Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Suklaamonni - 02.03.14 - klo:14:27
-
Tuolla rahti-topicissa jo vähän sivuttiinkin mutta ajattelin tehdä uuden aiheen tästä.
Eli onko jollain jo kokemusta tästä? Rahdit ym. asiat kiinnostaisi. Pitäs ostaa traktori, ja kurssi ois suotuista. 30k€ on jo n. 41k usd, luulis jäävän rahti- ja karkkirahaa pian jo..
Tosin melko pikaisen tutkailun jälkeen käytetyt traktorit on jenkeissä melko hinnoissaan, taitaa saada euroopasta huokeemmin jo...
-
Tosta etsintäkoneeseen
http://www.tractorhouse.com/list/list.aspx (http://www.tractorhouse.com/list/list.aspx)
Taalat pystyy muuntamaan euroiksi valikosta
-
Juu tuli selailtua siellä ja esim. halvin JD 7920 maksaa 87500 usd eli n. 63 300€, taitaa saada eu:sta yhtä halvalla ja ilman sirkkelirenkaitakin :)
-
Jos mahtuu konttiin niin 1500-2000€. Kansipaikat vähintäänkin tuplaten. Jenkkilässä maarahti noin dollari/maili, joita isossa maassa tulee äkkiä tuhat. Kone pitäisi löytää itärannikolta. Jos tarkkaa hintaa haluat niin googleta Rays Automotive, suomalainen kaveri joka etsii, ostaa ja laivaa autoja ja koneita suomeen.
-
Miten tullimaksut koneiden ja autojen tuonnissa Yhdysvalloista muodostuvat?
-
Miten tullimaksut koneiden ja autojen tuonnissa Yhdysvalloista muodostuvat?
Äkkiseltään TARICin sivuilta katsottuna käytetyillä traktoreilla 0%. Yli 2,5l koneilta autojen osalta tulli 10%. En mene varmaksi vannomaan, on sen vertta kamalat sivut että :D
-
Tullia menee jos kone tai auto tulee työkäyttöön eli sillä ansaitaan rahaa. Joku prosentti se pitäisi olla koneen ostohinnasta mutta käytännössä tullimies vetäisee jonkun hinnan hatusta. Jos selkeästi harrastelaite niin tullivapaa.
-
Tulli (10% ostohinnasta ja rahdista) menee KAIKISTA tuotteista joidenka arvo on enemmän ku muutama kymppi.
Eli siis kaikista koneista, partakoneista dumppereihin. Myös elektroniikasta, varaosista, ihan kaikesta.
Mistä poniriisseli on tuollasen keksiny että laitteen käytöllä olisi jotain merkitystä...?
-
Tulli (10% ostohinnasta ja rahdista) menee KAIKISTA tuotteista joidenka arvo on enemmän ku muutama kymppi.
Eli siis kaikista koneista, partakoneista dumppereihin. Myös elektroniikasta, varaosista, ihan kaikesta.
Mistä poniriisseli on tuollasen keksiny että laitteen käytöllä olisi jotain merkitystä...?
esim kuorma-autosta menee 22% jos tavarankuljetusta ja 10% jos pääsääntoisesti henkilökuljetusta.
-
Tulli (10% ostohinnasta ja rahdista) menee KAIKISTA tuotteista joidenka arvo on enemmän ku muutama kymppi.
Eli siis kaikista koneista, partakoneista dumppereihin. Myös elektroniikasta, varaosista, ihan kaikesta.
Toi 10% on on ihan höpöä.
-
Tulli (10% ostohinnasta ja rahdista) menee KAIKISTA tuotteista joidenka arvo on enemmän ku muutama kymppi.
Eli siis kaikista koneista, partakoneista dumppereihin. Myös elektroniikasta, varaosista, ihan kaikesta.
Mistä poniriisseli on tuollasen keksiny että laitteen käytöllä olisi jotain merkitystä...?
Ei kyllä pidä paikkaansa. Ainakaan maatalouskoneiden varaosista ei tullia peritä, viime kesänä tilasin jenkeistä puimurin osia ja tullia ei lisätty euroakaan. ALV kyllä piti maksaa.
Eikä ollut mikään vahinko, keskustelin tullivirkailijan kanssa asiasta.
-
Tulli (10% ostohinnasta ja rahdista) menee KAIKISTA tuotteista joidenka arvo on enemmän ku muutama kymppi.
Eli siis kaikista koneista, partakoneista dumppereihin. Myös elektroniikasta, varaosista, ihan kaikesta.
Mistä poniriisseli on tuollasen keksiny että laitteen käytöllä olisi jotain merkitystä...?
Ei kyllä pidä paikkaansa. Ainakaan maatalouskoneiden varaosista ei tullia peritä, viime kesänä tilasin jenkeistä puimurin osia ja tullia ei lisätty euroakaan. ALV kyllä piti maksaa.
Eikä ollut mikään vahinko, keskustelin tullivirkailijan kanssa asiasta.
Taricin tietokannasta poimittua
- Tuonti: Kolmansien maiden tulli (01-01-1999 - ) : 0%
Maantieteelinen alue: Amerikan yhdysvallat - US
tavarakoodi: 8701903900 <-- Tällä numerolla löytyy siis yli 90 kw traktorit ja tuosta jaksosta kaivelemalla ajoneuvot.
XVII JAKSO KULKUNEUVOT, ILMA-ALUKSET JA ALUKSET SEKÄ NIIHIN RINNASTETTAVAT KULJETUSVARUSTEET
87 RYHMÄ KULJETUSVÄLINEET JA KULKUNEUVOT, MUUT KUIN RAUTATIEN TAI RAITIOTIEN LIIKKUVAAN KALUSTOON KUULUVAT, SEKÄ NIIDEN OSAT JA TARVIKKEET
8701
Traktorit, muut kuin nimikkeeseen 8709 kuuluvat
8701 10
- yksiakseliset puutarhatraktorit ("pedestrian controlled tractors")
8701 20
- maantiekuljetuksiin tarkoitetut puoliperävaunujen vetotraktorit
8701 30
- telaketjutraktorit
8701 90
- muut
- - maataloustraktorit (muut kuin yksiakseliset puutarhatraktorit) ja metsätraktorit, pyörillä varustetut
- - - uudet traktorit, joiden moottorin teho on
8701 90 39
- - - - suurempi kuin 90 kW
-
Tulli (10% ostohinnasta ja rahdista) menee KAIKISTA tuotteista joidenka arvo on enemmän ku muutama kymppi.
Eli siis kaikista koneista, partakoneista dumppereihin. Myös elektroniikasta, varaosista, ihan kaikesta.
Mistä poniriisseli on tuollasen keksiny että laitteen käytöllä olisi jotain merkitystä...?
Omasta kokemuksesta ja kaapissa olevasta tullipäätöksestä luin. Harraste/museokäyttö, ei tullimaksua.
-
USA-tulli on maataistelukoneissa ja niiden osissa käsittääkseni pyöree 0 %, ainakin oli pari vuotta sitten vielä, alvin joutuu kyllä "ottaamaan huomioon"
-
Tosin melko pikaisen tutkailun jälkeen käytetyt traktorit on jenkeissä melko hinnoissaan, taitaa saada euroopasta huokeemmin jo...
Arvon osalta kannatta huomioida että keskimääräisiä jenkkitraktoreita ei saa kilpiin puuttuvien hyväksyntäkoodien vuoksi eikä usa-markkinoiden työkoneissa välttämättä ole CE-merkintöjä. Tuollaisten koneiden arvo suomeen tuotuna ei välttämättä ole kovin kummoinen.
http://www.koneviesti.fi/lehti/kv17/artikkelikoosteet/fi_FI/ce-merkki/
-
Tuolla rahti-topicissa jo vähän sivuttiinkin mutta ajattelin tehdä uuden aiheen tästä.
Eli onko jollain jo kokemusta tästä? Rahdit ym. asiat kiinnostaisi. Pitäs ostaa traktori, ja kurssi ois suotuista. 30k€ on jo n. 41k usd, luulis jäävän rahti- ja karkkirahaa pian jo..
Tosin melko pikaisen tutkailun jälkeen käytetyt traktorit on jenkeissä melko hinnoissaan, taitaa saada euroopasta huokeemmin jo...
Jos konttiin sopisi nautaa Brasiliasta, tai Kanadasta pellettiä, sitten se olisi bisnes.
-
Nämä globaalit toimijat osaavat: vaikka samalla tehtaalla tehdään kaikkialle maailmaan kyseisen valmistajan tiettyä paalainmallia, niin erinäisillä turva, varoitustarra ym. jutuilla tuote "erilaistetaan." Ja viimeinen niitti tähän arkkuun on, kaiken autuaaksi tekevä CE-merkki. Merkkiä ei löydy edes Euroopassa Jenkkimarkkinoita varten valmistetuista koneista.
Tulli riippuu konetyypille määritetylle tullikoodille lätkäistystä prosentista. Mm. paalaajien tulli on 0 %.