Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kawatus - 07.02.14 - klo:19:15

Otsikko: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: kawatus - 07.02.14 - klo:19:15
Onko täällä kukaan säätänyt kytkintä casesta. Pohjasta olevasta luukusta näkyi käpälänpäässä noin 10mm kannalla olevan säätöruuvi mutta kanta oli niin pahasti että saako sitä pyöritettyä vai onko tarkoitus ottaa koko käpälä irti?
Kytkin ei irroita kunnolla vaan rengas vähän liikahtaa kun tarjoaa vaihdetta silmään.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: Ala-Pertti - 07.02.14 - klo:19:37
yleensä säädöt löytyy kytkinkopan ulkopuolelta. onko siinä neste-, vai vipuvälitteinen poljin.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: lypsyukko - 07.02.14 - klo:19:49
Eikös noissa nyt neste välitteinen kytkin ollut. Kyllä mulla ainut säätö 4240:aan tehtiin 2400 tunnin kohdalla katkaisemalla traktori. Ehkä se tehtiinkin juuri siksi tuohon tyyliin , kun ei aiemmin oltu tehty mitään ;D Kaikki oli loppu , painelaakeri , asetelma , levy. Ja eihän noissa vaihdetta voi ikinä tarjota ilman mitään nykäisyä. Yleensähän paikallaan vaihteen päälle saaminen vaati ensin molempien keppien siirron vapaa asentoon. Siis ainakin jos yritti eteenpäin ajon jälkeen pakittaa tai toisin päin. Vaihteisto käytettävyydeltään lähes samaa tasoa Valtra 6400 kanssa. No ehkä liioittelen kyllä se cases paree oli :(
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: kawatus - 07.02.14 - klo:20:16
Nestevälitteinen kytkin on. Pitää se ilmailla nyt aluksi mutta kyllä siellä näyttäis jotakin säätömahdollisuutta olevan ite kytkimessäkin olevan.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: lypsyukko - 07.02.14 - klo:20:31
Nestevälitteinen kytkin on. Pitää se ilmailla nyt aluksi mutta kyllä siellä näyttäis jotakin säätömahdollisuutta olevan ite kytkimessäkin olevan.

Jotenkin muistelin että mäkin sain vähän nuhteita siitä että en ollut säädättänyt sitä kytkintä. Jos nyt oikein muistan niin mulla vaikutti romut siltä kuin kytkin olis kantanut koko ajan :( En mää näistä mitään tiedä  ;D
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: laitasam - 07.02.14 - klo:21:41
Työsylinterin päässä on kierre mistä saa lisää säädettyä.

Meillä oli ongelma kun laitettiin uusi kytkin 895xl niin ei irroittanut ollenkaan poljin meni pohjaan. Työsylinterin päässä olevaa ns.haarukkaa kun kiersi ulospäin niin rupesi irroittamaan.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: 42 - 07.02.14 - klo:21:57
Juu – sellainen 3000h kytkin se on – ei maksa paljon osat, jos käpäliä joutuu säätämään on se merkki jotta asetelma on lopussa. Jos on pro malli niin nou hätä, jos ilma niin sitten on kalliimpi homma tehdä siitä kunnollinen.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: kawatus - 08.02.14 - klo:09:36
Pitääpä päivän päälle kattoa tuo työsylinterin puoli. Polkimen päästä löysät otinkin jo pois.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: lypsyukko - 08.02.14 - klo:10:31
Pitääpä päivän päälle kattoa tuo työsylinterin puoli. Polkimen päästä löysät otinkin jo pois.

Nyt todella sanon, että mä en tiedä tekniikasta mitään. Mutta tuo "löysien poisto" ei tuskin vaikuta mitään , koska se on nestevälitteinen. Mäkin nuorena kossina säädin Toyotan kytkintä tuolla lailla. vaikutti muistaakseni hyvältä hetken mutta ongelma palas tosi pian. No auto vaihtu muuten vaan, mutta joskus huollos sitten muistelin miten olin aikoinaan kytkintä säätänyt. Mekaanikko vähän hymyili, että ai niinkö ne kytkimet säädetään ;D Ja toisekseen pitää sitä välystä ollakkin, ei se saa kokoaikaa kantaa :(
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: kawatus - 08.02.14 - klo:14:44
Ongelma poistui ilmaamalla. Piti säätää polkimen puolelta takasin ne kierrokset jotka ensin siitä säädin kun ei enää saanut pojinta niin pohjaan että olis lähtenyt traktori käyntiin.
Otsikko: Vs: Case 42xx kytkimen säätö
Kirjoitti: aretus84 - 08.02.14 - klo:14:58
Meillä 4230 samaa ongelmaa kytkimen kanssa, kytkin pohjassa pyrkii pihalla rullaamaan eteenpäin. Mitenkäs tuo kytkimen ilmaus tehdään?

Edit: Ainiin unohdin, ohjeethan löytyvät ohjekirjasta. Sitä on nykyään jo liian tottunut näihin nykyvehkeisiin, missä melkein polttimon vaihdon suhteenkin neuvotaan ottamaan yhteyttä lähimpään huoltoon.