Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: prut - 02.01.14 - klo:22:42
-
Valmet 655 -91 turbiinikytkin 8000h ajettu. Vaihteet eivät mene sujuvasti päälle. Tuntuu kuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Kun kytkin on painettuna pohjaan, kuuluu vaimeaa ylimääräistä kolketta. Vain asiallisia kommentteja kiitos.
-
Valmet 655 -91 turbiinikytkin 8000h ajettu. Vaihteet eivät mene sujuvasti päälle. Tuntuu kuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Kun kytkin on painettuna pohjaan, kuuluu vaimeaa ylimääräistä kolketta. Vain asiallisia kommentteja kiitos.
Se on niinku sun nimimerkkis, prut.
Asiantuntijat voi sitten antaa lääkitysohjeita kyseiseen vaivaan.
-
Painelaakeri tai sitten joku sormi asetelmasta paskana. Kun kerran rattoria katkaiset niin laita kaikki kerralla uusiks.
-
Kolke viittais, että siellä olis ihan vikaakin. Noissa turbiinikoneissa saattaa kytkin likaantua kunm sitä ei tarvitse liikkeellelähdöissä luistattaa. Likaantuminen aiheuttaa irroituksen tahmaisuutta. Siihen on korjauksena antaa kytkinsikaa. Iso vaihde päälle reippaasti kierroksia ja sitten liirataan kytkintä.(ei turbiinia) Jos katkaisemaan joutuu kannattaa tarkistaa hammaskehän ja ulosoton vetolevyn kunto. Niissä oli noissa joskus sanomista.
-
Lieneekö tuossa se värinävaimennusjousin varustettu kytkinlevy? Jos jouset ovat kuoleentuneet, alkavat hakkaamaan pesäänsä tilaa, hetken päästä lentävät pesästänsä pois. Sitten ei irroita kytkin enää ollenkaan. Kun ovat siellä asetelman ja vauhtipyörän välissä. Tai voihan siirtohaarukka olla viimeistä polkaisua vailla poikki... :-X
-
kyllä sieltä kytkimestä taitaa joku käpälä olla nyt paikaltaan
-
Ehkä ei kannata kovin pitkään kuulostella,nuorena poikana läksin viemään firman power majoria parin kilsan päähän korjaamolle kun oli myös vikana ettei irrottanut,just pomon kopin kohdalla kuului kova rasaus ja meno loppui.
Ei muuta kun katki hiekkapihalla,ei ollut yhtään peukalonpäätä isompaa palasta jäljellä kaksoiskytkimestä
-
Ehkä ei kannata kovin pitkään kuulostella,nuorena poikana läksin viemään firman power majoria parin kilsan päähän korjaamolle kun oli myös vikana ettei irrottanut,just pomon kopin kohdalla kuului kova rasaus ja meno loppui.
Ei muuta kun katki hiekkapihalla,ei ollut yhtään peukalonpäätä isompaa palasta jäljellä kaksoiskytkimestä
Eli itsestään vois kolke lakata tässäkin tapauksessa?
-
Ainakaan Mezzossa ei ole nestekytkimen kanssa jousia kytkinlevyssä, luulisin että tuossa on sama rakenne. Melkein uskaltaisin veikata että ne tapit, joista se asetelmaa painava vipu on laakeroitu, ovat kuluneet ja vivun liikevara ei enää riitä kytkimen irrotukseen. Mut sieltä se vika paljastuu kun koneen poikkasee...
-
Voisko riuku-akselin neulalaakereissa olla vikaa, pyörittää sen verran laatikolle menevää akselia ettei kunnolla saa vaihteita päälle.
-
riukuakselin stefa vuotaa ja kytkinlevyssä öljyä. öljy tietty ei aiheuta sitä rutinaa, mutta jos levy on öljyinen, niin se ei irrota.
-
No? Mitä Se on syöny? Papuja kun kuuluu prut prut??