Agronet

Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: heksa100 - 03.03.14 - klo:08:45

Otsikko: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: heksa100 - 03.03.14 - klo:08:45
 Alkanut tässä hieman ihmetyttää toi Delavalin toiminta, kun on viimeisen kuukauden, yrittänyt metsästää lypsimen keskuskappaleeseen pientä muoviosaa, joka päästää ilmaa lävitseen, siis ilmareikää, kuten meillä sanotaan (varaosanimestä en tiedä).
 Huoltomies on useamman kerran viikossa odottanut lähetystä, mutta eipä ole ollut yhdessäkään mukana. Nyt Helsingin pää väittää, että alihankkijalla on toimitusvaikeuksia. No perkele, jos yhden osan pienen muoviosan tekemiseen menee kuukausia, niin kannattais vaihtaa alihankkijaa.
 Nyt on kaikki hieman kolhiintuneetkin jo käytössä ja huoltomieskin toi varastostaan käytettyn rei´än, joten nyt pitää kohta itse tehdä puusta kyseistä osaa.
 Onks muilla näin vaikeaa saada Delavalin osia: meidän kommentti on aiemmin ollut, että kun me tilataan Delavalilta jotain, niin malmia aletaan vasta louhimaan tilauksen jälkeen, mutta nyt kommenttia saa muuttaa muotoon: aletaan öljyä poraamaan tilauksen jälkeen.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: antti-x - 03.03.14 - klo:08:54
Alkanut tässä hieman ihmetyttää toi Delavalin toiminta, kun on viimeisen kuukauden, yrittänyt metsästää lypsimen keskuskappaleeseen pientä muoviosaa, joka päästää ilmaa lävitseen, siis ilmareikää, kuten meillä sanotaan (varaosanimestä en tiedä).
 Huoltomies on useamman kerran viikossa odottanut lähetystä, mutta eipä ole ollut yhdessäkään mukana. Nyt Helsingin pää väittää, että alihankkijalla on toimitusvaikeuksia. No perkele, jos yhden osan pienen muoviosan tekemiseen menee kuukausia, niin kannattais vaihtaa alihankkijaa.
 Nyt on kaikki hieman kolhiintuneetkin jo käytössä ja huoltomieskin toi varastostaan käytettyn rei´än, joten nyt pitää kohta itse tehdä puusta kyseistä osaa.
 Onks muilla näin vaikeaa saada Delavalin osia: meidän kommentti on aiemmin ollut, että kun me tilataan Delavalilta jotain, niin malmia aletaan vasta louhimaan tilauksen jälkeen, mutta nyt kommenttia saa muuttaa muotoon: aletaan öljyä poraamaan tilauksen jälkeen.

Delavalin suurin heikkous (omalle kohdalle osuneet huoltomiehet ovat olleet ihan päteviä) on se, että ovat "järkeistäneet" logistiikkaansa Saksaan, eivätkä tunnu saavan sieltä mitään suomeen alle 2 viikon ellei sitten jollain helikopterirahdilla tulipalokiireessä...

Firman pätevä huoltomies (jolla on myös logistiikka-alan työkokemusta) ei myöskään voinut ymmärtää miten heidän firmansa voi logistiikan sössiä niin pahasti.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Maajullikka - 03.03.14 - klo:09:09
Ekaa kertaa sattu omalle kohtaa tuo Delavalin varaosien huono/hidas saatavuus kun piti korjata vanhan navetan lypsimiä ennen myyntiä.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: juissi.2 - 03.03.14 - klo:09:19
Kai jollain Suomessa olevalla huoltomiehellä selleinen osa. Muutamassa päivässä sellasen saapi.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: junttieinari - 03.03.14 - klo:09:27
Ei ole sattunut kiireellisiä tarpeita viimeaikoina, mutta kiireettömätkin on yleensä seuraavalle viikolle joutuneet.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: antti-x - 03.03.14 - klo:09:31
Siis sen verran pitää liennyttää että onhan sitä tavaraa jonkin verran suomessakin. Mutta esim. tyhjiöpumppujen huoltosarjoja tms. hiukan harvinaisempaa kulutusosaa ei tunnu ihan helposti saavan seuraavalle viikolle.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 03.03.14 - klo:09:35
No joo  ;) Osat kiertää alueen huoltomiehen autossa, mutta tälle laitaa aluetta ei tunnu tulevan asiaa ;D Ja ihan noiden osien takia en ole halukas tilaamaan huoltomiestä pihaan varta vasten (matka 100euroa) joten kiltisti odottelen, josko olis joskus täälläpäin ja käyn itte koukkaamas 8). tosin tuossa naapuri kunnassa kuulemma on kans lavalin huoltomies , mutta eihän se yhteiskunta sillä lailla pyöri, että lähimmältä huoltomieheltä vois osat ja huollot tilata 8)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: JD6630 - 03.03.14 - klo:10:06
Ei meillä vaan oo ollu ongelmia delavalin osien saatavuuden kanssa.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Timoteus - 03.03.14 - klo:10:46
Tarkoitatko heksa 100 tuota ilmansäätöventtiiliä, sitä pientä kirkasta muovisilmää joka on kumi holkin sisässä. Ja se tulee siihen isoon keskuskappaleeseen?

Kävin tarkistelemassa varastoa ja sieltä löytyisi uusia jokunen kappale!


Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: vms1 - 03.03.14 - klo:10:58
En tiedä että onko nää isäntä ja kalustokohtaisia asioita mutta Se kokemus mikä mulla on ko lafkaa kohtaan niin aika hyvin tulee osaa kun oikeasti tarttee. Tilausvaiheessa vaan kun muistaa muutaman asian eli ei käytä sanaa joskus vaan tilaa selkeesti heti meiningillä ja sitten ei yritä päästä halvalla vaan perjaatteella makso mitä makso. Tämä siis jos oikeasti osaa tarvitsee. Toki ittelläkin meinas palaa käpy kun yhden venttiilin toimitusaika oli viikon mutta selvittiin sen aikaa ja sitten vikakin paljastu aivan muualle.

ps. Nämäkin on niitä asioita mitä kannattaa ottaa huomioon jos suunnittelee käytettyjen osien asentamista. En tiedä aloittajan koneiden vuosimallia mutta mitä vanhempia sen todennäköisempää että tulee tilanteita että osia ei vaan ole ja joutuu soveltamaan.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: navettapiika - 03.03.14 - klo:11:56
Meillä jysähti moottori lypsykoneesta pari kuukautta sitten, kesken aamulypsyn tietysti. Soittelin ja muutamalla varmistuksella asia selvä, entinen ja uusissa puissa. Mutta ei hätää vieressä seinään jo kiinnnitettynä sacin isompi pumppu, pari vuotta vanha.  Teki tiukkaa puhelimen toisessa päässä, kun myönsi,ettei lavalin moottoria saada tilalle ennen puoltayötä sen verran kaukaa löyty. Siihen sitten totesin vain, että tuletko ite vai soitanko sacin huoltomiehen vaihtaan pumpun. Tuli muuten suhteellisen joutuin delavalinhuoltomies paikalla ja alta kahden tunnin pääsin jatkamaan lypsyä. ;)
Muuten on kyllä varaosia saanut ja huolto pelannut, nyt vain toinen merkki tieten otti hiukan kupoliin. Ja lasku on kyllä ollut veret seisauttava. ::)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Realisti - 03.03.14 - klo:12:37
Ei tule osia ei, pitää tietää missä lopettaneilla tiloilla seisoo vastaavia jouten. Laitteet vuosituhannen vaihteen kahta puolta.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Ärrpää - 03.03.14 - klo:13:45

 Viis vuotta sitten kiinni mätkityt tuppukylien agrimarketit nettisivulla vielä varaosan myyntipisteinä... Swea Werkeniltä lannanpoistovaraosien toimitusaika ehkä noin seitsemän viikkoa, nyt ne teetetään canadassa...
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Oksa - 03.03.14 - klo:14:18
ja tuota minen ymmärrä, tiloja lopetetaan kiihtyvällä vauhdilla mutta niissä käytössä olleita vanhoja mutta toimivia koneikkoja ei ole enää missään saatavilla edes rahalla!!!!      mikä helevetin musta aukko ne nielee?   ite tartteisin tyhjöpumpun alle sen pitkulaisen peltipöntön tyhjösäiliöksi kun entisen pää hapertunut rikki 35 vuodessa.  nyt korjattuna sikafleksillä mutta jossain vaiheessa kuulema nuo joutuu jopa puhistamaan.        en nyt sitten tiiä kuin monta vuotta tuo mahtaa kestää noinkin.             honasin tuossa että perkule viime lasiputkien tiivistehuollosta onkin lipsahtanu jo kymmenen vuotta, mutta eipä näytä millään lailla vaikuttavan laatuun.   alfa-laval on näköjään hyvää laatua.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Timon - 03.03.14 - klo:14:22
Mulla olisi sinkitty pönttö....
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 03.03.14 - klo:16:11
ja tuota minen ymmärrä, tiloja lopetetaan kiihtyvällä vauhdilla mutta niissä käytössä olleita vanhoja mutta toimivia koneikkoja ei ole enää missään saatavilla edes rahalla!!!!      mikä helevetin musta aukko ne nielee?   ite tartteisin tyhjöpumpun alle sen pitkulaisen peltipöntön tyhjösäiliöksi kun entisen pää hapertunut rikki 35 vuodessa.  nyt korjattuna sikafleksillä mutta jossain vaiheessa kuulema nuo joutuu jopa puhistamaan.        en nyt sitten tiiä kuin monta vuotta tuo mahtaa kestää noinkin.             honasin tuossa että perkule viime lasiputkien tiivistehuollosta onkin lipsahtanu jo kymmenen vuotta, mutta eipä näytä millään lailla vaikuttavan laatuun.   alfa-laval on näköjään hyvää laatua.

Blastig parringilla (vai mikä se nyt on) täälläkin on pöntön reijät korjattuna. Sitä en tiedä koska se vetää ittensä ruttuun kuin Kokis purkki. Alipaineenkin tuonne A-L pönttöön tekee nykyään SACCO  ;D Onneksi on A-L muovipallo jemmas, mutta onhan se älyttömän pieni :( Miten se muuten käyttäytyy, jos tuollaista pientä palloa alkaa käyttää? Käyttääkö noita joku  esimerkiksi VP 76:n kans ?
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: sjk - 03.03.14 - klo:16:32
ja tuota minen ymmärrä, tiloja lopetetaan kiihtyvällä vauhdilla mutta niissä käytössä olleita vanhoja mutta toimivia koneikkoja ei ole enää missään saatavilla edes rahalla!!!!      mikä helevetin musta aukko ne nielee?   ite tartteisin tyhjöpumpun alle sen pitkulaisen peltipöntön tyhjösäiliöksi kun entisen pää hapertunut rikki 35 vuodessa.  nyt korjattuna sikafleksillä mutta jossain vaiheessa kuulema nuo joutuu jopa puhistamaan.        en nyt sitten tiiä kuin monta vuotta tuo mahtaa kestää noinkin.             honasin tuossa että perkule viime lasiputkien tiivistehuollosta onkin lipsahtanu jo kymmenen vuotta, mutta eipä näytä millään lailla vaikuttavan laatuun.   alfa-laval on näköjään hyvää laatua.
Tee muoviputkesta paksuseinäisestä,sorvilla vaan päädyt sopivan kokoiseksi ja yksikö läpimeno siihen tarvittiin,tippaventtiilin voi myös laittaa.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: jupexx - 03.03.14 - klo:17:32
Oisko tuo kanavan sääntöjen vastaista jos tänne perustais navettakirppistopicin mihin vois listailla vanhoja varaosiksi kelpaavia mutta itelle hyödyttömiä navettaromuja?
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Wejjo - 03.03.14 - klo:17:36
Oisko tuo kanavan sääntöjen vastaista jos tänne perustais navettakirppistopicin mihin vois listailla vanhoja varaosiksi kelpaavia mutta itelle hyödyttömiä navettaromuja?

Löytyyhän niitä valmiiksi olemassaolevilta myyntipalstoilta :-)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Make - 03.03.14 - klo:21:13
Yleensä Lavalin osat tulee aikaäkkiä, kun niiden odotuksesta täällä Agronetissä mainitsee.  :o ::) ;D Muuten saattaa kriittistenkin osien tulo kestää useita kuukausia.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: navettapiika - 04.03.14 - klo:06:24
Oisko tuo kanavan sääntöjen vastaista jos tänne perustais navettakirppistopicin mihin vois listailla vanhoja varaosiksi kelpaavia mutta itelle hyödyttömiä navettaromuja?

Löytyyhän niitä valmiiksi olemassaolevilta myyntipalstoilta :-)
En tiedä onko näillä tunnearvoa noille lopettaneille kuinka paljon, mutta tuntuu, että siitä käytetystä härpäkkeestä pitää melkein uuden hinta maksaa. Jos hinta ja kunto ovat kohdillaan, niin silloin eivät kauaa siellä myyntipalstoilla vanhene. ;)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Tuumaaja - 04.03.14 - klo:09:31
No tietääkö joku paljonko uusi saccon 1000 pumppu maksaa? ;D
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 04.03.14 - klo:10:35
No tietääkö joku paljonko uusi saccon 1000 pumppu maksaa? ;D


Netistä löydettyä 2395,31euroa sis Alv 24% , muistaakseni vielä ilman sähkömoottoria ja tyhjösäiliötä. Pari kuukautta käytetty kokonaisuus näköjään 750eur + ALV ;)

Tosin pyynti on pyynti ja maksaa sitten hieman erisumman keltä sen ostaa (netti, huoltomies, karjatalousmyyjä jne) ehkä karkea veikkaus että -20% vois olla lähellä totuutta. Ja käytettyjä ja vähän käytettyjä löytyy jos sattuu ja hinta on mikä sattuu, joten ei kannata yleistää ;)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: heksa100 - 04.03.14 - klo:11:59
Timoteus: just sitä venttiiliä tarkoitan. Meillä sitä kutsutaan kärpäsen istumisventtiiliksi.
 Noita keskuskappaleita myydään edelleen eli kyllä noita osia varmasti kuluu, mutta Delavalin selitys osien saamattomuuteen on alihankkijan hitaus, ei heidän. Eikä mun kannata meidän huoltomiestä haukkua, sillä hän kyllä talonpihassakin on noita kysellyt puhelimitse ja sanonut, että olis kiire, mutta kun ei löydy.
 Kaikkihan Delavalin tuotteet on nykyään tilattava jostain keskusvarastosta, lukuun ottamatta huollon tarvitsemia pikkutilpehöörejä.
 Fiksuimmat huoltomiehet ovat kasanneet itselleen "perusvaraston" osista, joita alueelleen on myyty: meillä esim. viime kesänä meni lypsykoneen moottori sekä pumppu, mutta onneksi huoltomiehellä oli nuo omassa varastossaan, niin saatiin nopeasti lypsyt sujumaan.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 04.03.14 - klo:12:52
Timoteus: just sitä venttiiliä tarkoitan. Meillä sitä kutsutaan kärpäsen istumisventtiiliksi.
 Noita keskuskappaleita myydään edelleen eli kyllä noita osia varmasti kuluu, mutta Delavalin selitys osien saamattomuuteen on alihankkijan hitaus, ei heidän. Eikä mun kannata meidän huoltomiestä haukkua, sillä hän kyllä talonpihassakin on noita kysellyt puhelimitse ja sanonut, että olis kiire, mutta kun ei löydy.
 Kaikkihan Delavalin tuotteet on nykyään tilattava jostain keskusvarastosta, lukuun ottamatta huollon tarvitsemia pikkutilpehöörejä.
 Fiksuimmat huoltomiehet ovat kasanneet itselleen "perusvaraston" osista, joita alueelleen on myyty: meillä esim. viime kesänä meni lypsykoneen moottori sekä pumppu, mutta onneksi huoltomiehellä oli nuo omassa varastossaan, niin saatiin nopeasti lypsyt sujumaan.

Minkälaista varastoa agrimarketit muuten pitää lavalin osista? Tietysti noitakaan ei saa kuin virka-aikana, mutta joskus sekin riittää. Ittellä kokemusta muistaakseni ainakin maitopumpun pohjasta, jonka koukkasin agrista, koska huoltomies oli varattu toisella suuntaa aluetta.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: mah - 04.03.14 - klo:14:54
ja tuota minen ymmärrä, tiloja lopetetaan kiihtyvällä vauhdilla mutta niissä käytössä olleita vanhoja mutta toimivia koneikkoja ei ole enää missään saatavilla edes rahalla!!!!      mikä helevetin musta aukko ne nielee?   ite tartteisin tyhjöpumpun alle sen pitkulaisen peltipöntön tyhjösäiliöksi kun entisen pää hapertunut rikki 35 vuodessa.  nyt korjattuna sikafleksillä mutta jossain vaiheessa kuulema nuo joutuu jopa puhistamaan.        en nyt sitten tiiä kuin monta vuotta tuo mahtaa kestää noinkin.             honasin tuossa että perkule viime lasiputkien tiivistehuollosta onkin lipsahtanu jo kymmenen vuotta, mutta eipä näytä millään lailla vaikuttavan laatuun.   alfa-laval on näköjään hyvää laatua.

Blastig parringilla (vai mikä se nyt on) täälläkin on pöntön reijät korjattuna. Sitä en tiedä koska se vetää ittensä ruttuun kuin Kokis purkki. Alipaineenkin tuonne A-L pönttöön tekee nykyään SACCO  ;D Onneksi on A-L muovipallo jemmas, mutta onhan se älyttömän pieni :( Miten se muuten käyttäytyy, jos tuollaista pientä palloa alkaa käyttää? Käyttääkö noita joku  esimerkiksi VP 76:n kans ?
Minulla on joutavana -49 mallinen Strangkon tyhjösäiliö. Toimi myös niin pitkään kun muistan alfa-laval VP, oliko se 74 se pienempi, tyhjöpömpelinä. Alkuperäinen alfa-lavalpurkki taisi maatua kymmenessä vuodessa. Tuo Strangko on rosteria(?), olisiko jotain 20 litraa tilavuus, maalattu oranssilla alkujaan, maali on lohkeillut. :'(
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: BACKSPACE - 04.03.14 - klo:15:08
Jos ostaisi Motonetistä pakoputkia maitoputkiksi ja parrenerottajiksi  ??? Olisi helppo kantaa kun ovat keveitä, sitten niistä mutkapaloista voisi väännellä ihan mitä muotoja tahansa  ???
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 04.03.14 - klo:15:53
Jos ostaisi Motonetistä pakoputkia maitoputkiksi ja parrenerottajiksi  ??? Olisi helppo kantaa kun ovat keveitä, sitten niistä mutkapaloista voisi väännellä ihan mitä muotoja tahansa  ???

Näinpä, paitsi Bilteman putket on parempia tuohon tarkoitukseen. Saisko tästä mitenkään  aikaan väittelyä ;)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 04.03.14 - klo:18:15

En tiedä onko näillä tunnearvoa noille lopettaneille kuinka paljon, mutta tuntuu, että siitä käytetystä härpäkkeestä pitää melkein uuden hinta maksaa. Jos hinta ja kunto ovat kohdillaan, niin silloin eivät kauaa siellä myyntipalstoilla vanhene. ;)

Tuli tuos lypsyllä "sattumalta" kirjoituksesi mieleen ;) Miten ne sanat nyt  muistuukaan mieleen "tämä kone on ollut oikeastaan varalla, kiirettä pitää lypsyllä muutenkin" (= pientä vikaa mutta ei tiedetä mitä) "Huoltomiestä on turha vaivata, korjata voi ittekkin" (= säästää ja jättää se huolto tekemättä) . "tarkasti pidetty huolta " (= pölyt pyyhitty justiin päällisin puolin). Kyllä tämä tästä viat ehkä paikallistettu ja niitä osia odotellessa , vieläkään ei ole kiire ;D 

Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Oksa - 04.03.14 - klo:19:24
tuota muuten usein katellu noita lypsyvärkkejä, onko joku muu kalusto tehty yhtä varmoilla kertoimilla kuin nuo?   itellä on alkuperäisiä melkein kaikki muu paitsi tyhjöventtiili joka onkin nyt sitten vestvalin, vaihettu jo aika aikasessa vaiheessa ja sitä olen putsaillut vain noin kerta vuoteen.   tykyttäjät takoo edelleen ja niihin ei pahemmin ole tarvinna puuttua osien kanssa ja hanat ja venttiilit on tosiaan toimineet hyvin koko ajan.   ja tuntuu nuo tiivisteetkin olevan "ikuisia".
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: heksa100 - 04.03.14 - klo:22:45
Agrimarketissa ei noita tarvitsemiani muovihärppäkkeitä ole. Siellä pääasiassa on vesiventtiileitä, niiden korjaussarjoja, laiduntarvikkeita, erilaisia kytkyjä, nännikumeja ja öljyjä (ainakin noita muistikuvani mukaan löytyy ja ehkä muutakin pientavaraa)
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Realisti - 04.03.14 - klo:22:48
Mulla on vielä tuolla liiterissä koko sac:n 70-luvun lypsylaitteisto hetken ennen käytöstä pois jäämistä kunnostetulla pumpulla. Ei se kellekään kelpaa, menee romuun kunhan ensi kerran siistii paikkoja.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Timoteus - 05.03.14 - klo:00:26
Nykyään varaosien saatavuuden painopiste ja keskittyminen on siirtynyt enemmän ja enemmän varaosamyynnin, sekä huoltoteknikoiden sektorille.
Aina ei edes varaosistakaan löydy tiettyä osaa, joten sitten ainoaksi vaihtoehdoksi jää kääntyminen huollon apuun.
Tavallisissa myymälöissä löytyy vain jotakin yleistä kulutusosaa nykyisin.
Mutta täälläpäin on kyllä huolto pelannut kiitettävästi, joten apuja sekä osia on saannut sillon kuin on tarvinnut.

Kuinka akuutti tarve teillä heksa 100 on näille venttiileille?
Jos niitä ei mistään saa eikä löydy, niin voisin jonkun kappaleen toimittaa
ensi hätään.





Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Oksa - 05.03.14 - klo:08:28
tuo kyllä totta mutta nyt itellä on ton alva-lavalin kanssa se että agri ei osaa tilata maitopumpun pohjaa kun ei tiedä onko 1400 sama kuin 1200 vai miten se menikään kun manuaali ei enää näytä tota ja kukaan ei osaa kertoa!       tiskin molemmin puolin yhtä viisasta porukkaa ja siinä sitä ollaan.        joku vanha huoltomies kertoo kunhan saa kiinni.        varavara pohja on halki ja päästelee ilmaa jo maidon sekaan, joten pumppaa huonommin.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 05.03.14 - klo:09:13
tuota muuten usein katellu noita lypsyvärkkejä, onko joku muu kalusto tehty yhtä varmoilla kertoimilla kuin nuo?   itellä on alkuperäisiä melkein kaikki muu paitsi tyhjöventtiili joka onkin nyt sitten vestvalin, vaihettu jo aika aikasessa vaiheessa ja sitä olen putsaillut vain noin kerta vuoteen.   tykyttäjät takoo edelleen ja niihin ei pahemmin ole tarvinna puuttua osien kanssa ja hanat ja venttiilit on tosiaan toimineet hyvin koko ajan.   ja tuntuu nuo tiivisteetkin olevan "ikuisia".


Kirjoittanut: Oksa

 

tuo kyllä totta mutta nyt itellä on ton alva-lavalin kanssa se että agri ei osaa tilata maitopumpun pohjaa kun ei tiedä onko 1400 sama kuin 1200 vai miten se menikään kun manuaali ei enää näytä tota ja kukaan ei osaa kertoa!       tiskin molemmin puolin yhtä viisasta porukkaa ja siinä sitä ollaan.        joku vanha huoltomies kertoo kunhan saa kiinni.        varavara pohja on halki ja päästelee ilmaa jo maidon sekaan, joten pumppaa huonommin.

Ei kait nyt vaan käynyt klassinen . KOP KOP  :(



Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 05.03.14 - klo:09:17
eipä paljon nettikoneestakaan löydy lypsylaitteistoja.

Tonkkaposti ja Valman ilmoitustaulu sisältää kyllä enemmän lypsylaitteita, kuin nettikone. Ainakin syksymmällä näin oli. Niissä vaan huonona puolena, että ilmoitus ei päivity sen mukaan onko laite myyty vai myymätä. Siis ainakaan tonkkaposti ;) Hieman hävettää alkaa kysellä vaikka 3kk vanhasta ilmoituksesta vieläkö "millkkarit" on myimätä :(
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Tuumaaja - 05.03.14 - klo:09:55
No tietääkö joku paljonko uusi saccon 1000 pumppu maksaa? ;D


Netistä löydettyä 2395,31euroa sis Alv 24% , muistaakseni vielä ilman sähkömoottoria ja tyhjösäiliötä. Pari kuukautta käytetty kokonaisuus näköjään 750eur + ALV ;)

Tosin pyynti on pyynti ja maksaa sitten hieman erisumman keltä sen ostaa (netti, huoltomies, karjatalousmyyjä jne) ehkä karkea veikkaus että -20% vois olla lähellä totuutta. Ja käytettyjä ja vähän käytettyjä löytyy jos sattuu ja hinta on mikä sattuu, joten ei kannata yleistää ;)
Kyllä taas pörisee komiasti ;D
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Oksa - 05.03.14 - klo:19:57
mutta mulla ei mikkään muu kone ole käyny yli 30 vuotta noin huonolla hoidolla ja noin vähällä korjaamisella.  toi maitopumpun pohja on ollu rikki jo monta vuotta, nyt vaan neuvoja katteli syyksi johonkin jota ei sanonu!    ihme touhua!                 tarkastaa vain tarakastuksen ilosta ja mulle käyttäjälle sanoo mitä!
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 05.03.14 - klo:20:11
mutta mulla ei mikkään muu kone ole käyny yli 30 vuotta noin huonolla hoidolla ja noin vähällä korjaamisella.  toi maitopumpun pohja on ollu rikki jo monta vuotta, nyt vaan neuvoja katteli syyksi johonkin jota ei sanonu!    ihme touhua!                 tarkastaa vain tarakastuksen ilosta ja mulle käyttäjälle sanoo mitä!

Ahaa ... Mulla kyllä maitopumpun pohjan halkeaminen lopetti lypsyn siihen paikkaan. Tai siis sai jatkettua jollakin vanhalla, mutta silti kupli. Siitä syystä jouduin hakemaan agrista ja sen jälkeen vasta sain koneen pesuun. Kyllähän niistä toki osa pitkäikäisiäkin on. Vanhin nestetykytin oli varmaan 25v. Poistui käytöstä "ehjänä" sitten oli pari edelliselle huollolle uusittua (eli 2,5v vanhoja) jotka olivat tulleet tiensä päähän :( Ehkäpä se laatu on ennen ollut parempaa :o
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: Make - 05.03.14 - klo:20:26
Meilläkin on useampi toimimaton kirkkaansininen (eli uudempi) Lavalin nestetykytin. Sellainen vanha paskansininen kuitenkin pelaa erillislypsimessä vuodesta toiseen.
Täällä Agrin varaosissa eivät ole edes koskaan kuulleet mikä on lypsykone. Huoltomieheltä on kaikki osat hankittava. Aika kattava varasto on vuosien saatossa tullut itsellekin hankittua.
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: lypsyukko - 05.03.14 - klo:20:40
Meilläkin on useampi toimimaton kirkkaansininen (eli uudempi) Lavalin nestetykytin. Sellainen vanha paskansininen kuitenkin pelaa erillislypsimessä vuodesta toiseen.

Tuo mun vanhin oli musta, jota ei voinut edes säätää mitenkään (siis nopeutta). Mutta mitäs sitä turhia säätämään, kun kerran hyvin tykytteli ;D
Otsikko: Vs: Navetta koneiden varaosien tilalle saamisen vaikeus.
Kirjoitti: nissan - 05.03.14 - klo:21:21
Paljonkohan maksais de fatalin merkkinen kortonki,meinaan on sen merkin kumi osat hinnoissa ;D