Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 11.01.14 - klo:20:11
-
Kaverille tarjottiin semmoista. Ihan pikkuajoon tulis, mitenköhän mahtaa käyttäytyä maantiellä, pellolla ? Akselit EI jousitettuja. Akselit reilusti ylimitoitettuja joten sen suhteen ei huolia. Halvalla lähtis mutta....
-
Kaverille tarjottiin semmoista. Ihan pikkuajoon tulis, mitenköhän mahtaa käyttäytyä maantiellä, pellolla ? Akselit EI jousitettuja. Akselit reilusti ylimitoitettuja joten sen suhteen ei huolia. Halvalla lähtis mutta....
Siis ne on suoraan rungossa kiinni?? Vai onko telivaunu jotenkin uus juttu??
-
Suoraan rungossa kiinni
-
Sopivat pinnanmuodot tiessä mutkapaikassa tai vaikka kun kääntyy peltoliittymään niin saattaa yllättäen keventää traktorin perää niin voipi lähteä lapasesta kun on meinaan sitten traktori poikittain ennenkuin ehtii edes huomata mitä tapahtuu. Varmaan syynsä ominaisuuksissa kun kerran halvalla saisi.
-
krhmn.. vaikuttaa meleko mielenkiintoselta ajettavalta, no raittit on ainaki varmaa.. ja hakkaa koukus..
-
Lavettejahan on tehty kiinteillä akseleilla. Tasaisilla menee kivasti, mutta nyppylöiden ylityksissä saa olla tarkkana, keventää traktorin perää ihanasti. Ja jos tuossa lietepaljussa on vielä isot renkaat ja kovin pitkä akseliväli, niin aina kyseenalaisempi hinattava. :-X
-
Lavettejahan on tehty kiinteillä akseleilla. Tasaisilla menee kivasti, mutta nyppylöiden ylityksissä saa olla tarkkana, keventää traktorin perää ihanasti. Ja jos tuossa lietepaljussa on vielä isot renkaat ja kovin pitkä akseliväli, niin aina kyseenalaisempi hinattava. :-X
Tandemi on kaivurilavetissa ihan jees, mutta lietevaunussa ei ainakaan madot tykkää, ku saattaa joisain kohtaa olla aika iso osuus painosta ihan yhden pyörän varassa..
-
Pieni pyttyhän tämä on, 6m3 ja akseliväli suunnilleen sama kuin normi telissäkin. Akselit/renkaat jostain ryssävaunusta otettuja varmaan näitä 16,5X jotain, eli pintapaine ei kyllä kovin päätä huimaava vaikka kantaisikin 2 pyörällä jossain kohtaa. Aisa pitäisi vissin ainakin olla aika samalla korkeudella kun koukku, muutenhan se joko kantaa enemmän etu tai takaakselilla ::)
Ja laveteissahan tätä käytetään myös kuten jo aikaisemmin mainittu eli tasaisella kulkee mukavasti
-
Jos on noin pieni ja laittaa sen t valtran perään ei pitäis vaikuttaa. Onks jollain kokemusta niistä systeemeistä missä on työntövarren korkeudella sylinteri vaakasuoraan jonka pitäis työntää vakiopaineella etuakselille painoo?
-
No voisihan sen yhden akselin repiä sieltä pois jos pahalta tuntuu.... se mahtuisi jopa minun pajaan 8)
Saako muuten näihin ryssä napoihin (6 pultti) muita vanteita sopimaan ? Jos kärry muuten ok niin voisihan ajatella jotain 550-600 kumeja
-
Tuollaiseen 6 kuutioiseen pönttöön voisi hitsata nostolaitesovitteet ja ottaa ne akselit pois, niin olisi näppärä pyöritellä pienilläkin lohkoilla.
-
Tuollaiseen 6 kuutioiseen pönttöön voisi hitsata nostolaitesovitteet ja ottaa ne akselit pois, niin olisi näppärä pyöritellä pienilläkin lohkoilla.
Tai laitattaisi rengasliikkeessa tuohon renkaat molempiin päihin, käyttäisi pyttyä siis vanteena. Sitten akseli läpi ja siitä aisat traktorin vetovarsiin. Vetäisi poikittain, liete sekoittuisi samalla hyvin ???
Pellolla luukku auki ja kaasu pohjaan ??? ;D
-
entäs jos ottaa toiseen akseliin hieman matalemmat pyörät jotka auttaa pellolla kun pikkuisen painuu? Aivan kuten useimmiten belarussioissa nähtyjä paripyöräsovellutuksissa, joissa ea:lille asennettu parinen oh tuuman kaksi pienempi mitä varsinainen pyörä.
-
No voisihan sen yhden akselin repiä sieltä pois jos pahalta tuntuu.... se mahtuisi jopa minun pajaan 8)
Saako muuten näihin ryssä napoihin (6 pultti) muita vanteita sopimaan ? Jos kärry muuten ok niin voisihan ajatella jotain 550-600 kumeja
Niitä 700 millisiä ryssäkumeja vanteilla saa parilla sadalla kipale.
-
Mul on jotkut 6 tonnin Rysky kippikärryt, joihin on joku joskus lisännyt toisen kiinteän akselin. Kelasilppurin perässä naatin ajossa noita on pääosin käytetty ja ihan hyvin pelaa. Tyhjänä pitää katsoa mihin jättää. aisapainoa ei ole juurikaan jos etummainen akseli kohouman päällä. Lähtee helposti yksikseen seilaamaan. ::)
Tuorlassa oli aikoinaan viljakärryjä, jotka oli akseloitu kahdella kiinteällä ka etuakselilla. Merkiksi noihin oli laitettu "Jussi" ;D
-
On tosiaan niin pieni pytty, että ilmanpaineita pudottamalla saa jouset.
Kovemmilla painoilla nypyttää aisapainoa aika ärsyttävästi tuo akseleiden kiinteys. Kaivurilavetilla tuo on huomattavaa, mutta siirrot ovatkin vähäisempiä kuin lieteralli.
-
On tosiaan niin pieni pytty, että ilmanpaineita pudottamalla saa jouset.
Kovemmilla painoilla nypyttää aisapainoa aika ärsyttävästi tuo akseleiden kiinteys. Kaivurilavetilla tuo on huomattavaa, mutta siirrot ovatkin vähäisempiä kuin lieteralli.
Varmaan näin juu. Kuten Nuffieldmasteri mainitsi niin taka akselin vois laskea muutamalla sentillä ja sen lisäksi pelata ilmapaineilla. Luulis että tällä saisi jo sen aisa painon kuntoon ettei heti karkaa ::)
Jos ei lähde taka akselia laskemaan niin ainakin etuakselin ilmapaineet alas ::) Mistähän niitä leveitä ryssä renkaita/vanteita kannattaa etsiä jos hän lähtee sille linjalle että toinen akseli + kaikki kumit kaupaksi ja leveämmät yhdelle akselille tilalle?
-
On tosiaan niin pieni pytty, että ilmanpaineita pudottamalla saa jouset.
Kovemmilla painoilla nypyttää aisapainoa aika ärsyttävästi tuo akseleiden kiinteys. Kaivurilavetilla tuo on huomattavaa, mutta siirrot ovatkin vähäisempiä kuin lieteralli.
Varmaan näin juu. Kuten Nuffieldmasteri mainitsi niin taka akselin vois laskea muutamalla sentillä ja sen lisäksi pelata ilmapaineilla. Luulis että tällä saisi jo sen aisa painon kuntoon ettei heti karkaa ::)
Jos ei lähde taka akselia laskemaan niin ainakin etuakselin ilmapaineet alas ::) Mistähän niitä leveitä ryssä renkaita/vanteita kannattaa etsiä jos hän lähtee sille linjalle että toinen akseli + kaikki kumit kaupaksi ja leveämmät yhdelle akselille tilalle?
Pirisen Jaskalla oli niitä takavuosina aika iso erä,kauppas niitä mulle aika edullisesti,, nyt en tiedä olisko,,siis Agri-kymi..
-
On tosiaan niin pieni pytty, että ilmanpaineita pudottamalla saa jouset.
Kovemmilla painoilla nypyttää aisapainoa aika ärsyttävästi tuo akseleiden kiinteys. Kaivurilavetilla tuo on huomattavaa, mutta siirrot ovatkin vähäisempiä kuin lieteralli.
Varmaan näin juu. Kuten Nuffieldmasteri mainitsi niin taka akselin vois laskea muutamalla sentillä ja sen lisäksi pelata ilmapaineilla. Luulis että tällä saisi jo sen aisa painon kuntoon ettei heti karkaa ::)
Jos ei lähde taka akselia laskemaan niin ainakin etuakselin ilmapaineet alas ::) Mistähän niitä leveitä ryssä renkaita/vanteita kannattaa etsiä jos hän lähtee sille linjalle että toinen akseli + kaikki kumit kaupaksi ja leveämmät yhdelle akselille tilalle?
Pirisen Jaskalla oli niitä takavuosina aika iso erä,kauppas niitä mulle aika edullisesti,, nyt en tiedä olisko,,siis Agri-kymi..
Nettikonees oli ainaskin yks ilmotus missä noit leveitä ryssiä kaupattiin
-
Mistähän niitä leveitä ryssä renkaita/vanteita kannattaa etsiä jos hän lähtee sille linjalle että toinen akseli + kaikki kumit kaupaksi ja leveämmät yhdelle akselille tilalle?
http://www.nettikone.com/muu-merkki/tianli-renkaat/1257880#yritys=sammutinpalvelusandvik