Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: iikkoo - 09.10.08 - klo:13:33

Otsikko: Sylinteriä
Kirjoitti: iikkoo - 09.10.08 - klo:13:33
Onko tuo ny se mystinen seittemän sylinterinen???? Tanskan kieli vähä heikkoa vielä...

http://www.maskinbladet.dk/article/article_view.php?id=25958

Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: retku - 09.10.08 - klo:13:56
http://www.agcosisupower.com/suomi/?x20126=1634545

sehän se juu.
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: kotivalo - 09.10.08 - klo:13:57
Suihkuputkia näyttäisi olevan kuusi, joten kuutonen taitaa  ;Dolla
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: KJL - 09.10.08 - klo:14:18
Suihkuputkia näyttäisi olevan kuusi, joten kuutonen taitaa  ;Dolla
Kuva on citiuksen, mutta syv on perstuntuman ja sanakirjan mukaan seitsemän...
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: farmex - 09.10.08 - klo:16:52
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: kotivalo - 09.10.08 - klo:17:04
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.

Kuussylinterinen seitsemäntahtinen... Mitä lie etua 7-syl koneesta vrt 8? Olisiko tuo nyt niin paljon halvempi kuitenkaan
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: Rimuli - 09.10.08 - klo:17:08
Mitäs ne 3 uutta tahtia mahtaa olla?

Taitaa olla kuitenkin ihan nelitahtinen...

Se on helppo tehdä kun otetaan vaan 3 ja 4 pyttysen kannet...
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: oltsik - 09.10.08 - klo:17:40
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.

Kuussylinterinen seitsemäntahtinen... Mitä lie etua 7-syl koneesta vrt 8? Olisiko tuo nyt niin paljon halvempi kuitenkaan

Etu tullennee päästöistä. kait ne just tohon kokoluokkaan saavat seittemänpyttysestä päästöttömämmän ja timmimmän kuin kasipyttysestä. Ja kuus ois liian vähän... 
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: Peurajussi - 09.10.08 - klo:17:45
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.

Kuussylinterinen seitsemäntahtinen... Mitä lie etua 7-syl koneesta vrt 8? Olisiko tuo nyt niin paljon halvempi kuitenkaan

Etu tullennee päästöistä. kait ne just tohon kokoluokkaan saavat seittemänpyttysestä päästöttömämmän ja timmimmän kuin kasipyttysestä. Ja kuus ois liian vähän... 

Suomen kielessä verbin "tulla" potentiaalimuoto kuuluu "tullee".  *pilk.nus*  :)
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: bdr-529 - 09.10.08 - klo:18:27
Vääntö on ainakin hirmuinen
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: Cepu - 09.10.08 - klo:18:59
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.

Kuussylinterinen seitsemäntahtinen... Mitä lie etua 7-syl koneesta vrt 8? Olisiko tuo nyt niin paljon halvempi kuitenkaan

Suora 8 taitaapi käydä jo liian pitkäksi ja v8 ei passaa oikeen normi rattoriin, joten jos tuo 7 on sitten niitten mielestä passeli.
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: kuu - 09.10.08 - klo:23:13
"...,jossa esitellään Valtra täysin uudella voimansiirrolla varustettuna"

-Tarkoittaako tuo uutta portaatonta laatikkoa?
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: SomeBody77 - 10.10.08 - klo:11:45
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.

Kuussylinterinen seitsemäntahtinen... Mitä lie etua 7-syl koneesta vrt 8? Olisiko tuo nyt niin paljon halvempi kuitenkaan

Suora 8 taitaapi käydä jo liian pitkäksi ja v8 ei passaa oikeen normi rattoriin, joten jos tuo 7 on sitten niitten mielestä passeli.
Jenkeissä näin (romupihalla) bensa v8 massikan...
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: KJL - 10.10.08 - klo:21:37
"...,jossa esitellään Valtra täysin uudella voimansiirrolla varustettuna"

-Tarkoittaako tuo uutta portaatonta laatikkoa?
Ei... Siis ei portaatonta vaan lähes portaattomalta tuntuvaa automaattivaihteistoa ;D
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: Turporuuvi - 11.10.08 - klo:12:50
Se on ensimmäinen seitsemäntahtinen kone.
Wärtsilällä on ollut ennen sisua 7 pyttyinen...
http://www.wartsila.com/Wartsila/global/docs/en/ship_power/products/2str/inst_info/rta48t_b/315_990___.pdf

http://www.wartsila.com/,en,productsservices,0,generalcontent,BE37D908-403D-4197-ACC5-24B29B0919B4,3D4A5854-250A-4110-9653-F0FC667CDF57,,1100.htm

Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: samppaj76 - 11.10.08 - klo:13:41
harvinainen tuo seitsemän sylinterinen laivoissa ja junissa enemmän käytetty. varmasti hyvä moottori ja voidaan käyttää olemassa olevia komponentteja. saadaan kustannuksia alas, on kevyempi kuin 8 kone, 490 kg on tehoonsa nähden kevyt. 500 hv pitäisi ainakin joksikin aikaa riittää. monessa käytössä suora moottori on helpompaa saada sopimaan kuin v-kone. voi olla joskus isoimpien traktorien voimanlähteenä. eikös fendin ja deutzin sopimus ole päättymässä. toivotaan että suomesta saadaan myös fendin keulalle moottori ;D.
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: kuu - 11.10.08 - klo:14:44
Miksi tuon Acgon pitää tuhota kaikki vanhat brändit ja levittää tuota omaa typerää Agco brändiää ympäriinsä. Eihän sillä edes ole mitään uskottavuutta, kun on joku pelkkä markkinointiyhtiö.

Vai ostaisitko Ago traktorin Ago moottorilla ja perään Ago työkoneita. Minä en ainakaan osta
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: juumassi - 11.10.08 - klo:19:34
Onko tuo ny se mystinen seittemän sylinterinen???? Tanskan kieli vähä heikkoa vielä...

http://www.maskinbladet.dk/article/article_view.php?id=25958



9.8 litraa ja 500hv?
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: Teroman - 21.04.10 - klo:20:58

Onhan tuo 12,5 % halvempi osiltaan ?
 :'(
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: sirkussonni - 21.04.10 - klo:21:37
Miksi tuon Acgon pitää tuhota kaikki vanhat brändit ja levittää tuota omaa typerää Agco brändiää ympäriinsä. Eihän sillä edes ole mitään uskottavuutta, kun on joku pelkkä markkinointiyhtiö.

Vai ostaisitko Ago traktorin Ago moottorilla ja perään Ago työkoneita. Minä en ainakaan osta


No eikös tää ole justiinsa sama asia kuin jon teere?  Kaikki samaa merkkiä pitäis olla. Kuhnin niittokoneetkin myydään jon teerenä!
Otsikko: Vs: Sylinteriä
Kirjoitti: Tracman - 21.04.10 - klo:21:51
harvinainen tuo seitsemän sylinterinen laivoissa ja junissa enemmän käytetty. varmasti hyvä moottori ja voidaan käyttää olemassa olevia komponentteja. saadaan kustannuksia alas, on kevyempi kuin 8 kone, 490 kg on tehoonsa nähden kevyt. 500 hv pitäisi ainakin joksikin aikaa riittää. monessa käytössä suora moottori on helpompaa saada sopimaan kuin v-kone. voi olla joskus isoimpien traktorien voimanlähteenä. eikös fendin ja deutzin sopimus ole päättymässä. toivotaan että suomesta saadaan myös fendin keulalle moottori ;D.


toivottavasti ei tule mitään agco sisu pooweria enempää venttien keulalle... tässä olis mannilta hyvä malli

http://www.man-engines.com/en/industrial_engines/Construction_and_Agricultural_Engines.jsp

toi D2066 malli jossa on tehoa 320-440hv ja litroja 10.5L  ;D et eikähän tosta saada parempi moottori tulevalle uudelle 900-sarjalaiselle... ja viä löytyy lisää suoria kutosia mannilta aina 540hv:seen asti