Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Taral - 02.04.14 - klo:08:01

Otsikko: MF 6480
Kirjoitti: Taral - 02.04.14 - klo:08:01
Kertokaa nyt mulle viisaammat seuraavaa: Millä tohon koneeseen sais hieman vireyttä. Kone on mielestäni ihan hengetön alakierroksilla. Tietenkin tehoa lisäämällä jonkin optimoijan toimesta, mutta paljonko kyseiseen koneeseen voi lisätä, ettei jokin perä paukahda ym.

Konehan tietenkin kestää vaikka 400 hv ( Sisudiesel vm 12), mutta mutta mikä tulee seuraavaksi vastaan ???  Mitä muuta pitää ottaa huomioon ?? Jokin teistä on jo varmaankin virittänyt kyseistä vehjettä, joten millaisiin lukemiin on päädytty ? Jotkin tietenkin ehdottavat koko tr:n vaihtoa.... Se ei tule kyseeseen.....
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: Oksa - 02.04.14 - klo:08:06
mutta jospa se onkin ominaisuus eikä heikkous?   ei  kaikki ole tyhjäkäynnillä terävimmillään.     jotkin vaan kaipaa sitä kenkää että tapahtuu jotain.       ei ivekotkaan niitä alakiertävämpiä ole mutta kun oppii käyttään niin jopa melkein pärjää.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: Taral - 02.04.14 - klo:08:50
Kyllä se vaan on nuhanen vaikka painas kaasua kuinka...
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: lynx700500 - 02.04.14 - klo:09:58
Konehan on mallisarjan suurin eli. Varmaan perä ja vaihteisto mitotettu kestämään tämän vehkeen tehot. Dyna 6 vaihteistoa käytetään tosin reilusti yli 200hp koneissa. En tiedä on kaikissa samat hilut sisällä. Jotenkin en usko että 100hp ja 200 hp koneessa olis samat hilut. Jos lisäät sinne 30 hp niin varmaan vielä kestää. Suurempi lisäys tietää ongelmia?
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: zetor8045 - 02.04.14 - klo:15:43
Eikös tuossa ole nokka-akselilla saastekyhmyt jotka vaikuttaa juurikin alakierroksilla nuhaisuutena... Ne pois ja ohjelma koneeseen...
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: Taral - 02.04.14 - klo:16:52
Juu selvittelin tossa juuri tota nokka-akseli juttua. Tossa traktorissani on juuri tollaset kyhmyt nokka-akselilla  >:(. Kaikkea paskaa sitä tungetaan koneeseen ja maailma pelastuu... Ilmeisesti juuri toi alaväännön heikkous johtuu tosta egr kyhmyistä. Täytynee poistaa.

Mutta mutta alunperin mietin, että jos tohon traktoriin ohjelmoisi hiukan yli 200 hv ja newtoneita tonnin pintaan, mutta kestääköhän dyna 6 tollasta. Jos edellisistä teksteistä päättelee on ilmeisesti joissain dyna 6 omaavissa vehkeissä reippaastikkin yli 200 hv ja perät kestää, mutta onko kellään kokemusta ?

Tai esitetään asia toisin, onko kenelläkään tietoa onko traktorissani kestävämpi dyna 6, joka on tarkoitettu isompiin malleihin vai hiukan pienempi joka ei kestä tällaisia lukemia.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: lynx700500 - 03.04.14 - klo:06:22
painoltaan tuo on 1000 kiloa kevyempi kuin seuraava malli. Siitä voi päätellä jotain rakenteista. Varmasti kestää vaikka 250hp jonku aikaa. Mut itse jättäisin virittämisen muutamaan kymmeneen heppaan.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.04.14 - klo:06:28
Jos muuttaisi sen nitrolle tai ilokaasulle. Vois irrota 1000 heppaa, ois kiva täpinöidä naapurien "peittäessä kasvonsa myötähäpeästä"  ???
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: Tonniperä - 03.04.14 - klo:06:32
Kotiparturisetti maksaa halpahallissa kympin. Sillä säästää kotitaloudessa enemmän kuin MasseyViri-kaakaota juomalla.

Keritsemällä kuontalonsa myös Hankkijan lippalakki kiristää vähemmän ja päänsärky sekä yleinen tukaluus helpottaa. :)
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: jf - 03.04.14 - klo:06:39
Siis,jos ei muuta kuin alakierroksilla niin talla pohjaan,pääasiallinen syyhän tuohon alavireyteen on se että massikka ei tykkää siitä että siinä on sisukiisseli nokalla.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: - 03.04.14 - klo:07:33
Yli 300 hepan tappitehoja  dyna-6 ei kestäny. Varmaan jotain alle sen kannattaa koittaa... Ei ne saastekyhmyt kutoskonees pahasti alavääntöä vie. Paranee toki ilman, mutta mitään radikaalia ei kannata odottaa.
200hp ja 1000nm on aika jännä käyrä. Käytännös sinne tulee noin 250 hepan tappiteholla 1000nm väännöt. Oma t-161 penkitettiin egr poistettuna ja ltr ohjelmalla 261 tapilta ja 980nm koneelta.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: miller - 03.04.14 - klo:15:46
Kyllä niillä kyhmyjen poistolla nokka-akselalta on vain radikaali vaikutus kuutosmoottoriinkin.   . vielä enemmän neloseen.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.04.14 - klo:16:26
Yli 300 hepan tappitehoja  dyna-6 ei kestäny. Varmaan jotain alle sen kannattaa koittaa... Ei ne saastekyhmyt kutoskonees pahasti alavääntöä vie. Paranee toki ilman, mutta mitään radikaalia ei kannata odottaa.
200hp ja 1000nm on aika jännä käyrä. Käytännös sinne tulee noin 250 hepan tappiteholla 1000nm väännöt. Oma t-161 penkitettiin egr poistettuna ja ltr ohjelmalla 261 tapilta ja 980nm koneelta.

Mut voi olla, että se kestäisi jos sen virittäisi yli 400 heppaan  ??? Kannattaisiko kokeilla  ???

Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: - 03.04.14 - klo:16:33
Kyllä niillä kyhmyjen poistolla nokka-akselalta on vain radikaali vaikutus kuutosmoottoriinkin.   . vielä enemmän neloseen.

Njaa... Emmä kyllä mitään radikaalia huomannu. Neloses huomas kyllä hyvin. Tuli ännästäkin traktori, joka ei sammu joka suunnanvaihdos. 170 tapilta ja 714nm moottoris@1470rpm. Yli 150 hepan tappiteho 1500 ringin jälkeen...

Yli 300 hepan tappitehoja  dyna-6 ei kestäny. Varmaan jotain alle sen kannattaa koittaa... Ei ne saastekyhmyt kutoskonees pahasti alavääntöä vie. Paranee toki ilman, mutta mitään radikaalia ei kannata odottaa.
200hp ja 1000nm on aika jännä käyrä. Käytännös sinne tulee noin 250 hepan tappiteholla 1000nm väännöt. Oma t-161 penkitettiin egr poistettuna ja ltr ohjelmalla 261 tapilta ja 980nm koneelta.

Mut voi olla, että se kestäisi jos sen virittäisi yli 400 heppaan  ??? Kannattaisiko kokeilla  ???



Ei luojan kiitos ollu oma kone  :'(
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: Varjo79 - 03.04.14 - klo:16:36
Siis,jos ei muuta kuin alakierroksilla niin talla pohjaan,pääasiallinen syyhän tuohon alavireyteen on se että massikka ei tykkää siitä että siinä on sisukiisseli nokalla.
Niin siis ei tykkää kovasta väännöstä vai ::) Se kova alavääntö on myrkkyä voimansiirrolle siis varsinkin siellä alkupäässä laatikkoa. Kierroksilla kestää hiukan kepposempikin osa nyyttoneita. Mutta kait se on net saaste viritykset mitkä kiusaa. Mulla on sisukiukaan kanssa ollu hiukan toisemmoisia propleemia. Eli alakierros vääntöö/voimaa on mutta ylhäällä ei. Mutta saatiinpa tuo siedettäväksi viimein sentään.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: jaana30v - 03.04.14 - klo:16:44
Tier 3 casetkin on aika onnettomia alaväännöiltään, sammuu herkästi suuntaa vaihdettaessa. Vanha 7,5 litranen oli ihan eri luokkaa.
Otsikko: Vs: MF 6480
Kirjoitti: miller - 05.04.14 - klo:10:49
Tier 3 casetkin on aika onnettomia alaväännöiltään, sammuu herkästi suuntaa vaihdettaessa. Vanha 7,5 litranen oli ihan eri luokkaa.

. tokkopa vain tier3 caseakin vaivas kierrätykset.