Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 08.03.14 - klo:10:26
-
Kävin eilen kokeilemassa Fendt 724ää
Porin valtralla.
Kokemus oli hieno. :-D
Eikun kauppaa tekemään . . .
-
Kävin eilen kokeilemassa Fendt 724ää
Porin valtralla.
Kokemus oli hieno. :-D
Eikun kauppaa tekemään . . .
MITÄ timpan massikka usko horjumas? HÄH.. ???
-
Onko ketään vaihtanu 7530, tuohon 724?
-
Kävin eilen kokeilemassa Fendt 724ää
Porin valtralla.
Kokemus oli hieno. :-D
Eikun kauppaa tekemään . . .
MITÄ timpan massikka usko horjumas? HÄH.. ???
Ei kun se haluais maistaa palan kakusta jossa jaetaan eturivin taivaspaikkoja. ;D
Fendtastista. 8)
-
Onko ketään vaihtanu 7530, tuohon 724?
Ainakin toisinpäin on vaihtunu, varmaan noinkin päin.
-
Kaikinpuolin mukava traktori tuo 7530. Tuosta jos meinaa parantaa, niin vaihtoehdot on vähissä. Siksi kysyin tuota.
-
Alkaa melko pahasti nyt kyllä usko horjumaan palstan massikka miehillä... :-\
-
Mitä noista suomessa huudetaan, 500-1000 tuntia sisään ajetut näyttävät olevan euroopassa alkaen 120 tonnin luokkaa alv0. 6210R peura irtoaa portaattomana about satasella alv0.
Kotimaan jälleenmyyjillä 120000 alv0 näyttää olevan esittely 6210R:n tarjoushinta (kaksoiskytkin), ja etukuormaajallinen 724 vajaa 142000 alv 0. Molemmat ilman etuvoimanottoa.
-
Onko ketään vaihtanu 7530, tuohon 724?
Mitä haluat tietää? Molemmista kokemusta.
-
Onko ketään vaihtanu 7530, tuohon 724?
Mitä haluat tietää? Molemmista kokemusta.
No vaikka plussat ja miinukset verrattuna jontikkaan ja paljonko on ajokokemusta.
-
100-150 tonnia sinne tai tänne :D
-
Kävin eilen kokeilemassa Fendt 724ää
Porin valtralla.
Kokemus oli hieno. :-D
Eikun kauppaa tekemään . . .
Onnittelut traktori valinnasta
-
Fendtastista!
Minulla vaihtu kans jd fenttiin. Loppukuusta pitäisi tulla.
-
Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930?
-
Raskas on fentti .Täällä päin kyllä näkee kasvustoista kenellä on fentti eleffantti. ;D
Siinä on painoa 2 tonnia enemmän kuin vastaavat muut merkit.
Jos on peltohommia ei herran tähden fenttiä.
-
Raskas on fentti .Täällä päin kyllä näkee kasvustoista kenellä on fentti eleffantti. ;D
Siinä on painoa 2 tonnia enemmän kuin vastaavat muut merkit.
Jos on peltohommia ei herran tähden fenttiä.
Eikös paino yleensä kerro järeästä rakenteesta. Ei sitten niin helposti niitä irtohampailla varustettuja hammaspyöriä ::) Tai katkenneita aksiloita. Tietenkin on myös mahdollista että on valittu liian iso traktori renkaisiin nähden ;D ;D ;D Jos kerran pellot tiivistyny.
-
Raskas on fentti .Täällä päin kyllä näkee kasvustoista kenellä on fentti eleffantti. ;D
Siinä on painoa 2 tonnia enemmän kuin vastaavat muut merkit.
Jos on peltohommia ei herran tähden fenttiä.
Noo ei se kyllä paljoa sen painavempi ole ja joissakin luokissa jopa kevyempi kuin samankokoiset luokassaan... Sä vaan luulet taas omias...
-
Kävin eilen kokeilemassa Fendt 724ää
Porin valtralla.
Kokemus oli hieno. :-D
Eikun kauppaa tekemään . . .
Olis muuten sitte varmaankin törmätty siellä valtulla, mutta oli mahatauti päällänsä :-[
-
Kävin eilen kokeilemassa Fendt 724ää
Porin valtralla.
Kokemus oli hieno. :-D
Eikun kauppaa tekemään . . .
Olis muuten sitte varmaankin törmätty siellä valtulla, mutta oli mahatauti päällänsä :-[
Sitä on ollu liikkeellä, vielä ei ole osunu ::)
-
Eipä tuommoisessa Fendtissä oikein muuta huonoa ole kuin hinta ja Suomen myynti- ja jälkimarkkinointi organisaatio ;)
-
Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930?
Voiko olla niin, että kukaan ei ole tällä saitilla ajanu töissänsä 800 ja 900-sarjalaisia, et onko suuri ero menohaluissa?
-
Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930?
Voiko olla niin, että kukaan ei ole tällä saitilla ajanu töissänsä 800 ja 900-sarjalaisia, et onko suuri ero menohaluissa?
On niissä eroa. Etujousitus on 900ssa ihan eri maata. Vois jopa kehua hyväksi. Jarrut on 900ssa tehokkaammat. Molemmat moottorit on tehokkaita ja vääntäviä, eli 927 ja 828 varmaan siinä suhteessa samalla viivalla. 800 saa etukuormaimen 900 ei.etukuormain ehkä parantas 800n pintakovaa ja rytkyttävää etujousitusta.ek 724 menee tiellä tasasemmin. 724n koppijouset lyö liian helposti pohjaan, vaatis varmaan lisävarusteena saatavan 3 pistejousituksen niinku 800 ja 900. Ainakaan 900n koppijouset ei pohjaa
-
Jousitus paranee kun sinne laittaa painoa keulaan.
Ja koppiin ehdottomasti ilmajousitus.
-
Onkos kellään kokemuksia miten tuo Fendtin 828 pärjää, ku vertaa 927 tai 930?
Voiko olla niin, että kukaan ei ole tällä saitilla ajanu töissänsä 800 ja 900-sarjalaisia, et onko suuri ero menohaluissa?
On niissä eroa. Etujousitus on 900ssa ihan eri maata. Vois jopa kehua hyväksi. Jarrut on 900ssa tehokkaammat. Molemmat moottorit on tehokkaita ja vääntäviä, eli 927 ja 828 varmaan siinä suhteessa samalla viivalla. 800 saa etukuormaimen 900 ei.etukuormain ehkä parantas 800n pintakovaa ja rytkyttävää etujousitusta.ek 724 menee tiellä tasasemmin. 724n koppijouset lyö liian helposti pohjaan, vaatis varmaan lisävarusteena saatavan 3 pistejousituksen niinku 800 ja 900. Ainakaan 900n koppijouset ei pohjaa
Ahaa 800 on etujousitus liian jäykkä jos ei ole mitään konetta/painoa keulalla. Suht etuusasti alkaa saada 08-10 vuoden 927-936 koneita ulkomailta 826-828 on viä kovassa hinnassa, ehkä urea vehkeet tuo niin paljo lisä hintaa, ilmeisesti mekaaniset jouset pohjaa 724? Ilmajousitetulla ohjaamolla ei varmaan tätä ongelmaa... Eikös 800 ja 900 oo aina ilmajousitteinen ohjaamo.
-
724 pitää olla sillä 3 piste ilmajousituksella. sitähän saa 2 piste mek tai ilmalla (edessä kumityynyt) tai 3 piste mek tai ilma.
800 ja 900 on aina 3 piste ilma. 828n akseli on sama kuin 724, mutta 828ssa on ajonvakautus sylinterit. ne tekee siitä kai jäykemmän ja semmosen rytkyttävän.
tuo 826+q85 on ollu pyketillä jo jonkin aikaa:
http://www.pykett-tractors.co.uk/tractors_temp.php?p0=detail&id=4634
-
724 pitää olla sillä 3 piste ilmajousituksella. sitähän saa 2 piste mek tai ilmalla (edessä kumityynyt) tai 3 piste mek tai ilma.
800 ja 900 on aina 3 piste ilma. 828n akseli on sama kuin 724, mutta 828ssa on ajonvakautus sylinterit. ne tekee siitä kai jäykemmän ja semmosen rytkyttävän.
tuo 826+q85 on ollu pyketillä jo jonkin aikaa:
http://www.pykett-tractors.co.uk/tractors_temp.php?p0=detail&id=4634
Jaa etuakseli on noissa sama eli sylinterien painetta pitäis saada pienemmäksi niin jahka jousitus pehmeys tulis kohorallensa. Hauskat nuo törmäyksenesto tuntosarvet mallia kuikka, ihan niin ku 7 deutzissakin.
-
En tiedä saako näitä fentin jousituksia säädettyä mutta omaan makuun etujousituksen ja koppijousituksen säädöt fentissä ehkä kovan laiset... Menee toi risukeulan etu kun tuntuu et paukuttaa koko keulaa vaikka vaan toinen ottaa iskua... Ilman 1350kg etu punttia olematon suorastaan...
Koppi jousituksesta odotin enempi mut eipä toi oo sen kummempi kuin deeren 2 piste hydraulinen...
Kyseessä siis 900.. HIenosti kyllä toimivat kiihdytellessä ja jarruttaessa ja tasasella tiellä mutta oikeasti rynkytyksessä tuntuu että ei ole inssit ihan hokasseet...
Ei ois muuten pahan hintanen noilla vermeillä ja äkkiä katotttuna siisti toi 800... Kun ei taho saaha illman kuormainta alle 120t€
Pitäs vaan oma sähkö lohko laittaa kuormaimelle että sillä oikeesti jottain kehtais tehä..
-
Arvasin että kyntäjä hehkuttaa jossain vaiheessa jd jousitusta. Ite en tykkää jonnun jousista,aivan liian löysä mun makuun, en tykkää yhtään ajaa tiellä jdllä jousituksen ja huonon ohjauksen takia. Fentin joistikki tosiaan huono. Onneksi profi malleissa on ravistustoiminto vivussa.
-
Arvasin että kyntäjä hehkuttaa jossain vaiheessa jd jousitusta. Ite en tykkää jonnun jousista,aivan liian löysä mun makuun, en tykkää yhtään ajaa tiellä jdllä jousituksen ja huonon ohjauksen takia. Fentin joistikki tosiaan huono. Onneksi profi malleissa on ravistustoiminto vivussa.
Minkälaisella jd:llä retku ajanu kun jousitus löysä? 20-sarjas hyttijouset huomattavasti vetelämmät kun 30-sarjas, itellä kokemusta jälkimmäisistä ja valtran mekaaniset hyttijouset, jd kulkee suurempia huojumatta ja etujousituskin joustaa, valtras hytti sellanen keinutes ja etujousitus tönkkö johtuen lyhkääsestä joustovarasta. Jd ohjaus vaatii totuttelua.