Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 03.01.14 - klo:11:20

Otsikko: lentoliikennettä
Kirjoitti: icefarmer - 03.01.14 - klo:11:20
maaseudun linja-autoliikenne ajettu alas mutta jupin ei tartte kenkiään kastella edes aabbcceellä kahvilla käydessään :o :o :o :o

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288638536896.html
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Veeti - 03.01.14 - klo:11:22
Kohta Savonlinna on ruinaamassa raha-apua valtiolta.-

Todella holtitonta kaupungintalouden hoitoa!
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Keijo von Kullenberg - 03.01.14 - klo:11:23
Pitäisikö vain myöntää tosiasia, matkustajia ei ole. Savonlinnalla on kaksi mahdollisuutta, sopeutua tai käyttää 240 000 euroa hankkiakseen kaupunkiin taloudellista toimeliaisuutta joka pitää lentoliikenteen pystyssä. Oma epäilyni on että kaupungin pitää sopeutua vallitsevaan tilanteeseen.
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: 82-90 - 03.01.14 - klo:11:32
täytyyhä pakmannin jounin piästä uamulla töehin ja illaksi kottiin.
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Antidesantti - 03.01.14 - klo:12:17
täytyyhä pakmannin jounin piästä uamulla töehin ja illaksi kottiin.

http://www.youtube.com/watch?v=1qP-NglUeZU ...      ::)
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Loannes - 03.01.14 - klo:12:53
http://yle.fi/uutiset/taksikysynta_jatkaa_laskuaan__kasvua_haetaan_maaseudulta/6994105    ::)
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Veeti - 03.01.14 - klo:13:26
http://yle.fi/uutiset/taksikysynta_jatkaa_laskuaan__kasvua_haetaan_maaseudulta/6994105    ::)


"Ajakaa Taksia":

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074022426/PohjoisSuomessa+haluttaisiin+pudottaa+etelan+viljelijat+maatalouden+tukikelkasta
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: lippa - 03.01.14 - klo:14:54
Lainaus
"Ajakaa Taksia":

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074022426/PohjoisSuomessa+haluttaisiin+pudottaa+etelan+viljelijat+maatalouden+tukikelkasta

Kotimaa | Turun Sanomat 31.1.2005 03:00 | 0
HARRI KAVÉN
Tällä viikolla Oulussa pidettävässä Maa- ja metsätaloustuottajain


Ajantasaista tietoa ? Jotain arvoa keskustelulle ? ???
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Oksa - 03.01.14 - klo:20:21
mutta eikös koskinen ole tuotakin taas ajamassa?
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Vaan Minä - 03.01.14 - klo:20:28
täytyyhä pakmannin jounin piästä uamulla töehin ja illaksi kottiin.

 vehviläisen huutokosken rataan sijoittamilla euroilla savonlinnalaiset olis lentänyt ilmaiseksi hesaan vuosikausia
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Antidesantti - 03.01.14 - klo:20:36
täytyyhä pakmannin jounin piästä uamulla töehin ja illaksi kottiin.

 vehviläisen huutokosken rataan sijoittamilla euroilla savonlinnalaiset olis lentänyt ilmaiseksi hesaan vuosikausia

Helevettiäkö net olis sielä syrijäseuvula teheny...?     :o     ::)
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: icefarmer - 03.01.14 - klo:20:49
http://yle.fi/uutiset/taksikysynta_jatkaa_laskuaan__kasvua_haetaan_maaseudulta/6994105    ::)


"Ajakaa Taksia":

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074022426/PohjoisSuomessa+haluttaisiin+pudottaa+etelan+viljelijat+maatalouden+tukikelkasta
veetin kannattaisi taksin ajon  sijaan keskittyä ydinosaamisensa alueelle

http://www.youtube.com/watch?v=hOfBXDJIhNU
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: 82-90 - 03.01.14 - klo:21:15
täytyyhä pakmannin jounin piästä uamulla töehin ja illaksi kottiin.

 vehviläisen huutokosken rataan sijoittamilla euroilla savonlinnalaiset olis lentänyt ilmaiseksi hesaan vuosikausia

olikos se savonlinnalaesten rahhoo millä ne sen ratan korjasivatten.
noo sithän se pakmanni voe ajjoo junalla sitä huutokosken rattoo pitkin kun lopettavatten sen lentämisen.
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Terminator II - 03.01.14 - klo:21:38
No taitaa olla vain HELSINKI-VANTAA mikä tulee omillaan toimeen. Kaikki muut kentät tarvii finavialta kompensaatiota. MINÄ VAIN kun lentää Tampesteriin ihailemaan LENININ patsasta kapteeni sanoo laskeutuessaan että "KAIVAKAAS KUVETTA ETTÄ LENNONJOHDON LIKSAT SAADAAN MAKSUUN!"
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Jätkä - 03.01.14 - klo:22:03
Onko se savonlinnan lentokone liian iso että tyhjänä lennättävät sitä vai onko 8.45 liian myöhäinen saapumisaika vantaan kentälle. Aamukoneet ovat jo Eurooppaan lähteneet ja Isonkirkon palavereihinkin  ehti vasta kello kymmenen
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: icefarmer - 03.01.14 - klo:22:14
Onko se savonlinnan lentokone liian iso että tyhjänä lennättävät sitä vai onko 8.45 liian myöhäinen saapumisaika vantaan kentälle. Aamukoneet ovat jo Eurooppaan lähteneet ja Isonkirkon palavereihinkin  ehti vasta kello kymmenen
savonlinnasta en tiedä mutta nykyisin junat on jo erittäin kilpailukykyisiä kun enää ei joka tuppukylässä pysähdytä, rautatieasemahan on lähes aina kävellen tavoitettavissa jos kaupungissa asut, lentokentälle joudut omalla autolla tai taksilla ajaa :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Herpertti - 03.01.14 - klo:23:32
Lentäminen kannattaa aina  ;D
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: JösseJänis - 04.01.14 - klo:01:55
Ennen ilmailulaitos omisti lentokentät ja Finnair maksoi niiden käytöstä kulut peittävän hinnan. Sitten perustettiin Senaatti-kiinteistöt ja kentät ja asemat annettiin sille, samoin velvoite tuottaa tulosta. Ilmailulaitoksesta tehtiin Finnavia ja annettiin velvoite tuottaa tulosta. Senaatti-kiinteistöt perii nyt Ilmailulaitokselta älytöntä vuokraa, joka siirtää kustannukset lentoyhtiöiltä, lähnnä Finnairilta perittäviin kustannuksiin. Finnair karsii sitten lentojaan, koska sen pitää toimia tuloksellisesti. Kenttien vuokrakulu ylittää tuotot, joten tulosvastuullinen Finnavia haluaa sulkea kenttiä. Herää vain kysymys, mitä Senaatti-kiinteistöt niillä sitten tekee?

Mitä järkeä valtion on näivettää omaa toimintaansa tällaisella, turhalla järjestelyllä. Valtiolla ei ole varaa olla itsellään vuokralla eikä käyttää omia palveluitaan.

Tiet, rautatiet ja lentokentät ovat infrastruktuuria, joiden ylläpito kuuluu valtiolle. Ei niiden tarvitse tuottaa voittoa. Niiden hyöty koko valtakunnalle tulee välillisesti niiden palvellessa ihmisten ja elinkeinoelämän tarpeita. Ei niiden kannattavuutta tarvitse mitata kvartaalitalouden tunnusluvuin. Ne ovat kuin armeija, rajavartiosto tai poliisi, ne pitää vain olla.

Eikä se Helsinki-Vantaa sen kannattavampi muuten ole... sinne on vain päätetty sijoittaa Suome päälentoasema erilaisine toimintoineen. Miksei alueellisteta Finnaviaa ja Finnairia Joensuuhun tai edes Tampereelle. Istutetaan koko Seutula takaisin metsälle ja siirretään kaikki toiminnat Pirkkalaan. Johan rupeaa sielläkin kannattamaan. Tai Rovaniemelle.

Usein tahtoo unohtua, että politiikkaa ei ole vain toimintojen siirtäminen etelästä pohjoiseen. Myös alueellistaminen pohjoisesta etelään on aivan samanlaista, poliittisesti ohjattua, jonkun tahon päättämää toimintaa. Aikoinaan Pohjois-Suomen Lennonvarmistuskeskuksen toiminnot lakkautetiin Rovaniemeltä ja siirrettiin Tampreelle Aluelennonjohdon yhteyteen. Nyt ollaan siirtämässä Aluelennonjohtoa Helsinki-Vantaalle. Sitten ihmetellään, että ei siellä Tuusulan takana mikään kannata.
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Jätkä - 04.01.14 - klo:06:57
täytyyhä pakmannin jounin piästä uamulla töehin ja illaksi kottiin.

 vehviläisen huutokosken rataan sijoittamilla euroilla savonlinnalaiset olis lentänyt ilmaiseksi hesaan vuosikausia

Samoin Espoolaisia ajattaa vaikka taksilla Helsinkiin länsimetron hinnalla. Huutokosken radan rahat jos olisi laitettu länsimetroon niin sitä olisi tehty 58 senttiä.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/lansimetro+voikin+maksaa+miljardin/201312584415 (http://www.kauppalehti.fi/etusivu/lansimetro+voikin+maksaa+miljardin/201312584415)
Otsikko: Vs: lentoliikennettä
Kirjoitti: Herpertti - 04.01.14 - klo:11:58
Ennen ilmailulaitos omisti lentokentät ja Finnair maksoi niiden käytöstä kulut peittävän hinnan. Sitten perustettiin Senaatti-kiinteistöt ja kentät ja asemat annettiin sille, samoin velvoite tuottaa tulosta. Ilmailulaitoksesta tehtiin Finnavia ja annettiin velvoite tuottaa tulosta. Senaatti-kiinteistöt perii nyt Ilmailulaitokselta älytöntä vuokraa, joka siirtää kustannukset lentoyhtiöiltä, lähnnä Finnairilta perittäviin kustannuksiin. Finnair karsii sitten lentojaan, koska sen pitää toimia tuloksellisesti. Kenttien vuokrakulu ylittää tuotot, joten tulosvastuullinen Finnavia haluaa sulkea kenttiä. Herää vain kysymys, mitä Senaatti-kiinteistöt niillä sitten tekee?

Mitä järkeä valtion on näivettää omaa toimintaansa tällaisella, turhalla järjestelyllä. Valtiolla ei ole varaa olla itsellään vuokralla eikä käyttää omia palveluitaan.

Tiet, rautatiet ja lentokentät ovat infrastruktuuria, joiden ylläpito kuuluu valtiolle. Ei niiden tarvitse tuottaa voittoa. Niiden hyöty koko valtakunnalle tulee välillisesti niiden palvellessa ihmisten ja elinkeinoelämän tarpeita. Ei niiden kannattavuutta tarvitse mitata kvartaalitalouden tunnusluvuin. Ne ovat kuin armeija, rajavartiosto tai poliisi, ne pitää vain olla.

Eikä se Helsinki-Vantaa sen kannattavampi muuten ole... sinne on vain päätetty sijoittaa Suome päälentoasema erilaisine toimintoineen. Miksei alueellisteta Finnaviaa ja Finnairia Joensuuhun tai edes Tampereelle. Istutetaan koko Seutula takaisin metsälle ja siirretään kaikki toiminnat Pirkkalaan. Johan rupeaa sielläkin kannattamaan. Tai Rovaniemelle.

Usein tahtoo unohtua, että politiikkaa ei ole vain toimintojen siirtäminen etelästä pohjoiseen. Myös alueellistaminen pohjoisesta etelään on aivan samanlaista, poliittisesti ohjattua, jonkun tahon päättämää toimintaa. Aikoinaan Pohjois-Suomen Lennonvarmistuskeskuksen toiminnot lakkautetiin Rovaniemeltä ja siirrettiin Tampreelle Aluelennonjohdon yhteyteen. Nyt ollaan siirtämässä Aluelennonjohtoa Helsinki-Vantaalle. Sitten ihmetellään, että ei siellä Tuusulan takana mikään kannata.

Tässä kuviossa on varmaan taustalla semmonen asia, että finnairia halutaan suojella eurooppalasilta halpalento yhtiöiden aiheuttamalta kilpailulta, esim. Belgiassa mitä kuulin, niin nehän käyttää juuri näitä syrjäseutujen kenttiä, nekun on Euroopassa paljon halvempia taksoiltaan kuin nää pääkentät  :o