Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 09.10.08 - klo:23:23
-
Ei oo valetta :P
http://www.profi.de/cms/
-
Onhan tuo ollu jo kauan tiedossa. Vario miehille nää tiedot tulee vähän viiveellä ;D
-
tullee sama motti fendtiinkin ;D
-
Ei tule ensiksi kuin suurpuimureihin.
-
TÄPTÄPTÄPTÄPTÄPITÄP.
Onkohan loppuun asti järkeilty?
Miksi seitsemän?
-
Melkoinen moka taas tuollainen viritys.Valmettilaisten logistiikalla moottorin tulee olla 3-6-tai 9 sylinterinen,näin sen pitäisi mennä.nin nin nin. ;D
-
Melkoinen moka taas tuollainen viritys.Valmettilaisten logistiikalla moottorin tulee olla 3-6-tai 9 sylinterinen,näin sen pitäisi mennä.nin nin nin. ;D
kolme ja nelipyttyinen kone risteytetty seitenpyttyses ;D
-
Melkoinen moka taas tuollainen viritys.Valmettilaisten logistiikalla moottorin tulee olla 3-6-tai 9 sylinterinen,näin sen pitäisi mennä.nin nin nin. ;D
eikö kumminki 3-7 tai 9 sylinterinen. miksi ei kerralla suoraa 8 konetta, taas mun mielestä jotenki järjetööntä.
-
Melkoinen moka taas tuollainen viritys.Valmettilaisten logistiikalla moottorin tulee olla 3-6-tai 9 sylinterinen,näin sen pitäisi mennä.nin nin nin. ;D
eikö kumminki 3-7 tai 9 sylinterinen. miksi ei kerralla suoraa 8 konetta, taas mun mielestä jotenki järjetööntä.
Kun kyseessä on tulostavoitteellinen toiminta, niin se yksi pytty yksinkertaisesti kannattaa jättää pois. Sama Volvon vitosmoottoreissa, halvempi tehdä kun kutonen.
-
Melkoinen moka taas tuollainen viritys.Valmettilaisten logistiikalla moottorin tulee olla 3-6-tai 9 sylinterinen,näin sen pitäisi mennä.nin nin nin. ;D
eikö kumminki 3-7 tai 9 sylinterinen. miksi ei kerralla suoraa 8 konetta, taas mun mielestä jotenki järjetööntä.
V-7 olis värevä.. sais suoraan 3- ja 4-koneesta yhdistämällä. kuuspyttynen suora veekasi.. :)
-
Päästään mainostamaan että kukaan muu ei ole tällaista ennen keksinyt. Meikäläisen tarpeisiin riittää 4-pyttyinen, kokemusta DB 83hv IH 82hv-Sisu 101hv-EEA 95hv koneista. EEA tuntuu lyhyen tuttavuuden perusteella parhaalle näistä
-
kone o halpa tehdä kun siihe vissiin pystyy käyttää suurimmaks osaks kutosen osia
-
Mainos kikka
Ei mitään muuta Järkeä
Lehtien palstoille pääsee,,,,,,,,,,
Hyvä Poiju paino tulee
Kuusakoski kiittää ::)
-
Mainos kikka
Ei mitään muuta Järkeä
Lehtien palstoille pääsee,,,,,,,,,,
Hyvä Poiju paino tulee
Kuusakoski kiittää ::)
Höhö. Siel jossain karavaani kulkee ja kaikkitietävät koirat täällä haukkuu ;D ;D Aidon täppiksen tuntee siitä vankkumattomasta joka-alan osaamisen tunteesta, jonka täydellinen ymmärtämättömyys asiasta suo.
Luulisin, et jopa valtterilla insinöörit ymmärtää, mitä ne tekee. Ja miksi. Eri asia kuka tykkää.
-
Luulisin, et jopa valtterilla insinöörit ymmärtää, mitä ne tekee. Ja miksi. Eri asia kuka tykkää
Mitä etua on 7-syl? Miten tasapainotus onnistuu, onko se täynnä painoakseleita? Mitenköhän seiska käy, kun kutonenhan on itsensä kanssa ekan ja toisen kertauksen tasapainossa? Tulee olemaan mielenkiintoinen moottoriääni :)
Mutta ei kai se kuitenkaan jaksa tyhjäkäynnillä mihinkään, jos Valmetin periaatteilla mennään...
-
Luulisin, et jopa valtterilla insinöörit ymmärtää, mitä ne tekee. Ja miksi. Eri asia kuka tykkää
Mitä etua on 7-syl? Miten tasapainotus onnistuu, onko se täynnä painoakseleita? Mitenköhän seiska käy, kun kutonenhan on itsensä kanssa ekan ja toisen kertauksen tasapainossa? Tulee olemaan mielenkiintoinen moottoriääni :)
Mutta ei kai se kuitenkaan jaksa tyhjäkäynnillä mihinkään, jos Valmetin periaatteilla mennään...
sanovat siin jutussa et se käy yhtä nätisti kun kutonen.
Valmetin koneissa on aina ollu kova liikkeellelähtö momentti
-
Aidon täppiksen tuntee siitä vankkumattomasta joka-alan osaamisen tunteesta...
Niin jos tunteella, sitte täppis, mutta mitenkäs sitte, kun ei ookkaa pelkkä tunne vaan jotain muutakin...
-
Niin jos tunteella, sitte täppis, mutta mitenkäs sitte, kun ei ookkaa pelkkä tunne vaan jotain muutakin...
:D :D Osui. Mut tosta moottorinsuunnittelusta yms. Jonkinlaisen koneenkorjaajankoulutuksen saanena ymmärrän moteista sen verran, etten kuvittelekaan osaavani niitä suunnitella ;)
-
Juu.
Imakoa pitää nostaa.
Seitenpyttynen ei ole mitenkään päin teknisesti etevämpi kuin kuutonen. Tuo samojen osien käyttö lienee ainoa peruste.
äänestä en osaa sanoa,mielenkiinnolla odotan. Esimerkiksi tasapainossa se ei ole luonnostaan niinkuin kutonen,toki saadaan tasapainoon vaikka yksipyttyinen kun vaan intoa piisaa.
Tuohon imakoon sen verran että onhan se vaikeampi ja teknisempi konstruktio tuo seiska,ja ennen kaikkea jotain uutta ja ihmeellistä mitä ei muut ole vielä tehneet. Eli toisin sanottuna tulee mielikuva
"eivät ole osanneet tehdä".
Sitten siihen soppaan ureat ja sitä myötä pienempi kulutus nin paketti on kasassa. Vielä tarpeeksi suuri tankki niin vot.
"Olemme tehneet uuden sukupolven vähäruokaisen moottorin".
Verku ja Venttimiesten hyväksyntä huomattavasti helpompi saada tälläisella uuden sukupolven moottorilla.
Jopa Miken ajatuksissa olen havainnut pientä lähestymistä petonkimylly tehtaaseen... ::)
Toivottavasti onnistuvat,saadaan työtä ja mainetta Suomeen.
Jos se vielä tuputtaa savua entiseen malliin niin itketään sitten porukalla.
Ja HUHU tarinoi valtun uudessa lootassa olevan kuusi mekaanista aluetta. Sex,sex,sex...
Sexiloota... :P
Ja toivottavasti onnistuvat senkin kanssa.
-
Pannanpas vielä sen verran että tämän "seitosen" hyviä ominaisuuksia ei ole pituus.
-
Ei oo valetta :P
http://www.profi.de/cms/
Tässä nyt tätä seiskaa ihmetellään, mutta musta taustat aika selvät. Tuskin on aloite isomman koneen tekemiseen tullut Linnavuoresta. Agco_haluaa_ostomoottorit pois kaikkein suurimmistakin koneista. Seiska taasen tuli edullisemmaksi kuin aloittaa kokonaan puhtaalta pöydältä mitoituksien kanssa. Ja jos se saadaan pelittämään, niin mikäs siinä.
-
Miksi seitsemän?
-
Miksi seitsemän?
Siksi kun 6-syl. tehot ei riitä
-
Innoittajana on varmaan ollut speden elokuva noin seitsemän veljestä ja biisi seitsemän kertaa seitsemän?
http://www.youtube.com/watch?v=ynF3IvvLcUs
"seitsemän kertaa seitsemän, siitä SISU aina suunnaton.."
-
Miksi seitsemän?
Siksi kun 6-syl. tehot ei riitä
Onko kuorma-autoissa seitsemän sylinterisiä? Ei vaan kutosia jopa 18-litraisia.3 litraa reikä.
-
Miksi seitsemän?
Siksi kun 6-syl. tehot ei riitä
Onko kuorma-autoissa seitsemän sylinterisiä? Ei vaan kutosia jopa 18-litraisia.3 litraa reikä.
Mitäs luulet kumpi on halvempi tehdä, kokonaan uusi ja iso kutonen vai seiska, jossa voidaan käyttää vanhan kutosen komponentteja tarjoamalla samalla jotain todella uutta?
Joo, isosta kutosesta itsekin tykkäisin, mutta pakko tuossa on myös tulostavoite olla taustalla.
-
Miksipä ei seiska. Tekeehän Scaniakin 9-litran viitosia kuutosen osista. Henkilöautopuolella on ollut viitosia 30 vuotta, mm mersulla ja VAG:llä. Laivan moottoreissa on seiska tai ysi on ihan normijuttu. Tehdään samoista osista sen mittainen kone kuin tarvitaan.
Ei se pytyn suurentaminen ole tie onneen, raja tulee siinäkin vastaan, alkaa isommassa päässä kierrosherkkyys muistuttaa lähinnä maamoottoria. Kunnon kuorma-autoissa muuten yli 14-litraiset on jo kaseja.
Tuo seiska on tehty ihan järkisyistä, nehän tässä ketjussa onkin jo mainittu. Tuskin on huonompi kuin kuutonen. Se käyntiääni pitäisi tosin päästä kuulemaan.
-
Koneistamossa kuulemma jyrsimen koko riittää seiskan lohkon käsittelyyn sellaisenaan. Melko puntti oli kampiakselin päässä värähtelyjä vaimentamassa. Tuo seiskahan on enemmän tehty 3 ja 4 syl osista kuin 6 syl (kannet suoraan pienemmistä) Ensimmäiset koneet menevät Kanadaan Hesstonin 11 m puimureihin. Väittivät että kukaan (MF-Valtra-Fendt) ei ole vielä tehnyt riittävän väännönkestävää (1800 Nm) voimansiirtoa.
-
Koneistamossa kuulemma jyrsimen koko riittää seiskan lohkon käsittelyyn sellaisenaan. Melko puntti oli kampiakselin päässä värähtelyjä vaimentamassa. Tuo seiskahan on enemmän tehty 3 ja 4 syl osista kuin 6 syl (kannet suoraan pienemmistä) Ensimmäiset koneet menevät Kanadaan Hesstonin 11 m puimureihin. Väittivät että kukaan (MF-Valtra-Fendt) ei ole vielä tehnyt riittävän väännönkestävää (1800 Nm) voimansiirtoa.
Eli Massikan puimureihin. Ja Gleaneriin. Challengeriin tuon voisi upottaa, mutta taitaa Catin kanssa olla sopimus hamaan tulevaisuuteen... ja tulevaisuuteen.
-
onko v7 +
-
Mielestäni on kehitetty aivan uusi konstruktio. Tässä tapauksessa on melkoinen hyöty saavutettu lähinnä momentti puolella, siis nelikon työ kierto on 180 astetta kuutosen 120 astetta eli mitä tekee seiska noin 102 astetta jos nelitahti kone, jos kaksi tahti niin 51 astetta. suomeksi seiska tuottaa työ tehoa useammalla sylinterillä yhtäaikaa kuin mikään muu moottori. Tämä on ollut todennäköinen syy moiseen kostruktioon. Mielenkiinnolla katselen ja kuuntelen jos tuon joskus näkisi.
-
tuossa joku kehu sisun liikkeellelähtömomenttia. mihin se on piilotettu näissä cr koneissa? tosi veemäinen jossain kuormaaja tai perälevyhommissa. tuppaa sammumaan vähänväliä pienillä kierroksilla.
-
Miksipä ei seiska.
Ei se pytyn suurentaminen ole tie onneen, raja tulee siinäkin vastaan, alkaa isommassa päässä kierrosherkkyys muistuttaa lähinnä maamoottoria. Kunnon kuorma-autoissa muuten yli 14-litraiset on jo kaseja.
Niin Tai oikeastaan 8 ja 10 pyttyisiä,,,,,,,,,,,,,,, Mersulla , Man 12
http://www.man-engines.com/datapool/mediapool/600/MAN_Euro_3_CR_Motoren_EN.pdf
Ja Volvolla 6 : tonen vielä 16 Litraisena
MAn Serise D08 as vertical version for trucks and buses
4.6 l 6-cylinder turbocharged engines with intercooling and 110 kW through 151 kW rating
6.9 l 6-cylinder turbocharged engines with intercooling and 177 kW through 240 kW rating
Series D20 as vertical version for trucks and buses
10.5 l 6-cylinder turbocharged engines with intercooling and 235 kW through 324 kW rating
Series D20 as horizontal version for buses
10.5 l 6-cylinder turbocharged engines with intercooling and 199 kW through 316 kW rating
Series D26 as vertical version for trucks and buses
12.4 l 6-cylinder turbocharged engines with intercooling and 338 kW through 397 kW rating
Euro 4 and 5 engines
-
onko v7 +
Älä sinä kuule tähän sekaannu kun et sikaa erota moottorista.
Meette tinpan kans vaan harrastelemaan sitä
homoeroottista veivailua.
-
Worsan saunassa tiesivät että Valtun suunnittelu pöydällä on jo VR 7
Kuten Vag teki Vr 5 aikanaan
Hiemana kuin v kone mutta pytyt lomittain
Voimansiirtona portaattomasti luistatettava kuivalevykytkin ja apuveto etupyöriin tulee kuulemma sähköllä.