Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Tapani - 12.04.14 - klo:11:29
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Laita kuittiin että "Täytemaata".
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Mitä ihme degeneroitunutta vaikkua...
-
Ilmestyskirjassa jo ennakoitiin tämä ce merkintä ,kaikessa pitää olla rooman liiton merkki ,muuten sitä ei saa myydä.
Suomi ei enään pysty päättämään omista asioista vaan on vieraan vallan alla.
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Pitääks tuo merkki tosiaan leimata jokaiseen sorahiukkaseen :o
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Pitääks tuo merkki tosiaan leimata jokaiseen sorahiukkaseen :o
joo ???
-
niinhän kananmunissakin on jokaisessa leima! mutta tuoteselosteen kanssa tuleekin sitten jo tenkkapoo!
ihanaaa, kyllä kannatti tehdä vantastinen hankintaretki eu;hun. meidän virkamiähet jyräääääääää!
-
maanviljeliöiden pitäisi luoda virkamiehille joku CE merkintä systeemi. ilman sitä ei saisi toimia virkamiehenä!
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Nyt täytyy vähän oikaista mestarin sanomaa. Sertifioinnin piiriin ei kuulu esim. penkkasora, rakennuspaikalla jalostettava kiviaines, hiekoitussepeli tai sora joka on jalostettu muttei tule pysyvään rakenteeseen tai sen nimelliskoko on yli 90 mm. Myös kiviaineksen sertifiointiluokissa on eroa. AVCP-luokassa 2+ tarvitaan sertifiointiin ulkopuolinen tarkastaja. Luokassa 4 vastaa valmistaja itse CE-merkinnästä ja siihen liittyvistä tehtävistä.
Mutta senverran samaa mieltä olen että EU:n ja erityisesti Suomen ei kannattaisi tahallisesti tuhota kilpailukykyään turhalla byrokratialla. Koskee hyvin laajalti alaa kuin alaa.
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Nyt täytyy vähän oikaista mestarin sanomaa. Sertifioinnin piiriin ei kuulu esim. penkkasora, rakennuspaikalla jalostettava kiviaines, hiekoitussepeli tai sora joka on jalostettu muttei tule pysyvään rakenteeseen tai sen nimelliskoko on yli 90 mm. Myös kiviaineksen sertifiointiluokissa on eroa. AVCP-luokassa 2+ tarvitaan sertifiointiin ulkopuolinen tarkastaja. Luokassa 4 vastaa valmistaja itse CE-merkinnästä ja siihen liittyvistä tehtävistä.
Mutta senverran samaa mieltä olen että EU:n ja erityisesti Suomen ei kannattaisi tahallisesti tuhota kilpailukykyään turhalla byrokratialla. Koskee hyvin laajalti alaa kuin alaa.
En oo mestari, mutta seurannu tuota asiaa, kun naapuri tuskailee tuon asian kanssa. Se vaan totes tuon asian ohi mennen. Kaipa ne noissa tutkimuslabroissa tietää mitä pitää tutkia ja mistä.
-
1.7 2013 pitää myytävästäkin sorasta, sepelistä yms CE-merkintä. Testit maksaa jonkun verran. Ihanaa tää pilkun nussiminen.
Nyt täytyy vähän oikaista mestarin sanomaa. Sertifioinnin piiriin ei kuulu esim. penkkasora, rakennuspaikalla jalostettava kiviaines, hiekoitussepeli tai sora joka on jalostettu muttei tule pysyvään rakenteeseen tai sen nimelliskoko on yli 90 mm. Myös kiviaineksen sertifiointiluokissa on eroa. AVCP-luokassa 2+ tarvitaan sertifiointiin ulkopuolinen tarkastaja. Luokassa 4 vastaa valmistaja itse CE-merkinnästä ja siihen liittyvistä tehtävistä.
Mutta senverran samaa mieltä olen että EU:n ja erityisesti Suomen ei kannattaisi tahallisesti tuhota kilpailukykyään turhalla byrokratialla. Koskee hyvin laajalti alaa kuin alaa.
En oo mestari, mutta seurannu tuota asiaa, kun naapuri tuskailee tuon asian kanssa. Se vaan totes tuon asian ohi mennen. Kaipa ne noissa tutkimuslabroissa tietää mitä pitää tutkia ja mistä.
Mitenkään ei ollut tarkoitus kettuilla tuolla "Mestarilla" mutta nimesi alla nyt vaan lukee niin.
Saas nähdä saadaanko näillä sertifioinneilla kuriin paikalliset "Sorjoset" jotka ajaa näkämaasta tehdyn "murskeen" omasta montustaan ja käyvät hakemassa murskenäytteen Lemminkäisen kasasta. :o
-
mutta kun kattelee näitä uusia tieuria niin eipä paljon tunnu paranevan vaikka sorjoset poistuiskin paikoilta. on sen verta heittoja ja notkoja noissa pohjissa jo parissa vuodessa. mikä lie lemminkäisenkään laatu?
-
mutta kun kattelee näitä uusia tieuria niin eipä paljon tunnu paranevan vaikka sorjoset poistuiskin paikoilta. on sen verta heittoja ja notkoja noissa pohjissa jo parissa vuodessa. mikä lie lemminkäisenkään laatu?
Yksi kokeneempi miljoonien kilometrien automies sanoi, että urat ovat yksinomaan nykymuodin mukaisten kitkarenkaitten syytä, lamellit haukkaavat pikkukivet pois asfaltista. Ei ennen kuulemma ollut vastaavia uria, ja nastat eivät kuluta teitä, ne ovat nykyään niin keveitä.
En tiedä, onko kyseisessä näkemyksessä perää. Kovasti varma oli asiassaan.
-SS-
-
mutta kun kattelee näitä uusia tieuria niin eipä paljon tunnu paranevan vaikka sorjoset poistuiskin paikoilta. on sen verta heittoja ja notkoja noissa pohjissa jo parissa vuodessa. mikä lie lemminkäisenkään laatu?
Yksi kokeneempi miljoonien kilometrien automies sanoi, että urat ovat yksinomaan nykymuodin mukaisten kitkarenkaitten syytä, lamellit haukkaavat pikkukivet pois asfaltista. Ei ennen kuulemma ollut vastaavia uria, ja nastat eivät kuluta teitä, ne ovat nykyään niin keveitä.
En tiedä, onko kyseisessä näkemyksessä perää. Kovasti varma oli asiassaan.
-SS-
no jos ne urat syntyy kitkarenkaista, nii tienhän pitäiai olla vuodessa parissa puhki kun kesät ajetaan sitten kesärenkailla. ;D
Uriin suurin syy on lisääntynyt raskasliikenne joka nastarenkaitten yhteisvaikutuksen ansiosta saa tiet urille. Tähän kun lisätään se että yhdessä vaiheessa uuteen pintaan lisättiin mahdolisimman vähän uutta asfalttia vanhan rouhitun sekaan, niin saatiin aikaan teiden nopeampi uaantuminen.
-
mutta kun kattelee näitä uusia tieuria niin eipä paljon tunnu paranevan vaikka sorjoset poistuiskin paikoilta. on sen verta heittoja ja notkoja noissa pohjissa jo parissa vuodessa. mikä lie lemminkäisenkään laatu?
No jos asfaltissa käytettäs Sorjosen näkää niin sateella pinnoite valus notkopaikkoihin. Murskepäällysteisillä teillä tuo huomattiin pari-kolme kesää sitten. ;D
-
mutta kun kattelee näitä uusia tieuria niin eipä paljon tunnu paranevan vaikka sorjoset poistuiskin paikoilta. on sen verta heittoja ja notkoja noissa pohjissa jo parissa vuodessa. mikä lie lemminkäisenkään laatu?
No jos asfaltissa käytettäs Sorjosen näkää niin sateella pinnoite valus notkopaikkoihin. Murskepäällysteisillä teillä tuo huomattiin pari-kolme kesää sitten. ;D
Hiekka teille pitäisi ajaa soramursketta, missä ei ole hienoa kiviainbesta mukana. Sillä savikin on muodostunut peruskalliosta.
-
No ehkä se soramurske on tietyntasoisella tiellä hyvä, mutta enempi liikennöidyllä yksityistiellä ja valtiontiellä olis hyvä että pinta-aines olis sitoutuvaa sorttia. Pinnan liestyminen on noilla teillä harvoin ongelma jos tiessä on kallistukset kunnossa. Tuommoinen sitoutuva tavara vähentää pölynsidonnan tarvetta.
Ja ei se savi oikein sovi murskeen tekoon, kivituhka on hieman eri asia. Kivisestä moreenipenkastakin saattaa saada erinomaista mursketavaraa, ainakin 32mm ja karkeampana on sellaisessa tavarassa sitoutuvuus ja kantavuus sopiva metsäteille.
-
Karkeesta sorapenkasta saa todella hyvää kamaa. Sitten kun mennään tasolle sorjonen ettei soraa ole nimeksikään vaan "murskeeseen" menee puunjuurakot, multa, hiesu ja sitten räjäytellään muutama kivenlohkare sekaan niin onpa mielenkiintoinen koktaili.
-
jos tiessä on kantavuus ongelmia niin 51mm soramursketta tai 100 jakavaa, niin loppuu ongelmat.
-
no jos ne urat syntyy kitkarenkaista, nii tienhän pitäiai olla vuodessa parissa puhki kun kesät ajetaan sitten kesärenkailla. ;D
Uriin suurin syy on lisääntynyt raskasliikenne joka nastarenkaitten yhteisvaikutuksen ansiosta saa tiet urille. Tähän kun lisätään se että yhdessä vaiheessa uuteen pintaan lisättiin mahdolisimman vähän uutta asfalttia vanhan rouhitun sekaan, niin saatiin aikaan teiden nopeampi uaantuminen.
Höpöhöpö. Kesärenkaissa ei ole pitolamelleja eikä tarraavaa kumiseosta. Ihan yhtä höpöä on väittää ettei nastat syö asfalttia :D
-
mutta on se vaan hauskaa katella aina tiellä liikkuissa että kuin helekutin vr kansaa tämä onkaan. ei ole kuin yhdet parit renkaan jäljet suuntaansa. samaa uraa vaan ajetaan kuin sian salvaajat! ite tykkään ajella siellä sivussa kun asvaltti on paljon sileämpää kuin raiteissa. ainakin nyt!
-
Onks jollain valittamista mun tavarasta, häh?
-
Onks jollain valittamista mun tavarasta, häh?
;D ;D ;D
+
-
Kyse on oikeesta sorjosesta :D
Enkä tiedä sun tavarastasi enkä ole siitä kiinnostunut millään tavoin, mutta jos myymässäsi "murskeessa" on puunjuuret, multa ym. mukana niin monella saattaa olla valittamista. Jos sitä nimittäin kaupataan murskeena.
-
No eräs sorayrittäjä ajoi 100 jakavana kaikki seulanalus kivet, että onhan tuo ihan kohtuu tavaraa jos ne mullat, kannot ja kivet vain ajetaan murskasta läpi. ;D