Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hakkituo - 03.02.14 - klo:03:03
-
Onko kokemuksia tai neuvoja miksi CaseIh 845 on huono käynnistymään? Startatessa starttia joutuu pyörittämään tosi kauaun ennen kuin traktori hörähtää käyntiin, käynístyy ihan viimeisillä akun voimilla. Tuntuu, että traktorissa olisi jonkinlainen polttoaineen saanti ongelma, koska joutuu jonkin aikaa starttaamaan ennen kuin pakopiipusta alkaa tulemaan savua ja sitten kone käynnistyy hetken kuluttua. Polttoaineen putsarit on vaihdettu ja ongelma on ollut jo jonkin aikaa. Voiko vika olla siirtopumpussa vai onko vika syöttöpumpussa tai joku muu? Ja traktori pitää olla lämppärissä kun ilman lämpötila laskee miinukselle.
-
Jos piipusta koko ajan tulee harmaata sauhua, kyllä se saa polttoainetta.
Tarkista pyörittääkö starttimoottori riittävällä nopeudella.
-
Silloin kun itselläni oli 4240 case niin siinä oli vastaavia oireita ja korjaantui suutinkärjet vaihtamalla
-
Onko kokemuksia tai neuvoja miksi CaseIh 845 on huono käynnistymään? Startatessa starttia joutuu pyörittämään tosi kauaun ennen kuin traktori hörähtää käyntiin, käynístyy ihan viimeisillä akun voimilla. Tuntuu, että traktorissa olisi jonkinlainen polttoaineen saanti ongelma, koska joutuu jonkin aikaa starttaamaan ennen kuin pakopiipusta alkaa tulemaan savua ja sitten kone käynnistyy hetken kuluttua. Polttoaineen putsarit on vaihdettu ja ongelma on ollut jo jonkin aikaa. Voiko vika olla siirtopumpussa vai onko vika syöttöpumpussa tai joku muu? Ja traktori pitää olla lämppärissä kun ilman lämpötila laskee miinukselle.
On ominaisuus, mutta todennäköisesti ilmavaivoja, syytä vaihtaa tankilta tulevat letkut ja imupuolelle takaiskuventtiili. Alkuperäiset ns. kudosmalliset pinnasta, alkavat suotamaan. Koitappa ennen starttausta pumpata siirtopumpusta käsin. Itsellä turbomalli 845, ja startti on laiska pyörittämään. (iskra) Starttimoottori ei ilmeisesti alkuperäinen.
-
Siinä natikassahan on ne teräskudosvahvistetut(tai kangaskudoksiset) polttoaineletkut tankilta siirtopumpulle ja sitä suodattimien kautta ruiskutuspumpulle sekä sieltä paluulinjaan. Kaikki ne kun vaihdat, on todennäköisesti ongelma poistunut. Tilalle laitat vain tavallista kumista polttoaineletkua. Ne puristusliittimet vain hinkkaat jollakin poikki ja uusiin letkuihin klemmarit, lyhyet metalliputket välistä ohitat kummiletkulla, ettei tartte niin montaa pätkää tehdä.
Kaksi 845 oon tuollain tehny, ja molemmat tuli sillä kuntoon. Imee ilmaa jostakin murtumasta, joka ei ilmene ulospäin vuotona. Myös se paluupuoli kannattaa vaihtaa!
-
Se on valmistusvika ;D
Edellä mainitut kun oot tehny nii laita vielä siirtopumppu sähköseksi. Lisäksi päävirtakytkin, tahtoo ne nämäkki purkaa akkua pikkuhiljaa. Ja sitte vielä kunnon lohkolämmitin + kiinteä akkulaturi. Ja hehkunki ois syytä toimia.
Jos ei näillä eväillä käynnisty nii sama jättää se talveksi rauhaan. Nii minä oon tehny, 845 turbo lepää hallissa syyskuulta toukokuun alkuun...
-
Käsipumppua joutuu nitkuttaa omassa kesälläkin, jos on monta päivää seissyt paikallaan. Talvella se saa levätä aivan rauhassa isossa hallissa.. ;D
-
Käsipumppua joutuu nitkuttaa omassa kesälläkin, jos on monta päivää seissyt paikallaan. Talvella se saa levätä aivan rauhassa isossa hallissa.. ;D
Oli sama vika, mutta letkujen vaihto+takaiskuventtiili lopetti nämä vaivat. Ja hehkuhan on imusarjassa oleva "grilli". Tuo sähköinen siirtopumppu on varmasti hyvä ratkaisu.
-
Takaiskuventtiili imuputkeen on nopea ja halpa ensiapu. Mulla alkoi 955 joskus uudelleen temppuilla, vaikka oli takaisku laitettu. Takaiskun läpän välistä löytyi hämähäkinraato.
-
Se on valmistusvika ;D
Edellä mainitut kun oot tehny nii laita vielä siirtopumppu sähköseksi. Lisäksi päävirtakytkin, tahtoo ne nämäkki purkaa akkua pikkuhiljaa. Ja sitte vielä kunnon lohkolämmitin + kiinteä akkulaturi. Ja hehkunki ois syytä toimia.
Jos ei näillä eväillä käynnisty nii sama jättää se talveksi rauhaan. Nii minä oon tehny, 845 turbo lepää hallissa syyskuulta toukokuun alkuun...
Kuinka toteutit tuon sähköpumpun, ja millä peitit mekaanisen pumpun reiän siinä lohkon sivussa olevasta peltisestä levystä. Entä sähköpumpun malli. Olen samaa suunnitellut. Tuo mekaaninen pumppu on äänekäskin.
-
Se on valmistusvika ;D
Edellä mainitut kun oot tehny nii laita vielä siirtopumppu sähköseksi. Lisäksi päävirtakytkin, tahtoo ne nämäkki purkaa akkua pikkuhiljaa. Ja sitte vielä kunnon lohkolämmitin + kiinteä akkulaturi. Ja hehkunki ois syytä toimia.
Jos ei näillä eväillä käynnisty nii sama jättää se talveksi rauhaan. Nii minä oon tehny, 845 turbo lepää hallissa syyskuulta toukokuun alkuun...
Kuinka toteutit tuon sähköpumpun, ja millä peitit mekaanisen pumpun reiän siinä lohkon sivussa olevasta peltisestä levystä. Entä sähköpumpun malli. Olen samaa suunnitellut. Tuo mekaaninen pumppu on äänekäskin.
Helpoin taitaa olla että jättää sen pumpun siihen paikolleen, löpö sitten siitä läpi vaan sähköpumpulla.
-
Katso polttoainetankin päällä oleva letku/putki ja korjaa.
-
Se on valmistusvika ;D
Edellä mainitut kun oot tehny nii laita vielä siirtopumppu sähköseksi. Lisäksi päävirtakytkin, tahtoo ne nämäkki purkaa akkua pikkuhiljaa. Ja sitte vielä kunnon lohkolämmitin + kiinteä akkulaturi. Ja hehkunki ois syytä toimia.
Jos ei näillä eväillä käynnisty nii sama jättää se talveksi rauhaan. Nii minä oon tehny, 845 turbo lepää hallissa syyskuulta toukokuun alkuun...
Kuinka toteutit tuon sähköpumpun, ja millä peitit mekaanisen pumpun reiän siinä lohkon sivussa olevasta peltisestä levystä. Entä sähköpumpun malli. Olen samaa suunnitellut. Tuo mekaaninen pumppu on äänekäskin.
Jätin sen vanhan pumpun sinne paikalleen, laitoin vain sähkösen letkun väliin "kaveriksi". Auttoi kesäkäynnistykseenkin aika lailla. Ja sanovat tuovan jonku hevosenki mutten mää kyllä semmosta oo huomannu... :D
http://www.ad-turku.fi/verkkokauppa/polttoainepumppu_yleism_12v-p-371194-406/
-
ja startti on laiska pyörittämään. (iskra) Starttimoottori ei ilmeisesti alkuperäinen.
Ei ole joo. Bosch alkuperäisenä.
Ei sekään kylläkään mitenkään iloisesti pyöritä.
-
Vanhemmassa versiossa 844 auttoi jonkin verran kun toi maadoituksen startin juureen
-
Eikös tämä natikka ole ulkolainen traktori,niissä ei yleensä mitään vikoja ole, ei koskaan niinhän täällä vakuutellaan päivästä toiseen ,valehteleeko pojat nyt pahan kerran ? ;D
-
Eikös tämä natikka ole ulkolainen traktori,niissä ei yleensä mitään vikoja ole, ei koskaan niinhän täällä vakuutellaan päivästä toiseen ,valehteleeko pojat nyt pahan kerran ? ;D
SASi haukkuu väärää puuta 845 pesee valtrat menne tullen vaikka mittarissa on 10000 tuntia /valtran 2000 tuntiin jolloin se on kaikilta osiltaan loppuun ajettu.Jos 845 hiukan haluu huomiota se ei ole sen ongelma vaan isännän kaipuuta kun on pelannuut ja palvellut moittettomasti
Sitä mää justiin tarkotin että pojat varmaan valehtelee kun sanovat jotta natikassa vikoja. ;D ;D
-
Kyllähän 745-1455 natikat on ihan legendaarisia kestävyydeltään, häävejä käyntiinlähtijöitä ne sensijaan eivät koskaan ole olleet.
-
ja startti on laiska pyörittämään. (iskra) Starttimoottori ei ilmeisesti alkuperäinen.
Ei ole joo. Bosch alkuperäisenä.
Ei sekään kylläkään mitenkään iloisesti pyöritä.
9v ankkurilla pyörii startti jo iloisesti.
-
Kyllähän 745-1455 natikat on ihan legendaarisia kestävyydeltään, häävejä käyntiinlähtijöitä ne sensijaan eivät koskaan ole olleet.
Kantta roplaamalla sekin asia korjaantuu – koneistetaan venttiilin istukat alemmaksi ja kantta laskien puristuspaine suuremmaksi – kyllä lähtee – eri asia on kannattaako vanhaan enää panostaa.