Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SikaJussi - 15.02.14 - klo:16:40
-
Vuosituhannen alun 2065sampoa vaihtamassa ja käytettyä lähinnä katsellut, mutta nyt tuli tosi kova tarjous tuosta comia C4 mallista, tippuuko puintiteho kuinka paljon tuolla 4-kohlimella, muutenhan kyseessä olisi lähes sama kone. 4,2 kuution säiliölläkin sais, vanhassa 140 hv 6 sylinterinen ja tässä uudessa 150hv neljä mukinen... uusi olis kumminki uus.
-
Millaista hintaa pyytävät ?
-
89900 alv 0, kuitenkin tuossa on jo hyvä vakiovarustus, 4,2 kuution säiliö, 4,2 metrin pöytä ei paljon hintaa nosta, mutta jos ottaa 750mm renkaat ja ilmastoinnin hinta nousee jo jonki verran... harppas c6 malliin on kuitenki melkoinen kun siinä ei ole tuota alennus kampannjaa.. kiinostais kovasti, arveluttaa vain tuo 4 kohlinta
-
Kohluumethan tuos 2065 on rajoittava tekijä
-
89900 alv 0, kuitenkin tuossa on jo hyvä vakiovarustus, 4,2 kuution säiliö, 4,2 metrin pöytä ei paljon hintaa nosta, mutta jos ottaa 750mm renkaat ja ilmastoinnin hinta nousee jo jonki verran... harppas c6 malliin on kuitenki melkoinen kun siinä ei ole tuota alennus kampannjaa.. kiinostais kovasti, arveluttaa vain tuo 4 kohlinta
Eli... sinua epäilyttää tuon koneiston puintiteho, mutta olet silti ottamassa sitä ylileveällä pöydällä ???
-
No tuo pöytä lähinnä kun vanhassakin on, siinä puintiteho riittää pöytään mainiosti ainakin ohran puinnissa.
-
en tiä mulla oli 2009vm 2045 kyllä siinä oli tehoo mut vaihdoin 5050 nyykkäriin niin täysin eri planeetalta ***** et on hyvä ja se oli samanhintanen ku c4
-
en tiä mulla oli 2009vm 2045 kyllä siinä oli tehoo mut vaihdoin 5050 nyykkäriin niin täysin eri planeetalta ***** et on hyvä ja se oli samanhintanen ku c4
Pakko kyllä kysyä että ihan tahallasiko kirjoitat tuolla tavalla?
E: Siis ihan yleisesti, ei pelkästään tuo viesti.
-
Huonommaksi menee puintiteho 2065 vs. C4
-
siitä loppuu papu tuosta nelimukisesta.
-
en tiä mulla oli 2009vm 2045 kyllä siinä oli tehoo mut vaihdoin 5050 nyykkäriin niin täysin eri planeetalta ***** et on hyvä ja se oli samanhintanen ku c4
Pakko kyllä kysyä että ihan tahallasiko kirjoitat tuolla tavalla?
E: Siis ihan yleisesti, ei pelkästään tuo viesti.
Tate ei oo kanaporukan terävin mut suurimunasin. ;D
-
en tiä mulla oli 2009vm 2045 kyllä siinä oli tehoo mut vaihdoin 5050 nyykkäriin niin täysin eri planeetalta ***** et on hyvä ja se oli samanhintanen ku c4
Pakko kyllä kysyä että ihan tahallasiko kirjoitat tuolla tavalla?
E: Siis ihan yleisesti, ei pelkästään tuo viesti.
Tate ei oo kanaporukan terävin mut suurimunasin. ;D
Eikös isot munat hylätä, tai sit ne on kakkoslaatua ??? ;D
-
en tiä mulla oli 2009vm 2045 kyllä siinä oli tehoo mut vaihdoin 5050 nyykkäriin niin täysin eri planeetalta ***** et on hyvä ja se oli samanhintanen ku c4
Pakko kyllä kysyä että ihan tahallasiko kirjoitat tuolla tavalla?
E: Siis ihan yleisesti, ei pelkästään tuo viesti.
Tate ei oo kanaporukan terävin mut suurimunasin. ;D
Eikös isot munat hylätä, tai sit ne on kakkoslaatua ??? ;D
;D
-
ei kyl ne isot just menee huutaen kylänrouville. jonottavat aamulla jos isoa on vähän tarjolla että saavat varmasti.
-
Tuo olisi vaan järkevän hintainen uusi puimuri, kun tuon 2065 tehot on riittänyt 150ha hoitamiseen vallan mainiosti...käytettyjä kun katselee niin vanhoista kräpsistä saa maksaa melkein saman, voi tietty olla että suosiolla kannattaa ottaa c6, hinta vaan pomsahtaa 15000 euroa, enkä tie saako sille rahalle vastinetta...
-
Et sitten ole harkinnut mitään PUIMURIA hankkia?? Vaikka samalla hinnalla vähän käytettynä??
-
En tie, Sampolla on ollut huolettomia hehtaareita, en lainkaan siis väitä etteikö parempia olisi, mutta sen metkuihin on tottunut, ja kaiken lisäksi puimuri jota kaikki osaa käyttää, toisaalta on kynnys ostaa mitään käytettyä, periaate on ollut että ostetaan uusi ja se palvelee sitten pitkään... new hollandin pikku mallit on niitä puolalaisia ja karmeita minun mielestä, tuollainen claasin avero olisi kyllä hieno, mutta euroja toki tarvittaisiin paljon enemmän.
-
Laitat vaan C8 suosiolla niin löytyy puintitehoa! Ei kyllä mitenkään edulliselta kuulosta, pari vuotta sitten sai C8 melkein samalla rahalla. Laitat vaan myyntitykit ahtaalle.
-
mee nyt vaikka käymään semmosen comian hytissä ja sit näissä eurooppalaisissa.
hallintatyökalut on komiassa niinku ihan ekoissa bondleffoissa. 30 vuotta jäljessä.
-
mee nyt vaikka käymään semmosen comian hytissä ja sit näissä eurooppalaisissa.
hallintatyökalut on komiassa niinku ihan ekoissa bondleffoissa. 30 vuotta jäljessä.
Ja kun mun mielestä Comian hytti oli ihan asiallinen :-[
-
mee nyt vaikka käymään semmosen comian hytissä ja sit näissä eurooppalaisissa.
hallintatyökalut on komiassa niinku ihan ekoissa bondleffoissa. 30 vuotta jäljessä.
Ja kun mun mielestä Comian hytti oli ihan asiallinen :-[
Älä ota itseesi... Joidenkin mielestä Porissa kasattu puimuri ei voi, eikä etenkään SAA kehittyä. Comian hytti on kyllä ihan kenen tahansa täysjärkisen mielestä eri vuosituhannelta kuin TC:n (Classicin) ja siis nimenomaan Sampon eduksi. Averon hytti on kyllä muuten varmaan Sampoa edellä, mutta toisin kuin Porissa, ei Harsewinkelissä ole katsottu tarpeelliseksi istuttaa ajokahvaa käsinojaan :o
Pikku-Comioiden A-pilari on kyllä melkoinen sekamelska erilaista näyttöä yms, mutta eiköhän siihenkin saada parannus, kunhan Comivision tulee niihinkin. Myös isompien mallien ohjauspylväs varmaan tulee kaikkiin malleihin? Näyttäis olevan sama alihankkija kuin Claasilla.
-
mee nyt vaikka käymään semmosen comian hytissä ja sit näissä eurooppalaisissa.
hallintatyökalut on komiassa niinku ihan ekoissa bondleffoissa. 30 vuotta jäljessä.
Siinä on taas ihminen joka pelkää että joku ostaa jotain kotimaista.
Vertaappa vähän noita hyttejä. Kyllä sampossa on pikkaisen fiksumpi kuin claassissa. Claassisa vivut metrin mittaiset härpäkkeet.
Claas
(http://www.konedata.net/Kuvat/Agritechnica2011/Claas%20Avero%20160%20ohjaamo.jpg)
Sampo
(http://www.urakointiuutiset.fi/site/assets/files/19426/dsc_0005.jpg)
-
Kyllä itsekkin annan pisteet tuosta hytistä sampolle, ja muutenkin, mitä noita tc hollanteja kylällä on pari ja lähemminkin tutustunu, ei kyllä herätä ostamisen haluja, isot cx:t on sitten aivan eri asia.
-
Vuosituhannen alun 2065sampoa vaihtamassa ja käytettyä lähinnä katsellut, mutta nyt tuli tosi kova tarjous tuosta comia C4 mallista, tippuuko puintiteho kuinka paljon tuolla 4-kohlimella, muutenhan kyseessä olisi lähes sama kone. 4,2 kuution säiliölläkin sais, vanhassa 140 hv 6 sylinterinen ja tässä uudessa 150hv neljä mukinen... uusi olis kumminki uus.
Muutama tila vaihtoi 2065 => C8. Ja ovat sitä mieltä. että tietyissä olosuhteissa 2065 pui nopeammin. Tää vaan tiedoksi jos haaveilee tommosta päivitystä.
-
Parin erilaisen 2000-sarjalaisen kokemuksella toteaisin, että suurempi vaikutus kuin kohlinten määrällä on kelan valinnalla. HD- kela tuo puintitehoa nimenomaan ohrassa huomattavasti lisää. Nelikohlimisen kohlinyksikkö on avarampi jolloin esim. vihneet eivät tuki kosteissa olosuhteissa kohlimia yhtä helposti. -65:tosia on ollut molemmilla keloilla ja kuuskymppiset oli neljällä kohlimella. Hinnoittelussa älä unohda ilmastointia. Muuten varmaan nelosellakin pärjää jos vaan kasassa pysyy. siis jos.......
-
Tuossa comiassa näyttäs olevan tuo hallintalaitekäsinoja kuin jd traktorissa. Suoraanhan siinä yleensä istutaan, mutta joskus se ahdistaa oikeaa jalkaa.
-
NH:n TC 5070:llä puin sen 200ha syksyyn ja 2045:lla sampolla piti ajaa viime syksynä se 60ha eikä kyllä yhtään tuu enää ikävä sitä kräpsää. Puintiteho, ergonomia ja laatu aivan eriluokkaa nyyskyssä. Tiettyjä ison koneen ominaisuuksia siitäkin puuttuu, mutta ei tällähetkellä tarvetta isommalle koneelle.
-
Onko ketjun muut lenkit kunnossa, ettei tarvi seisottaa tooooosi tehokasta? 150 ha on aika vähän 90 k€ investoinnille, pitää olla rahtia kans.
-
olen pahoillani mut semmonen oli tuli ku hyppäsin omasta tucanosta kaveri C8 hyttiin. mittaristot ym. ei siinä ollu tommosta näyttöö ku kuvassa.
hyvin sillä pui siis ihan ok puimuri se on. mut jos hytistä puhutaan pelkästään. desibeleissäkin melkonen ero. ja en tarkottanu nyykerin TC sarjaa, se on puolalainen ei eurooppalainen..
-
olen pahoillani mut semmonen oli tuli ku hyppäsin omasta tucanosta kaveri C8 hyttiin. mittaristot ym. ei siinä ollu tommosta näyttöö ku kuvassa.
hyvin sillä pui siis ihan ok puimuri se on. mut jos hytistä puhutaan pelkästään. desibeleissäkin melkonen ero. ja en tarkottanu nyykerin TC sarjaa, se on puolalainen ei eurooppalainen..
Tucano on myös eri kokoluokan kone. Averossa ei ole edes hallintalaitekyynärnojaa toisin kuin Sampossa. Ja Claasissa jostain ekasta vm 96 Lexionista lainattu vipu, et siinä sitä Bond-leffa fiilistä. Golden Eye tais olla silloin tuore.
Siinä se on Puola Eurooppaa kuin Suomikin. Ei se oo Polakin vika, että vanha TC on jo vähän iäkäs (vaikkakin kestävä) puimuri. Onhan noi tän vuoden mallit hytiltään toki paljon parempia, mut NH vaan ei oo nähnyt mitään tarvetta nelikohlimisen päivittämiseen. Sääli.
-
Sampo Classikilla on niin paljon hintaeroa TC:hen tai Averoon, että säästetyllä summalla hommaa työntekijän ajamaan sitä useaksi syksyksi.
-
Tuosta ei hytti parane...
(http://www.konedata.net/Kuvat/09ClaasTucanoHybridOhjaamo.jpg)
-
Lieneekö Classicissa sama 2000-sarjaan verrattuna vahvistettu puimakoneisto kuin C4:ssä?
-
Sampo Classikilla on niin paljon hintaeroa TC:hen tai Averoon, että säästetyllä summalla hommaa työntekijän ajamaan sitä useaksi syksyksi.
Sampohon kun sekaantuu, niin hihinoihin meinaa sotkeutua jo eka kesäs. Milloon siihen saapi ostettua lisävarustehena oikiat hihinapyörät?
Laasilla ja Nyyholantilla viljat on puitava.
-
oisko noihin sanpoihin saatavissa tarvike hihnapyöriä? ite muistelen kanssa kun noita katellu että ekana sorvari mieleen....
-
oisko noihin sanpoihin saatavissa tarvike hihnapyöriä? ite muistelen kanssa kun noita katellu että ekana sorvari mieleen....
Jos on kiila-akseli, niin vaihtaa pikakeskiön ja sitten on laaja valikoima teräshihnapyöriä käytettävissä. Vaikka kovametallista sorvauttaisi. Sitten voisi kysyä, miksi.
Tässä on vähän sama, että puimuri kestäisi 250000 tunnin käyttöä jos sen tekisi 80 mm Haartoksista yltäpäältä. Sitten pellolle rakennettaisiin ratakiskot kulkukuuntaan.
-SS-
-
Miksi pitäisi saada tarvikehihnapyöriä, kun tehtaalta saa kaikkia alkuperäisosia ainakin 2000-sarjan koneisiin.
-
oisko noihin sanpoihin saatavissa tarvike hihnapyöriä? ite muistelen kanssa kun noita katellu että ekana sorvari mieleen....
Jos on kiila-akseli, niin vaihtaa pikakeskiön ja sitten on laaja valikoima teräshihnapyöriä käytettävissä. Vaikka kovametallista sorvauttaisi. Sitten voisi kysyä, miksi.
-SS-
Jos hihnakäytön hyvälaatuiset ja riittävän suuret hihnapyörät säästävät hihnakuluissa pari hihnanvaihtoa á 100 e kpl, niin onhan se säästöä ja turhat hihnasulkeiset jäävät pois.
Toisaalta kun on kone joka ei syö hihnoja niin tahtoo unohtua niiden tarkastaminenkin kokonaan :-( Ja sitten tuleekin joskus ylläri...
-
Miksi pitäisi saada tarvikehihnapyöriä, kun tehtaalta saa kaikkia alkuperäisosia ainakin 2000-sarjan koneisiin.
No kun jos Sampon hihnapyörä on levystä hitsattu, painaa pari kiloa ja se teollisuudessa käytetty hihnapyörä on valuterästä ja painaa keskiöineen 15 kg, niin se valuhihnapyörä on sitten parempi. Kone ja koneen osa on laadukas, kun se painaa paljon eikö.
En ole nähnyt 100000 tuntia pidettyjä puimureita ainakaan Suomessa, isoissa 24/7 hihnakäytöissä tehtaassa suunnilleen siinä main hihnat pohjaavat kulumisen takia, että pitää sittenkin vaihtaa.
On noita Sampon "pöytä putoo" ja "hihnapyörät pellistä ei kestä" , myyttejä taas kovasti liikkeellä.
-SS-
-
Sampo 2055 vuosimalli 2000. Pöytä 3,45m.
Noin 400 tunnin kohdalla molemmat pöydän kiinnityskorvat murtuivat about vuoden välein.
Onneksi ensimmäinen murtui hihnapyörän puolelta. Hihna piti pöydän paikallaan. Sen jälkeen
asiaa osattiin seurattiin ja seuraavana vuonna murtui toiselta puolelta. Eka korvake korjattiin itse, toiselle puolelle
ostettiin vahvistettu. Sen jälkeen on kestänyt.
-
Samasta kohtaa murtui pikkusampossa (Mf).