Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 03.01.14 - klo:19:47
-
http://www.youtube.com/watch?v=yaXm3X8q0Rg
Nyt on todistettu fentin valtava melu !
Koppi siinä tutis niin että kuskilla oli vaikeaa pysyä mukana.
Ojanylityksessä aivan surkea esitys.
-
Tuo ohiajomelu ei sinänsä ollut mikään yllätys.
Vonkuu kuten keltaiset turbo Valmetit aikanaan.
Toisaalta vonkuminen toimii hyvin käänteisenä vellikellona. Emäntä ehtii hyvin keittää potut kun kuulee hyvissä ajoin milloin täppäri-isäntä on tulossa kotiin. Kännykkälaskussakin säästää kun ei tarvi soitella potunkeittäjälle. Riittä kun polkasee ventin tulille siellä 30 km päässä etälohkolla.
-
Fendtillä saadaan vaan suomalaiselle viljelijälle leipää pöytään. Tollasella Mannilla ei meikäläisenkään tilipussi paljoa lihois. :P
-
Fendtillä saadaan vaan suomalaiselle viljelijälle leipää pöytään. Tollasella Mannilla ei meikäläisenkään tilipussi paljoa lihois. :P
Samoin saksalaiselle tehdastyöläiselle. Suomalaisesta ei niin väliä, kunhan muistaa ostaa sitä kotimaista fentillä tehtyä leipää.
-
Fendtillä saadaan vaan suomalaiselle viljelijälle leipää pöytään. Tollasella Mannilla ei meikäläisenkään tilipussi paljoa lihois. :P
Samoin saksalaiselle tehdastyöläiselle. Suomalaisesta ei niin väliä, kunhan muistaa ostaa sitä kotimaista fentillä tehtyä leipää.
Ei tossa testissä minusta ollut yhtään suomalaista laitetta.. Eikä suomalaista traktoria kannata mielestäni sen vuoksi epäitsekkäästi ostaa, että suomalainen siitä leipää saisi. Täytyy vähän ajatella omiakin töitä ja sitä että ne tulisi tehdyksi. Saahan sakemannistakin Valtra siivun yhtälailla. :)
-
Tuo ohiajomelu ei sinänsä ollut mikään yllätys.
Vonkuu kuten keltaiset turbo Valmetit aikanaan.
Toisaalta vonkuminen toimii hyvin käänteisenä vellikellona. Emäntä ehtii hyvin keittää potut kun kuulee hyvissä ajoin milloin täppäri-isäntä on tulossa kotiin. Kännykkälaskussakin säästää kun ei tarvi soitella potunkeittäjälle. Riittä kun polkasee ventin tulille siellä 30 km päässä etälohkolla.
nii ja nuapurin isäntä kerkiää poikkeen alta....eiku piältä.
-
itselläni on kotimaista, saksalaista ja joitakin muitakin, mutta kyllä kotimaisesta arapian heikki tykkää.
-
heti joku alkoi provoilee kun päätin ottaa sen ventin. tosin eihän se ole vertailukelpoinen kun 2004 mallia mutta riittää mulle. parin viikon päästä saa alkaa vääntää tianlia alle.
-
http://www.youtube.com/watch?v=yaXm3X8q0Rg
Nyt on todistettu fentin valtava melu !
Koppi siinä tutis niin että kuskilla oli vaikeaa pysyä mukana.
Ojanylityksessä aivan surkea esitys.
Mikäs tuonkokoinen traktori menis nätemmin ojan yli?? Ei ainakaan yksikään kotimainen.. Ai niin eihän tuonkokoisia edes tehdä suomessa ;D
-
Millai tommonen puoliperävaunu Zetros kulkee vetelällä pellolla 40 tn kuormalla :-D
-
juuri niin, ja mihin sitä tollasia autoja tarttee kun on toimivampia rekkojakin kuskaamaan tavaraa, hölmöä ajaa tavaraa traktorilla kun kerran autotkin on keskitty, mutta pistäppä mannin tahi mesen perään myös niittokone ja ajappa töissä. hitto, että on kivoja vertyailuja.
-
juuri niin, ja mihin sitä tollasia autoja tarttee kun on toimivampia rekkojakin kuskaamaan tavaraa, hölmöä ajaa tavaraa traktorilla kun kerran autotkin on keskitty, mutta pistäppä mannin tahi mesen perään myös niittokone ja ajappa töissä. hitto, että on kivoja vertyailuja.
Totahan mä yritin tuossa jo vähän niinkuin sanoa. SASSI saa orkut tälläisistä, mutta onneksi ei olla lähellä, ettei lennä päälle. ;D ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=KycTdUcby7c
Tuommoisella tulee tasaista kyytiä... Kahdeksan aktiivijousitettua pyörää ja vauhtia tarvittaessa riittävästi. Samalla vois hoitaa kaikenlaiset tuholaiset pois pihoilta ja kätevä kauppakassi perheelle.
-
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.
-
Pieni este voi olla hinta. Esim 2010 mallinen zetros tuollaisella puoliperällä maksaa n 215000eur sis alv
Mut kaikki on suhteellista
-
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.
ei sovi sun tilamalliis noi rekat,10 kilometrin ympyrään.
-
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.
No, miksi tossa sitten vertaillaan tiekoneita peltolaitteisiin? Valmetti olis sun mielestäs varmasti ollut "yli kylän?" Vähän peräänkuuluttaisin järkeä taas noihin sun juttuihis... Yhtä fiksuja kun säänennustuksesi. :)
-
Tuon Zetroksen muotoilusta tulee kyllä ihan mieleen Zil maastokuorma-auto. ???
-
Taas on Hvinnamo ja kumppanit pudonneet kelkasta .
Tulevaisuutta on juuri nuo autot maatiloilla,kun traktorin nopeus ei juuri yli 60 nouse ja ajomukavuus on tollasta kun fentissä niin pakko on kehittää isojen tilojen tarpeisiin noita autoja.
Rehun ajoon nuo ovat tehokkaita ja renkaatkin saadaan kyllä kookkaiksi.Traktorin paikka on pellolla ei maantiellä.Kuka jaksaa fentin kaltaisessa "vatkaimessa" istua jatkuvasti kun oikein urakoidaan ja kuunnella sitä sikamaista ullotusta.
No, miksi tossa sitten vertaillaan tiekoneita peltolaitteisiin? Valmetti olis sun mielestäs varmasti ollut "yli kylän?" Vähän peräänkuuluttaisin järkeä taas noihin sun juttuihis... Yhtä fiksuja kun säänennustuksesi. :)
En ole kyllä valamettia maininnut koko ketjussa,itehän sää sitä tyrkytät joka paikkaan ,onko sulla joku vallufopia päällänsä :o :o ;)Amerikan mantereella ajetaan lähes kaikki suoraan tollasilla vastaavilla siiloihin tavara ja muualle jalostustehtaisiin.Hvinnamolle nämä voi olla liian vaikeita kun ei ole maailmalla käynyt katsomassa. ;D
Niin mää tarkotinkin isoja euroopan mantereen tiloja ei tänne pienviljely seudulle suomeen.Hvinnamon kannattas käydä vähän kauempana kuin Viro niin näkisit miten suurta voi maatalousbisnes olla.
-
Itehän sä olet Sassi sitä Vallua kehunut ja sakemanneja haukkunut? Vai onko sekin asia unohtunut? Edelleenkin vaihdoit kätevästi vähän puheenaihetta jatkaessasi suuren maailman kuorma-autojen kehumista. Kuten sanoin, niin Fendtillä minä teen työt, enkä tarvi tollasia kuorkkeja mihinkään. Mulla nyt onkin tosin niin pientä puuhastelua, verrattuna suureen ja mahtavaan SASSIIN, mutta näillä mennään ja tämä piisaa toistaiseksi mulle. Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.
-
Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.
Okrassa. ;D
-
Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.
Okrassa. ;D
Juu ja Lahden Yrmyssä. ;)
-
Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.
Okrassa. ;D
Juu ja Lahden Yrmyssä. ;)
;D
-
Pieni este voi olla hinta. Esim 2010 mallinen zetros tuollaisella puoliperällä maksaa n 215000eur sis alv
Mut kaikki on suhteellista
Toiseksi pahin este on alvin puute jos yhteisökauppana ostaa.
Ei saa palautuksia jolla lyhentää velkaa. ;D
-
Itehän sä olet Sassi sitä Vallua kehunut ja sakemanneja haukkunut? Vai onko sekin asia unohtunut? Edelleenkin vaihdoit kätevästi vähän puheenaihetta jatkaessasi suuren maailman kuorma-autojen kehumista. Kuten sanoin, niin Fendtillä minä teen työt, enkä tarvi tollasia kuorkkeja mihinkään. Mulla nyt onkin tosin niin pientä puuhastelua, verrattuna suureen ja mahtavaan SASSIIN, mutta näillä mennään ja tämä piisaa toistaiseksi mulle. Ps. olen käynyt muuten muuallakin katsomassa agribisnestä kuin Virossa.
hinurin pakarat punoittaa
-
Minäkö muka olen täällä hehtaareilla kehuskellut ,kyllä ne on toiset jotka siihen on sortunut.
Pientilallisen asiaahan minä olen ajanut aina täällä. ;)
Taitaa olla fentin lyhennykset lähellä kun noin punottaa Hvinnamon naamataulu. ;D
-
Minäkö muka olen täällä hehtaareilla kehuskellut ,kyllä ne on toiset jotka siihen on sortunut.
Pientilallisen asiaahan minä olen ajanut aina täällä. ;)
Taitaa olla fentin lyhennykset lähellä kun noin punottaa Hvinnamon naamataulu. ;D
Nythän tuli Sassilta napakkaa sanansäilää, mutta täytyy myöntää, että ennustit yhtä hyvin kuin säätäkin: Todellakin on käynyt niin, etten pystynyt ikinä maksamaan Fendtistä edes korkoja, joten tiistaina se lähtee pankin talliin. Surullista tämä pienviljelijän arki...
Ps. Otsikostasi puuttuu predikaatti.
-
Kuorma-auto on maatilalla kovasti pätevä kampe. Investointina ei kovin kummoinen ja tarjontaa on. Ongelmaksi muodostuu vakuutusmaksut ja oliko jotain muuta veroluonteista potaskaa. Nämäkin on pohjimmiltaan sellaisia rangaistusluonteisia maksuja, jotka on sälytetty elinkeinon niskaan. Taas yksi Suomen kilpailukykyä heikentävä tekijä lisää.
-
Mulle ei nyt ole vieläkään selvinnyt, mitä muuta tuollaisella kuorma-autolla voi tehdä, kuin kuljettaa jotain tavaraa maantiellä. Ei sillä voi pellolla ja pihassa tehdä mitään ja jos ei kuljetushommaa juurikaan ole, niin en näe mitään perusteita sellaisen hankkimiselle. Kylmikselle sen verran, että et ilmeisesti tiedä kuorma-auton maksuista tarpeeksi? Ei ne vakuutusmaksut ja verot nyt kovinkaan kummoiset ole, että se homma siitä olisi kiinni.
-
En muuta kuin sen, että automiehet pitää niitä kovina. Minun mielestäni se on hyvä ratkaisu viljan kuskaamisessa ja tuotantopanosten siirtelyssä. Varsinkin mitä etäämmällä peltolohkot ovat. Sillä voi siirrellä vaikka kaikenlaisia vesikontteja ruiskutuksia varten jne. Kyllä sille alkaa käyttöä keksiä heti, kun sen tontille saa.
-
En muuta kuin sen, että automiehet pitää niitä kovina. Minun mielestäni se on hyvä ratkaisu viljan kuskaamisessa ja tuotantopanosten siirtelyssä. Varsinkin mitä etäämmällä peltolohkot ovat. Sillä voi siirrellä vaikka kaikenlaisia vesikontteja ruiskutuksia varten jne. Kyllä sille alkaa käyttöä keksiä heti, kun sen tontille saa.
Automiehet on ihan ku talonjussitkin, ainanen itku ku ei kannata, pelkkää kulupuolta. Tietty siinäkin on eroja, ne jotka pärjää ratin takana kitisee eniten.
-
Ikuinen kustannuskriisi ;D
-
En muuta kuin sen, että automiehet pitää niitä kovina. Minun mielestäni se on hyvä ratkaisu viljan kuskaamisessa ja tuotantopanosten siirtelyssä. Varsinkin mitä etäämmällä peltolohkot ovat. Sillä voi siirrellä vaikka kaikenlaisia vesikontteja ruiskutuksia varten jne. Kyllä sille alkaa käyttöä keksiä heti, kun sen tontille saa.
Juu, aikalailla saa kaukana olla lohkot, ennenkuin hyödyt alkavat näkymään. Esim. meikäläisen pienet tuotantopanokset liikkuvat pakettiautolla ja kärryllä. Eri asia on kun aletaan ajamaan urakalla jotain maissia tai muuta biomassaa, kuten Sakuissa tekivät yhdellä urakointiasemalla ja siellä olikin 10 kuorma-autoa. Aikalailla muuten menee sivuun alkuperäisestä aiheesta.. ;D
-
Ei oikein toimi kuorma-auto homma suomen olosuhteissa välttämättä. Madot tuskin tykkää......
-
Fendtillä saadaan vaan suomalaiselle viljelijälle leipää pöytään. Tollasella Mannilla ei meikäläisenkään tilipussi paljoa lihois. :P
hahahahh , että okein fendtillä onnea ja menestystä!
-
Jos työnantaja aamulla kysyis millä noista ajat päivän rehuaja siiloon, niin Mannin koppiin nousisin, mutta jos asiakas kysyis millä tuut ajaan rehua siiloon, niin se olis varmaan joku Valtra T-160 ;)