Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Marttila - 06.03.14 - klo:21:32
-
Iltaa raati.kävi niin että maansiirto kärrystä mikä on vanhasta kuorkista tehty,tippui täydellä kuormalla ulompi paripyörä irti.sillä ihanalla seurauksella että katkoi puolet pinnapulteista.nyt koittanut irroittaa jarrurumpua eikä perkeles millään mun opilla ja keinolla irtoo.taitaa olla rälläkkä irroitus ja yrittää pulttikehä säästää.kellään kokemuksia.paljonkohan mahtaa pulti ja uusi vanne kustantaa.8 pulttinen ja 22,5 :'(
-
Iltaa raati.kävi niin että maansiirto kärrystä mikä on vanhasta kuorkista tehty,tippui täydellä kuormalla ulompi paripyörä irti.sillä ihanalla seurauksella että katkoi puolet pinnapulteista.nyt koittanut irroittaa jarrurumpua eikä perkeles millään mun opilla ja keinolla irtoo.taitaa olla rälläkkä irroitus ja yrittää pulttikehä säästää.kellään kokemuksia.paljonkohan mahtaa pulti ja uusi vanne kustantaa.8 pulttinen ja 22,5 :'(
VASARAA JAPALJON , jos ei auta voit lämmittää mut ei liikaa . Melko varmastti rälläkkä irroitus .
-
putkitongiilla kii tai hitsaa rauta jarruaksilaan ja väännä jarruja aukipäin niin palio ku menee, sitte isua lekaa rummun kylykihin ja irti 8)
krhmn.. ja siis ei niimpalio että epäkeskomulukku menis ympäri..
-
Pilleillä lämmittää joka puolelta ja pulttikoneella upottaa irrotuspultteja samalla? Ainaki vielä lähteny mutta tietty vanhat on aina eriksee
-
Pilleillä lämmittää joka puolelta ja pulttikoneella upottaa irrotuspultteja samalla? Ainaki vielä lähteny mutta tietty vanhat on aina eriksee
ku on tosissansa kii niin ei taharo jengat kestää.. jos hilut ottaa kii ja ei liikun niin ei se sieltä tuu hajottamatta jotaki
-
Joo lämpöa saanut ja lekaa.niistä irroitus pultin reijistä mennyt ammoin näköjään jengat,
-
Aika hemmetin kovaa kiinni on. Punaiseks jostain melkein joutuu laittaan jos ei mitään järeitä ulosvetovehkeitä ole. Tai sitten tekee sellaisen.
Nää on niitä parhaita juttuja mistä oppii. Vituttaa niinkauan kun ei irto. Sitten kun irtoo niin sitä muistellaan esson paarissa vielä vuosikymmeniä.
-
Joo lämpöa saanut ja lekaa.niistä irroitus pultin reijistä mennyt ammoin näköjään jengat,
onko säätöhilu siinä aksilan pääs kii? jos jarrut ei oo käytös siinä pyöräs niin hilu leikata irti ja sitte pyöritellä aksilaa.. jos käytös niin koita säätää jos pelaa ja siis niin että jarru aukee..
-
ota jarruista säädöt löysälle ja laakerista irti.
-
Onko jarrut ollut käytössä, vai käyttämättä?
Jos ei epäkeskoa pyörittämällä rumpu irtoa, edellyttäen
Ettei jarrurumpu ole ruostunut napaan kiinni, helpointa on
Ottaa napoineen päivineen auki, laakerit auki, tuleepahan
Laakerien kuntakin samalla kattottua.
8- pulttinen. 22,5 " vanne? Voi olla hakusassa
Yks vaihtoehto on hakea purkamolta käytetty
Kuorkin perä ajokuntosilla renkailla, jos
Kärryn perä muutoinkin finaalissa.
Tosin jousipakkojen henkselien kanssa askaretta.......
-
Elikkäs vissiin vetävästä akselista kysymys? Mikä kone mahtaa olla kyseessä, purkutekniikka on noissa vanhemmissa vähemmän selkeää kun uusimmissa.
Lämpöä nuo yleensä vaatii, ja kärsivällisyyttä. Vanhan traderin rumpua joskus yritin irti, lämmitin ja lämmitin, ei vaan irronnut. Iltamyöhäsellä luovutin ja menin maaten, ajattelin että aamulla pienin paloiksi ja hommaan uuden.
Aamulla menin pajalle ja rumpu irtosi käsin vetämällä. Lämpölaajeneminen ja tässä tapauksessa kai lämpökutistuminen oli tehnyt tehtävänsä.
Lämmityksen jälkeen, kohteen sopivasti jäähdyttyä, öljysuihku irrotettavaan saumaan tekee ihmeitä. Sopiva lämpö notkistaa öljyn ja silloin se tunkeutuu joka paikkaan. Ajankohdan valinta on tarkka, liian kuuma polttaa/haihduttaa öljyn, kylmä ei anna mahdollisuutta tunkeutua syvemmälle.
Kaikki on irti saatu. Kaasupilli, kärsivällisyys, CRC ja öljy. Siinä se, nuo kun tekee oikein, lekaa tarvitaan hyvin vähän.
PS. tuohon kuumentamiseen ei sitten riitä mikään nestekaasutoho, tarvitsee happea pullosta mukaan ennen kuin lämmöt on riittävät. ;)
-
sullahan on se paska vanne ni kaikki pinnapultit poikki ja jos rengas on ehjä ja saat tarttumaan hitsaamalla pyöränpultin reijistä sen vanteen rumpuun ni sitte vaan kuorma päälle ja kaartelemaan... lähtee varmasti. ja venttiiltappi tietenkin taskuun kun yrität hitsata sitä vannetta rumpuun. tietenkään et hitsaa laipan reikien kohalta ;)
joskus ollu pelkät ruosteiset vanteet niin lujasti navassa että ei lämmöllä ei kuorma-automiesten linkkukoukuilla irti mutta ku kaks mutteria jättää paikolleen, räppää hiekkaa kyytin niin paljonko pysyy ja hetken kaartelee ni alkaa lonksotus kuulua takaklasista ;D ;D ;D ;D
-
Ovat kyllä yksiä teko v****ja nuo hommat :-[ Joskus nypänny rakvaattorilla mutta kaivurilla lähtee paremmin. Tietysti siinä sitte on pientä rikkoontumisen mahdollisuutta ilmassa! Tietysti ensin nuo lämmitykset yms konstit ensin.
-
Itse laitoin pullotunkin rungon ja jarrurummun väliin ja tunkkasin ja koputtelin lekalla, sain kehän irti ilman minkäänlaista hermojen menetystä :)
-
Isolla poravasaralla jyrryyttää jonkin aikaa niin kyllä lähtee !