Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Loannes - 04.04.14 - klo:21:42
-
Vääntyyhän se jatkokin näköjään ,tai siis kiertyy :-\ Eipä taida uskaltaa enää käyttää ..
-
ei taharo uskaltaa uutenakaa..
-
ei taharo uskaltaa uutenakaa..
Riippuu tietysti missä tuota käyttää ...Täytynee nyt ostaa hakkurille uusi nivelakseli :-[ :-X
-
Minä olen mieltänyt nuo sellaisiksi ruiskun, juontovinssin ja heinänpöyhimen käyttöön sopiviksi. Yksi meni lingossa kierteelle 65 hv:n koneella :-(
Tonniperällä voisi siis ajatella enintään 100 hv:n siirtämistä.
-
Minä olen mieltänyt nuo sellaisiksi ruiskun, juontovinssin ja heinänpöyhimen käyttöön sopiviksi. Yksi meni lingossa kierteelle 65 hv:n koneella :-(
Tonniperällä voisi siis ajatella enintään 100 hv:n siirtämistä.
Tuli laitettua tuo jatko kun hakkurin akselia tarvittiin viime kesänä tilapäisesti toiseen työkoneeseen ja menin lyhentämään akselin putket .
540 E olen pyörittänyt nyt kun haketin ..eipä tullut ennemmin ajateltua ,mutta onneksi ei tullut vahinkoa. :-[
-
ei vahinkoomuut kon tuo vai
-
ei taharo uskaltaa uutenakaa..
Riippuu tietysti missä tuota käyttää ...Täytynee nyt ostaa hakkurille uusi nivelakseli :-[ :-X
Vaihda siihen akseliin uudet putket niin ei koko akselia tartte uusia. Metritavarana siedettävän hintaistakin..
-
ei taharo uskaltaa uutenakaa..
Riippuu tietysti missä tuota käyttää ...Täytynee nyt ostaa hakkurille uusi nivelakseli :-[ :-X
Vaihda siihen akseliin uudet putket niin ei koko akselia tartte uusia. Metritavarana siedettävän hintaistakin..
kannaattaako paljoa akselia putkiakaan vaihdella. . esimerkkinnä . pyöriväntuotanto jyrsimen aksela . 45mm päillä . (ja on tautisen pitkä.) Bondioli . vastaa 2600 sarjan Waltershaissea. . maksaa 580€ +alv. .ilman joutavia välikäsiä. . . kestää tarjota 300hv.
-
ei taharo uskaltaa uutenakaa..
Riippuu tietysti missä tuota käyttää ...Täytynee nyt ostaa hakkurille uusi nivelakseli :-[ :-X
Vaihda siihen akseliin uudet putket niin ei koko akselia tartte uusia. Metritavarana siedettävän hintaistakin..
Halvemmaksi tulisi uusimalla putket ,mutta taidan nyt viimeinkin hankkia sellaisen jossa on ylikuormalevyt ja kun on onnekkaasti päästy 18v ilman vahinkoa .Alkuun olikin vain 80 ja 90 hv koneet ja nivelakseli on hieman hentoinen nykykoneelle
-
Vääntyyhän se jatkokin näköjään ,tai siis kiertyy :-\ Eipä taida uskaltaa enää käyttää ..
Tuohan on huono. Sehän pyörii 25% traktorin alkuperäistä tumppia jäljessä. ;D
-
ei taharo uskaltaa uutenakaa..
Riippuu tietysti missä tuota käyttää ...Täytynee nyt ostaa hakkurille uusi nivelakseli :-[ :-X
Vaihda siihen akseliin uudet putket niin ei koko akselia tartte uusia. Metritavarana siedettävän hintaistakin..
Halvemmaksi tulisi uusimalla putket ,mutta taidan nyt viimeinkin hankkia sellaisen jossa on ylikuormalevyt ja kun on onnekkaasti päästy 18v ilman vahinkoa .Alkuun olikin vain 80 ja 90 hv koneet ja nivelakseli on hieman hentoinen nykykoneelle
Mieluummin pulttikytkin... On halpa ja helppo vaihtaa uusi pultti jos osuu sitten joskus jotain kovempaa kohdalle kun voimanulosottoa käyttää. Levyt on yleensä kertakäyttöisiä. Savu kun nousee niin pitää levyt vaihtaa...
-
ja kun levy reakoi niin jo vahinko taskussa, ainakin lingossa.
-
Jatkoholkit on tehty samasta pehmoraudasta kuin klapikoneetkin. Pari isosta 6-uraisesta normaaliin 6-uraiseen olevaa muuntoholkkia tullut tuhottua vastaavasti kuin aloittajan kuvassa, 110hv ollut koneessa moottoritehoja.
-
Minkähän takia tuotakaan ei voi tehdä kunnon tavarasta vaan ihmisiä kustaan silmään myymällä paskaa?
Luulisihan näin 2010 luvulla, avaruusaikana löytyvän sellaiset materiaalit, että tuokin kilketti saadaan kestämään vaikka sen 300 hv ajaa läpi???
-
Minkähän takia tuotakaan ei voi tehdä kunnon tavarasta vaan ihmisiä kustaan silmään myymällä paskaa?
Luulisihan näin 2010 luvulla, avaruusaikana löytyvän sellaiset materiaalit, että tuokin kilketti saadaan kestämään vaikka sen 300 hv ajaa läpi???
Oiskohan ihan senkin vuoksi että tuo on tyhjätaskun ratkaisu liian lyhyelle nivelakselille ja toinen syy lienee että laakerirasitukset isompia voimia siirrettäessä siirtyy ihan päin sitä itteensä noita käytettäessä... 8)
-
Minkähän takia tuotakaan ei voi tehdä kunnon tavarasta vaan ihmisiä kustaan silmään myymällä paskaa?
Luulisihan näin 2010 luvulla, avaruusaikana löytyvän sellaiset materiaalit, että tuokin kilketti saadaan kestämään vaikka sen 300 hv ajaa läpi???
Oiskohan ihan senkin vuoksi että tuo on tyhjätaskun ratkaisu liian lyhyelle nivelakselille ja toinen syy lienee että laakerirasitukset isompia voimia siirrettäessä siirtyy ihan päin sitä itteensä noita käytettäessä... 8)
Jeps. Akselin vapaan pään pidentäminen, vielä pienellä välyksellä varustetulla (ja siksi yleensä hieman vinoon asettuvalla) tasapainottamattomalla jatkopalalla ei ole hyvä idea kuin kevyessä käytössä. Säteisväännöt ja värinät kasvavat turhaan. Reilulla kulmalla toimivan kuormitetun nivelakselin pituuden muuttuminen vääntää koneen jatkolla jatkettua akselinpäätä kovasti sivulle jos muotoputket luistavat kuorman alla vähänkään nihkeästi. Voima on helposti kaksinkertainen koneen valmistajan olettamaan nähden.
-
Minkähän takia tuotakaan ei voi tehdä kunnon tavarasta vaan ihmisiä kustaan silmään myymällä paskaa?
Luulisihan näin 2010 luvulla, avaruusaikana löytyvän sellaiset materiaalit, että tuokin kilketti saadaan kestämään vaikka sen 300 hv ajaa läpi???
Oiskohan ihan senkin vuoksi että tuo on tyhjätaskun ratkaisu liian lyhyelle nivelakselille ja toinen syy lienee että laakerirasitukset isompia voimia siirrettäessä siirtyy ihan päin sitä itteensä noita käytettäessä... 8)
Jeps. Akselin vapaan pään pidentäminen, vielä pienellä välyksellä varustetulla (ja siksi yleensä hieman vinoon asettuvalla) tasapainottamattomalla jatkopalalla ei ole hyvä idea kuin kevyessä käytössä. Säteisväännöt ja värinät kasvavat turhaan. Reilulla kulmalla toimivan kuormitetun nivelakselin pituuden muuttuminen vääntää koneen jatkolla jatkettua akselinpäätä kovasti sivulle jos muotoputket luistavat kuorman alla vähänkään nihkeästi. Voima on helposti kaksinkertainen koneen valmistajan olettamaan nähden.
Useissa työkoneissa akselin saa kyllä silmämääräisesti ihan suoraan ja se pysyy samassa asennossa käytön ajan .
Itselläni on käytössä 9 nivelakselilla varustettua työkonetta ,osassa on omat akselit ja osaan vaihdellaan akseleita . Ykkös tai kakkostraktorin vaihtaminen tuottaa myös sovitusongelmia nivelakseleihin riippuen siitä mitä työkonetta laitetaan milloinkin minkäkin perään. Nyt sattui vaan puuttumaan se sopiva akseli ;D
-
Jos noita laittais 60 peräkkäin ja propellin päähän. Sais melkein ilmaiseksi lietteensekoituspotkurin ???
-
Jos noita laittais 60 peräkkäin ja propellin päähän. Sais melkein ilmaiseksi lietteensekoituspotkurin ???
Ooppelöista saa kätevän karjaharjan . Ottaa etupyörät pois ja tilalle harjat esim lakaisukoneesta . Nostetaan pukkien päälle ja melkein valmi karjaharja .