Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: bdr-529 - 10.04.14 - klo:17:20
-
Kovasti käy Henna kuumana http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288675868693.html
-
Raha tulee rahan luokse, ei voi mittään ;D Kyllä ollaan aaseja jos tuo tulonsiirto porhoille annetaan tapahtua. Uusien autojen verotusta pitäisi kiristää, ja vieläpä oikein kunnollla. Ja ruoan verotusta alentaa tuntuvasti: silloin se kohdistuisi kaikkiin tasapuolisesti. Mutta eihän sellainen tässä kokoomuksen ja persekärpäs-demujen valtakunnassa tule koskaan tapahtumaan >:(
-
Kyllä se on uskottava! akoista ei ole edes PASKAHUUSIN VAHDIN APUHENKILÖKSI!
Demareitten vvm ministeri puhuu levottomia, vas.liit. edelinen liikenneministeri puhui levottomia ja nykyinen liikenneministeri vaikka kakosta onkin, niin puhuu kanssa ihan täyttä KAKOA!
-
huom. tallitytön oppimäärä/llä ministeriksi.
-
mutta sentäs kako!
-
Raha tulee rahan luokse, ei voi mittään ;D Kyllä ollaan aaseja jos tuo tulonsiirto porhoille annetaan tapahtua. Uusien autojen verotusta pitäisi kiristää, ja vieläpä oikein kunnollla. Ja ruoan verotusta alentaa tuntuvasti: silloin se kohdistuisi kaikkiin tasapuolisesti. Mutta eihän sellainen tässä kokoomuksen ja persekärpäs-demujen valtakunnassa tule koskaan tapahtumaan >:(
Jos uusien autojen verotusta kiristetään niin vanhojen hinta myös nousee. Tässähän on vain kyse lisärahan saamiseksi entisten lisäksi. Hankinnan verotuksen lieventäminen valuu osaksi autotehtaille koska nyt suomessa myytävien tehdashinta on alhainen kovan veron takia. Jos tiemaksuja tulee niin niiden pitäisi olla kovempia pohjoisessa, jossa vähemmän autoja, teiden ylläpidon takia. Työmatkaliikenne pitäisi olla lievemmin verotettua ja hupailureissut, so hesakuonan mökkireissut, kovalle verolle. Mitenkähän tuo gps-valvonta on sopusoinnussa tuon Euroopan Unionin tuomioistuimen teletunnistepäätöksen kanssa?
-
Raha tulee rahan luokse, ei voi mittään ;D Kyllä ollaan aaseja jos tuo tulonsiirto porhoille annetaan tapahtua. Uusien autojen verotusta pitäisi kiristää, ja vieläpä oikein kunnollla. Ja ruoan verotusta alentaa tuntuvasti: silloin se kohdistuisi kaikkiin tasapuolisesti. Mutta eihän sellainen tässä kokoomuksen ja persekärpäs-demujen valtakunnassa tule koskaan tapahtumaan >:(
Jos uusien autojen verotusta kiristetään niin vanhojen hinta myös nousee. Tässähän on vain kyse lisärahan saamiseksi entisten lisäksi. Hankinnan verotuksen lieventäminen valuu osaksi autotehtaille koska nyt suomessa myytävien tehdashinta on alhainen kovan veron takia. Jos tiemaksuja tulee niin niiden pitäisi olla kovempia pohjoisessa, jossa vähemmän autoja, teiden ylläpidon takia. Työmatkaliikenne pitäisi olla lievemmin verotettua ja hupailureissut, so hesakuonan mökkireissut, kovalle verolle. Mitenkähän tuo gps-valvonta on sopusoinnussa tuon Euroopan Unionin tuomioistuimen teletunnistepäätöksen kanssa?
ihmset pian huomaa kimppakyydin mahdollsuuden kilometriveron tullessa, terminaattorinki tenavat vaan yhdellä autolla kouluun ;D ;D ;D ;D sitte tippuu bensaveron kertymä ja taas on hennalla uus vero keksttävänä, tuskin ite mitään keksii mutta soittaa sussulle ja kysyy 8) 8) 8) 8)
-
Raha tulee rahan luokse, ei voi mittään ;D Kyllä ollaan aaseja jos tuo tulonsiirto porhoille annetaan tapahtua. Uusien autojen verotusta pitäisi kiristää, ja vieläpä oikein kunnollla. Ja ruoan verotusta alentaa tuntuvasti: silloin se kohdistuisi kaikkiin tasapuolisesti. Mutta eihän sellainen tässä kokoomuksen ja persekärpäs-demujen valtakunnassa tule koskaan tapahtumaan >:(
Jos uusien autojen verotusta kiristetään niin vanhojen hinta myös nousee. Tässähän on vain kyse lisärahan saamiseksi entisten lisäksi. Hankinnan verotuksen lieventäminen valuu osaksi autotehtaille koska nyt suomessa myytävien tehdashinta on alhainen kovan veron takia. Jos tiemaksuja tulee niin niiden pitäisi olla kovempia pohjoisessa, jossa vähemmän autoja, teiden ylläpidon takia. Työmatkaliikenne pitäisi olla lievemmin verotettua ja hupailureissut, so hesakuonan mökkireissut, kovalle verolle. Mitenkähän tuo gps-valvonta on sopusoinnussa tuon Euroopan Unionin tuomioistuimen teletunnistepäätöksen kanssa?
ihmset pian huomaa kimppakyydin mahdollsuuden kilometriveron tullessa, terminaattorinki tenavat vaan yhdellä autolla kouluun ;D ;D ;D ;D sitte tippuu bensaveron kertymä ja taas on hennalla uus vero keksttävänä, tuskin ite mitään keksii mutta soittaa sussulle ja kysyy 8) 8) 8) 8)
hinausköysien myynti räjähtää käsiin tuon seurauksena!
-
Raha tulee rahan luokse, ei voi mittään ;D Kyllä ollaan aaseja jos tuo tulonsiirto porhoille annetaan tapahtua. Uusien autojen verotusta pitäisi kiristää, ja vieläpä oikein kunnollla. Ja ruoan verotusta alentaa tuntuvasti: silloin se kohdistuisi kaikkiin tasapuolisesti. Mutta eihän sellainen tässä kokoomuksen ja persekärpäs-demujen valtakunnassa tule koskaan tapahtumaan >:(
Jos uusien autojen verotusta kiristetään niin vanhojen hinta myös nousee. Tässähän on vain kyse lisärahan saamiseksi entisten lisäksi. Hankinnan verotuksen lieventäminen valuu osaksi autotehtaille koska nyt suomessa myytävien tehdashinta on alhainen kovan veron takia. Jos tiemaksuja tulee niin niiden pitäisi olla kovempia pohjoisessa, jossa vähemmän autoja, teiden ylläpidon takia. Työmatkaliikenne pitäisi olla lievemmin verotettua ja hupailureissut, so hesakuonan mökkireissut, kovalle verolle. Mitenkähän tuo gps-valvonta on sopusoinnussa tuon Euroopan Unionin tuomioistuimen teletunnistepäätöksen kanssa?
ihmset pian huomaa kimppakyydin mahdollsuuden kilometriveron tullessa, terminaattorinki tenavat vaan yhdellä autolla kouluun ;D ;D ;D ;D sitte tippuu bensaveron kertymä ja taas on hennalla uus vero keksttävänä, tuskin ite mitään keksii mutta soittaa sussulle ja kysyy 8) 8) 8) 8)
hinausköysien myynti räjähtää käsiin tuon seurauksena!
Eikös se kilometrimaksu juokse aina, kun auto liikkuu eli hinattaessakin. :o
Ihme vekslaamista koko autoverotus, ja sitten se jää kumminkin näiltä ministereiltä toteuttamatta ja Luoja tietää minkälaisilla kuningasideoilla on seuraava liikenneministeri varustettu. Ja sitten väännetään taas..jos maajussi tekisi samalla lailla työnsä, niin siellä se miettis lehmän takana vetääkö ulos vai jättäskö siihen, kun vasikka jumittaa kesken poi´ituksen. Ja joka kerta homma kusis kintulle. ;D
-
Raha tulee rahan luokse, ei voi mittään ;D Kyllä ollaan aaseja jos tuo tulonsiirto porhoille annetaan tapahtua. Uusien autojen verotusta pitäisi kiristää, ja vieläpä oikein kunnollla. Ja ruoan verotusta alentaa tuntuvasti: silloin se kohdistuisi kaikkiin tasapuolisesti. Mutta eihän sellainen tässä kokoomuksen ja persekärpäs-demujen valtakunnassa tule koskaan tapahtumaan >:(
[/quote]
Jos uusien autojen verotusta kiristetään niin vanhojen hinta myös nousee. Tässähän on vain kyse lisärahan saamiseksi entisten lisäksi. Hankinnan verotuksen lieventäminen valuu osaksi autotehtaille koska nyt suomessa myytävien tehdashinta on alhainen kovan veron takia. Jos tiemaksuja tulee niin niiden pitäisi olla kovempia pohjoisessa, jossa vähemmän autoja, teiden ylläpidon takia. Työmatkaliikenne pitäisi olla lievemmin verotettua ja hupailureissut, so hesakuonan mökkireissut, kovalle verolle. Mitenkähän tuo gps-valvonta on sopusoinnussa tuon Euroopan Unionin tuomioistuimen teletunnistepäätöksen kanssa?
[/quote]ihmset pian huomaa kimppakyydin mahdollsuuden kilometriveron tullessa, terminaattorinki tenavat vaan yhdellä autolla kouluun ;D ;D ;D ;D sitte tippuu bensaveron kertymä ja taas on hennalla uus vero keksttävänä, tuskin ite mitään keksii mutta soittaa sussulle ja kysyy 8) 8) 8) 8)
[/quote]
hinausköysien myynti räjähtää käsiin tuon seurauksena!
[/quote]
Eikös se kilometrimaksu juokse aina, kun auto liikkuu eli hinattaessakin. :o
Ihme vekslaamista koko autoverotus, ja sitten se jää kumminkin näiltä ministereiltä toteuttamatta ja Luoja tietää minkälaisilla kuningasideoilla on seuraava liikenneministeri varustettu. Ja sitten väännetään taas..jos maajussi tekisi samalla lailla työnsä, niin siellä se miettis lehmän takana vetääkö ulos vai jättäskö siihen, kun vasikka jumittaa kesken poi´ituksen. Ja joka kerta homma kusis kintulle. ;D
[/quote]
Pitää kait siinä joku raja olla mistä verolaskutetaan! Aattele nyt kun autosi menee lavetilla korjaamolle, niin veromittari vain raksuttaa. :o
-
Ei tuossa lavetin kyydissä mitään, mutta entäs jos sinne jokin härpäke jää ja auto paalataan.Sitten unohdat tehdä poiston, niin koko ajan mittari raksuttaa, kun auto matkaa paalattuna Kiinan pojille muokattavaksi. ;D
-
Ei tuossa lavetin kyydissä mitään, mutta entäs jos sinne jokin härpäke jää ja auto paalataan.Sitten unohdat tehdä poiston, niin koko ajan mittari raksuttaa, kun auto matkaa paalattuna Kiinan pojille muokattavaksi. ;D
Tässä taas herää kysymys että pitäisikö sitten valtion tilittää veroa siitä autosta niille maille minkä läpi se matkaa kiinaan? ;D
-
Toki ostaisin mieluummin autoni halvalla kuin kalliilla ja sama koskee bensiiniäkin, mutta kun josain on verotuloja saatava ja autot ja polttoaineet ovat tuontitavaraa ja polttoainene palamine aiheuttaa ilmansaasteita, niin pakko kai autoiluakin on verottaa. Tämä on realiteetti, jonka kanssa on elettävä.
Kun kerran veroetaan, pitää enää vain päättää, miten.
Minusta kaksi vanhaa, koeteltua ja hyväksi havaittua veromuotoa n ylitse muiden.
Auton hankintahintaan sisältyvä autovero ja polttoiaineen hintaan sisältyvä polttoainevero / valmistevero / alv.
Molemmilla on helppo säädellä eli hillitä ja tarvittaessa piristääkin kulutusta. Autojen verottaminen on kansantaloudelle järkevää, koska se hillitsee uusien autojen tuontia. Uudet autot on masettava valuutalla ja ne työllistävät lähinnä aasialaisia. Sen sijaan vanhojen autojen pelityöt, korjaamiset, katsastamiset, maalaamiset, ruostesuojaamiset jne työllistävät kotimaassa. Kun uusiakin autoja kuitenin ostetaan, ne saadaan tänne verolandiaan halvemmalla tehdashinnalla kuin verotomiin maihoin. Esim. Toyota Avensiksen perusmalli maksaa Suomessa vain noin 1000 euroa enemmän kuin Saksassa. Saksalainen tilittää siis omalle verottajalleen vähemmän mutta japaniin enemmän kuin suomalaisasiakas.
Jos halutan kannustaa pienikulutuksisiin autoihin ja verottaa tien käytöstä kilometrien mukaan, niin on turha keksiä mitään polttoaineveroa monimutkaisempaa. Mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat. Mitä isokulutuksisempi auto on, sitä enemmän sillä ajaminen maksaa. Ja täällä käyvät ulkomaalaiset maksavat myös.
Kaikki muut veromuodot em. lisäksi ovat tehottomia kaikilla mahdollisissa mittareilla. Miksi ihmeessä joku haluaa tehdä asioita vaikeasti, kun ne voisi tehdä helpostikin.
Jos syrjäkyliä pitää erityisesti suosia ja huomioida, siihen on varmaan muitakin keinoja. Norjassa on ansiotuloverotuksessa erityinen syrjäseutuvähennys. Suomessa tosin todennäköisempi olisi pääkaupunkivähennys, sillä siellä raitiovaunujen ja metrojen ja talonmiespalveluiden ja aurattujen teiden keskellä, kaupan yläkerrassa, koulun naapurissa, asuminen on kuulemma niiiiiiiin kallista.
-
Ihan hyvä uudistuhan tuo olisi.
Jos ajaa vaikka 30tkm vuodessa joka tuskin tämänkään palstan jusseilta monelta täyttyy niin lasku on jotain 1k€/v.
Sen uuden mersun hinta laskisi yli 10k€ ja se kuluttaisikin paljon vähemmän.
Kyllähän suomen autokanta on antiikkista, japanilta pitäisi ottaa oppia 8)
-
Toki ostaisin mieluummin autoni halvalla kuin kalliilla ja sama koskee bensiiniäkin, mutta kun josain on verotuloja saatava ja autot ja polttoaineet ovat tuontitavaraa ja polttoainene palamine aiheuttaa ilmansaasteita, niin pakko kai autoiluakin on verottaa. Tämä on realiteetti, jonka kanssa on elettävä.
Kun kerran veroetaan, pitää enää vain päättää, miten.
Minusta kaksi vanhaa, koeteltua ja hyväksi havaittua veromuotoa n ylitse muiden.
Auton hankintahintaan sisältyvä autovero ja polttoiaineen hintaan sisältyvä polttoainevero / valmistevero / alv.
Molemmilla on helppo säädellä eli hillitä ja tarvittaessa piristääkin kulutusta. Autojen verottaminen on kansantaloudelle järkevää, koska se hillitsee uusien autojen tuontia. Uudet autot on masettava valuutalla ja ne työllistävät lähinnä aasialaisia. Sen sijaan vanhojen autojen pelityöt, korjaamiset, katsastamiset, maalaamiset, ruostesuojaamiset jne työllistävät kotimaassa. Kun uusiakin autoja kuitenin ostetaan, ne saadaan tänne verolandiaan halvemmalla tehdashinnalla kuin verotomiin maihoin. Esim. Toyota Avensiksen perusmalli maksaa Suomessa vain noin 1000 euroa enemmän kuin Saksassa. Saksalainen tilittää siis omalle verottajalleen vähemmän mutta japaniin enemmän kuin suomalaisasiakas.
Jos halutan kannustaa pienikulutuksisiin autoihin ja verottaa tien käytöstä kilometrien mukaan, niin on turha keksiä mitään polttoaineveroa monimutkaisempaa. Mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat. Mitä isokulutuksisempi auto on, sitä enemmän sillä ajaminen maksaa. Ja täällä käyvät ulkomaalaiset maksavat myös.
Kaikki muut veromuodot em. lisäksi ovat tehottomia kaikilla mahdollisissa mittareilla. Miksi ihmeessä joku haluaa tehdä asioita vaikeasti, kun ne voisi tehdä helpostikin.
Jos syrjäkyliä pitää erityisesti suosia ja huomioida, siihen on varmaan muitakin keinoja. Norjassa on ansiotuloverotuksessa erityinen syrjäseutuvähennys. Suomessa tosin todennäköisempi olisi pääkaupunkivähennys, sillä siellä raitiovaunujen ja metrojen ja talonmiespalveluiden ja aurattujen teiden keskellä, kaupan yläkerrassa, koulun naapurissa, asuminen on kuulemma niiiiiiiin kallista.
Minusta kaksi vanhaa, koeteltua ja hyväksi havaittua veromuotoa n ylitse muiden.
Auton hankintahintaan sisältyvä autovero ja polttoiaineen hintaan sisältyvä polttoainevero / valmistevero / alv.
mutta täälläkin kotimainen traktori haukutaan paskaksi jos melua on despeli enempi kuin ulkolaisessa, sitä ei börnautin partaalla oleva kestä niin miksi duunarin pitäisi jossain peltirummussa istua sen sijaan että nauttisi vaikka uuden bmw.n rauhallisesta äänmaailmasta :o :o :o :o
toisekseen uudet autot pakkaa olemaan turvallisia, yksi kolarissa loukkaantunut tulee ruokottoman kalliiksi yhteiskunnalle :-\ :-\ :-\ :-\
-
jaappanista olen ottanukkin mallia, toi 25 vuotias tojo se vaan uskollisesti kuskaa meikää paikasta toiseen ja pensa palaa! ihan kuin entisen hirohiton aikaan! en kyllä ymmärrä mikä autuus noi uutet autot olis kun kattelee miten niitä paapotaan! ja ite ei sitten tehä muuta kuin vaan ajetaan ja ajetaan ja ajetaan. hitto, kun sitä joutuu välillä passaamaankin niin arvostaa niitä vähiä kilometrejä joita säälien ajelee... ja taas valtio killittäää!
-
Jos suomessa olisi kuten japanissa, että yli 5v autot ovat verotuksen ansiosta lähinnä ongelmajätettä, niin tuskinpa niitä tarvisi paapoa että kestäisivät elinkaarensa loppuun.
Jotain kertoo suomalaisesta vaatimattomuudesta se, että täällä voidaan ylpeillä vanhoilla romuilla ajamisella.
-
Olisihan vielä yks vero jota nää ministerit ei oo hoksannu,--eli partavero---.
Kaikista yli kaksiviikkoisista parroista pitäisi maksaa kunnon vero.
Tämä jo 1600 luvulla ollut veromuoto uudelleen käyttöön !!!
-
Autot ja kiinteistöt, se näkyy olevan kakon linja verotuksessa :(
-
Toki ostaisin mieluummin autoni halvalla kuin kalliilla ja sama koskee bensiiniäkin, mutta kun josain on verotuloja saatava ja autot ja polttoaineet ovat tuontitavaraa ja polttoainene palamine aiheuttaa ilmansaasteita, niin pakko kai autoiluakin on verottaa. Tämä on realiteetti, jonka kanssa on elettävä.
Kun kerran veroetaan, pitää enää vain päättää, miten.
Minusta kaksi vanhaa, koeteltua ja hyväksi havaittua veromuotoa n ylitse muiden.
Auton hankintahintaan sisältyvä autovero ja polttoiaineen hintaan sisältyvä polttoainevero / valmistevero / alv.
Molemmilla on helppo säädellä eli hillitä ja tarvittaessa piristääkin kulutusta. Autojen verottaminen on kansantaloudelle järkevää, koska se hillitsee uusien autojen tuontia. Uudet autot on masettava valuutalla ja ne työllistävät lähinnä aasialaisia. Sen sijaan vanhojen autojen pelityöt, korjaamiset, katsastamiset, maalaamiset, ruostesuojaamiset jne työllistävät kotimaassa. Kun uusiakin autoja kuitenin ostetaan, ne saadaan tänne verolandiaan halvemmalla tehdashinnalla kuin verotomiin maihoin. Esim. Toyota Avensiksen perusmalli maksaa Suomessa vain noin 1000 euroa enemmän kuin Saksassa. Saksalainen tilittää siis omalle verottajalleen vähemmän mutta japaniin enemmän kuin suomalaisasiakas.
Jos halutan kannustaa pienikulutuksisiin autoihin ja verottaa tien käytöstä kilometrien mukaan, niin on turha keksiä mitään polttoaineveroa monimutkaisempaa. Mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat. Mitä isokulutuksisempi auto on, sitä enemmän sillä ajaminen maksaa. Ja täällä käyvät ulkomaalaiset maksavat myös.
Kaikki muut veromuodot em. lisäksi ovat tehottomia kaikilla mahdollisissa mittareilla. Miksi ihmeessä joku haluaa tehdä asioita vaikeasti, kun ne voisi tehdä helpostikin.
Jos syrjäkyliä pitää erityisesti suosia ja huomioida, siihen on varmaan muitakin keinoja. Norjassa on ansiotuloverotuksessa erityinen syrjäseutuvähennys. Suomessa tosin todennäköisempi olisi pääkaupunkivähennys, sillä siellä raitiovaunujen ja metrojen ja talonmiespalveluiden ja aurattujen teiden keskellä, kaupan yläkerrassa, koulun naapurissa, asuminen on kuulemma niiiiiiiin kallista.
Jos syrjäseudulla on töissä niin kyllä se elämä on huomattavasti halvempaa ja työmatkat on todistetusti pääkaupunkiseudulla pisimmät. Jos ei ole töissä niin sitten ei tarvitse missään käydäkään, ainakaan halvalla. Muuten ole suurinpiirtein samaa mieltä.
-
Pääkaupunki seudulla voisi autoilua rankasti verottaa tietulleilla ja samaa voisi muissakin isommissa kaupungeissa harkita! Pääkaupunki seudulta jos saisi puolet yksityis autoista pois, niin julkinen liikenne varmaan tuplais nopeutensa!
-
Olisihan vielä yks vero jota nää ministerit ei oo hoksannu,--eli partavero---.
Kaikista yli kaksiviikkoisista parroista pitäisi maksaa kunnon vero.
Tämä jo 1600 luvulla ollut veromuoto uudelleen käyttöön !!!
no jose ny per kele siitä parrasta ristin lykkäs. mieron tiellekö tästä pitäis parran takia. kyllä minusta olis kohtuus, jotta jos siloposkipojillen sitä veroa ;D
-
Pääkaupunki seudulla voisi autoilua rankasti verottaa tietulleilla ja samaa voisi muissakin isommissa kaupungeissa harkita! Pääkaupunki seudulta jos saisi puolet yksityis autoista pois, niin julkinen liikenne varmaan tuplais nopeutensa!
mitäs jos alettais käyttää vaan dieseliä mpö.n sijaan , tullimiehet pääsis tärkeinpiin hommiin, säliöautojen käyttö tehostuis ja terminaattorinkaan ei tarttis panna tenaville rahatukkoa mukaan kun kouluun lähtevät, farmarsäiliöllä vaan hetken käspumpulla nytkyttäis ;) ;D 8) ::)