Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MIKAOLLILA72 - 16.12.13 - klo:18:36
-
moe!
Epätietonen kysyy:
Kyseessä vanhemman mallin etukuormaaja eli Ålö Quicke 520. Ilmeisesti päässy kertyy kosteutta venttiilipakkaan ja pakkaskeleillä häätyy sulatella ennen ku voi alkaa hommiin. Ylös/alas liike toimii niinkin, mutta kauhan kallistukset ei. Eli onko jollain kokemusta ja tietoa, mistä kautta tuon kertyneen veden saisi poistettua pakasta. Oon jo käyttänyt auki molemmat ns. onko ne nyt jousitappikupit? pakan yläpuolelta, mutta se ei ole auttanut. Eli mitä häätyis tehä? Viisaammat pliiiiiiiisssss apuva!?!
-
Vaijerin mutkassakin voi olla vettä...
-
mulla on yhden takaventtiilin ohjausvaijerin kuori hinkkaantunut rikki, ja lumi ja vesi sulaa traktorin lämmetessä sinne vaijerin ja kuoren väliin.Pakkasella on vipu jumissa ja jos ei jaksa odotella sen sulamista, niin kuumailmapuhaltimella sen saa taas pelaamaan. Voisiko tuossakin olla tuota samaa vaijeri vikaa :-\
-
no kuumailmapuhaltimella oon minäki sulatellu aina, mutta vaijerien kuoret ainakin vaikuttaa olevan kunnossa, että ei luulisi sitä kautta pääsevän vettä sekaan.
-
mistä sinne vaijerin mutkaan olisi voinut päästä vettä? Niinkuin edellä totesin vaijerien kuoret tuntuis olevan kunnossa. Voisko pakkaan jostain syystä kertynyt vesi päästä valumaan vaijerien sisäisesti mutkakohtiin?
-
pakkasnestettä hiukan koetat saada kaapelin sisään niin loppuu ongelma, vaikka injektioruiskulla ja paineilmaa käytät apuna. menee monta vuotta eteenpäin, sama toimii jarrullisissa kärryissä.
-
mistä sinne vaijerin mutkaan olisi voinut päästä vettä? Niinkuin edellä totesin vaijerien kuoret tuntuis olevan kunnossa. Voisko pakkaan jostain syystä kertynyt vesi päästä valumaan vaijerien sisäisesti mutkakohtiin?
Voi polvessakin olla vettä, vaikka kuoret ovat kunnossa ???
-
Lämmön vaihtelu pumppaa ilmaa ees-taas ja ilmankosteudesta tiivistyy vettä, ei siis tarvitse mistään vuotaa.
Pitää olla riittävästi rasvaa vaijereissa, öljyä tai aseöljyä kannattaa ujuttaa estämään jäätymistä.
-
mistä sinne vaijerin mutkaan olisi voinut päästä vettä? Niinkuin edellä totesin vaijerien kuoret tuntuis olevan kunnossa. Voisko pakkaan jostain syystä kertynyt vesi päästä valumaan vaijerien sisäisesti mutkakohtiin?
Kyllä se sieltä lohkolta sinne tihkuaa,sama vaiva se on mullakin tossa mp liftissä ja kuoret on kyllä ehjät.Porasin pikku reiät niihin adapterin kuoriin mistä on lirauttanut lukko sula,mut ei se ihmeitä auta jäykkä on kunne lämpiää,pakkasneste voisolla parempaa
-
Vaijereissa ei ole välttämättä mitään vikaa vaan vettä on siellä "kupissa" missä on karan keskitysjousi. Poraa pieni reikä kupin pohjaan jos siellä ei reikää ole tai putsaa jo oleva reikä.
-
Pakkasnestettä vaijerin kuoren sisään auttoi mulla samaan vaivaan, Quicke 540. Öljyllä yritin ensin, vaan ei tehonnut. Nuo vaijerit ovat täysin vedenpitäviä: kun vesi menee sisään se myös pysyy siellä...
-
mistä sinne vaijerin mutkaan olisi voinut päästä vettä? Niinkuin edellä totesin vaijerien kuoret tuntuis olevan kunnossa. Voisko pakkaan jostain syystä kertynyt vesi päästä valumaan vaijerien sisäisesti mutkakohtiin?
Mitteepä lottoot... Ei nimittäin hirveesti oo tiivistetitä siellä vaijerin kuoren välissä, ja se sinun pakkahan on kuin ratti josta vesi ajan kanssa valuu kuoreen... Ja jos sade kelillä ajaa niin aika kätevästi vesi lentää juurikin lohkoa kohti...
Ja tietystio on vielä tuota kondesio vettä ja tässätapauksessa sitä ei paljo tarte
-
monessa vaijerijutussa on tuo sama onkelma vanhemmiten, ja siinne vaan hyvälaatuista lukkosulaa ja pakkasnestettä niin toimivat. ite tappelin viime talvena fiuden käsikaasuvaijerin kanssa. talvella kehtaa repiä auki mutta kun tuli lämpimät niin huollon jälkeen on ainakin tänä talvena toiminu hyvin.
-
joskus se jousi hässäkkä täytyy purkaa.Ruostuu ja lakkaa pakkasella toimimasta herkemmin.
-
tuota tuota. tyhmä kysymys, mutta kysynpä siti. onko se pakka jäässä heti ajoon lähtiessä, vai jäätyykö se sitten lämpimälla koneella.
meinaan, jotta joskus on pariin kuormaajaan vaihdettu takuuseen lohko. oireena lohkon jumittuminen nimenomaan lämpimällä koneella pakkasessa.
maahantuojan mukaan syynä lohkossa olevat karat, jotka olivat liian tiiviit ja lämpölaajeneman vuoksi jumittivat koskapa kiertoonmenevä oljy lämmitti ensin nuo karat. kun lämpö tasaantui koko lohkoon se taas pelasi normaalisti.
-
tuota tuota. tyhmä kysymys, mutta kysynpä siti. onko se pakka jäässä heti ajoon lähtiessä, vai jäätyykö se sitten lämpimälla koneella.
meinaan, jotta joskus on pariin kuormaajaan vaihdettu takuuseen lohko. oireena lohkon jumittuminen nimenomaan lämpimällä koneella pakkasessa.
maahantuojan mukaan syynä lohkossa olevat karat, jotka olivat liian tiiviit ja lämpölaajeneman vuoksi jumittivat koskapa kiertoonmenevä oljy lämmitti ensin nuo karat. kun lämpö tasaantui koko lohkoon se taas pelasi normaalisti.
Niin siis heti on jäässä pakka kun on pakkaskelit tyyliin vajaasta kymmenestä asteesta kylmempään. Mut niinku tänäänkin ku ollaan lähellä nollakeliä, toimii moitteetta. Eli uskon vahvasti jotta kosteudesta väärässä paikassa on kysymys. :-\
-
tuota tuota. tyhmä kysymys, mutta kysynpä siti. onko se pakka jäässä heti ajoon lähtiessä, vai jäätyykö se sitten lämpimälla koneella.
meinaan, jotta joskus on pariin kuormaajaan vaihdettu takuuseen lohko. oireena lohkon jumittuminen nimenomaan lämpimällä koneella pakkasessa.
maahantuojan mukaan syynä lohkossa olevat karat, jotka olivat liian tiiviit ja lämpölaajeneman vuoksi jumittivat koskapa kiertoonmenevä oljy lämmitti ensin nuo karat. kun lämpö tasaantui koko lohkoon se taas pelasi normaalisti.
saattaa olla muuten tuokinsyynä olen lämmittänyt venttiililohkoa puhaltimella j alka toimiin mut sitte kun hetken taas on käyttämättä jäykistyyy,ja nimenomaan siirtoajossa missä öljy ei kierrä. no nytei ole koleeta.Kuikkan kuormain ei ole koskaan juminut pakkasella mut tuo MP lift jota käytän rehun irroitukseen on joskus tosi jäykkä.kaapeleiden vaihto ei asiaan vaikuttanut.