Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 20.05.14 - klo:20:44
-
Valitettavasti joutuu ottamaan taas kesäauton käyttöön. Vuosimallin -98 Transitin. Viime syksynä alkoi temppuilemaan (tai siis alkoi jo -98). Moottorin häiriövalo palaa kokoajan. Paikallaan ottaa kierroksia ok, mutta ajaessa huiput alamäkeen on jotain 90 km/h ja hyytyy pienempääkin kinkamaan sinne 60-70 km/h nopeuteen, eli vääntö on hukassa. Lisäksi kun sammutan auton virta-avaimesta niin mittarivalot palaa, siis kaikki, niinkun auto olisi sammunut. Ei se kuitenkaan ole. Toisen kerran virrat päälle ja taas pois niin sitten sammuu.
Luultavasti kaksi eri vikaa, vääntö ja sammutus. Moottorissa on sähköinen sammutin. Voisiko toi väännön puute johtua viallisesta EGR:stä tai polttoaineensyöttö ongelmasta. Ei huvittaisi ostella osia ja todeta että vika ei ollutkaan siinä. Ymmärtääkseni tuon vuosimallin vehkeessä ei ole vikakoodin lukijaa.
-
Kyl tuon pystyy skannaamaan
-
Kyl tuon pystyy skannaamaan
Täytyypä sitten pirauttaa huomenna johonkin pajalle.
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Muut ymmärsin kyllä mutta miten jakopäähihna voi vaikuttaa?
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Meniks sun oma transu sitten lopultakaan katsastuksesta läpi
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Meniks sun oma transu sitten lopultakaan katsastuksesta läpi
Mistälähtien heka on kieltänyt väkivallan käytön ratkaisuna ongelmiin? :o
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Meniks sun oma transu sitten lopultakaan katsastuksesta läpi
Mistälähtien heka on kieltänyt väkivallan käytön ratkaisuna ongelmiin? :o
pirä runkku läpes kiinni . Eiks sul perkele ole muuta tekemistä kuin *****illa
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Muut ymmärsin kyllä mutta miten jakopäähihna voi vaikuttaa?
Jos pompannu yli hampaankin verran vaikuttaa . Löystyny hihna voi semmosen tehdä.
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Meniks sun oma transu sitten lopultakaan katsastuksesta läpi
Mistälähtien heka on kieltänyt väkivallan käytön ratkaisuna ongelmiin? :o
pirä runkku läpes kiinni . Eiks sul perkele ole muuta tekemistä kuin *****illa
Ei. ;D
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Meniks sun oma transu sitten lopultakaan katsastuksesta läpi
Mistälähtien heka on kieltänyt väkivallan käytön ratkaisuna ongelmiin? :o
pirä runkku läpes kiinni . Eiks sul perkele ole muuta tekemistä kuin *****illa
;D ;D ;D ;D ;D
-
Onko niin yksinkertainen juttu kuin poltoainesuodatin katsottu?
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Muut ymmärsin kyllä mutta miten jakopäähihna voi vaikuttaa?
Jos pompannu yli hampaankin verran vaikuttaa . Löystyny hihna voi semmosen tehdä.
ei tartte eres pompata, riittää kun venyy ketju tai hihna niin ongelmat alkaa ainakin käynnistyksessä...
mää kyl sanosin jotta jos tosta ransiitista löytyy ilmamassamittari niin siitä alottaa, sitte ahtoputket ja ahtopaineanturi ja egr+ imusarja...
yleensä noi nestepuolen vat harvniasia kait jos käyntiin lähtee...
-
kaikkee se fjorti menee keksimäänkin; moottorin häiriövalo!!!!! näytetäänkö tuolla valolla moottoria jolloin se saa häiriön?
Ei se sellainen valo ole. Se on yleensä ainoa valo mikä palaa ajovalot mukaanlukien. Yleensä se ei merkkaa mitään eikä sillä myöskään saa häiriötä tehdyksi kun muihin valoihin.
Sen saa kyllä sammumaan kun ottaa talttapäisen meisselin ja vasaran. Meisseli sen valon kohdalle ja reipas lyönti meisselin päähän, ja vot, ongelma on kadonnut. Toinen vaihtoehto on musta ilmastointiteippi, sitä myy ainakin Wurth. Siitä palanen sen valon päälle niin katsastusmieskin on tyytväinen.
Ennekuin alat väkivalloin sammuttelemaan tarkista olisko karstaa imusarja ja pakosarja täynnä . Kierrätys pakokaasut uudelleen polttoon tekee joskus semmosen , niitä on poistettukkin sen vuoks .
Pumppuvika tai tosiaankin se yks liitin löysällä pumpun kyljessä tekee mainitsemasi vian .Entäs jakohihna ?
Muut ymmärsin kyllä mutta miten jakopäähihna voi vaikuttaa?
Jos pompannu yli hampaankin verran vaikuttaa . Löystyny hihna voi semmosen tehdä.
ei tartte eres pompata, riittää kun venyy ketju tai hihna niin ongelmat alkaa ainakin käynnistyksessä...
mää kyl sanosin jotta jos tosta ransiitista löytyy ilmamassamittari niin siitä alottaa, sitte ahtoputket ja ahtopaineanturi ja egr+ imusarja...
yleensä noi nestepuolen vat harvniasia kait jos käyntiin lähtee...
Ilmamassaanturin tukkoisuutta epäilen minäkin. Helppo puhdistaa
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus (http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus)
Kone jos on tukkonen, laita polttoaineeseen lisättäviä puhdistusaineita ja ajele kone lämpöiseksi ja sen jälkeen puolisentuntia vaikka kakkosvaihteella (et saa ylinopeus sakkoja tavan maantiellä) kierokset punaisen rajoilla niin lähtee karstatkin ventiileistä. Tällä neuvolla voi tulla konerikkokin, mutta ken pelkää tollasia?
-
eikös net siellä katastuskonttorissa tee vielä niitä huudatustestejä riiseleille? aikoinaan kuuntelin izusun valitusta ja päätin; ei enää ikinä riiseliä.
-
eikös net siellä katastuskonttorissa tee vielä niitä huudatustestejä riiseleille? aikoinaan kuuntelin izusun valitusta ja päätin; ei enää ikinä riiseliä.
tykkää vaan nuo pikkutisselit ku välliin polkastaan oikeen kunnolla, ääni vaan tuntuu kovalta kun konepelti auki :) :) :) :)
-
Ei siinä transussa ole kaasuvaijeria, vaan sähköinen poljin. Kannattaa tarkistaa se jakoremmi. Voi olla sökössä kunnossa. Vaihtoväli on kuusi vuotta, jos kilometrit ei täyty. Omasta taivaspaikasta oli remmi pykinyt huonoksi, vaikka kilsoja ei ollut kovin paljon. Muutenkin tuntuu olevan noita sähköhäiriöitä noissa kiitettävästi. :(
-
Testeri kertoili mm. seuraavaa, egr-vika, sammuttimen solenoidi rikki, nokka-akselin asuntonnistin yms.
Sähköinen kaasupoljin ei muistaakseni antanut kun 30 % kun piti antaa 60 % tjsp.
Egr-venttiiliä ei näy saatavan tarvikkeena eikä ole purkaamoilla. Hintaa uudella on ilmeisesti jotain 500-600 euroa.
-
http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/ (http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/)
http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/ (http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/)
-
http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/ (http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/)
http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/ (http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/)
Toi Mister-Auto kyllä on myyvinään venttiiliä mutta sitä ei ole saatavilla :-\
Täytyy tilata briteistä.
-
http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/ (http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/)
http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/ (http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/)
Toi Mister-Auto kyllä on myyvinään venttiiliä mutta sitä ei ole saatavilla :-\
Täytyy tilata briteistä.
kokeile ottaa irti se egr venttili ja puhista se, luulisin että fordin omistajat osaa neuvoakkin kuinka tuo egr ohitetaan...
toimiiko se egr venttiili sähköllä vai alipaneella :-\ :-\ :-\ :-\
-
http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/ (http://www.doyourdream.co.uk/2010/10/engine-problem-lack-of-power-stalling-etc/)
http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/ (http://varaosat.mister-auto.fi/fi/egr-venttiili-ford-transit_lg1145_ls432/)
Toi Mister-Auto kyllä on myyvinään venttiiliä mutta sitä ei ole saatavilla :-\
Täytyy tilata briteistä.
kokeile ottaa irti se egr venttili ja puhista se, luulisin että fordin omistajat osaa neuvoakkin kuinka tuo egr ohitetaan...
toimiiko se egr venttiili sähköllä vai alipaneella :-\ :-\ :-\ :-\
Niin ja sekin että jos sen saa ohjelmasta poistettua rikkinäisenä niin ei tarttis enää jatkossa moista härpäkettä miettiä ;)
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
niintai bedford blizin. jostahi kaheksankytäluvulta. ei takuulla tule montaakaan vikakoodia näyttöön ;D
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Jos siinä testerissä on vikaa ;D
Ei noin montaa vikaa mahdu edes Transsuun.
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
No laita sitten sellanen takamoottorinen. ;D
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
No laita sitten sellanen takamoottorinen. ;D
Sellanen nelivetosena on ihan uskomaton menemään vaikeissa olosuhteissa. Muuten ei sillai hirveesti nappaa.
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
No laita sitten sellanen takamoottorinen. ;D
Sellanen nelivetosena on ihan uskomaton menemään vaikeissa olosuhteissa. Muuten ei sillai hirveesti nappaa.
1.9 TDI konella 16" alustalla ja ei tartte olla jaloissa tielläkään 8)
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
No laita sitten sellanen takamoottorinen. ;D
Sellanen nelivetosena on ihan uskomaton menemään vaikeissa olosuhteissa. Muuten ei sillai hirveesti nappaa.
1.9 TDI konella 16" alustalla ja ei tartte olla jaloissa tielläkään 8)
Reilu vartti lisää naminappulasta ja kummi kierii ku vaihtaa ykköseltä kakkoselle. ;D
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
No laita sitten sellanen takamoottorinen. ;D
Sellanen nelivetosena on ihan uskomaton menemään vaikeissa olosuhteissa. Muuten ei sillai hirveesti nappaa.
1.9 TDI konella 16" alustalla ja ei tartte olla jaloissa tielläkään 8)
Reilu vartti lisää naminappulasta ja kummi kierii ku vaihtaa ykköseltä kakkoselle. ;D
No ei nyt ihan, kun raapii joka nurkasta!
-
Vikalista vaan kasvaa kun ajaa testerillä, nyt näyttää viittätoista eri vikaa.
Jospa hakisi tilalle jonkun vanhan Transportterin, olisi vähän vaihtelua kesäautoiluun. Tranportteri on vaan vähän liian pieni, mutta ei kiitos Transitia vähään aikaan.
Puolimijoonaa rullattu 90-luvun lopun portteri on pomminvarma auto. Sellanen vaan kuule seuraavaks.
Ai niin uusi?
No laita sitten sellanen takamoottorinen. ;D
Sellanen nelivetosena on ihan uskomaton menemään vaikeissa olosuhteissa. Muuten ei sillai hirveesti nappaa.
1.9 TDI konella 16" alustalla ja ei tartte olla jaloissa tielläkään 8)
Reilu vartti lisää naminappulasta ja kummi kierii ku vaihtaa ykköseltä kakkoselle. ;D
No ei nyt ihan, kun raapii joka nurkasta!
Sadekelillä vois onnistua jopa synkrolla? :D
-
Nyt on haettu kesäauto. Volkkarin Transporteri 2.4 pätkä. Hintaa oli 1100 euroa. Leimalla päristelee loppuvuoden, ei mätä :). Mitään leimaa haittavaa vikaa ei löydetty vaikka etsittiin kunnolla. Nyt äkkiä leimalle ja kaksi kesää pääsee jos kone kestää. Uudet talvirenkaat tuli aluvanteilla mukaan, renkaat maksaa noin 700 euroa.
Autoa hakiessa tuli vastaa pari Kosken Autokeskuksen autoa, ekassa oli uusi Case 75 ja McHalen paalain. Seuraavassa oli joku Claasin _ISO_vehje_. Näytti traktorilta mutta ei se ollut traktori, ehkä. Nostolaitteita en nähnyt peräpeilistä.
-
Nyt on haettu kesäauto. Volkkarin Transporteri 2.4 pätkä. Hintaa oli 1100 euroa. Leimalla päristelee loppuvuoden, ei mätä :). Mitään leimaa haittavaa vikaa ei löydetty vaikka etsittiin kunnolla. Nyt äkkiä leimalle ja kaksi kesää pääsee jos kone kestää. Uudet talvirenkaat tuli aluvanteilla mukaan, renkaat maksaa noin 700 euroa.
Autoa hakiessa tuli vastaa pari Kosken Autokeskuksen autoa, ekassa oli uusi Case 75 ja McHalen paalain. Seuraavassa oli joku Claasin _ISO_vehje_. Näytti traktorilta mutta ei se ollut traktori, ehkä. Nostolaitteita en nähnyt peräpeilistä.
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää mikä se Claasi oli. Tuli vastaan Korpilahdella 9-tietä Jyväskylää kohti.
-
Nyt on haettu kesäauto. Volkkarin Transporteri 2.4 pätkä. Hintaa oli 1100 euroa. Leimalla päristelee loppuvuoden, ei mätä :). Mitään leimaa haittavaa vikaa ei löydetty vaikka etsittiin kunnolla. Nyt äkkiä leimalle ja kaksi kesää pääsee jos kone kestää. Uudet talvirenkaat tuli aluvanteilla mukaan, renkaat maksaa noin 700 euroa.
Autoa hakiessa tuli vastaa pari Kosken Autokeskuksen autoa, ekassa oli uusi Case 75 ja McHalen paalain. Seuraavassa oli joku Claasin _ISO_vehje_. Näytti traktorilta mutta ei se ollut traktori, ehkä. Nostolaitteita en nähnyt peräpeilistä.
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää mikä se Claasi oli. Tuli vastaan Korpilahdella 9-tietä Jyväskylää kohti.
Oisko joku pöhkö ostanu xerionin? Tälläsen nääs
(https://c1.staticflickr.com/5/4099/4815695735_d9e1aebdf1.jpg)
-
Joltain tuolta se näytti. Voi olla jotain ihan muutakin mutta ei se ollut normi "traktori" ja Claas se oli.
-
Joltain tuolta se näytti. Voi olla jotain ihan muutakin mutta ei se ollut normi "traktori" ja Claas se oli.
Uudempi ja isompi
(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSA9R2G_eNLwsaZdtDiTY6SSnum87jav49hvfXUzr9TauLI_TaS)
-
Jotain tolta väliltä?
-
Jotain tolta väliltä?
Molemmista on tällänenkin versio
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Claas_Xerion_3300.jpg)