Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 30.01.14 - klo:07:44
-
Tietääkö joku, miksi?
Siksi ettei kannatusluvut kestä normaalilla aikataululla.
kepun ainut oljenkorsi vallankiiman tyydyttämiseksi olisi varhennetut vaalit.
kepun järjenjuoksu ei riitä normaaliin vaalikampanjaan
Ei kestä enää kauaa kun kansa tajuaa, ettei maan taloutta laiteta kuntoon pelkkää pylpyrää pyörittelemällä ja sanomalla hokkus pokkus.
Ja ennemmin tai myöhemmin talouden rattaat lähtevät pyörimään ja sen on myrkkyä kepuideologialle, joka on koettanut todistaa nykyhallituksen tehneen kaiken päin persettä.
-
vaan .... tekemällä mitä? ei pahemmin ole mallia näyttäny nykyinenkään hallitus vaikka siellä on kaikenmoista pyörittäjää...
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/tiilikainen-ennenaikaisiin-vaaleihin-varauduttava-1.55492?localLinksEnabled=false
-
mutta onko todella että nykyhallistu on kuinkakin toimiva kun kattelee mediasta miten se toimiii? ei paljon tartte kristallipalloon katella kun tulee mieleen että kunhan sieltä lähtee ( pääsee) suojatyöpaikkaan rysseliin pari ministeriä niin kaatuu kuin korttitalo koko värisuora. ei kait tätä taloutta korjata vain mainostamalla kuka lähtee ja kuka ei sotsin olympialaisiin?
-
Minusta olisi ihan oikein kepulaisille, jos kepu pääsisi toteuttamaan oppositiosta lauottuja puheitaan, mutta siitäkään huolimatta en seuraavissa vaaleissa äänestä kepua. Ehkä se perinteinen, *****kuva äänestyslippuun...
-
miksi tuhlat hyvä lippu sellaseen kun voi jättää sen ihan tyhjänäkin, kuten pää silloin on!
-
Tiilikainen pissasi omaan saappaaseensa, kun alkoi puhua mahdollisuudesta, että hallitus kaatuu ja tulee uudet vaalit.
Tällä puheella on turha odottaa, että kukaan hallitusryhmien edustaja äänestäisi välikysymyksen puolesta, kun etukäteen on jo ilmoitettu, että ensisijaisesti kyse onkin yleisestä hallituksen luottamuksestra eikä tästä pakkoliitosasiasta.
Tokihan välikysymys tulkitaan aina hyvin pitkälti hallituksen luottamusäänestyksenä, mutta välikysymyksen ei ole pakko johtaa hallituksen eroon, esimerkiksi kiistellyn lakiesityksen pois vetäminen ja vastuuministerin vaihtaminen voivat olla riittävä ratkaisu.
Jos välikysymys esitettäisiin selaisin saatesanoin, että mitataan tämän asian, ei koko hallituksen kannatusta, se saisi taakseen myös suuren osan hallituspuoleueen edustajista.
Nyt käy kuitenkin niin, että välikysymys kaatuu hallituksen sijasta, vaikka eduskunnan selkeä enemmistö vastustaa hallituksen kaavailemaa, kuntien pakkoliitosmahdollisuuden sisältämää lakia. Vai onko se tarkoituskin?
Onko tarkoituskin, että välikysymys kaatuu, voidaan sanoa, että kaikki hallituspuolueiden edustajat kannattivat pakkoliitoksia, vain Kepu ja vähän Persutkin voivat pelastaa. Jos näin on, on valtapolitiikka ajanut asioiden ohi, mutta eopä olisi politiikassa ensimmäinen kerta.
-
Ei seuraavan hallituksen tehtävä ole mitenkään helppo,,Maksun aika on edessä on hallituksessa ketkä hyvänsä..
-
Tämän hallituksen ainoa pelastus on se, että se kaatuu ennenaikojaan, jo nyt on täysin selvä, että mitään kaavaluista uudistuksista ei saada aikaiseksi, ensi vuosi on jo vaalivuosi eikä silloin tehdä mitään uusia päätöksiä, kaikki nää lait mistä on paljon vouhkattu pitäisi junnata läpi tänä keväänä ;D
Ei tuu onnistuun, hommat on ihan sekaisin vielä :o
-
Ihan aikuisen oikeesti.
Onko kansa niin sokeeta ettei näe.
Kunnat väkiluvultaan pieniä, mutta silti muutaman kymmenen kilometrin välein tarvii olla kunnanjohtaja, rakennustarkastaja, liikuntasihteeri, päivähoitopäällikkö, terveyskeskus, kunta kalliine hallinnoineen.
Kuitenkin terveyden huollossa vaativammat tehtävät tehdää jo nyt huitsin nevadassa ja jos asiaa ei järkiperäistetä yhä kauempana.
Kai meillä menee vieläkin liian hyvin.
Pelotellaan että päätösten teko pakenee ja etujen ajo heikkenee.
Heikkenee entisestään rahojen vähetessä, vaikka päättämässä olisikin vaikka ketä..
-
Ihan aikuisen oikeesti.
Onko kansa niin sokeeta ettei näe.
Kunnat väkiluvultaan pieniä, mutta silti muutaman kymmenen kilometrin välein tarvii olla kunnanjohtaja, rakennustarkastaja, liikuntasihteeri, päivähoitopäällikkö, terveyskeskus kalliine hallinnoineen.
Kuitenkin terveyden huollossa vaativammat tehtävät tehdää jo nyt huitsin nevadassa ja jos asiaa ei järkiperäistetä yhä kauempana.
Kai meillä menee vieläkin liian hyvin.
Pelotellaan että päätös pakenee ja etujen ajo heikkenee.
Hekkenee entisestään rahojen vähetessä, vaikka päättämässä olisikin vaikka ketä..
Ei se siitä muutu mikskään jos noi johtajat ja sihteerit sun muut tekelinskit kasataan yhden keskuskunnan keskuksiin töitä tekemään,saati sitten kun jossain nostettiin palkat kaikille sen korkeimman vastaavan viranhoitajan tasolle.
Sitten pitää hommata konsultteja vuntsimaan niille joku virkanimike sekä jotain puuhaakin.
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
Suuri kuntien lukumäärä on ollut kepun lempilapsi. Paljon suojatyöpaikkoja kepuvirkamiehille. Nyt tekee kipeää, kun JOUDUTAAN purkamaan.
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
Pari semmosta pientä tarkistusta, esim. ei kunnalla tarvi olla joka hommaan omaa henkilöä, esim. meillä täällä Rovaniemi joka on alueen kunnista väkimäärällä mitattuna suurin ja myös vaurain, niin maataloussihteerin hommat hoitaa tervolan maatalousihteeri, elinkeinoasiamiehn hommat hoitaa Ranuan elinkeinoasiamies jne...
Ja Rovaniemi säästää 8)
Ne hoidetaan korvausta vastaan ja "pienet" kunnat tästä hyötyy, saahan ne töitä näille vajaa työllistetyille virkamiehilleen, tämmöstä yhteistyötä kuntien kesken on tehty Ruotsin puolella jo vuosikymmeniä :o
-
Monissa pienissä kunnissa käytetään j ostopalveluja toiselta kunnalta .On yhteisiä lautakuntia ,rakennustarkastajia ,terveystarkastajia ,jne. Kunnan virkamiehet voivat hoitavat useita pestejä esim. koulun rehtori hoitaa siinä sivussa sivistystoimen asioita .
Nämä jutut pienistä kunnista täysine palveluineen ja virkamiesarmeijoineen eivät vain yksikertaisesti pidä enää paikkansa. Tosiasiassa ongelma taitaakin olla niissä suurissa kunnissa ja kaupungeissa jotka eivät "suuruutensa " vuoksi halua supistaa hallintoaan vaan demari ja kokoomus-virkamiehet haluavat työllistää itsensä ja onnistuu käy varmimmin kun keskitetään suurempien alueiden hallinto itselle.
Ei voi kieltää etteikö järkiperäistämiseen olisi jatkuvasti tarvetta ,mutta asiat eivät aina ole niin kuin suuressa julkisuudessa asioiden tilan väitetään olevan .
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
Suuri kuntien lukumäärä on ollut kepun lempilapsi. Paljon suojatyöpaikkoja kepuvirkamiehille. Nyt tekee kipeää, kun JOUDUTAAN purkamaan.
juuri näin, esim palolaitosten kohdalla tulisi laskea pelastaako asema enemmän rahaa ku kuluttaa... jos ei näin ole ni pönkä ovelle :( :( :( :(
-
Tiilikainen pissasi omaan saappaaseensa, kun alkoi puhua mahdollisuudesta, että hallitus kaatuu ja tulee uudet vaalit.
Tällä puheella on turha odottaa, että kukaan hallitusryhmien edustaja äänestäisi välikysymyksen puolesta, kun etukäteen on jo ilmoitettu, että ensisijaisesti kyse onkin yleisestä hallituksen luottamuksestra eikä tästä pakkoliitosasiasta.
Tokihan välikysymys tulkitaan aina hyvin pitkälti hallituksen luottamusäänestyksenä, mutta välikysymyksen ei ole pakko johtaa hallituksen eroon, esimerkiksi kiistellyn lakiesityksen pois vetäminen ja vastuuministerin vaihtaminen voivat olla riittävä ratkaisu.
Jos välikysymys esitettäisiin selaisin saatesanoin, että mitataan tämän asian, ei koko hallituksen kannatusta, se saisi taakseen myös suuren osan hallituspuoleueen edustajista.
Nyt käy kuitenkin niin, että välikysymys kaatuu hallituksen sijasta, vaikka eduskunnan selkeä enemmistö vastustaa hallituksen kaavailemaa, kuntien pakkoliitosmahdollisuuden sisältämää lakia. Vai onko se tarkoituskin?
Onko tarkoituskin, että välikysymys kaatuu, voidaan sanoa, että kaikki hallituspuolueiden edustajat kannattivat pakkoliitoksia, vain Kepu ja vähän Persutkin voivat pelastaa. Jos näin on, on valtapolitiikka ajanut asioiden ohi, mutta eopä olisi politiikassa ensimmäinen kerta.
Hyvä huomio. Luulisi noinkin suuresta puolueesta löytyvän parempikin ryhmän puheenjohtaja kuin Tiilikainen.
-
Eli suomeksi sipilä sumuttaa
-
Tietääkö joku, miksi?
Siksi ettei kannatusluvut kestä normaalilla aikataululla.
kepun ainut oljenkorsi vallankiiman tyydyttämiseksi olisi varhennetut vaalit.
kepun järjenjuoksu ei riitä normaaliin vaalikampanjaan
Ei kestä enää kauaa kun kansa tajuaa, ettei maan taloutta laiteta kuntoon pelkkää pylpyrää pyörittelemällä ja sanomalla hokkus pokkus.
Ja ennemmin tai myöhemmin talouden rattaat lähtevät pyörimään ja sen on myrkkyä kepuideologialle, joka on koettanut todistaa nykyhallituksen tehneen kaiken päin persettä.
Mä oon aina sitä ollu sitä mieltä et tää politikointi pitää jättää vain ammattilaisille. Siksi en työni takia, enkä samalla taitotasolla kuin tällä viestiketjun aloittajalla on, edes kehtaisi mitään kirjoittaa. Sama pätenee poliitiikoihinkin, pitää tietää mitää sanoo ja kirjoittaa. Vaan harvassa ovat he.
-
Ihan aikuisen oikeesti.
Onko kansa niin sokeeta ettei näe.
Kunnat väkiluvultaan pieniä, mutta silti muutaman kymmenen kilometrin välein tarvii olla kunnanjohtaja, rakennustarkastaja, liikuntasihteeri, päivähoitopäällikkö, terveyskeskus, kunta kalliine hallinnoineen.
Kuitenkin terveyden huollossa vaativammat tehtävät tehdää jo nyt huitsin nevadassa ja jos asiaa ei järkiperäistetä yhä kauempana.
Kai meillä menee vieläkin liian hyvin.
Pelotellaan että päätösten teko pakenee ja etujen ajo heikkenee.
Heikkenee entisestään rahojen vähetessä, vaikka päättämässä olisikin vaikka ketä..
Paitsi että aikuisten oikeesti niissä pienissä kunnissa ei ole liikuntasihteeriä, rakennustarkastajaa eikä päivähoitopäällikköä ja hallintoa kaikenkaikkiaan vähemmän asukasta kohti kuin suurissa kaupungeissa.
Suomessa on viimeisten 10 vuoden aikana tehty satakunta vapaaehtoista kuntaliitosta ja suurin osa niistä vieläpä kunnissa, joissa Keskustalla on huomattava poliittinen painoarvo. Nytkin on vapaaehtoisia liitoshankkeita käynnissä mm. omassa kotikunnassani, mutta tämä puhe pakkoliitoksista kääntää kyllä tehokkaasti ihmismieliä liitoshanketta vastaan.
Näköjään joka puolueella pitää olla oma jätevesiasetuksensa. :(
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
Suuri kuntien lukumäärä on ollut kepun lempilapsi. Paljon suojatyöpaikkoja kepuvirkamiehille. Nyt tekee kipeää, kun JOUDUTAAN purkamaan.
Eiköhän niitä suojatyöpaikkoja ole kaikilla puolueilla vai onko sinulla jotain tutkimustietoa asiasta.
Suuri paise on siinä, että kunnan työntekijöitä istuu kunnanvaltuustoissa ja -hallitiuksissa.
-
Tietääkö joku, miksi?
Siksi ettei kannatusluvut kestä normaalilla aikataululla.
kepun ainut oljenkorsi vallankiiman tyydyttämiseksi olisi varhennetut vaalit.
kepun järjenjuoksu ei riitä normaaliin vaalikampanjaan
Ei kestä enää kauaa kun kansa tajuaa, ettei maan taloutta laiteta kuntoon pelkkää pylpyrää pyörittelemällä ja sanomalla hokkus pokkus.
Ja ennemmin tai myöhemmin talouden rattaat lähtevät pyörimään ja sen on myrkkyä kepuideologialle, joka on koettanut todistaa nykyhallituksen tehneen kaiken päin persettä.
Mä oon aina sitä ollu sitä mieltä et tää politikointi pitää jättää vain ammattilaisille. Siksi en työni takia, enkä samalla taitotasolla kuin tällä viestiketjun aloittajalla on, edes kehtaisi mitään kirjoittaa. Sama pätenee poliitiikoihinkin, pitää tietää mitää sanoo ja kirjoittaa. Vaan harvassa ovat he.
Ja olen niin moneen myyntipäällikköönkin törmännyt, joten tiedän heidänkin tarkoitusperänsä, joten taidetaan olla taitotasoissa ihan samassa.
Monen myyntipäällikön ainut avu on pitkä kieli.
-
Suuri paise on siinä, että kunnan työntekijöitä istuu kunnanvaltuustoissa ja -hallitiuksissa.
Kuntapuolestakin eniten tietävinään ovat ne, jotka eivät tiedä, mitä eivät tiedä :D
Suuri paise on siinä, että valtuustossa istuu päättäjiä, joilta puuttuu ymmärrys kunnan suurimman kuluerän, henkilöstön hallinnasta ja toinen paise on siinä, että päättäviin elimiin pyritään vai ajaakseen omaa tai oman sisäpiirin etua.
On pelkästään hyve, jos valtuustoon pyrkii ja pääsee asiaansa tuntevia henkilöitä, oli ne töissä kuntapuolella tai ei
Kunta-ammattilaisen ongelma päättäjänä on siinä, että sellainen voi kyseenalaistaa toimivan johdon ammattitaidottomuuden.
-
Ja mitä suurempi kuntakokonaisuus sen suurempi tietotaito ja ymmärrys vaaditaan. Enää ei riitäkkään että suku on kunnan kulmakiviä ja hallitusta johdetaan jo ainakin kolmannessa polvessa.
Kun tulee isommat ympyrät vaaditaan ymmärrystä enemmän ja sullemulle politikka kärsii inflaation. Tästähän monessa jarruttelukunnassa on kyse.
-
Kolmatta kautta valtuustossa ja toiset kuntaliitosneuvottelut menossa. Vielä en ole törmännyt valtuutettuun, joka olisi ollut suoraan kuntamme palkkalistoilla. Yksi lääkäri on kuntayhtymän palkoilla, mutta kestän sen, koska hän on fiksuimpia valtuutettujamme.
En ole myöskään vielä keksinyt, mitä ovat ne omat etuni, joita pystyisin valtuustossa ajamaan. No tietysti alempi veroprosentti, mutta se hyödyttäisi aika montaa muutakin itseni lisäksi.
Kokouspalkkiokin on niin vaatimaton, että paremmin tienaisin, kun en menisi kokoukseen. Toisaalta puolet valtuutetuista on eläkkeellä tai työttöminä, niin niiden osalta on tietysti tilanne toinen. Tämä porukka myös käyttää enemmän kunnallisia palveluja, joten pitäisikö rajata vaalikelpoisuus koskemaan vain ns. aktiiviväestöä (retorinen kysymys, toim huom.)?
Mitä sulle - mulle -politiikkaan tulee, en tiedä, missä kunnassa siitä olisi päästy eroon. Politiikka on kompromissien tekemistä jopa sellaisissa kunnissa, missä yhdellä puolueella on yksinkertainen enemmistö. Silloinkin käydään keskustelua tasolla - kun meidän kylältä vietiin koulu, niin kai edes katuvalot saadaan. Tai kun sosiaalitoimi on säästänyt tonnin, niin nyt on teknisen toimen vuoro. Tätä se on pienissä kunnissa ja isoissa kaupungeissa. Eikä niissä viimeksi mainituissa sen viisaampia valtuutettuja ole, vaikka pitäisi kyllä olla.
Jos meidänkin kuntaliitokset menevät läpi, niin tuloksena on 160 000 asukkaan kunta, jonka toisesta äärestä toiseen on 100 km matkaa. Kenellä työelämässä olevalla riittää aika perehtyä koko kunnan asioihin? Kenellä muulla riittää kapasiteetti? Virkamiesten ja ammattipoliitikkojen valta lisääntyy. Vaikka voihan se olla hyväkin.
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
Suuri kuntien lukumäärä on ollut kepun lempilapsi. Paljon suojatyöpaikkoja kepuvirkamiehille. Nyt tekee kipeää, kun JOUDUTAAN purkamaan.
juuri näin, esim palolaitosten kohdalla tulisi laskea pelastaako asema enemmän rahaa ku kuluttaa... jos ei näin ole ni pönkä ovelle :( :( :( :(
Ei kunnalla tarvitse olla omaa palolaitosta ne voi olla yhteisiä ja esim. pienten maalaiskuntien palolaitokset on pääosin tänäkin päivänä VPK palolaitoksia, eli pyörivät pääosin talkoovoimin ;D
-
mutta sehän sitten onkin kiva niissä vpk:oissa kun ei ole kohta enää kuin 70- sammuttajia! autoa osaa/pystyy ajamaan enää harva ja hommiin ei kerkiä kuin joskus tuntien jälkeen. se siitä turvallisuudesta hajaalueella! poliisiahan ei monessa kunnassa ole nähty aikoihin! rosvoja sitten useamminkin!
-
Tiilikaisella haluja uuden hallituksen ministeriksi?
-
saattaa olla että ei, kun on nähny kuin jo nykyiset jättelevät uppoavaa laivaa ja omat koirat kusee ja puree samaa jalkaa siellä sisällä. taitaisi olla parasta taas jäädä oppositioon ja katella kuin köpsät oikein ratkoo aiheuttamansa sotkun keskenään. ainoa ikävä siinä että meillehän tuo kaikesta päätellen tulee taas helvetin raskaaksi, kuin sotien jälkeen elo.
-
mutta sehän sitten onkin kiva niissä vpk:oissa kun ei ole kohta enää kuin 70- sammuttajia! autoa osaa/pystyy ajamaan enää harva ja hommiin ei kerkiä kuin joskus tuntien jälkeen. se siitä turvallisuudesta hajaalueella! poliisiahan ei monessa kunnassa ole nähty aikoihin! rosvoja sitten useamminkin!
Joo, mutta niin se on valtion puolellakin, monissa pienissä piireissä poliisien keski-ikä on jo yli 50 vuoden, kun eläkkeelle jääneiden tilalle ei ole palkattu uusia, miten tommoset vanhat äijät oikein juoksee nuorisorikollisia kiinni, nehän tarvii nitroja välillä että pysyy kannoilla :(
-
Suuri paise on siinä, että kunnan työntekijöitä istuu kunnanvaltuustoissa ja -hallitiuksissa.
Kuntapuolestakin eniten tietävinään ovat ne, jotka eivät tiedä, mitä eivät tiedä :D
Suuri paise on siinä, että valtuustossa istuu päättäjiä, joilta puuttuu ymmärrys kunnan suurimman kuluerän, henkilöstön hallinnasta ja toinen paise on siinä, että päättäviin elimiin pyritään vai ajaakseen omaa tai oman sisäpiirin etua.
On pelkästään hyve, jos valtuustoon pyrkii ja pääsee asiaansa tuntevia henkilöitä, oli ne töissä kuntapuolella tai ei
Kunta-ammattilaisen ongelma päättäjänä on siinä, että sellainen voi kyseenalaistaa toimivan johdon ammattitaidottomuuden.
Kunnalisen luottamismieshallinon suurin tulppa ovat kunnallisneuvokset ja viittä vaille sellaiset, jotka ovat olleet korvaamattomia jo 20 - 30 vuotta. Olisi hyvä saada systeemi, jossa valtuustossa voisi istua vain 4 kautta kerrallaan. Tämän jälkeen pakollinen yhden kauden jäähy, jonka jälkeen voisi yrittää taas uudestaan. Sama pätee eduskuntaankin. (Luonnollisesti myöskin hallituspaikat tulisi sisällyttää tähän karensiin)
Tulisi vähän dynamiikkaa ja uusia ajatuksia systeemiin. Oppiminen ja tiedon siirtyminen yli valtuustokausien olisi kuitenkin turvattu.
-
Silloin, kun pääministeri, eikä hänen puolueensa nauti kansalaisten luottamusta, on järjestettävä ennenaikaiset vaalit PISTE
Kuka tällä saitilla kannattaa ketkun hallitusta tai ketkua itseään – käsi ylös ?
-
Silloin, kun pääministeri, eikä hänen puolueensa nauti kansalaisten luottamusta, on järjestettävä ennenaikaiset vaalit PISTE
Kuka tällä saitilla kannattaa ketkun hallitusta tai ketkua itseään – käsi ylös ?
Kyllä se olis ollu paljon parempi, että tää hallitus olis teheny niitä välttämättömiä uudistuksia :(
-
Radiossa eräs kunnanjohtaja sanoi muutama päivä sitten, että eivät ne vaikeudet ratkea sillä että kunnat vain menevät yhteen. Samalla pitäisi irtisanoa kaikki henkilostö, myös sen keskuskaupungin, ja lähteä sitten perengoimaan ongelmia. Mites sitten suu pannan kaupunkien suojatyöpaikoissa?
Suuri kuntien lukumäärä on ollut kepun lempilapsi. Paljon suojatyöpaikkoja kepuvirkamiehille. Nyt tekee kipeää, kun JOUDUTAAN purkamaan.
juuri näin, esim palolaitosten kohdalla tulisi laskea pelastaako asema enemmän rahaa ku kuluttaa... jos ei näin ole ni pönkä ovelle :( :( :( :(
Ei kunnalla tarvitse olla omaa palolaitosta ne voi olla yhteisiä ja esim. pienten maalaiskuntien palolaitokset on pääosin tänäkin päivänä VPK palolaitoksia, eli pyörivät pääosin talkoovoimin ;D
Palo- ja pelastuslaitokset ovat menossa hälytyskeskusten tapaan maakunnallisiksi, jopa yli maakunnallisiksi. Vastaavasti rahoitus jatkossa poissa kunnallisista näpeistä.
-
Silloin, kun pääministeri, eikä hänen puolueensa nauti kansalaisten luottamusta, on järjestettävä ennenaikaiset vaalit PISTE
Kuka tällä saitilla kannattaa ketkun hallitusta tai ketkua itseään – käsi ylös ?
Kyllä se olis ollu paljon parempi, että tää hallitus olis teheny niitä välttämättömiä uudistuksia :(
Totta!
Aivan sama kuka seuraavassa hallituksessa istuu: tylyjä, rakenteita ja etuuksia rajusti rukkaavia uudistuksia on tehtävä. Jossain määrin painotuksiin voidaan vaikuttaa, riippuen siitä mistä maailman kuvasta ja yhteiskunnallisesta näkemyksestä hallitus koostuu.
Jos valtio velkaantuu nyt 7 mrd vuodessa, niin mistä leikataan, mitä pystytään säästämään rakenteisiin puuttumalla?
-
Kyllä se vain on niin, että harvennus on alitettava pöhöttyneestä hallinnosta. Tuottamattoman työn tekemisestä.
-
Jos yksityinen maajussi olis yrittänyt velan kanssa pelata näinkin kauan olis lainahanat jo aikoja sitten pantu kiinni
-
Kyllä se vain on niin, että harvennus on alitettava pöhöttyneestä hallinnosta. Tuottamattoman työn tekemisestä.
Valtion tuottavuusohjelma oli ideana hyvä, ja on sillä saatu erinäisten valtionhallinnon haarojen väkimäärää laskemaan. Toteutus sen sijaan meni käteen:
Keskushallinnosta kauimpana olevat, vähiten vaikutusvaltaa omaavat työpaikat ovat olleet ensinnä katkolla.
Samalla Helsingin hallintolinnakkeet ovat tehneet itsestään entistäkin tärkeämpiä, suorastaan korvaamattomia.... ::)
-
niin, juuri suurin virhe on laittaa suorittava porras kävelemään ja johtoportaaseen joutavia vaan lisää! näkeehän sen jo noista päätöksistä, ihan irti elävästä elämästä mutta jo heti lainvoimassa! ja kohta jo korjataan kun joku huomaa vian ja uskaltaa mainita, jos uskaltaa.