Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nakkisormi - 24.01.14 - klo:13:34

Otsikko: paripyörät
Kirjoitti: nakkisormi - 24.01.14 - klo:13:34
Pitäisi ostaa paripyörät taakse vanteineen kaikkineen Valtraan.
Takapyörät ovat Valtrassa 520/85R38 umpivanteella. Mitkä kaikki koot sopivat näiden kanssa paripyörinä? Ja mikä kiinnitys olisi nyt se paras tapa hinta/laatusuhteeltaan?
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: - 24.01.14 - klo:14:03
http://vianor.fi/renkaat/raskaat-renkaat/teknisia-tietoja/vaihtoehtoiset-rengaskoot/ (http://vianor.fi/renkaat/raskaat-renkaat/teknisia-tietoja/vaihtoehtoiset-rengaskoot/)

Sieltä tiiraille anakin 20.8 R 38    520/85 R 38
540/80 R 38    580/70 R 38    650/65 R 38    580/75 R 38
710/60 R 38
900/55 R 32
1050/50 R 32
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: LihavaPoika - 29.01.14 - klo:18:33
Valtrassa huono hinta/laatusuhde. Mutta jos paripyörä kiinnikkeisiin saataisiin sitten parempaa.

Trelleborg Twinning paras koska keskiölevy tukemassa paripyörän vannekehää.
Hinta on sitten hyvän hinta eli 2500,- ++++++ pelkät kiinnikkeet. Ja Apv vanteet lisäksi.
Puoltaa paikkaa jos käytössä eri tyyppiset renkaat esim milli ja palapinnat.

Hyvä hinta/laatu Trellen DUO kiinnikejärjestelmä sisältää kehät välivanteet sekä pikakiinnike  lukkotangot.
Hinta asettunee 2000,- ylöspäin vanne koosta riippuen.
Kilpaileva tuote on GS-Shcaad Sveitsistä Grippen jälleenmyyjät kauppaavat Esim Rengas Paavola Sjk

Rajulla saat vain rajut mielialan vaihtelut.

Ja Jetistä joku hyvin tuumannut että miten M16 kierre kestää rhs putken sisällä muka paremmin kuin ketjukiinnikkeissä??
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: Toivo Tonta - 29.01.14 - klo:18:38
Valtrassa huono hinta/laatusuhde. Mutta jos paripyörä kiinnikkeisiin saataisiin sitten parempaa.

Trelleborg Twinning paras koska keskiölevy tukemassa paripyörän vannekehää.
Hinta on sitten hyvän hinta eli 2500,- ++++++ pelkät kiinnikkeet. Ja Apv vanteet lisäksi.
Puoltaa paikkaa jos käytössä eri tyyppiset renkaat esim milli ja palapinnat.

Hyvä hinta/laatu Trellen DUO kiinnikejärjestelmä sisältää kehät välivanteet sekä pikakiinnike  lukkotangot.
Hinta asettunee 2000,- ylöspäin vanne koosta riippuen.
Kilpaileva tuote on GS-Shcaad Sveitsistä Grippen jälleenmyyjät kauppaavat Esim Rengas Paavola Sjk

Rajulla saat vain rajut mielialan vaihtelut.

Ja Jetistä joku hyvin tuumannut että miten M16 kierre kestää rhs putken sisällä muka paremmin kuin ketjukiinnikkeissä??
Varmaan huonommin, jos muutenkin on laiska niitä rasvaamaan ja huoltamaan :o
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: ponydiesel - 29.01.14 - klo:18:43
Valtrassa huono hinta/laatusuhde. Mutta jos paripyörä kiinnikkeisiin saataisiin sitten parempaa.

Trelleborg Twinning paras koska keskiölevy tukemassa paripyörän vannekehää.
Hinta on sitten hyvän hinta eli 2500,- ++++++ pelkät kiinnikkeet. Ja Apv vanteet lisäksi.
Puoltaa paikkaa jos käytössä eri tyyppiset renkaat esim milli ja palapinnat.

Hyvä hinta/laatu Trellen DUO kiinnikejärjestelmä sisältää kehät välivanteet sekä pikakiinnike  lukkotangot.
Hinta asettunee 2000,- ylöspäin vanne koosta riippuen.
Kilpaileva tuote on GS-Shcaad Sveitsistä Grippen jälleenmyyjät kauppaavat Esim Rengas Paavola Sjk

Rajulla saat vain rajut mielialan vaihtelut.

Ja Jetistä joku hyvin tuumannut että miten M16 kierre kestää rhs putken sisällä muka paremmin kuin ketjukiinnikkeissä??
Varmaan huonommin, jos muutenkin on laiska niitä rasvaamaan ja huoltamaan :o
En tiedä miten kierre paremmin kestää mutta tuntuu kestävän.
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: miller - 30.01.14 - klo:17:09
välivanne + 4 kpl vanttikiristimiä.. per ratas. pysyy kiinni ja on nopee ottaa pois
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: veko - 31.01.14 - klo:18:06
Eiköhän se ole että kun paripyöriä tosiaan tarvitaan niiin raju on silloin raju , ja muut tulee myöhemmin
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: lynx700500 - 31.01.14 - klo:20:59
Tuntuu aika kalliilta ratkaisulta tuo trellen ratkaisu. En näe itse mitään vikaa perus rajuissa. Aina on mennyt paikoilleen ja poiskin on lähtenyt. Tietty kaksi miestä on hyvä olla asentamassa.
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: AaPee - 25.03.14 - klo:18:27
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Koneena siis 5,3t painava kutonen jossa renkaina (halkaisijalta tuohon ylikokoiset, vakio 14.9R28 ja 18.4R38) 420/85R28 ja 520/85R38. Paras vaihtoehtohan olisi taakse rinnalle vastaavat kun kapeampaa ei taida löytyä samalla halkaisijalla?

Ongelmaksi muotoutuu se, että pihapiirissä on yksi kohta josta tuo ei enää mahtuisi vaan pitäisi vähän kierrellä, ei kylläkään kaukaa. Lisäksi konehalliin pitäisi ajaa aika huolellisesti. Samaan syssyyn kävisi myös niin, että vetokoneesta tulisi leveämpi kuin kylvökone, tämä lienee kuitenkin ongemista merkityksettömin jos edes ongelma alkuunkaan.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Vanha isäntä on sitä mieltä, että ajellaan tämä kevät joko tuolla 420/520 yhdistelmällä ja katsellaan levikkeitä syssymmällä tai sitten kylvetää vielä vanhalla koneella johon levikkeet.
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: ana111 - 25.03.14 - klo:19:16
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Koneena siis 5,3t painava kutonen jossa renkaina (halkaisijalta tuohon ylikokoiset, vakio 14.9R28 ja 18.4R38) 420/85R28 ja 520/85R38. Paras vaihtoehtohan olisi taakse rinnalle vastaavat kun kapeampaa ei taida löytyä samalla halkaisijalla?

Ongelmaksi muotoutuu se, että pihapiirissä on yksi kohta josta tuo ei enää mahtuisi vaan pitäisi vähän kierrellä, ei kylläkään kaukaa. Lisäksi konehalliin pitäisi ajaa aika huolellisesti. Samaan syssyyn kävisi myös niin, että vetokoneesta tulisi leveämpi kuin kylvökone, tämä lienee kuitenkin ongemista merkityksettömin jos edes ongelma alkuunkaan.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Vanha isäntä on sitä mieltä, että ajellaan tämä kevät joko tuolla 420/520 yhdistelmällä ja katsellaan levikkeitä syssymmällä tai sitten kylvetää vielä vanhalla koneella johon levikkeet.
Onks Aapee Eepeeltä ;D
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: zetor8045 - 25.03.14 - klo:19:21
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Koneena siis 5,3t painava kutonen jossa renkaina (halkaisijalta tuohon ylikokoiset, vakio 14.9R28 ja 18.4R38) 420/85R28 ja 520/85R38. Paras vaihtoehtohan olisi taakse rinnalle vastaavat kun kapeampaa ei taida löytyä samalla halkaisijalla?

Ongelmaksi muotoutuu se, että pihapiirissä on yksi kohta josta tuo ei enää mahtuisi vaan pitäisi vähän kierrellä, ei kylläkään kaukaa. Lisäksi konehalliin pitäisi ajaa aika huolellisesti. Samaan syssyyn kävisi myös niin, että vetokoneesta tulisi leveämpi kuin kylvökone, tämä lienee kuitenkin ongemista merkityksettömin jos edes ongelma alkuunkaan.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Vanha isäntä on sitä mieltä, että ajellaan tämä kevät joko tuolla 420/520 yhdistelmällä ja katsellaan levikkeitä syssymmällä tai sitten kylvetää vielä vanhalla koneella johon levikkeet.
Hyvin menee tuollakin rengastuksella... Monta kevättä jo tuollaisella rengastuksella ilman paripyöriä vedetty kylvökonetta ja traktorilla painoa yli 7tn.. Ei ongelmaa...  Kylvökoneenkin aisapaino menee välipyöräjyrälle...
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: SamiT - 25.03.14 - klo:19:24
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Tuo 540 / 650 rengastuksena mullakin viime keväänä äestyskoneessa ja kyllä huutaa paripyöriä täällä eteläisillä savikoillakin, ei meinaa pito riittää rinnekohdissa kevyenpuoleisen Valmet 8400:n alla ja joissakin paikoissa jää ajopaikka näkyviin hieman orastumisessa kun kone lyönyt hiukan tyhjää koko ajan äestä (Potila Magnum 620) vetäessä. Paripyörää ei oikein tällä rengaskoolla korvata. Toisessa Mega-Valmetissa oli 18.4-38 takapyörät ja 14.9-28 etupyörät ja samat paripyöränä ja se oli paljon sopivampi täällä kevättöihin.
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: SKN - 25.03.14 - klo:19:33
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Tuo 540 / 650 rengastuksena mullakin viime keväänä äestyskoneessa ja kyllä huutaa paripyöriä täällä eteläisillä savikoillakin, ei meinaa pito riittää rinnekohdissa kevyenpuoleisen Valmet 8400:n alla ja joissakin paikoissa jää ajopaikka näkyviin hieman orastumisessa kun kone lyönyt hiukan tyhjää koko ajan äestä (Potila Magnum 620) vetäessä. Paripyörää ei oikein tällä rengaskoolla korvata. Toisessa Mega-Valmetissa oli 18.4-38 takapyörät ja 14.9-28 etupyörät ja samat paripyöränä ja se oli paljon sopivampi täällä kevättöihin.

Eikö etuveto auta?
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: AaPee - 25.03.14 - klo:20:13
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Koneena siis 5,3t painava kutonen jossa renkaina (halkaisijalta tuohon ylikokoiset, vakio 14.9R28 ja 18.4R38) 420/85R28 ja 520/85R38. Paras vaihtoehtohan olisi taakse rinnalle vastaavat kun kapeampaa ei taida löytyä samalla halkaisijalla?

Ongelmaksi muotoutuu se, että pihapiirissä on yksi kohta josta tuo ei enää mahtuisi vaan pitäisi vähän kierrellä, ei kylläkään kaukaa. Lisäksi konehalliin pitäisi ajaa aika huolellisesti. Samaan syssyyn kävisi myös niin, että vetokoneesta tulisi leveämpi kuin kylvökone, tämä lienee kuitenkin ongemista merkityksettömin jos edes ongelma alkuunkaan.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Vanha isäntä on sitä mieltä, että ajellaan tämä kevät joko tuolla 420/520 yhdistelmällä ja katsellaan levikkeitä syssymmällä tai sitten kylvetää vielä vanhalla koneella johon levikkeet.
Onks Aapee Eepeeltä ;D

Njet
Otsikko: Vs: paripyörät
Kirjoitti: SamiT - 25.03.14 - klo:21:28
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Tuo 540 / 650 rengastuksena mullakin viime keväänä äestyskoneessa ja kyllä huutaa paripyöriä täällä eteläisillä savikoillakin, ei meinaa pito riittää rinnekohdissa kevyenpuoleisen Valmet 8400:n alla ja joissakin paikoissa jää ajopaikka näkyviin hieman orastumisessa kun kone lyönyt hiukan tyhjää koko ajan äestä (Potila Magnum 620) vetäessä. Paripyörää ei oikein tällä rengaskoolla korvata. Toisessa Mega-Valmetissa oli 18.4-38 takapyörät ja 14.9-28 etupyörät ja samat paripyöränä ja se oli paljon sopivampi täällä kevättöihin.

Eikö etuveto auta?

Ei riittävästi auta, tuppaa pomppimaan ylämäkeen ajettaessa ja sutii muutenkin, renkaissa pinta kuin uusissa. Paino ei riitä, mikä toki toisaalta on positiivinenkin asia kunhan saa pitoa lisää paripyörillä.