Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: roadman - 01.02.14 - klo:11:06
-
Mikä näistä on moottorien moottori?
Sisupower 8,4 L
John deeren 9,0 litran PowerTech PVX
vai FTP 8,7 L
Vai
Cumminsin 8,8 L
-
Kyllähän noista joutuu (uskomatonta mutta totta) valitsemaan tuon Linnavuoren koneen...
JD:n moottorit meni pilalle siinä vaiheessa kun väkisin piti lähteä menemään pelkällä EGR:llä, toivottavasti paketti menee takas kasaan kun sinnekin tulee vuoden päästä SCR+EGR käyttöön...
Cummins ja FPT ovat sinänsä kohtuullisia moottoreita, mutta eivät mitenkään ylivertaisia.
Missäs tuolta listalta ovat Mersun ja Catin kone, jos kerran pelkistä moottoreista puhutaan? Catti tietysti ei ole mikään talousihme, mutta muuten hyvä, Mersut ainakin mehtäkoneissa kuuluvat olevan varmoja ja taloudellisia koneita...
-
Catilla oli joissakin malleissa kai ongelmia kohtuullisesti.
Aika paljon riippuu tuo paremmuus varmaan käytöstä.
Eräs kollega oli tekemisissä öljynporauslautalla olevien ruuvikompuroiden kanssa. Scaniat kypsyivät parissa vuodessa. Sitten löytyi vehje joka kesti laulaa täysillä kuormilla päivät pitkät, 2t-Detroit. Se tykkää että täysi rähinä päällä alusta loppuun :-) Vastaava kone taas esim busseissa oli fiasko. Pidempi tyhjäkäynti oli kielletty jo ohjeissakin
Käyttö on niin erilaista vaikkapa paikallisgeneraattorissa tai murskassa tms kuin traktorissa.
-
http://www.perkins.com/cda/files/2180985/7/1206E-E70TTA%20Industrial%20PN1937.pdf
-
Willet meni ainakin vituiks kun niihin tuli se cat-perkins.. Kesällä työmaalla kävi huoltomies vähän väliä ihmettelemässä kun ei saakeli enää lämpinä käynnisty jos sen sammuttaa... Savuttaa ja eikä mene mihinkään... Sitten kun vika iskee niin läppärin ruutu ei riittänyt ja hetken päästä ei enää yhtäkään vikakoodia... Kyllä noi cat-perkinssit pilaa loputkin caterpillarin moottorien hyvän maineen... Eikä ole tosiaankaan ainoa tuo tapaus mitä noissa on ongelmia...
-
isoista cateista ainakin venttiilit meinaa sakata(kuluu väljäs ja keinu heittää sivulle)
Tosin ei ihan ekaan pariin tuhanteen tuntiin.... +20 000h
-
Mistäs mieltä porukat on tuosta 6.7L Cumminsista? https://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4
Yhtä hyvä mitä vanha 5.9L?
-
Mistäs mieltä porukat on tuosta 6.7L Cumminsista? https://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4
Yhtä hyvä mitä vanha 5.9L?
Onko tuo 5,9 Cummins niin hyvä kun kehutaan oikeasti kun sen nelipyttyistä 3,9 versiota pidetään kaivuripuolella ihan sutena monesti, ainakin kun mun Hyundaista leikkasi Cummins 3,9 kevyesti kiinni kannentiivisteen petettyä niin yksikään korjaamo ei suostunut sitä moottoria korjaamaan kun ei kuulemma siitä pommista saa enää koskaan kunnollista kun kerran laukeaa? Vaihdoin sitten koko kaivinkoneen. Mullakin yksi kaivuri myös ollut tuolla 5,9 koneella ja se kyllä pelasi hyvin sen vähän aikaa kun kone mulla oli mutta söi öljyä jo jonkin verran 14000 tuntia pyörittyään.
-
Mistäs mieltä porukat on tuosta 6.7L Cumminsista? https://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4
Yhtä hyvä mitä vanha 5.9L?
Onko tuo 5,9 Cummins niin hyvä kun kehutaan oikeasti kun sen nelipyttyistä 3,9 versiota pidetään kaivuripuolella ihan sutena monesti, ainakin kun mun Hyundaista leikkasi Cummins 3,9 kevyesti kiinni kannentiivisteen petettyä niin yksikään korjaamo ei suostunut sitä moottoria korjaamaan kun ei kuulemma siitä pommista saa enää koskaan kunnollista kun kerran laukeaa? Vaihdoin sitten koko kaivinkoneen. Mullakin yksi kaivuri myös ollut tuolla 5,9 koneella ja se kyllä pelasi hyvin sen vähän aikaa kun kone mulla oli mutta söi öljyä jo jonkin verran 14000 tuntia pyörittyään.
En ole mikään Case enkä Cummins tietäjä, mutta eikös mainostettu aikoinaan kuinka paljon oli vähennetty moottorista osia ja rakenteita yksinkertaistettu, vai muistanko väärin?
-
Mikä näistä on moottorien moottori?
Sisupower 8,4 L
John deeren 9,0 litran PowerTech PVX
vai FTP 8,7 L
Vai
Cumminsin 8,8 L
Listalta puuttuu todella kova kamina eli : 7,8 L Isuzu 6HK, ja 6,3 L 6BG1 ja eikä myöskään pidä unohtaa 4BG1T 4,3L. pienen vaatimattoman tehtaan tuotteita
-
Onko tuo 5,9 Cummins niin hyvä kun kehutaan oikeasti kun sen nelipyttyistä 3,9 versiota pidetään kaivuripuolella ihan sutena monesti,
Meillä oli Case 580k siinä on just toi 3,9 motti. Öljyt vaihdettiin 200h välein ja venttiilit säädettiin pari kertaa, ei muuta kun ajoa. Kone oli käynyt 18000 tuntia kun se lähti vaihtoon, ei savuttanut eikä syönyt öljyä.
-
Oliskohan noilla lisenssillä väsätyillä kummelin koneilla jotain osuutta tuohon korjaus kelvottomuuteen ::) Mullakin on yksi tommonen pikku cummins 3.9 noin 13000h pörissy avaamaton pellaa oikein mukavasti. Pikkusen vuotaa öljyä jakopäästä muuten ei valittamista. Mutta listan koneista ottasin ehkä ton FTP 8.7L
-
Oliskohan noilla lisenssillä väsätyillä kummelin koneilla jotain osuutta tuohon korjaus kelvottomuuteen ::)
Tuo mun kaivurin kone oli ihan aito Cummins, ei kelvannut silti remonttifirmoille. Onko noita lisenssillä tehnyt monikin muu kuin Komatsu, jolla tuskin laatu on koskaan ollut mikään ongelma saada pidettyä korkealla?
-
Jos tämän päivän urea/cr moottoreista pitää valita niin multa menee Ääni deutzille. Toisaalta jontikan 9l ja iveco vois olla kovia motteja.
-
Scania V8.
-
No jos listan ulkopuolelle mennään.
http://www.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines/rt-flex96c
-
Jokos tää EVVK ongelma on saatu ratkaistua
-
Mikä näistä on moottorien moottori?
Sisupower 8,4 L
John deeren 9,0 litran PowerTech PVX
vai FTP 8,7 L
Vai
Cumminsin 8,8 L
Opel ja Ecotec. 8)
-
Mistäs mieltä porukat on tuosta 6.7L Cumminsista? https://www.youtube.com/watch?v=8omTtVE7MC4
Yhtä hyvä mitä vanha 5.9L?
Molemmista moottereista puristetaan isommalla ahtimella ja syötön optimoinnilla ;D helposti 500 hevosvoimaa.
Mut sen jälkeen automaattilaatikon pakkojen levyt ovat kirjavia kuin paistinpannun pohja... 8)
-
Mikä näistä on moottorien moottori?
Sisupower 8,4 L
John deeren 9,0 litran PowerTech PVX
vai FTP 8,7 L
Vai
Cumminsin 8,8 L
Listalta puuttuu todella kova kamina eli : 7,8 L Isuzu 6HK, ja 6,3 L 6BG1 ja eikä myöskään pidä unohtaa 4BG1T 4,3L. pienen vaatimattoman tehtaan tuotteita
Ettei olisi Isuzu peräti maailman suurin diesel moottori valmistaja? Hitachin kaivureista olen kuullut että Isuzun tilalla jos on Cummins niin olisi paljon huonompi mylly kyseessä. Lämpöongelmia ja soppa maistuu ainakin niissä Fiathitacheissa.
-
Out of list: john deere powertech 8.1 motorpalin rivipumpulla, kaikissa ominaisuuksissaan paras omistamistani traktoreiden moottoreista. Pieni kulutus, huippu pakkaskäynnistyvyys, vääntöä on ja bonuksena ne soundit...
-
OM 606.
-
Out of list: john deere powertech 8.1 motorpalin rivipumpulla, kaikissa ominaisuuksissaan paras omistamistani traktoreiden moottoreista. Pieni kulutus, huippu pakkaskäynnistyvyys, vääntöä on ja bonuksena ne soundit...
Samasta sarjasta ehdottaisin Cumminsin 8,3 litraista pataa, isolla Boschin rivipumpulla. :-*
-
OM 606.
Onpi kyllä aika vehjes kokoluokassaan ja aikalaisissaan 8)
-
OM 606.
Onpi kyllä aika vehjes kokoluokassaan ja aikalaisissaan 8)
Noin 500 heppaiseksi piristettynä ihan pirteäkin, dieseliksi ;D
-
maatalous taisteluvälineiden moottoreita ensisijaisesti ajattelin?
-
OM 606.
Onpi kyllä aika vehjes kokoluokassaan ja aikalaisissaan 8)
Noin 500 heppaiseksi piristettynä ihan pirteäkin, dieseliksi ;D
Juu aika kivasti lippi irtoo ihan kaasulla vielä 3-4 vaihteella. Niin tosiaan tuohan ei paljoo vielä muutoksia tarvi noin 400hp nurkille. Mutta paljon paljon enempi saa jos tarve on suuri ;) No juu ei tosiaan mikään maataistelu motti.
-
Vastaisin että Rolls Royce Merlin v12 mutta se ei ole maataisteluvälineen moottori, joten vastaan että Rolls Royce Meteor v12.
Ai miten niin ohi aiheen?
-
Vastaisin että Rolls Royce Merlin v12 mutta se ei ole maataisteluvälineen moottori, joten vastaan että Rolls Royce Meteor v12.
Ai miten niin ohi aiheen?
Saa toki kirjoittaa, mutta ei paljoo mua kiinnosta kuin maataisteluvälineisiin asennetut moottorit.
-
Vastaisin että Rolls Royce Merlin v12 mutta se ei ole maataisteluvälineen moottori, joten vastaan että Rolls Royce Meteor v12.
Ai miten niin ohi aiheen?
Saa toki kirjoittaa, mutta ei paljoo mua kiinnosta kuin maataisteluvälineisiin asennetut moottorit.
Eiks noita Rollssin moottoreita ollut juurikin maataistelukoneissa, eli panssarivaunuissa ???
-
Ja joku hullu ruåttalainen laitto meteorin Volvoon ;D
-
Vastaisin että Rolls Royce Merlin v12 mutta se ei ole maataisteluvälineen moottori, joten vastaan että Rolls Royce Meteor v12.
Ai miten niin ohi aiheen?
Saa toki kirjoittaa, mutta ei paljoo mua kiinnosta kuin maataisteluvälineisiin asennetut moottorit.
Eiks noita Rollssin moottoreita ollut juurikin maataistelukoneissa, eli panssarivaunuissa ???
Merlinit ilmassa ahdettuna ja meteorit maalla ahtamattomina. Kivat on äänet ;D
http://www.youtube.com/watch?v=jUeXwk9x-g0
-
Onko tuo 5,9 Cummins niin hyvä kun kehutaan oikeasti kun sen nelipyttyistä 3,9 versiota pidetään kaivuripuolella ihan sutena monesti,
Meillä oli Case 580k siinä on just toi 3,9 motti. Öljyt vaihdettiin 200h välein ja venttiilit säädettiin pari kertaa, ei muuta kun ajoa. Kone oli käynyt 18000 tuntia kun se lähti vaihtoon, ei savuttanut eikä syönyt öljyä.
580 K? jotain 80- luvun alun vehkeitä, sehän on DAVID BROWN 3,6ltr moottorilla ;D. Itekin vispannu tuon vehkeen hantaakeja.. alamittaiset renkaat moneen hommaan.