Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 26.01.14 - klo:16:42
-
venttiilipöydissä alkaa oleen jo kaikilla noita sähkölohkoja. itellä on tossa keslan 202t:ssä fh rs 218 ? penkissä noita kaks kappaletta ja taas on yhen käämin liitinosa sökö! niitä kun ei tuossa mallissa ole millään tavalla suojattu kosketukselta. onko toi joku vakio vai vain orikinelli käy? miten muuten ootte(ko) suojannu noita helikkeítä jotenkin? ite rakentelin tosa pientä putken pätkää suojaksi koska aina enemmin tahi myöhemmin niihin joku osuu, jos ei muu niin hyllylle nostaissa työntövarren pää. ketuttaa kun mänee hyvä työpäivä taas ketuille kun tuota jostain ettiii!
-
Vuodesta 65 talossa metsäkuormaajia eikä yhdessäkään ole kuin karvalakki pöytä .Tuo juuri hirvittää kun se kuormain melkein kesän on käyttämättä niin mitä nuo sähköhärpäkkeet tykkää siitä?
-
Millaisella työkalulla kristätte kuormaajan hammaskehän välystä? Nokkalaisessa on tommonen lataksi jyrsitty tankonpää, mihin en äkkiseltään helppoa sovitetta momenttiavaimelle keksinyt. Onko vaan hitsattava hylsyyn jotkut läpät
-
Vuodesta 65 talossa metsäkuormaajia eikä yhdessäkään ole kuin karvalakki pöytä .Tuo juuri hirvittää kun se kuormain melkein kesän on käyttämättä niin mitä nuo sähköhärpäkkeet tykkää siitä?
Kesälläkin käyttöä saman verran kuin talvella ja aina pelaa yhtä hyvin (poislukien kankeet öljyt) ::)
Liittimet ovat varmaankin Hirsmannin GMD A-sarjaa?
-
andypogelle. Momentti ei ole oikea säätöarvo, vaan välys. Eli ruuvi kiinni ja sitten löysätään kuormainvalmistajan ilmoittama määrä. Esim, 1/6 kierrosta.
-
andypogelle. Momentti ei ole oikea säätöarvo, vaan välys. Eli ruuvi kiinni ja sitten löysätään kuormainvalmistajan ilmoittama määrä. Esim, 1/6 kierrosta.
Mietin ihan samaa koska Kesla ei ainakaan mitään momenttia anna, löysät pois.
-
Ja käännön hammaskehän säätö tehdään kuormaimen kääntö sivussa, niin, että siellä on kulumattomin hammastus käännön rattaalla. Tämä siksi, että jos se kiritään siinä asennossa missä välys on suurin välyksettömäksi sanoo käännön tiivisteet poks tai jopa sylinteriputket poks kun ahdistaa liikaa siellä kulumattomalla osalla!
-
Isolla mutterisorvilla kääntyy hyvin Nokan hammastangon kiristys. Vuoden pari välein jos sitä muistaa kiristellä niin se toimii ihan ok. Minusta täysin asiallinen systeemi näihin pikkupilkkeihin, öljykylpy on näissä pelkkää hifistelyä jos osia ei ole tehty taiwanin joulutinasta.
Hydrauliikkaliikkeissä varmasti tietävät noista sähköventtiilin keloista. Ymmärtääkseni ovat aika standardikamaa. Liitinkotelon kestävyyttä voisi edesauttaa kääntämällä kelarungon sellaiseen asentoon jossa hirchmanni ei ole ihan niin tyrkyllä rikkoutumaan.
-
andypogelle. Momentti ei ole oikea säätöarvo, vaan välys. Eli ruuvi kiinni ja sitten löysätään kuormainvalmistajan ilmoittama määrä. Esim, 1/6 kierrosta.
Nokkalaisen ohjekirjassa on se niin, että ruuvi kiristetään ohjemomenttiin ja sitten avataan tietyn kiertokulman verran.
-
Hirsmanit on ihan peruskamaa ja liitin maksaa vajaan viis euroo kipale.
-
kiitoksia vastauksista ja pitänee käväistä kattelemassa paikalpuoteista löytyykö hyllystä.
-
hups heijaa! olikin parkerin kela mikä särky ja hintaa kertyy yli 400 euroo ja siinä mitään kun niitä on vain yksi suomessa! ei ollukaan mitään hirsmaniin rojua vaan helevetin kallista rojua! nyt on kyllä sellanen suoja että vaikka yli ajais niin ei pitäis särkyä! helevetin kallista tavaraa suomeen tuuvaan!