Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SamiT - 05.12.13 - klo:20:51
-
Tuli ostettua Valmet 8950 ja siitä puuttuu nopeustieto niin mittaristolta kuin pilarinäytöstäkin. Anturi lienee nelivedon ulosoton paikkeilla mutta pitääkö sitä lähestyä yläkautta? Alapuolelta ei löytynyt anturia tai mitään siihen viittaavaa. Kone on HiTech 1 ja vuosimalli on 2000.
-
Tuli ostettua Valmet 8950 ja siitä puuttuu nopeustieto niin mittaristolta kuin pilarinäytöstäkin. Anturi lienee nelivedon ulosoton paikkeilla mutta pitääkö sitä lähestyä yläkautta? Alapuolelta ei löytynyt anturia tai mitään siihen viittaavaa. Kone on HiTech 1 ja vuosimalli on 2000.
SAitko ne kaikki vanhat pyydykset myytyä??
-
Tuli ostettua Valmet 8950 ja siitä puuttuu nopeustieto niin mittaristolta kuin pilarinäytöstäkin. Anturi lienee nelivedon ulosoton paikkeilla mutta pitääkö sitä lähestyä yläkautta? Alapuolelta ei löytynyt anturia tai mitään siihen viittaavaa. Kone on HiTech 1 ja vuosimalli on 2000.
SAitko ne kaikki vanhat pyydykset myytyä??
Mitä niitä nyt myymään kenenkään kiusoiksi, paree kun pitää omassa pihassa vaan.
-
Toimiiko kuitenkin pikavaihteen pehmennys oikein ?
Kerran olin vieressä toljottamassa ja kyselemässä tyhmiä kun 8450:stä purettiin esille tuota nelivedon pakan luona sijaitsevaa anturia, eli vaihteiston nopeusanturia. Tuossa koneessa oli nelikon pakka lähtenyt liikehtimään ja hajottanut samalla sen anturin, oireena nopeustiedon puuttuminen josta johtui em. oire.
Vaihteiston nopeusanturin F2 vaihtoa varten joutuu koneen katkaisemaan vaihteiston etuosasta. Suunnanvaihtimen nopeusanturit on luukun takana vaihteiston oikealla puolella.
-
Toimiiko kuitenkin pikavaihteen pehmennys oikein ?
Kerran olin vieressä toljottamassa ja kyselemässä tyhmiä kun 8450:stä purettiin esille tuota nelivedon pakan luona sijaitsevaa anturia, eli vaihteiston nopeusanturia. Tuossa koneessa oli nelikon pakka lähtenyt liikehtimään ja hajottanut samalla sen anturin, oireena nopeustiedon puuttuminen josta johtui em. oire.
Vaihteiston nopeusanturin F2 vaihtoa varten joutuu koneen katkaisemaan vaihteiston etuosasta. Suunnanvaihtimen nopeusanturit on luukun takana vaihteiston oikealla puolella.
Pikavaihde kova kuin perus-Megassa, eli ei ole sielläkään nopeustietoa. Kaikaisuhoitoko lääkkeenä siis?
-
Valitettavasti näyttäis siltä.
Liittimestä X13 voi mitata noiden voimansiirron induktiivisten antureiden vastusarvot, huollosta vois käydä kysäisemässä kopiota korjausoppaan Autocontrol 5/5.2 osiosta sivulta 22 josta näkee navat ja muuta tietoa.
-
Toimiiko kuitenkin pikavaihteen pehmennys oikein ?
Kerran olin vieressä toljottamassa ja kyselemässä tyhmiä kun 8450:stä purettiin esille tuota nelivedon pakan luona sijaitsevaa anturia, eli vaihteiston nopeusanturia. Tuossa koneessa oli nelikon pakka lähtenyt liikehtimään ja hajottanut samalla sen anturin, oireena nopeustiedon puuttuminen josta johtui em. oire.
Vaihteiston nopeusanturin F2 vaihtoa varten joutuu koneen katkaisemaan vaihteiston etuosasta. Suunnanvaihtimen nopeusanturit on luukun takana vaihteiston oikealla puolella.
Pikavaihde kova kuin perus-Megassa, eli ei ole sielläkään nopeustietoa. Kaikaisuhoitoko lääkkeenä siis?
Ei menny taaskaan ihan putkeen.... :o
-
Ei menny taaskaan ihan putkeen.... :o
Milloinkas se menisi ihan nappiin. Melkein kuin jurtin viljely,
-
Ei menny taaskaan ihan putkeen.... :o
Milloinkas se menisi ihan nappiin. Melkein kuin jurtin viljely,
;D ;D
-
Vaihteiston nopeusanturin F2 vaihtoa varten joutuu koneen katkaisemaan vaihteiston etuosasta.
Onko varma että pitää katkaista? Kylähuhut kertoivat saadun tämä anturi vaihdettua hytin lattialuukun kautta vaikka merkkihuoltaja olisi halunnut katkaista sen koneen.
-
Sieltä kannattaa vaihtaa ne laakerit kans. Todennäkösesti laakerit menny nelikon kytkimeltä sököks ja ratas raapassu anturin rikki.
-
Siis ajonopeuttako olet vailla ??? Mikset osta 49€ GPS-laitetta mittariksi. Tai sitten teet sellaisen solmumitan jolla ennen mittailtiin laivojen nopeuksia ;D
-
Siis ajonopeuttako olet vailla ??? Mikset osta 49€ GPS-laitetta mittariksi. Tai sitten teet sellaisen solmumitan jolla ennen mittailtiin laivojen nopeuksia ;D
Pikavaihteen ohjaukseen se nopeustieto tarvitaan. Ja pitäisihän se toki koneen olla kaikkialta toimivassa kunnossakin mielellään muutenkin.
-
kartaanin suojapelli pois niin näkee 4v aksilalla olevan anturin, sit sv:llä olevan oikialta puolen pyörä pois ja ehkä hyttiä ylös takapäästä niin pitäs juuri ulettua, tais joiski olla joku pikkuluukkuki muovis minkä takaa näki joinki..
-
kartaanin suojapelli pois niin näkee 4v aksilalla olevan anturin.
Ongelmana onkin se että tuota anturia ei löydy tuolta kardaanin suojan päältä nelivedon ulosotolta. Missä kohtaa nelivedon ulosottomötikkää sen pitäisi olla? Tämä kone on HiTech 1.
-
jos nelivedon ulosoyon laakerit"pitää" vaihtaa niin vika ei ole niissä vaan vaihteiston laakerit on jo väleet,kyyyllä sillä"hoidolla" hyvä vaihdokki saadaan.
-
Oliskoos tosta kuvasta mitään apua.. Sivu 11 taisi olla. http://www.valtra.fi/extras/documents/040_Kuvat_(pienenn_)_N82_N92.pdf
-
Ei tunnu välystä nelivedon ulosoton akselilla eikä yhtään öljyvuotoa, liekö niissä laakereissa vikaa olisi tässä tapauksessa. Tänään avaan hytin lattian josko sieltä kautta jotakin löytyisi kun ei alta anturia löytynyt.
-
pitääpä tutkia paremmin kun pääsen kirjan likille..
-
Turha tutkia ja haaveilla .. Katkaista täytyy jos meinaa saada nopeusanturin vaihdettua. t-läisissä on jo pikku luukku tuolle anturille mut ei 8000:ssa. jos tunteja jo yli 8000h kannattaa tsekata samalla suunnanvaihtajan pakat. ja pikavaihteen.(yleensä ok) pakat. .
-
Turha tutkia ja haaveilla .. Katkaista täytyy jos meinaa saada nopeusanturin vaihdettua. t-läisissä on jo pikku luukku tuolle anturille mut ei 8000:ssa. jos tunteja jo yli 8000h kannattaa tsekata samalla suunnanvaihtajan pakat. ja pikavaihteen.(yleensä ok) pakat. .
Näin näyttää asia olevan. Koneessa on 8700 tuntia ja ajettu vain tehdastehoilla ja pääasiassa voimanottokäyttöä. Osan ajasta ollut vielä SigmaPowerkin pois toiminnasta. Solenoidi pumpun kyljestä nimittäin p*skana.
-
Juu, katkastava se vain on ja halvemmaksi tulee nyt kuin vasta sitten kun kuuluu rytinä jos nelikon pakka heiluu sen verran että anturin hajottanu. Tai no, halvemmaksi ja halvemmaksi, kyllä noillekkin osille hinta löytyy. Ei tuo perän irrotus oo niin paha miltä se äkkiseltään näyttää
-
Jos noukalla on järeä etukuormain, niin sen irti nivominen on melkein puolet purkutyöstä. Ja jos perärepun alle on sopiva kelkka, niin katkaisu on hallinosturilla varustetussa hallissa suht joutuisa operaatio.
Tuossa 8450:n remontissa kävi ilmi Agcon uusi varaosapolitiikka, nelivedon kytkimen maljoja ei nimittäin tilata alihankkijoilta ennenkuin varastosaldo on miinuksella ::) Onneksi kuitenkin "vain" muutaman viikon odotuksen jälkeen varaosa löytyi jostain Ranskan varastosta...
Tuo 8450 oli HT2, mutta siellä vaihteiston kyljessä ei minunkaan muistin mukaan ollut muuta luukkua kuin se jonka alla suunnavaihtimen anturit majailee.
-
Missä komponentissa se anturi on kiinni kun katkaistaessa tulee saataville? Jossakin vaihteiston etuseinässäkö vai onko niin ahtaasti tankin kupeella että ei mahdu pois ellei ota tankkia eteenpäin jos se kerran on nelivedon ulostulossa. Jos vaikka sitten huomenna olisi aikaa tutkia tuota. Tänään muissa hommissa kärähti 8400:sta radio, harvoin on noin äkkiä löytynyt radion irroitusraudat. Johan se Blaupunkt siellä melkein 10kk jaksoikin soida.
-
jos on ek niin kaikkia ei tarvi välttämättä ottaa irti, sovitteet takapäästä piisaa.. perän lisätankki pois kokonaan, löpönlisätankki takakiinnikkeet irti (jos on), oikialta, vaihdevivustot,letkut irti, venttiilipöytä irti, roikkumaan hyttiiin ketjulla tms takaa pikaliittimistä putket, vaijerit yms vasemmalta putkia venttiililaatalta olikahan 4kpl, hytti takaa irti kallistus eteen ja kartaani tietenniin ja öljyt pois.. pistokkeet hytistä oikialta takaa muovin takaa irti sitte rukkilavat alle ja roklalla vetoja pulttien irrotuksen jälkeen yms pukki tankin alla olikahan jotaki viä, n 4h ku poikki jos yksin tekee rauhas.. sitte pv se pikkumöltti renkaat talteen sitte pv kuori pois pv käteen, sv pakka pois, 4v aksilalta lukitusmutterit, kuori pois jne kyllä se selviää ku aukoot.. kasaaminen *****maista, koita paineilmalla KAIKKI pakkkojen liikkeet ennenkun yhteen.. helppo homma järkiä käyttämällä..
-
No nyt oli taas hetki aikaa tutkia konetta ja siellähän se anturi on mitä pirullisimmassa kolossa nelivedon ulosoton vasemman kyljen takaosan sivussa vieläpä hirveän kuramurakerroksen sisällä. Kyllä se katkon vaatii juu, uskottava on vaikka muuta tietoa liikkuukin.
-
nopeusanturi vaihtaa paikkaa, jossakin vuosimallista eteen päin kartaanin suojanalle, mut vanhemmissa se on runkonsisäpuolella. Tuossa 8450 mistä Hervast mainitsi, oli syynä väärä renkaiten koko, alkujaan oli vanhat tuumakoon palarenkaat ja jossakin vaiheessa omistaja vaihdatti eteen millisarjan palarenkaat ja siten meni välityssyhde pieleen. Rasitus tuli nelivedonpakalle ja lopulta pakan lukitus lukkorengas antautui ja pakka pääsi liikkumaan pituussuunassa. Siinä sitten nopeusanturi sai samalla siipeensä, vaihdettiin samalla pakanlaakerit, malja, josta oli yksihammaspikkasen lohjena ja uudet levyt. Laakereissa ei ollut mitään vikaa. Mut kannattaa ainakin anturinreijästä kokeilla isolla meisselillä, ettei nelivedon pakkamalja liiku akselinsuunassa, jos liikkuu, aukastava suunanvaihtajan kotelo, jonka takaa ilmestuu koko nelivedonpakka.
Aika paljon särkynä periä ja nelivedonvoimansiirtoa, just sotkemalla millisarjaan ja tuumakoon renkaita keskenään!!!!
-
Paikallaan jos sen saat houdinina vanhan irti niin uuden saaminen tilalle niin että sieltä pulssikin tulee on melko epätodennäköistä. Vaikka siihen hieman tuntia kuluukin niin silti halvempi vakuutus käyttää poikki. Ei nelivedon kuoren laakerien väljyys vielä kerro että kaikki on kunnossa, ongelma on vaihdelaatikon etuseinässä olevat nelivedon akselin kuulalaakerit jotka rikkoutuessaan aiheuttaa anturin pään katoamisen, pakkakompleksi pyörii hetken nelivedon kotelon laakeroinnin varassa mutta sitten tulee total potslojot.
Kannattaa kokeilla irrottaako neliveto, jos ei niin kiireesti poikki. Ei ole myöskään aina kytköksissä edes kovaan käyttöön.
-
Kone on nyt tutkittavana ammattimiehillä, tuli vaan tämmöinen jouluksi kutsuttu työjarru väliin niin tutkivat kun ehtivät.
-
No niin nyt se on sitten selvinnyt tämäkin homma. Kone kotona taas ja remontoitavaa oli ollut käytönnössä koko nelivedon kytkin levyineen ja maljoineen. Sieltä oli pikku palat irronneet sisämaljan päästä ja menneet lähes kaikkien mahdollisten hampaiden välistä läpi mitä nelivedon kytkimeltä löytyy ja murskannut anturinkin mennessään ihan päreiksi. Uudet osat tältä osin vahvistettuja kun aika monta mennyt näistä alkupään HiTech-malleista. Lisäksi pikavaihteelle tuli yksi planeetan akseli ja laakerointia samassa kun auki kerran oli. Olihan se kone varsin edullinen ostaa mutta....
-
No niin nyt se on sitten selvinnyt tämäkin homma. Kone kotona taas ja remontoitavaa oli ollut käytönnössä koko nelivedon kytkin levyineen ja maljoineen. Sieltä oli pikku palat irronneet sisämaljan päästä ja menneet lähes kaikkien mahdollisten hampaiden välistä läpi mitä nelivedon kytkimeltä löytyy ja murskannut anturinkin mennessään ihan päreiksi. Uudet osat tältä osin vahvistettuja kun aika monta mennyt näistä alkupään HiTech-malleista. Lisäksi pikavaihteelle tuli yksi planeetan akseli ja laakerointia samassa kun auki kerran oli. Olihan se kone varsin edullinen ostaa mutta....
Hinta rempalle???
-
No niin nyt se on sitten selvinnyt tämäkin homma. Kone kotona taas ja remontoitavaa oli ollut käytönnössä koko nelivedon kytkin levyineen ja maljoineen. Sieltä oli pikku palat irronneet sisämaljan päästä ja menneet lähes kaikkien mahdollisten hampaiden välistä läpi mitä nelivedon kytkimeltä löytyy ja murskannut anturinkin mennessään ihan päreiksi. Uudet osat tältä osin vahvistettuja kun aika monta mennyt näistä alkupään HiTech-malleista. Lisäksi pikavaihteelle tuli yksi planeetan akseli ja laakerointia samassa kun auki kerran oli. Olihan se kone varsin edullinen ostaa mutta....
Hinta rempalle???
Ei ole vielä tietoa, lasku tulee ensi viikolla vasta.
-
No niin nyt se on sitten selvinnyt tämäkin homma. Kone kotona taas ja remontoitavaa oli ollut käytönnössä koko nelivedon kytkin levyineen ja maljoineen. Sieltä oli pikku palat irronneet sisämaljan päästä ja menneet lähes kaikkien mahdollisten hampaiden välistä läpi mitä nelivedon kytkimeltä löytyy ja murskannut anturinkin mennessään ihan päreiksi. Uudet osat tältä osin vahvistettuja kun aika monta mennyt näistä alkupään HiTech-malleista. Lisäksi pikavaihteelle tuli yksi planeetan akseli ja laakerointia samassa kun auki kerran oli. Olihan se kone varsin edullinen ostaa mutta....
Hinta rempalle???
Ei ole vielä tietoa, lasku tulee ensi viikolla vasta.
Veikkaus että kymppitonni.......
-
6800€ sis alv
-
8950 sis alv. ;)
No nythän tuossa on luottopeli kun laatikkokin on tutkailtu läpi ihan merkkihuollon toimesta. Itse ainakin antaisin arvoa tuommoiselle jos olisin käytettyä konetta hankkimassa. (ainakin tuossa teholuokassa)
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
:o :o :o
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
8750?
8550?
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
8750?
8550?
;D
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
8750?
8550?
Ai malli tarkoittaakin euroja. 8150 vähän halvempi, mutta ostankin 35:n verkun.
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
8750?
8550?
Ai malli tarkoittaakin euroja. 8150 vähän halvempi, mutta ostankin 35:n verkun.
Ajatella jos olisi tullut ostettua 16245 Zetor!
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
8750?
8550?
Ai malli tarkoittaakin euroja. 8150 vähän halvempi, mutta ostankin 35:n verkun.
Ajatella jos olisi tullut ostettua 16245 Zetor!
Zetkassa remontti oli vaan reilun puolet mallinumerosta.. Kytkimestä alkaen taakseppäin melkein kaikki lootan sisältä uusiksi.. ::)
-
Zetkassa remontti oli vaan reilun puolet mallinumerosta.. Kytkimestä alkaen taakseppäin melkein kaikki lootan sisältä uusiksi.. ::)
Eikä olisi vikaa hitekkiosastolla.
-
Zetkassa remontti oli vaan reilun puolet mallinumerosta.. Kytkimestä alkaen taakseppäin melkein kaikki lootan sisältä uusiksi.. ::)
Eikä olisi vikaa hitekkiosastolla.
Ei tosiaan ;D Remonttia kyllä saattaa muuten olla ainakin vanhuuttaan...
-
nopeusanturi vaihtaa paikkaa, jossakin vuosimallista eteen päin kartaanin suojanalle, mut vanhemmissa se on runkonsisäpuolella. Tuossa 8450 mistä Hervast mainitsi, oli syynä väärä renkaiten koko, alkujaan oli vanhat tuumakoon palarenkaat ja jossakin vaiheessa omistaja vaihdatti eteen millisarjan palarenkaat ja siten meni välityssyhde pieleen. Rasitus tuli nelivedonpakalle ja lopulta pakan lukitus lukkorengas antautui ja pakka pääsi liikkumaan pituussuunassa. Siinä sitten nopeusanturi sai samalla siipeensä, vaihdettiin samalla pakanlaakerit, malja, josta oli yksihammaspikkasen lohjena ja uudet levyt. Laakereissa ei ollut mitään vikaa. Mut kannattaa ainakin anturinreijästä kokeilla isolla meisselillä, ettei nelivedon pakkamalja liiku akselinsuunassa, jos liikkuu, aukastava suunanvaihtajan kotelo, jonka takaa ilmestuu koko nelivedonpakka.
Aika paljon särkynä periä ja nelivedonvoimansiirtoa, just sotkemalla millisarjaan ja tuumakoon renkaita keskenään!!!!
Nyrkkisääntönä voi pitää et koko tokkonen täytyy suolistaa lattialle joka ratas erikseen, jos jotain meinaat
vaihtaa tokkosen sisälle. Itse koneen katkaisu on aika helppo homma vielä tavallisen pumppukärryn kanssa.
Täytyykö tasauspyörästön laakerit muuten irroittaa ennenkuin sen tasauspyörästön murikan saa taiteltua
pois sieltä peräkopan sisältä? :)
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
8750?
8550?
Ai malli tarkoittaakin euroja. 8150 vähän halvempi, mutta ostankin 35:n verkun.
Ajatella jos olisi tullut ostettua 16245 Zetor!
Mitenkähän mun 455-valtterin kytkinremontti, laskua ei oo vielä tullut :D
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
Halvallahan tuosta selvisi jos ei kymppiä menny. Jonnumies valmistutuu noilla tunneilla jo toiseen 10k€ laatikonvaihtoon :D
-
8950 sis alv. ;)
Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!
Halvallahan tuosta selvisi jos ei kymppiä menny. Jonnumies valmistutuu noilla tunneilla jo toiseen 10k€ laatikonvaihtoon :D
[/quote
Ei varmasti ole yhteenkään Kovakeppiseen jontikkaan laatikkoa vaihdettu. 8950:ä ei voi verrata portaattomiin. :o
-
Missä komponentissa se anturi on kiinni kun katkaistaessa tulee saataville? Jossakin vaihteiston etuseinässäkö vai onko niin ahtaasti tankin kupeella että ei mahdu pois ellei ota tankkia eteenpäin jos se kerran on nelivedon ulostulossa. Jos vaikka sitten huomenna olisi aikaa tutkia tuota. Tänään muissa hommissa kärähti 8400:sta radio, harvoin on noin äkkiä löytynyt radion irroitusraudat. Johan se Blaupunkt siellä melkein 10kk jaksoikin soida.
Näyttää et pieni raapale on tullut anturin pinnalle suunnanvaihtokotelon irroituksessa...
Kone on ollut aikoinaan testikoneena valtulla ja vaihteistonkotelossa näkyi merkkejä et ainakin tasauspyörästö on
ollut irti jälkeenpäin, niinkuin pikavaihteet ja suunnanvaihto.
Tällä remontilla tuli vaihdettua vahvempi ykkösen ratas pääakselille ja uusi sivuakseli.
Täytyy olla aika näppäräsorminen, kun sen vaihteiston purkaa ja kasaa siitä kissanluukusta ;D
Sopivaa ajanvietettä näin pakkaspäivinä. 8)
-
Missä komponentissa se anturi on kiinni kun katkaistaessa tulee saataville? Jossakin vaihteiston etuseinässäkö vai onko niin ahtaasti tankin kupeella että ei mahdu pois ellei ota tankkia eteenpäin jos se kerran on nelivedon ulostulossa. Jos vaikka sitten huomenna olisi aikaa tutkia tuota. Tänään muissa hommissa kärähti 8400:sta radio, harvoin on noin äkkiä löytynyt radion irroitusraudat. Johan se Blaupunkt siellä melkein 10kk jaksoikin soida.
Näyttää et pieni raapale on tullut anturin pinnalle suunnanvaihtokotelon irroituksessa...
Kone on ollut aikoinaan testikoneena valtulla ja vaihteistonkotelossa näkyi merkkejä et ainakin tasauspyörästö on
ollut irti jälkeenpäin, niinkuin pikavaihteet ja suunnanvaihto.
Tällä remontilla tuli vaihdettua vahvempi ykkösen ratas pääakselille ja uusi sivuakseli.
Täytyy olla aika näppäräsorminen, kun sen vaihteiston purkaa ja kasaa siitä kissanluukusta ;D
Sopivaa ajanvietettä näin pakkaspäivinä. 8)
Oiskos parempi ajaa vaan sillä bobbarilla?
-
Missä komponentissa se anturi on kiinni kun katkaistaessa tulee saataville? Jossakin vaihteiston etuseinässäkö vai onko niin ahtaasti tankin kupeella että ei mahdu pois ellei ota tankkia eteenpäin jos se kerran on nelivedon ulostulossa. Jos vaikka sitten huomenna olisi aikaa tutkia tuota. Tänään muissa hommissa kärähti 8400:sta radio, harvoin on noin äkkiä löytynyt radion irroitusraudat. Johan se Blaupunkt siellä melkein 10kk jaksoikin soida.
Näyttää et pieni raapale on tullut anturin pinnalle suunnanvaihtokotelon irroituksessa...
Kone on ollut aikoinaan testikoneena valtulla ja vaihteistonkotelossa näkyi merkkejä et ainakin tasauspyörästö on
ollut irti jälkeenpäin, niinkuin pikavaihteet ja suunnanvaihto.
Tällä remontilla tuli vaihdettua vahvempi ykkösen ratas pääakselille ja uusi sivuakseli.
Täytyy olla aika näppäräsorminen, kun sen vaihteiston purkaa ja kasaa siitä kissanluukusta ;D
Sopivaa ajanvietettä näin pakkaspäivinä. 8)
Oiskos parempi ajaa vaan sillä bobbarilla?
Sanos muuta. Sen vahvempaa rautaa voimiinsa nähden saa oikein etsiä. Kestää kovaa käyttöä tuhansia
tunteja ilman pienintäkään murhetta. Silloin kun jenkeissä tehtiin jo poppareita, niin täällä suunniteltiin
ensimmäistä piikkilangankiristäjää... ;D
-
Missä komponentissa se anturi on kiinni kun katkaistaessa tulee saataville? Jossakin vaihteiston etuseinässäkö vai onko niin ahtaasti tankin kupeella että ei mahdu pois ellei ota tankkia eteenpäin jos se kerran on nelivedon ulostulossa. Jos vaikka sitten huomenna olisi aikaa tutkia tuota. Tänään muissa hommissa kärähti 8400:sta radio, harvoin on noin äkkiä löytynyt radion irroitusraudat. Johan se Blaupunkt siellä melkein 10kk jaksoikin soida.
Näyttää et pieni raapale on tullut anturin pinnalle suunnanvaihtokotelon irroituksessa...
Kone on ollut aikoinaan testikoneena valtulla ja vaihteistonkotelossa näkyi merkkejä et ainakin tasauspyörästö on
ollut irti jälkeenpäin, niinkuin pikavaihteet ja suunnanvaihto.
Tällä remontilla tuli vaihdettua vahvempi ykkösen ratas pääakselille ja uusi sivuakseli.
Täytyy olla aika näppäräsorminen, kun sen vaihteiston purkaa ja kasaa siitä kissanluukusta ;D
Sopivaa ajanvietettä näin pakkaspäivinä. 8)
Oiskos parempi ajaa vaan sillä bobbarilla?
Sanos muuta. Sen vahvempaa rautaa voimiinsa nähden saa oikein etsiä. Kestää kovaa käyttöä tuhansia
tunteja ilman pienintäkään murhetta. Silloin kun jenkeissä tehtiin jo poppareita, niin täällä suunniteltiin
ensimmäistä piikkilangankiristäjää... ;D
;D
-
sori samiT mut huumor... ;D.............jos ne onenneni koittanu niil blaupunkin lukitus rauroil säätää sitä jottain laatiko anturei kans
-
nooh ....hei kai viäl samit jurttiii..?
-
sori samiT mut huumor... ;D.............jos ne onenneni koittanu niil blaupunkin lukitus rauroil säätää sitä jottain laatiko anturei kans
En tiedä mutta Blaukkarikin ollut jo yli kuukauden takuukäsittelyssä, voi olla että sitä säädetään laatikon antureilla? Valtra on korjattu ammattilaisten toimesta ja remontti maksettu, nythän voi jo olla kuin ei olisi koko hommaa ollutkaan ikinä.
nooh ....hei kai viäl samit jurttiii..?
On sitä tulossa 10ha.