Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: jamako - 22.04.14 - klo:20:14
-
Mielenkiintoista jos ja kun kilpailuviraston ehdotus taksikilpailun vapauttamisesta toteutuu (toteutuu jos toteutuu) ja autoveronpalautus poistuu ja Tallink takso ja Tulika takso laajentavat Suomeen:
http://www.aripaev.ee/article/2014/4/21/eesti-taksofirmad-voivad-laieneda-soome
-
Jos nyt oikein hurjia ajattelisi, että viron taksit rantautuisivat tänne, niin milläs taksalle ne ajas Suomen vaiko Viron? Kilpailu olisi melkoisen selvä siellä etelässä, sinnehän ne jäisivät tienaamaan. :o
-
Hesarin uutisissa oli pk-seudun taksifirmojen liikevoitot esillä, parhaimman firman voitto puoli miljoonaa... ei ihme jos Virosta tulijoita?
Helppoa ja tuottavaa keikkahommaa eestikeelisille taksirengeillekin.
-
Hesarin uutisissa oli pk-seudun taksifirmojen liikevoitot esillä, parhaimman firman voitto puoli miljoonaa... ei ihme jos Virosta tulijoita?
Helppoa ja tuottavaa keikkahommaa eestikeelisille taksirengeillekin.
No verovapaa mese alle. Kolme vuotta ajaa ja vaihtaa uuteen. Komessa vuodessa tulee kilometrejä joku 300000 helposti taksissa. km hinta on pitkillä matkoilla keskimäärin 3€ nykyään.
-
Mielenkiintoista jos ja kun kilpailuviraston ehdotus taksikilpailun vapauttamisesta toteutuu (toteutuu jos toteutuu) ja autoveronpalautus poistuu ja Tallink takso ja Tulika takso laajentavat Suomeen:
http://www.aripaev.ee/article/2014/4/21/eesti-taksofirmad-voivad-laieneda-soome
Ns. viljamiesten sivuelinkeinon tuho?
-
Olkoon tapahtuva samaan aikaan kuin maitokiintiöiden lakkauttaminen.
-
ja eikös tuo kuorkkilinjakin ole samaa tasoa? kohta ei enää soomipoika ajele tavaraa rekalla.
-
Ja sama meno on myös linja-auto liikenteessäkin. Kokoomusvetoinen hallitus toimii tehokkaasti ja johdonmukaisesti: suomalaiset kuskit ja yrittäjät pois kuljetusalalta. Ei saatana mitä touhua
-
No en minä nyt ymmärrä miksi joitain ammattiryhmiä pitäisi valtiovallan suojella. Tuodaanhan elintarvikkeitakin ulkomailta ja voi ne Virolaiset osataa Suomesta maatilan ja ruveta viljeliäksi.
-
No en minä nyt ymmärrä miksi joitain ammattiryhmiä pitäisi valtiovallan suojella. Tuodaanhan elintarvikkeitakin ulkomailta ja voi ne Virolaiset osataa Suomesta maatilan ja ruveta viljeliäksi.
terminaattoriko on muka heitteille jätetty :D :D :D :D
-
Hesarin uutisissa oli pk-seudun taksifirmojen liikevoitot esillä, parhaimman firman voitto puoli miljoonaa... ei ihme jos Virosta tulijoita?
Helppoa ja tuottavaa keikkahommaa eestikeelisille taksirengeillekin.
No verovapaa mese alle. Kolme vuotta ajaa ja vaihtaa uuteen. Komessa vuodessa tulee kilometrejä joku 300000 helposti taksissa. km hinta on pitkillä matkoilla keskimäärin 3€ nykyään.
Ja sinutkin kun taksi on tuonut kotiin, niin vaimosi on lähtenyt töihin samalla taksilla? Luultavasti on yli puolet ajoista sellaisia, että tyhjänä menevät tolpalle odottelemaan seuraavaa asiakasta.
"km hinta on pitkillä matkoilla keskimäärin 3€ nykyään"?
http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/hinta/ (http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/hinta/)
-
No en minä nyt ymmärrä miksi joitain ammattiryhmiä pitäisi valtiovallan suojella. Tuodaanhan elintarvikkeitakin ulkomailta ja voi ne Virolaiset osataa Suomesta maatilan ja ruveta viljeliäksi.
Ei helevata minkälaista on tuo kokoomuslainen mullemullekaikkijapaskatmuista-ajatusmaailma ;D Eikö tuo ole jo näkyvissä tämä vapaa kilpailu: yritykset ja työpaikat häviää Suomesta sen kuin kerkiää. Nooooooooooooooo, kyllä se vinku alkaa kuulua kokkelinkin turvasta kunhan omalle kohalle sattuu ;D ;D Mitähän ternimaattori2 sanoisi jos kaikki valtion tuki lähtis pois maanviljelyltä kertalaakista? Ja markkinat täyttyisivät "halvasta" ulkomaisista elintarvikkeista. Olis naama norsunvitulla, luulen ja apuun huudeltaisiin valtiota. ;D ;D
-
No en minä nyt ymmärrä miksi joitain ammattiryhmiä pitäisi valtiovallan suojella. Tuodaanhan elintarvikkeitakin ulkomailta ja voi ne Virolaiset osataa Suomesta maatilan ja ruveta viljeliäksi.
Ei helevata minkälaista on tuo kokoomuslainen mullemullekaikkijapaskatmuista-ajatusmaailma ;D Eikö tuo ole jo näkyvissä tämä vapaa kilpailu: yritykset ja työpaikat häviää Suomesta sen kuin kerkiää. Nooooooooooooooo, kyllä se vinku alkaa kuulua kokkelinkin turvasta kunhan omalle kohalle sattuu ;D ;D Mitähän ternimaattori2 sanoisi jos kaikki valtion tuki lähtis pois maanviljelyltä kertalaakista? Ja markkinat täyttyisivät "halvasta" ulkomaisista elintarvikkeista. Olis naama norsunvitulla, luulen ja apuun huudeltaisiin valtiota. ;D ;D
Tuetaanhan Ruotsissa maataloutta ja ei siellä taksi liikenne ole mitenkään valtion erityissuojelussa. Kyllä se taksi keskus yrittää etsiä sen lähimmän vapaan taksin tilauspaikkaan, ei ne tolpalta joka osoitteeseen sitä autoa lähetä.
-
Maakunnissa taksit ovat osa julkista liikennettä; Kela maksaa jopa 70% taksien laskutuksesta. Suurissa kaupungeissa liikemiehet ja ravitsemusliikkeissä kävijät maksavat taksien elannon. Tavan kansalla ei oikein ole nykytakseihin varaa, paitsi jos on juovuksissa ;D
-SS-
-
Kuuleppa ternimaattori2, mitä tekemistä Suomen tilanteeseen jossa kokoomus ajaa/on ajanut kuljetusyrittäjät ja kuljettajat(suomalaiset) kuseen, on sillä että Ruotsi maksaa maataloustukea ja taksit eivät ole valtion erityissuojelussa :o Tai sillä että taksien tilauskeskus lähettää lähimmän taksin :o Tuo just sitä itseään: niin kauan kun itelle tipahtaa tilille armonpalat ja tuet, niin ei ole paskankaan väliä miten muille käy :o Mutta ternimaattori2: kyllä se vielä koittaa aika jolloin kisunpojilla aukeaa silmät ja alkaa mennä jakeluun minkä kokoomus + muut hallituspellet ovat saaneet aikaan ;D
-
Kuuleppa ternimaattori2, mitä tekemistä Suomen tilanteeseen jossa kokoomus ajaa/on ajanut kuljetusyrittäjät ja kuljettajat(suomalaiset) kuseen, on sillä että Ruotsi maksaa maataloustukea ja taksit eivät ole valtion erityissuojelussa :o Tai sillä että taksien tilauskeskus lähettää lähimmän taksin :o Tuo just sitä itseään: niin kauan kun itelle tipahtaa tilille armonpalat ja tuet, niin ei ole paskankaan väliä miten muille käy :o Mutta ternimaattori2: kyllä se vielä koittaa aika jolloin kisunpojilla aukeaa silmät ja alkaa mennä jakeluun minkä kokoomus + muut hallituspellet ovat saaneet aikaan ;D
No eikös maataloustukia leikata joka vuosi? taitaa tänäkin vuonna lähteä joku 10% tuista ja ensi vuodesta ei tietoa paljonko parhaimmilla tiloilla tukileikkuri on näitten uusien ymppien ja viherytämisien johdosta.
Eihän Valtio määrää sitä että pitää maitolitrasta maksaa 5€/litra tuottajalle tai viljatonnista 500€/tonni! Eikä valtio määrää sitäkään että et saa ruveta maanviljeliäksi, mutta jos minä laitan tuon mersuni katolle taksikyltin ja lähden torille etsimään asiakaita niin varti ja olen matkalla Sukevalle sinivalkoisella autolla. Siitä sinivalkeasta vilkuilla varustetusta autosta jossa lukee "POLIISI" kylessä on maksettu autovero.
-
Suomessa on taksiliikenne vapautettu jo ajat sitten, kun veli Abdullah ajaa vapaasti omaehtoista taksia vapaana taksikylteistä, veroista ja taksamittareista. Ja jopa poliisin valvovan silmän alla, veli Abdullah kiilaa Toijjota Korollansa asiakkaan lähes varpaille ja päästää asiakkaan rahasta.. Ja polttoaineavustuksen hoitaa sitten muu instanssi. Kyytiä saa, ja perintäryhmä on yleensä valmiina kyydissä, joten matkustuspaikkoja on yleensä 1-2 kpl.
-
Suomessa on taksiliikenne vapautettu jo ajat sitten, kun veli Abdullah ajaa vapaasti omaehtoista taksia vapaana taksikylteistä, veroista ja taksamittareista. Ja jopa poliisin valvovan silmän alla, veli Abdullah kiilaa Toijjota Korollansa asiakkaan lähes varpaille ja päästää asiakkaan rahasta.. Ja polttoaineavustuksen hoitaa sitten muu instanssi. Kyytiä saa, ja perintäryhmä on yleensä valmiina kyydissä, joten matkustuspaikkoja on yleensä 1-2 kpl.
Tuokin ongelma poistuisi samalla kun taksiliikenne vaspautettasisiin!
Nyt kun Abdulahi tulee Suomeen, niin se näkee tolpalla mustan Mersun jonka vieressä pukupäällä oleva kuljettaja nojaa ylpeästi autoon!
Abdulah ajattee että tuo olisi jotain! Ostan halvan auton, kyltti katolle ja rupean taksi kuskiksi ja 10 vuoden päästä mulla on kanssa tuommoinen mersu ja nojaaan siihen puku päällä ylpeänä.
Eikun soskussa tuota ehdottaman ja Abdulahi lentaa oikein soskun ohjaaman kursille! No kursi menee läpi ja lopuksi sanotaan että sinun pitää joko ostaa taksi lupa tai ruveta rengiksi.
No Abdulahi ei lannistu! Ei kun kyselemään kuka möisi luvan että pääsisi ajamaan OMAA taksia. Kukaan ei myy lupiaan, no miksi möisikään hyvää bisnestään mutakuonolle. Eikun kyselemään että pääsisikö rengiksi. No ei pääse rengiksi. Kaikki rengin paikat on jo luvattu kavereille tai sukulaisille, ei mutakuono osaa kuitenkaan ajaa taksia.
No Abdulah ostaa 1000€ corollan ja rupeaa ajamaan piemää taksia. Uskovainen ja lain kuuliainenen Abdulah on nyt mennyt laitomuuden puolelle ja silloin Abdulah ajattelee että näiltä RASISTEILTA voidaan ottaa muutama satku ylimääräistä "KORVAUSTA" henkisistä kärsimyksista.
-
No haloo, ternimaattori2, kyllä taitaapi olla helpompi alkaa omaa taksia ajamaan kuin alkaa maanviljelijäksi. Kaikista luvista huolimatta. Eikä se ollut tarinan pointti, vaan se kuinka helevetin omaan napaansa tuijottava voi olla KOKOOMUSLAINEN MAATALOUSYRITTÄJÄ :o sitä ei tunnu huolettavan yhtään se että kuljetusalalla toimivia kolleegoja ajetaan kokoomuspuolueen johdolla nurkkaan. Ja helevetinmoista vauhtia. Se siitä solidaarisuudesta ;D ;D ;D "minunpa tukia ei leikata kuin kymmenen pinnaa tänä vuonna" ;D ;D ;D
-
No haloo, ternimaattori2, kyllä taitaapi olla helpompi alkaa omaa taksia ajamaan kuin alkaa maanviljelijäksi. Kaikista luvista huolimatta. Eikä se ollut tarinan pointti, vaan se kuinka helevetin omaan napaansa tuijottava voi olla kokoomuslainen MAATALOSYRITTÄJÄ :o sitä ei tunnu huolettavan yhtään se että kuljetusalalla toimivia kolleegoja ajetaan kokoomuspuolueen johdolla nurkkaan. Ja helevetinmoista vauhtia. Se siitä solidaarisuudesta ;D ;D ;D "minunpa tukia ei leikata kuin kymmenen pinnaa tänä vuonna" ;D ;D ;D
No pitäisikö se tehdä helpommaksi tuo kuljetusyritäjäksi ryhtyminen?
Nytkin yhdellä korjaamolla on lavetti ja siinä vinsit ja pelti että saadaan halvaantunut traktori siirettyä korjattavaksi. Kesäkuussa tulee AKT ajama laki että täähän hommaan pitää olla liikenöinti lupa. Vaikka kyseisen homman tarkoitus ei ole tehdä bisnestä vaan pelkästään tarjota palvelua asiakkailleen.
Kysynkin onko siinä järkeä että isännät rupeaa riimuilla hinaamaan sitä halvaantunutta traktori pitkin yleisiä teitä muun liikenteen tukkona kuin että korjaamo hakisi sen omalla lavetilla korjattavaksi?
-
No haloo, ternimaattori2, kyllä taitaapi olla helpompi alkaa omaa taksia ajamaan kuin alkaa maanviljelijäksi. Kaikista luvista huolimatta. Eikä se ollut tarinan pointti, vaan se kuinka helevetin omaan napaansa tuijottava voi olla KOKOOMUSLAINEN MAATALOUSYRITTÄJÄ :o sitä ei tunnu huolettavan yhtään se että kuljetusalalla toimivia kolleegoja ajetaan kokoomuspuolueen johdolla nurkkaan. Ja helevetinmoista vauhtia. Se siitä solidaarisuudesta ;D ;D ;D "minunpa tukia ei leikata kuin kymmenen pinnaa tänä vuonna" ;D ;D ;D
Käyt kursin että saat pätevyyden viljeliäksi. Ostat sillä Mersun hinnalla peltoa. Eiköhän sillä jonkun 5-10 hehtaaria saa tukikelposta peltoa. jostain päin suomea varmaan enemmän. Eikun tukia nostamaan, ei tarvii lupia!
-
Taitaapi ternimaattori kahdennella elikkä toisella olla puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin: mitä ***** tekemistä akt:llä ja jollain kesäkuun lailla on keskenään? Jos ternimaattori toinen tarkoittaa EU:n direktiiviä mikä vaatii kuljettajalta ammattipätevyyden tietyillä kuljetuksilla= käytännössä kaikilta ammattiliikenteessä, niin se on kyllä ihan EU:n ikioma vouhotus. JA KIITOS KUULUU NIILLE JOTKA AJOI SUOMEN EU:N! Elikkä kokoomus etunenässä.
-
Taitaapi ternimaattori kahdennella elikkä toisella olla puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin: mitä ***** tekemistä akt:llä ja jollain kesäkuun lailla on keskenään? Jos ternimaattori toinen tarkoittaa EU:n direktiiviä mikä vaatii kuljettajalta ammattipätevyyden tietyillä kuljetuksilla= käytännössä kaikilta ammattiliikenteessä, niin se on kyllä ihan EU:n ikioma vouhotus. JA KIITOS KUULUU NIILLE JOTKA AJOI SUOMEN EU:N! Elikkä kokoomus etunenässä.
Tää liikennelupa vaatimus taitaa olla kyllä ihan kotoista perua. Se lähtee siitä että omistamaasi omaisuutta saat siirtää paikasyta A paikkaan B, mutta korjaamo ei saa siirtää konetta tilalta korjaamolle omalla kalustollaan ELLEI VILJELIÄ MYY SITÄ KONETTA ENSIN KORJAAMOLLE!
-
;D ;D ;D 10 pistettä AKT:lle jos tuommoisen lain ovat saaneet ajettua läpi ilman että kukaan ei ole vastustanut julkisesti, EI EDES KOKOOMUS ;D ;D Se ei auta sitten korjaamoyrittäjällä kun ostella pois kaikki rikkinäiset raktorit ja korjailla OMIAAN ;D ;D
-
me sosialidemokraatit ajattelemme niin jotta korjaamo varmasti pärjää korjaamisella ja on jopa viisasta keskittyä ydinliiketoimintaan ja kuten terminaattori tuolla jo antoikin ymmärtää on todella riskialtista päästää äärimmäsen nöyryytyksen kokenut isäntä ja tämän äärimmäistä vahingoniloa tunteva naapuri hinausköyden kanssa yleiselle tielle kun jo perusluonne on ilman aivoissa kuohuvaa tunnemyrskyäkin varsin minäkeskeinen joten tässä aukeaa paikka osaavalle kuljetusyrittäjälle jolla sitten palkkakuski ajaa tessin palkalla :) :) :) :) näin toimeentuloa jakaantuu useammalle ;) ;) ;) ;)
suurta ironiaa näen siinä jotta juurikin kuljetus-ala jolla tessi on unta vain suurimmalle osalle kuljettajista on pahoissa vaikeuksissa kun taas paperiteollisuus tuntus taas porskuttavan, miten tässä terminaattori näin on käymässä ;) ;D 8) :'(
-
Kuuleppa ternimaattori2, mitä tekemistä Suomen tilanteeseen jossa kokoomus ajaa/on ajanut kuljetusyrittäjät ja kuljettajat(suomalaiset) kuseen, on sillä että Ruotsi maksaa maataloustukea ja taksit eivät ole valtion erityissuojelussa :o Tai sillä että taksien tilauskeskus lähettää lähimmän taksin :o Tuo just sitä itseään: niin kauan kun itelle tipahtaa tilille armonpalat ja tuet, niin ei ole paskankaan väliä miten muille käy :o Mutta ternimaattori2: kyllä se vielä koittaa aika jolloin kisunpojilla aukeaa silmät ja alkaa mennä jakeluun minkä kokoomus + muut hallituspellet ovat saaneet aikaan ;D
No eikös maataloustukia leikata joka vuosi? taitaa tänäkin vuonna lähteä joku 10% tuista ja ensi vuodesta ei tietoa paljonko parhaimmilla tiloilla tukileikkuri on näitten uusien ymppien ja viherytämisien johdosta.
Eihän Valtio määrää sitä että pitää maitolitrasta maksaa 5€/litra tuottajalle tai viljatonnista 500€/tonni! Eikä valtio määrää sitäkään että et saa ruveta maanviljeliäksi, mutta jos minä laitan tuon mersuni katolle taksikyltin ja lähden torille etsimään asiakaita niin varti ja olen matkalla Sukevalle sinivalkoisella autolla. Siitä sinivalkeasta vilkuilla varustetusta autosta jossa lukee "POLIISI" kylessä on maksettu autovero.
Valtio määrää sille taksi yritäjälle mitä saa enintään veloittaa asiakasta. Voit sopia sen oikean taksikyydin hinnan samanlailla kuin siltä Abdulahlilta. Se taksi yrittäjä saa ajaa vaikka 100km kymmenellä eurolla, jos katsoo sen kannattavaksi, Mutta ei saa pyytää siitä matkasta 300 euroa, vaan enintään se 157,90 euroa näin arkipäivisin.
Kyllä siihen että rupeaa maanviljelijäksi löytyy aika paljon määräyksiä ja rajoituksia. Sama se, että onko se sidottu johonkin ympäristötukeen tai koulutuksen puutteeseen että saa tukia tai johon elintarvike määräykseen. Tai mitä kasvia saa edes viljellä esim. joku hamppu laji. Tämä Suomi on määräysten luvattu valtakunta.
-
Kuuleppa ternimaattori2, mitä tekemistä Suomen tilanteeseen jossa kokoomus ajaa/on ajanut kuljetusyrittäjät ja kuljettajat(suomalaiset) kuseen, on sillä että Ruotsi maksaa maataloustukea ja taksit eivät ole valtion erityissuojelussa :o Tai sillä että taksien tilauskeskus lähettää lähimmän taksin :o Tuo just sitä itseään: niin kauan kun itelle tipahtaa tilille armonpalat ja tuet, niin ei ole paskankaan väliä miten muille käy :o Mutta ternimaattori2: kyllä se vielä koittaa aika jolloin kisunpojilla aukeaa silmät ja alkaa mennä jakeluun minkä kokoomus + muut hallituspellet ovat saaneet aikaan ;D
No eikös maataloustukia leikata joka vuosi? taitaa tänäkin vuonna lähteä joku 10% tuista ja ensi vuodesta ei tietoa paljonko parhaimmilla tiloilla tukileikkuri on näitten uusien ymppien ja viherytämisien johdosta.
Eihän Valtio määrää sitä että pitää maitolitrasta maksaa 5€/litra tuottajalle tai viljatonnista 500€/tonni! Eikä valtio määrää sitäkään että et saa ruveta maanviljeliäksi, mutta jos minä laitan tuon mersuni katolle taksikyltin ja lähden torille etsimään asiakaita niin varti ja olen matkalla Sukevalle sinivalkoisella autolla. Siitä sinivalkeasta vilkuilla varustetusta autosta jossa lukee "POLIISI" kylessä on maksettu autovero.
Valtio määrää sille taksi yritäjälle mitä saa enintään veloittaa asiakasta. Voit sopia sen oikean taksikyydin hinnan samanlailla kuin siltä Abdulahlilta. Se taksi yrittäjä saa ajaa vaikka 100km kymmenellä eurolla, jos katsoo sen kannattavaksi, Mutta ei saa pyytää siitä matkasta 300 euroa, vaan enintään se 157,90 euroa näin arkipäivisin.
Kyllä siihen että rupeaa maanviljelijäksi löytyy aika paljon määräyksiä ja rajoituksia. Sama se, että onko se sidottu johonkin ympäristötukeen tai koulutuksen puutteeseen että saa tukia tai johon elintarvike määräykseen. Tai mitä kasvia saa edes viljellä esim. joku hamppu laji. Tämä Suomi on määräysten luvattu valtakunta.
Kuinkahan moni ajaa tuon enimmäistaksan alle? Arvelen ettei yksikään.
Eikös nuo maatalouden määräykset ole täytettävissä, kun taksiksi tyätyy hommata taksilupa ja sen saa ostamalla joltain jo olemassa olevalta taksiyrittäjältä jos nyt joku yleensä sattuu myymään.
Valtio teki lainsäätö ennätyksen nopeudessa kun yksi yrittäjä keksi että jos auto on rekisteröity kevyeksi kuorma-autoksi, niin ei tarvii taksi lupaa. Tämä porsaan reikä tukittiin ennätys ajassa taksiliiton vaatimuksesta.
-
me sosialidemokraatit ajattelemme niin jotta korjaamo varmasti pärjää korjaamisella ja on jopa viisasta keskittyä ydinliiketoimintaan ja kuten terminaattori tuolla jo antoikin ymmärtää on todella riskialtista päästää äärimmäsen nöyryytyksen kokenut isäntä ja tämän äärimmäistä vahingoniloa tunteva naapuri hinausköyden kanssa yleiselle tielle kun jo perusluonne on ilman aivoissa kuohuvaa tunnemyrskyäkin varsin minäkeskeinen joten tässä aukeaa paikka osaavalle kuljetusyrittäjälle jolla sitten palkkakuski ajaa tessin palkalla :) :) :) :) näin toimeentuloa jakaantuu useammalle ;) ;) ;) ;)
suurta ironiaa näen siinä jotta juurikin kuljetus-ala jolla tessi on unta vain suurimmalle osalle kuljettajista on pahoissa vaikeuksissa kun taas paperiteollisuus tuntus taas porskuttavan, miten tässä terminaattori näin on käymässä ;) ;D 8) :'(
Monessakohan lavetissa on varusteet sitä varten että moottori vikainen Valtra saadaan lavetille ilman sirkus temppuja pellolla?
automatiaan ei viellä ole ay-politrukit sotkeutuneet. Onhan maansiirtokärri markinoille tullut nyt kotimainenkin vaihtoehto halvimpaan hintaluokkaan. Perustuu siihen että mahdolisimman paljon hitsauksista tekee robotti ja suuriin sarjoihin.
-
me sosialidemokraatit ajattelemme niin jotta korjaamo varmasti pärjää korjaamisella ja on jopa viisasta keskittyä ydinliiketoimintaan ja kuten terminaattori tuolla jo antoikin ymmärtää on todella riskialtista päästää äärimmäsen nöyryytyksen kokenut isäntä ja tämän äärimmäistä vahingoniloa tunteva naapuri hinausköyden kanssa yleiselle tielle kun jo perusluonne on ilman aivoissa kuohuvaa tunnemyrskyäkin varsin minäkeskeinen joten tässä aukeaa paikka osaavalle kuljetusyrittäjälle jolla sitten palkkakuski ajaa tessin palkalla :) :) :) :) näin toimeentuloa jakaantuu useammalle ;) ;) ;) ;)
suurta ironiaa näen siinä jotta juurikin kuljetus-ala jolla tessi on unta vain suurimmalle osalle kuljettajista on pahoissa vaikeuksissa kun taas paperiteollisuus tuntus taas porskuttavan, miten tässä terminaattori näin on käymässä ;) ;D 8) :'(
Monessakohan lavetissa on varusteet sitä varten että moottori vikainen Valtra saadaan lavetille ilman sirkus temppuja pellolla?
automatiaan ei viellä ole ay-politrukit sotkeutuneet. Onhan maansiirtokärri markinoille tullut nyt kotimainenkin vaihtoehto halvimpaan hintaluokkaan. Perustuu siihen että mahdolisimman paljon hitsauksista tekee robotti ja suuriin sarjoihin.
montako lavettia ajetaan sinne pellolle hajonneen rakkorin viereen, puomi mukkaan....työväenliikkeen edustajat ei o syntyny peukalo keskellä kämmentä ;D ;D ;D ;D
-
Jos noin on, niin miksi he ajasivat sitä taksia halvemmalla, jos hintasääntely taksi alalla loppuisi?
Mitä yhden taksin yrittäjiä tunnen, niin ei se taksin ajaminen ole kultakaivos. Vaikka taksi kulkisi sen vajaa 100tkm vuoteen ja yrittäjä tekee 6 päiväistä työviikkoa ja 12-14 tunnin päiviä ja rengille loput ajot. Eipä se 30-40000 euroa verotettavata tuloa kovin isolta tunnu.
Se on 11€ tunnilta jos selviäisi pelkästään 12 tunnin päivillä ja saisi sen 40000€.
-
Jos noin on, niin miksi he ajasivat sitä taksia halvemmalla, jos hintasääntely taksi alalla loppuisi?
Mitä yhden taksin yrittäjiä tunnen, niin ei se taksin ajaminen ole kultakaivos. Vaikka taksi kulkisi sen vajaa 100tkm vuoteen ja yrittäjä tekee 6 päiväistä työviikkoa ja 12-14 tunnin päiviä ja rengille loput ajot. Eipä se 30-40000 euroa verotettavata tuloa kovin isolta tunnu.
Se on 11€ tunnilta jos selviäisi pelkästään 12 tunnin päivillä ja saisi sen 40000€.
No tuossa eräskin paikallinen taksi vaihtaa autoa 2 vuoden välein ja maksaa autoveron valtiolle ja on ihan laillinen taksi. Eli jos sillä hommalla ei tienaisi, niin kukaan ei vaihtaisi taksi autoa alle 3 vuoden.
-
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.
Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.
*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
-
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.
Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.
*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Niin ja eikös se olisi myös taksien etu että nämä Abdulahien taksitkin saataisiin toimimaan lakien ja asestusten mukaan ja veroja valtion kassaan?
-
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.
Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.
*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Lähipiirissä on yx maaseututaksi, jolla on renki ajossa aika usein viikonloppuisin. Isäntä viettää laatuaikaa kotona, yleensä ei ole ajokunnossa. Meinaan ku täällä ei varmaan oo ku KELAn ja kunnan ajoja viikolla ja viikonloppuisin jotain pientä, niin kyl täytyy olla hyvä bisnes! Ehkä mää vaan oon kateellinen, kun en ymmärrä sitä ansaintalogiikkaa.
-
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.
Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.
*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Lähipiirissä on yx maaseututaksi, jolla on renki ajossa aika usein viikonloppuisin. Isäntä viettää laatuaikaa kotona, yleensä ei ole ajokunnossa. Meinaan ku täällä ei varmaan oo ku KELAn ja kunnan ajoja viikolla ja viikonloppuisin jotain pientä, niin kyl täytyy olla hyvä bisnes! Ehkä mää vaan oon kateellinen, kun en ymmärrä sitä ansaintalogiikkaa.
Oot vain kateelinen. Mulle eräs taksi kuski neuvoi että kun sairastin selkääni ja kävelin nenä polvissa "sano lääkärille että kirjoittaa lapun ettet voi itse ajaa, niin kela maksaa kyydin." Aikoinaan kun vein akan yliopistoliseen sairaalaan lääkärin määräyksestä, niin kela maksoi mulle 50€ siitä huvista. Akka meni sitten ambulansilla alue sairaalaan minne on n.80 km vähemmän matkaa kuin sinne yliopistoliseen eli 40 km, niin se kyyti maksoi kelalle 250€.
-
Kukaan ei aja taksia alle enimmäistaksan, koska ei tarvitse. Kun alalle ei voi tulla kuin Taksiliiton luvalla ja määräämällä kiintiöllä, takseista on jatkuvasti pula ja kuljettajat voivat hinnoitella vapaasti ylärajaan asti. Ja hinnoittelevat myös ylärajaan asti. En täysin ymmärrä, miksi tätä monopolia pitäisi erityisesti puolustaa, ellei itse satu olemaan taksiyrittäjä.
Helsingissä on yksi taksifirma, joka ajattaa somaleilla loppuunajettuja VW Caddyja. Kuskit ovat osittain lähes kielitaidottomia ja navigaattorin käyttö on vaikeaa, kun ei tiedä, miten Lapinmäentie kirjoitetaan. Markkinataloudessa tällaiset yhtiöt ajaisivat halvemmalla kuin se, jonka kuljettajat sompailevat uusilla mersuilla ja univormuasuinen kuljettaja tulee avaamaan matkustajalle oven*. Suomessa ei. Siksipä tulee valikoitua, mihin taksiin astuu, silloin harvoin kuin on, mistä valita. Paitsi että eihän sitäkään voi valita, mihin autoon istahtaa silloinkaan, kun useampi auto sattuu tolpalta löytymään. Järjestyksessä on otettava. Mutta voi toki odottaa, että joku kiireisempi ottaa ne somalivankkurit.
*Milloin muuten olet viimeksi nähnyt Suomessa, että taksikuski nousee avaamaan oven? Saksassa aina, vaikka taksilla ajaminen maksaa vain puolet Suomen hinnoista.
Lähipiirissä on yx maaseututaksi, jolla on renki ajossa aika usein viikonloppuisin. Isäntä viettää laatuaikaa kotona, yleensä ei ole ajokunnossa. Meinaan ku täällä ei varmaan oo ku KELAn ja kunnan ajoja viikolla ja viikonloppuisin jotain pientä, niin kyl täytyy olla hyvä bisnes! Ehkä mää vaan oon kateellinen, kun en ymmärrä sitä ansaintalogiikkaa.
Aikoja sitten tultiin kapakasta kotiin taksilla Loimaalta . Kuski sano ettei huonompaa hommaa voi olla ku taksinajo viikonloppuisin . Mene ja tiedä , kyyti makso aika paljon ja kokoajan tuli keikka pyyntöö et , tidä sitte onko hyvää vai huonoo hommaa.....
Vanhuksille on taksikyyditys aivan välttämätön , Kuskit hoitaa vielä hienosti ne hommat , ainakin Koskella . :)