Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jariman - 30.04.14 - klo:21:51
-
Tulipa käytyä paikallisessa IKH -tehonmittaus päivillä,
En ny koko päivää ollut, miltei vakiteholla
Suurin osa, täytyhän oma Mega käydä
Mittauttamassa, 8050. 110 hv vakiona,
Stanan pumpun korjauksessa hieman syöttöä lisätty.
Tulos. 184,3 hv. Yllätti positiivisesti. Teholtaan,
Olettanut tehon olevan noin 130-140 hv tienoilla
Eli moottorista vielä vähän enempi, tuo tulos
Voa teho.
-
Tulipa käytyä paikallisessa IKH -tehonmittaus päivillä,
En ny koko päivää ollut, miltei vakiteholla
Suurin osa, täytyhän oma Mega käydä
Mittauttamassa, 8050. 110 hv vakiona,
Stanan pumpun korjauksessa hieman syöttöä lisätty.
Tulos. 184,3 hv. Yllätti positiivisesti. Teholtaan,
Olettanut tehon olevan noin 130-140 hv tienoilla
Eli moottorista vielä vähän enempi, tuo tulos
Voa teho.
8050 on mezzon voimansiirto,mm. perä on suuremissa järeämpi,ajele järenkanssa ettei tule yllätyksiä. 8)
-
Riippuu vuosimallista, omassa 01 vuotisessa
Järeämpi perä, alkusarjojen 6900, 8050
Voimansiirto ( perät) tosiaan samat kun
4-pyttysissä.
-
Riippuu vuosimallista, omassa 01 vuotisessa
Järeämpi perä, alkusarjojen 6900, 8050
Voimansiirto ( perät) tosiaan samat kun
4-pyttysissä.
Jokohan sen 8050 on joku ostanut millä oli ajettu vain 1200 tuntia,hinta oli timantin kova. :o
-
Jaa onko tommonenkin päivä ollu? Aikapaljon olet 8050 saanut pelkällä pumppu remontilla/säädöllä :o Kun mulla 8150 jossa on muutettu pumpun säädöt/sisäkalut ja suuttimet sekä ahdin ja ahtoputket :-\ Tietenkin myös pakoputki on avara. Noin 1.2 paineilla ahtaa kun alakierroksilla oikein rankasee yläkierroksilla ei tule ahtoja 0,9-1. Mutta tuntuu edelleen laiskemmalta kun tuo 705nen. Joten arvelisin voimaa olevan noin 160hp akselilla.
-
pumpun remontilla 8050 166,6 hevosta
-
150 TM:ssä oli vajaa 260 heppasta ja runsaat 1100 nm vääntöä.
-
Pitäsköhän Dynamometri käydä kalibroimassa kun syötön lisäyksellä saadaan moottorista 100 konia lisää? ::)
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
Enste viritellää mopoja ja sitte rattooria :D
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
Enste viritellää mopoja ja sitte rattooria :D
Yks ero siinä on, kun traktorista saa tuplatehot, ei finnit enää purskahtele hymyillessä kuten mopoiässä. ;D
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
Enste viritellää mopoja ja sitte rattooria :D
Kaikki nyhveröt ajelee vakio peleillä. ;D
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
Enste viritellää mopoja ja sitte rattooria :D
Kaikki nyhveröt ajelee vakio peleillä. ;D
Aivan, sää oot ihan vakio, ei mitään pidennystä tai silikoonia. ;D
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
Enste viritellää mopoja ja sitte rattooria :D
Kaikki nyhveröt ajelee vakio peleillä. ;D
Aivan, sää oot ihan vakio, ei mitään pidennystä tai silikoonia. ;D
mitäpä muuta hintillä olisi taas mieleessä. ::) :P
-
Jos siinä dynon mittarissa on semmoinen Amis-2000 tehon-ylentäjä ?
-SS-
Kovaa touhua, otetaan tuplat tuutista ulos alkuperäseen verrattuna. ;D
Enste viritellää mopoja ja sitte rattooria :D
Kaikki nyhveröt ajelee vakio peleillä. ;D
Aivan, sää oot ihan vakio, ei mitään pidennystä tai silikoonia. ;D
mitäpä muuta hintillä olisi taas mieleessä. ::) :P
Sää olet kyl jääny jokaisen mieleen, joka on sua päässy penkittään. :-X
-
Tulipa käytyä paikallisessa IKH -tehonmittaus päivillä,
En ny koko päivää ollut, miltei vakiteholla
Suurin osa, täytyhän oma Mega käydä
Mittauttamassa, 8050. 110 hv vakiona,
Stanan pumpun korjauksessa hieman syöttöä lisätty.
Tulos. 184,3 hv. Yllätti positiivisesti. Teholtaan,
Olettanut tehon olevan noin 130-140 hv tienoilla
Eli moottorista vielä vähän enempi, tuo tulos Voa teho.
Eikös nuo kuitenkin ilmoita moottoritehon. Jollain kertoimella lisäävät siihen voa-mittaukseen vähän hyvää. Vai...?
-
LTR- pojat olivat ikh testien takana,
Kaipa se dyno on kalibroitu, ellei sit
*vappulisä* lukemissa lisänä 8)
Dynoja näemmä erilaisia, tää oli semmonen, et
Ensin tyhjäkäynnille pyörimään dyno, helkkarin
Painava massa dynossa, kaikki järjestään sammutti traktorin
Jos yritti suoraan 1000 R/ min pyörimään , 540 R/ min
Kautta se oli pistettävä pyörimään, sit vasta tonnille
Tyhjäkäynnillä kones, merkistä talla pohjaan, ja
Toisesta merkistä tyhjäkäynnille.
Tuli kait lähdettyä liian alhaisilta kierroksilta liikkeelle,
700 R / min, olis lähtenyt liukkaammin jos koneessa
1000 r , se alkukierrokset kesti kelata.
-
LTR- pojat olivat ikh testien takana,
Kaipa se dyno on kalibroitu, ellei sit
*vappulisä* lukemissa lisänä 8)
Dynoja näemmä erilaisia, tää oli semmonen, et
Ensin tyhjäkäynnille pyörimään dyno, helkkarin
Painava massa dynossa, kaikki järjestään sammutti traktorin
Jos yritti suoraan 1000 R/ min pyörimään , 540 R/ min
Kautta se oli pistettävä pyörimään, sit vasta tonnille
Tyhjäkäynnillä kones, merkistä talla pohjaan, ja
Toisesta merkistä tyhjäkäynnille.
Tuli kait lähdettyä liian alhaisilta kierroksilta liikkeelle,
700 R / min, olis lähtenyt liukkaammin jos koneessa
1000 r , se alkukierrokset kesti kelata.
6920 jonnikka pyöräytti ltr-dynon vauhtiin ulosotto kerralla päälle 8)
6520 joutu hiukan kisuttaan :-[
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
-
8550 hitec isommilla suuttimilla + vähän pumpusta lisää 220hv. Isompi ahdin ja rivipumppu hakusessa, mutta noukinvaunu kyllä pyörii tuollakin teholla. Savua liikaa noille tehoille kyllä.
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
***ihme on siis tapahtunut. 8950 pyöräytti 424 hoppaa ja 1450nm vääntöä.
hevoset ei pidä ihan paikkaansa. todellisuus ehkä 380hv.
avaamaton ulosoton pakka.hakkurin pyörityskone.
se 10mm pumppu tuntuu ärhäkältä, mutta todellista oikeata työkäyttöön soveltuvaa voimaa siitä saa n. 220-250hv. mulla on 8550ssä ollu semmonen pumppu pari vuotta. ero on iso 8950:n hyväksi.
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
Niin no kyllä sekin jelppaa paljon kun raskaan kuorman kanssa vaihtaa pikavaihdetta että helppaa kaasusta ja kun pikavaihde on kytkeytynyt rupee taas painaa lisää... Näin ainakin itse toimin aina varsinkin noiden piristettyjen kanssa vaikkei "parhaassa" olekkaan kuin 50hv enemmän kuin vakiona...
-
Kannattaisko kokeilla isompaa kaasaria? 3/4 puhaltimella sierra kuitenkin jättää sen.
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
Niin no kyllä sekin jelppaa paljon kun raskaan kuorman kanssa vaihtaa pikavaihdetta että helppaa kaasusta ja kun pikavaihde on kytkeytynyt rupee taas painaa lisää... Näin ainakin itse toimin aina varsinkin noiden piristettyjen kanssa vaikkei "parhaassa" olekkaan kuin 50hv enemmän kuin vakiona...
Sama tapa täällä ollu jo vähemmänkin piristettyjen koneitten kanssa. Kyllä se säästää pakkoja oli tehoa sitten vähän tai vähän paljon.
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
Tuossa viime talvena korjaamolla ihmettelin, mikä traattoria vaivaa. Oli pojat vähän ruuvvailleet nyykkäriä, ja sitten myyneet pois. Uudella omistajalla sitten peli oli lauennut: ei tarvinnut "ruuvata" kuin vaihdelootaa ja moottoria kymppitonnin edestä. Että näin se menee. :o
-
http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
Toivottavasti kukaan ei vaihra pikavaihdetta ilman kytkintä kovas vedos, itellä ollu aina tapana kytkimen kautte vaihtaa.. viimeksi penkitys anto tuloksen 254hv tumpilta.. nykyään isommat suuttimet mutta syöttöä pienennetty, 9000h taulus eikä oo mitään voimansiirron remonttia tehty muutakun kytkin..
-
Mikä ilo pikavaihteista on jos kytkintä pitää painaa joka vaihdossa. Nyky traktoreissa vaihteet on niin tiheään että kytkinhän on jatkuvasti pohjassa. Tosin itsellä koneet on suht vakioita.
-
Mikä ilo pikavaihteista on jos kytkintä pitää painaa joka vaihdossa. Nyky traktoreissa vaihteet on niin tiheään että kytkinhän on jatkuvasti pohjassa. Tosin itsellä koneet on suht vakioita.
Onneks on sen verran voimaa ettei niit tartte koko aikaa runkuttaa ;D
-
Sehän riippuu vähän kuka sen pumpun on säätäny ja mitä sinne on tehty.
8400 pumppu kävi orimuksella, vaihdettiin 10mm elementit ja samaan matkaan tli 1044 kärjet.
Sano että 250hv hän sen penkitti mut mu mielest lähentelee enempi 300hv ;D
HX40 kun saadaan kylkeen kiin kylvöjen jälkeen ni sit voi lähtee katteleen mitä se pyöräyttää penkkiin :o
ja pikavaihteet toimii normaalisti? ::)
Toimii
Tumpista suurimmaks osaks voima otetaan tossa konees
jos sillä pyöritetään jotain muuta kuin 1200 varstan kelasilppuria, niin pitäisin lievänä ihmeenä että ulosoton pakka kestäisi 2 kertaisen tehon.
Olen kuullut turvesuolla eräästä 8400 josta oli revitty 250 kaakia irti. Siinä jouduttiin pikavaihteetkin vaihtamaan kytkin pohjassa.
Toivottavasti kukaan ei vaihra pikavaihdetta ilman kytkintä kovas vedos, itellä ollu aina tapana kytkimen kautte vaihtaa.. viimeksi penkitys anto tuloksen 254hv tumpilta.. nykyään isommat suuttimet mutta syöttöä pienennetty, 9000h taulus eikä oo mitään voimansiirron remonttia tehty muutakun kytkin..
Eikös se pikavaihde helpolla pääse siinä moottorijarrutuksessakin kun pikavaihteen vaihtaa ??? Kytkin sitä tuskin sen enempää enää helpottaa varsinkaan jos kytkimen sitten vielä päästää terävästi ylös..
-
Mikä ilo pikavaihteista on jos kytkintä pitää painaa joka vaihdossa. Nyky traktoreissa vaihteet on niin tiheään että kytkinhän on jatkuvasti pohjassa. Tosin itsellä koneet on suht vakioita.
Onneks on sen verran voimaa ettei niit tartte koko aikaa runkuttaa ;D
Montako vaihdetta käyt läpi jos kiihdytät 20 000 kilon kuorman kans 0-40 km/h Kuvitellaan tieksi vaikka helpoin mahdollinen eli öljysora. Massikan dyna kutosella ainakin liikkeelle lähtään 3a vaihteella ja siitä yksi kerrallaan nakutetaan b c d e f 4a b c d e f eli aika monta polkasua.
sit vanhalle 399 turbolla sama tapahtuu 1 2 3 ja pikavaihde nopealle puolen. Eli aika paljon vähempi vaihtoja mut kolme polkasua kytkimellä.
-
Mikä ilo pikavaihteista on jos kytkintä pitää painaa joka vaihdossa. Nyky traktoreissa vaihteet on niin tiheään että kytkinhän on jatkuvasti pohjassa. Tosin itsellä koneet on suht vakioita.
Onneks on sen verran voimaa ettei niit tartte koko aikaa runkuttaa ;D
Massikan dyna kutosella ainakin liikkeelle lähtään 3a vaihteella ja siitä yksi kerrallaan nakutetaan b c d e f 4a b c d e f eli aika monta polkasua.
Ossuali. :o :o :o
-
Mikä ilo pikavaihteista on jos kytkintä pitää painaa joka vaihdossa. Nyky traktoreissa vaihteet on niin tiheään että kytkinhän on jatkuvasti pohjassa. Tosin itsellä koneet on suht vakioita.
Onneks on sen verran voimaa ettei niit tartte koko aikaa runkuttaa ;D
Montako vaihdetta käyt läpi jos kiihdytät 20 000 kilon kuorman kans 0-40 km/h Kuvitellaan tieksi vaikka helpoin mahdollinen eli öljysora. Massikan dyna kutosella ainakin liikkeelle lähtään 3a vaihteella ja siitä yksi kerrallaan nakutetaan b c d e f 4a b c d e f eli aika monta polkasua.
sit vanhalle 399 turbolla sama tapahtuu 1 2 3 ja pikavaihde nopealle puolen. Eli aika paljon vähempi vaihtoja mut kolme polkasua kytkimellä.
huhhuh.
1a, 2a, 2b 2c ja 4a, 4b (jos viitenkymppiin niin sitte vielä se 4c)