toiminta.
-
Vieläkö muuten nuo uudemmat nykii ratista kun esim heilahduksen vaimennus on käytöstä?
-
Joskus kommentoin täällä T160n ohjauksen vaikuttavan etukuormaimen liikkeeseen.Mun koneessa ainakin vaikuttaa.
On minusta ihan loogista että jos yhden hammaspyöräpumpun tuottoa välillä jaetaan ja välillä ei se vaikuttaa toimintojen nopeuksiin.
-
Mites muuten vastaavaan asiaan liittyen kun advancessa jarrutuksen jälkeen kuormain on muutaman sekuntin hitaampi kun osa öljytuotosta suihkutetaan jarrulevyille, onko tällä mitään vaikutusta loppujen lopuksi jarrujen kestoon?? Ainakin jarrut on n-advancessa ihan paskat pidoltaan ja lisäksi joutuu aika usein kirimään niitä kun kuluvat nopeasti???
-
ja mikä mahtaa olla vaihtoväli osilla kulumisen takia?