Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Aleksi888 - 15.03.14 - klo:23:34
-
Eli Jeep Cherokeen koukku on noin 60cm korkeudella tällähetkellä ja auto laillisesti korotettu.
Kuinka olette koukun laskemisen toteuttaneet?
Mikä on "laillista" ja täytyykö käydä hakemassa hyväksyntä katsastusasemalta, jos vaikka jotain sattuu, että vakuutus korvaa?
En ole löytänyt muuta ratkaisua kuin tehdä oma laskemis "adapteri" jonka voisi helposti irroittaa kun ei koukku tarvitse.
-
Jatka sitä parhaalla katsomallasi tavalla rautaa lisäämällä ja et kysele mistään katsastuskonttoreista mitään. Jos oot epävarma, niin anna jonkun kyläsepän tehdä se.
-
Jatka sitä parhaalla katsomallasi tavalla rautaa lisäämällä ja et kysele mistään katsastuskonttoreista mitään. Jos oot epävarma, niin anna jonkun kyläsepän tehdä se.
suurin pirtein noin se näkyy olevan toteutettu esim. sähkölaitosten unimogeissa joilla myös pikkukärryä vetävät.... jostain banaanitertusta vielä jos löydät ce merkin siihen niin hyvä tuloo ;D ;D ;D ;D
-
Teet vaan siististi ja jäkämemmin kuin alkuperäinen on niin menee läpi....
Äkkisestään tulis mieleen pokatut reitetyt latat jottei tarte hitsata.. menee varmaan inssiltä helpommin läpi kuin hitsatut mutta jos osaat hitsata niin tukevampi...
Juuri jatkoin itsellä Transporterterista kun oli taka kromin tiellä 8)
-
Mää tekisin pultatun version - saa sen sitten helpommin pois, kun se kumminkin jää johonkin kannon taakse. Vai oliks tää joku plingplingmaasturi ettei maastoon mennä ollenkaan? Eiku johan se aloituksessa olikin, että irroitettava on suunnitelmissa.
-
Mää tekisin pultatun version - saa sen sitten helpommin pois, kun se kumminkin jää johonkin kannon taakse. Vai oliks tää joku plingplingmaasturi ettei maastoon mennä ollenkaan? Eiku johan se aloituksessa olikin, että irroitettava on suunnitelmissa.
Tällä periaatteella?
(http://bilder.afterbuy.de/images/59892/3595_AHK_verstellbare_Hoehe_Gr.jpg)
http://www.ebay.de/itm/Anhaengerkupplung-mit-verstellbarer-Hoehe-Hoehenregelung-AHK-Traktor-Jeep-Qualitaet-/191101031342 (http://www.ebay.de/itm/Anhaengerkupplung-mit-verstellbarer-Hoehe-Hoehenregelung-AHK-Traktor-Jeep-Qualitaet-/191101031342)
-
Autoon rahat riittää just ja jus! poltoainetta saa vielä nippa nappa! MUTTA EN PERKELE OSTA CE HYVÄKSYTTYÄ KOUKKUA! :o
-
En ole itse löytänyt mitään valmista ratkaisua jolla saisi tiputettua koukkua 20-25cm. Mikään pieni säätövara ei auta tässä tapauksessa.
Ja sen täytyisi olla myös helposti irroitettavissa, koska autolla ajetaan myös maastossa.
-
Mää tekisin pultatun version - saa sen sitten helpommin pois, kun se kumminkin jää johonkin kannon taakse. Vai oliks tää joku plingplingmaasturi ettei maastoon mennä ollenkaan? Eiku johan se aloituksessa olikin, että irroitettava on suunnitelmissa.
Tällä periaatteella?
(http://bilder.afterbuy.de/images/59892/3595_AHK_verstellbare_Hoehe_Gr.jpg)
http://www.ebay.de/itm/Anhaengerkupplung-mit-verstellbarer-Hoehe-Hoehenregelung-AHK-Traktor-Jeep-Qualitaet-/191101031342 (http://www.ebay.de/itm/Anhaengerkupplung-mit-verstellbarer-Hoehe-Hoehenregelung-AHK-Traktor-Jeep-Qualitaet-/191101031342)
Tuleeko tuosta ajanmittaan nytkyefektiä. Aina noi tappiviritykset sellaisia. Tuskin mitään tarkkoja porauksia. Enpä tiiä.
-
Autoon rahat riittää just ja jus! poltoainetta saa vielä nippa nappa! MUTTA EN PERKELE OSTA CE HYVÄKSYTTYÄ KOUKKUA! :o
;D sää oot kerrankin ihan ytimessä
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
-
Eli Jeep Cherokeen koukku on noin 60cm korkeudella tällähetkellä ja auto laillisesti korotettu.
Kuinka olette koukun laskemisen toteuttaneet?
Mikä on "laillista" ja täytyykö käydä hakemassa hyväksyntä katsastusasemalta, jos vaikka jotain sattuu, että vakuutus korvaa?
En ole löytänyt muuta ratkaisua kuin tehdä oma laskemis "adapteri" jonka voisi helposti irroittaa kun ei koukku tarvitse.
Kyllä liikennevakuutus korvaa, ei siitä ole kahta sanaa. Jossain tilanteessa vakuutusyhtiö voi kylläkin käyttää regressiä eli hakea korvausta vahingon aiheuttajalta. Tosiasiassa nämä ovat aika harvinaisia tilanteita, mutta sakkoa voi tulla reilumman kautta, jos on aiheuttanut vahingon.
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Ainakin nämä nykyiset CE merkityt vetoaisat ovat mitälie huonekaluputkea, niin en ensinmäisenä lähtis tekemään viritelmiä, jotka lisäävät sivuttais vääntöä. Ainakin jos ajelee reiluilla ylikuormilla.
Ennemmin vetokoukkua alas.
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Tai laittaa aisan kumiletkusta, sit se taipuu oikeaan asentoon ???
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Näky olevan Agrikaatin aisassa sellainen korkeussäätö. Agrikaatti oli Agcon tekemä Viitalan alustalle?
http://www.agcopower.com/suomi/tuotteet/dieselgeneraattorit_ja_dieselpum/kuvagalleria/dieselgeneraattorikuvat/
http://www.peravaunutaloviitala.fi/
-
Laita korotuspalat siihen kärryynkin että asettuu samaan korkoon.
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Tai laittaa aisan kumiletkusta, sit se taipuu oikeaan asentoon ???
Kiviä takalaatikkoon ajaa saman asian ???
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Tai laittaa aisan kumiletkusta, sit se taipuu oikeaan asentoon ???
Kiviä takalaatikkoon ajaa saman asian ???
Oletko taas paiskonut kiviä
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Tai laittaa aisan kumiletkusta, sit se taipuu oikeaan asentoon ???
Kiviä takalaatikkoon ajaa saman asian ???
Oletko taas paiskonut kiviä
en . Et ole ollu nurkissa pöristelemässä
-
Mites jos siihen kärrynaissan semmonen mutkapala jolla se vetopää saadaan riittävälle korkeudelle. Ainakin sähkölaitoksen ukoilla oli moinen systeemi.
Ainakin nämä nykyiset CE merkityt vetoaisat ovat mitälie huonekaluputkea, niin en ensinmäisenä lähtis tekemään viritelmiä, jotka lisäävät sivuttais vääntöä. Ainakin jos ajelee reiluilla ylikuormilla.
Ennemmin vetokoukkua alas.
Kait se oli ihan tehtaalainen veto puomi. Tarkoitettu että sopii nuo matalammat kärryt maasto mannin perään.
-
Helpompi vaihtaa koko auto. Tosta tollanen
https://www.huutokaupat.com/fi/v/69504 (https://www.huutokaupat.com/fi/v/69504)
(https://www.huutokaupat.com/uploads/photos/69504/800/1286537.jpeg)
Tosta vetokoukku kaupoille, jos pirssi on liian kallis.
http://www.autoaccessoriesgarage.com/brand/Valley (http://www.autoaccessoriesgarage.com/brand/Valley)
http://www.vtowing.com/Default.aspx (http://www.vtowing.com/Default.aspx)