Agronet
Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: pig24 - 14.01.14 - klo:16:13
-
Heinää ym. yritetään varastoida parsien yläpuolelle, samoin käytäville. Siltanosturi keskikäytävälle. Yhteen on saatu integroitua konehalli.
http://www.strueby.ch/de/stallbau/impressionen/ Kuvat meinaa tökkiä linuxilla (kun vetää kursoria kuvan yli, alta tulee uusi kuva.. :o)
Chromella näkyy moitteetta - Opera yskii.
-
Kuvissa on yksi kolmerivinen ruokintapäydällä toisessa laidassa, jossa on katto tehty niin että ulospäin vetävä kuorma hoidetaan ilmeisesti osittain puulla ja osittain metallisilla vetotangoilla jotka ovat jossain 5 metrin korkeudessa. Ja tuollanen mielestäni olisi järkevää myös liimakehänavetoissa. Vetotanko jonnekin 4m korkeuteen niin ei ole minkään tiellä (voi jopa auttaa valaisimien, rehukierukoiden yms suhteen) ja on helpompi ja halvempi toteuttaa kuin järjettömän tukevat anturat tai vetotangot lattian sisään (koska navetan lattia on aika monitasoinen). Voi olla että kaaretkin voisi silloin tehdä kevyemmiksi.
-
Hieno ratkaisu yksi rivisessä pihatossa oli lukkoaidat ruokintapöydällä ja yläpuolella oli maitoputki. :-*
-
Kuvissa on yksi kolmerivinen ruokintapäydällä toisessa laidassa, jossa on katto tehty niin että ulospäin vetävä kuorma hoidetaan ilmeisesti osittain puulla ja osittain metallisilla vetotangoilla jotka ovat jossain 5 metrin korkeudessa. Ja tuollanen mielestäni olisi järkevää myös liimakehänavetoissa. Vetotanko jonnekin 4m korkeuteen niin ei ole minkään tiellä (voi jopa auttaa valaisimien, rehukierukoiden yms suhteen) ja on helpompi ja halvempi toteuttaa kuin järjettömän tukevat anturat tai vetotangot lattian sisään (koska navetan lattia on aika monitasoinen). Voi olla että kaaretkin voisi silloin tehdä kevyemmiksi.
näytti olevan betoni pilarit ulkoseinillä kantamassa kattoa. :o
-
Melko paljon on käytetty puuta että Suomessa voisi tulla sanomista palomääräysten kanssa.
-
Kuvissa on yksi kolmerivinen ruokintapäydällä toisessa laidassa, jossa on katto tehty niin että ulospäin vetävä kuorma hoidetaan ilmeisesti osittain puulla ja osittain metallisilla vetotangoilla jotka ovat jossain 5 metrin korkeudessa. Ja tuollanen mielestäni olisi järkevää myös liimakehänavetoissa. Vetotanko jonnekin 4m korkeuteen niin ei ole minkään tiellä (voi jopa auttaa valaisimien, rehukierukoiden yms suhteen) ja on helpompi ja halvempi toteuttaa kuin järjettömän tukevat anturat tai vetotangot lattian sisään (koska navetan lattia on aika monitasoinen). Voi olla että kaaretkin voisi silloin tehdä kevyemmiksi.
Tuo on erittäin taloudellinen toteutustapa. Tuntuu usein olevan suunnittelijat yhden materiaalin vankeja. Firmatkin samoin ovat: teräskaaritehdas, liimapuutehdas, tikkuristikkotehdas, betonivalimo jne. Asiakkaalle parasta toteutustapaa ei välttämättä saa yhdellä kaupalla hankittua. Vanhoja koppeja korjaillessa on hyvä olla timpurien lisänä metallimies jolla on luontainen ymmärrys lujuusopista.
-
Hieno ratkaisu yksi rivisessä pihatossa oli lukkoaidat ruokintapöydällä ja yläpuolella oli maitoputki. :-*
Mallia rintamamies - parvelle voi ajaa. Lypsy taitaa tapahtua kuin parsinavetassa. Ei paha. Näitä tehdään Saksassakin (1. krs. betoni tai tiili). Hiekkaparsia näkyi useammassa. Onkohan heinävarastojen palkit pelkkien palkkikenkien varassa vai liekö lovettu piirun verran ?
Churwaldenissa voi jopa käydä - ryhmäesittely 1,5 - 2 h ja 4frk (3,25 €) kärsä. http://www.gemeinschaftsstall-churwalden.ch/Besichtigung.html