Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: case845 - 19.03.14 - klo:22:17
-
Mikähän mahtaa olla syynä, koneessa uudet suuttimen ja syötöt suhteellisen pienellä, niin lykkää savua koko ajan kun ajaa kaasu pohjassa? Vai onko fiiatin ominaisuus?
-
Miks ajat kaasu pohjassa??
-
Mikähän mahtaa olla syynä, koneessa uudet suuttimen ja syötöt suhteellisen pienellä, niin lykkää savua koko ajan kun ajaa kaasu pohjassa? Vai onko fiiatin ominaisuus?
Ajoitus pielessä, pumppu sökö? Eihän siinä muuta syytä voi olla, jos turbo oikeaa kokoluokkaa ettei happi lopu.
Joo, tuo skänän viesti kyllä asiaa. Tiellä menee soppaa kovasti, pellollakin mikäli kaasupohjassa vedättää. Hieman hölläämällä soppaa säästyy 50% :)
Satakympin tankki riitti kiireessä kolme neljä tuntia, normiajossa lähes koko päivän...
-
ajoitusta olen itsekkin miettinyt. Eikä koneella nyt koko ajan ajeta kaasu pohjassa varsinkaan jos ajetaan pitempää matkaa. :) ja kone savuttaa vaikka kierroksia olis noin 2400rpm
-
jos ei ilmansuodatin ole tukos,niin sykloni liian pieni.siihen pitää vaihtaa isompi sykloni kun turbottaa,ahistaa muuten.
-
Niin jos tuon olet nyt turbottanut tai hiljan muuten hankkinut. Niin tarkista nyt ihmeessä että se saa sitä ilmaa. Rasittaa sitä fööniä jos ahistaa toisekseen karstottaa aikatavalla jos kovin kokoajan lakua puskee.
-
Kylmänä käynnisttäessä muutenki kone rökeltää kauan aikaa verrattuna muihin fiiatteihin. voisiko ajoituksella tässä olla osaa asiassa? Koneessa oli turbo ostettaessa ja kone ollut talossa jo ainakin 5 vuotta.
-
Tyhmä kysymys mutta onhan ne suuttimet saman kokoiset mitkä siellä oli ennenpään. Niin ja onhan ne avautumispaineet katottu oikeaksi?
-
Olisko väärät suutinkärjet? Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy,
Ja ko suutintyyppiin avautumispaineet väärät,
Vanhoista suutinkärjistä numerot ylös, tai
Alkuperäiset varaosanumerolla
-
Suuttimet ovat uudet huolto mies itse laittanut. En sitten muista tuliko samanlaiset kuin vanhat.
-
onko se scan-turbosarjalla tehty ja onko pakosarja oma vai turbon pakosarja?
-
Garretin turbo siellä on ja taitaa olla oma pakosarja. Ennen se ei savuuttanut juuri mitää mutta nykyään jo liikaa. >:(
-
juu,vaihda 130-90 pakosarja siihen niin muuttuu käytös huikeasti!ja ne suuttimien tarkistus.niihin laitetaan paljon 4-reikäsiä kärkiä kun turbotetaan.
-
Onko tuo ajoitus vaikea tarkistaa/säätää vai pitääkö viedä huolto miehelle? :D
-
Koita ajaa sillä ilman ilmansuodatinta ja koko koteloa,savuttaako? Ajoitus jos väärä,savu ei ole mustaa vaan sinistä.
-
Pitää huomenna kokeilla ;)
-
juu,vaihda 130-90 pakosarja siihen niin muuttuu käytös huikeasti!ja ne suuttimien tarkistus.niihin laitetaan paljon 4-reikäsiä kärkiä kun turbotetaan.
Passaako sataseen tuo pakosarja, kun kone eri? Satakymppiin sopii kyllä kun sama lohko kuin tuossa turbotetussa ts. 130-90:ssä, nimimerkillä vakiopakosarja hallilla :) HX35 just passeli turbo, ei ahista yläkierroksillakaan ihan pienestä :)
Näillä spekseillä koneessa voi olla mitä vaan vikaa, suuttimista hapenpuutteen kautta ajoitukseen. Jos kerran suuttimia on roplattu, niissähän se vika lienee. Ellei pumppuun koskettu ja suuttimet vaihtui, käytös muuttuu varmasti, jommin kummin.
-
Juu u kyllähän se niistä suuttimista aikatodennäköisesti johtuu. Jos suutintenvaihdon jälkeen heti alko. Tietysti jos siellä ilmanputsarissa on huoltomiehen trasselit tai rotanpesä ;) Vetääköse normaalisti vai paremmin tai huonommin?
-
käy se 130;pin pakosarja siihen,satakymppi vaan isompi poraus 5,9l.se muuttuu paljon paremmin reagoivaksi tuolla pakosarjalla,niinku vaihtas eri turbon!jos hyvän kokonen turbo,niin herää jo 1100-1200 kierroksella.omalla pakosarjalla missä se laippa vaan turboa varten,ei toimi oikeen kunnolla.
-
Fiiku taitaa lähteä takaisin huoltomiehelle saa katsoa missä vika piilee. ;)
-
jos työntää sinistä savua vielä lämpimänäki kun painat kaasua nii sit on turbo menossa